Terechte kick?

Reactiescore
1.015
Misschien omdat het qua karakter, leiderschap en houding een verschrikkelijk type was. Hij deed er werkelijk waar alles aan om maar z'n zin te krijgen. Alles wat 'moreel gedrag' te maken heeft, was bij Harm niet bekend. Kan me heel goed begrijpen waarom iedereen hem zo'n kneus vindt.

Dat jij dit niet inziet is me dan ook helemaal geen verassing.

p.s. dit betekent niet dat Ringo wel een normaal type was, want hij was net zo erg.

Heeft niets met inzicht te maken. Alles wat Harm deed, was een reactie op het gedrag van Ringo. Dat hij in reactie op Ringo niet wist wat moraliteit was, klopt. Had Ringo echter geen 40 gespeeld of niemand met zo'n nare persoonlijkheid, ben ik ervan overtuigd dat Harm ook nooit zo had gespeeld. Je kan het hem kwalijk nemen dat hij zich heeft verlaagd, maar als je netjes speelt zal Harm dat ook doen.
 
Reactiescore
967
Heeft niets met inzicht te maken. Alles wat Harm deed, was een reactie op het gedrag van Ringo. Dat hij in reactie op Ringo niet wist wat moraliteit was, klopt. Had Ringo echter geen 40 gespeeld of niemand met zo'n nare persoonlijkheid, ben ik ervan overtuigd dat Harm ook nooit zo had gespeeld. Je kan het hem kwalijk nemen dat hij zich heeft verlaagd, maar als je netjes speelt zal Harm dat ook doen.

Ach met vingertjes wijzen werd op die wereld genoeg gedaan. Echter had Harm ook het goede voorbeeld kunnen geven en wel fatsoenlijk kunnen handelen. Dan had Ringo dit misschien ook wel gedaan.
Ik neem het hem dus ook volledig kwalijk dat hij zo gehandeld heeft, een beetje man had zich wel over dat kinderachtige gedrag heen gezet. Verder kan ik me Harm dus ook niet anders voorstellen, nee.
 

DeletedUser44868

Guest
Als men mijn vv had gevraagd, was dat geen enkel probleem geweest. Nooit iemand die er naar gevraagd heeft. Ben open genoeg, heb niets te verbergen en bijna niets meer te verliezen (dorpen zijn bijna verdwenen).
Mijn cluster was niet handig....langgerekt, op weg naar de rim. Daar lag denk ik al het probleem. De edellijnen waren op zich duidelijk, ik zou naar de rim gaan. Wat ik al eerder schreef, maar start nekte mij op deze wereld, doordat ik bij de overnames van de eerste dorpjes steeds mijn clear verloor.

@yanna01 : Ik reageerde wel op Odisuis. Hij pmde om 23.33, ik de volgende dag in de ochtend 11.57. Dus dat is niet lang! Er is niet eerder gesproken of een kick oid. Zij hebben ook nooit een geel of rood bolletje achter mijn naam zien staan. Dagelijks altijd ingelogd geweest! Was de kleinste, zoals ik al eerder schreef, dat ik clears verloor aan het begin van het spel. Ging dus veel tijd en gs zitten in opnieuw opbouwen. Ook heb ik mij suf gefarmd, tot een paar dagen geleden nog!
Met mijn buurtgenoten had ik op zich prima contact...maar niet via skype!
 

DeletedUser77689

Guest
Ik snap zelf heel goed dat je een solo account dat niet genoeg tijd heeft om netjes mee te doen uit de stam zet. Een heel account waar via skype geen communicatie mogelijk is is uitermate vervelend en altijd vv blijven draaien gaat natuurlijk ook niet, als die persoon dan solo wil blijven spelen zou ik zeggen tabe ermee!
Neemt niet weg dat de communicatie naar ren ren toe ook echt belabberd is geweest, al met al is dit gebeuren helemaal niet de moeite waard om over te discussiëren mits jullie gewoon een degelijke nap aangeboden zouden hebben, dit is gewoon je stamgenoot stabben (gezien er stam afspraken zijn in de vorm van regels??????)
Dat er uitzonderingen zijn (geel bolletje bijv) of dagen ervoor al duidelijk waarschuwing dat als het nu rap beter gaat er echt tot KICK overgegaan word dan kan ik me daar nog ergens bij vinden. Maar iemand in de waan laten dat er 7 dagen nap is om vervolgens achter te laten met 2 is echt triest. Kan je nog zoveel goede redenen hebben om iemand te kicken voor nu ziet het er gewoon naar uit dat jullie een stel egoïsten zijn die even een makkelijke prooi zagen.
 

DeletedUser

Guest
Heeft niets met inzicht te maken. Alles wat Harm deed, was een reactie op het gedrag van Ringo. Dat hij in reactie op Ringo niet wist wat moraliteit was, klopt. Had Ringo echter geen 40 gespeeld of niemand met zo'n nare persoonlijkheid, ben ik ervan overtuigd dat Harm ook nooit zo had gespeeld. Je kan het hem kwalijk nemen dat hij zich heeft verlaagd, maar als je netjes speelt zal Harm dat ook doen.

Dat ben ik niet met jou eens, ik vond ze beiden nogal belachelijk. Iemand moet de wijste zijn, maar dat was in beide personen zeker niet het geval:tongue:
 
Reactiescore
3.540
Die Sandokan is ook geen normaal persoon hoor, was mijn vijandstam op w51 daar kunt ge niets mee afspraken want hij lapt alles aan zijn laars. Heb enorm vaak immoreel gespeeld tegen hem weliswaar als reactie, sommige dingen kan je gewoon niet tolereren.

Pianist wel met erg slimme opvatting, ben verbaast!
 

DeletedUser

Guest
Die Sandokan is ook geen normaal persoon hoor, was mijn vijandstam op w51 daar kunt ge niets mee afspraken want hij lapt alles aan zijn laars. Heb enorm vaak immoreel gespeeld tegen hem weliswaar als reactie, sommige dingen kan je gewoon niet tolereren.

Dat kan ik ook zeker bevestigen dat hij geen normaal persoon is, ik heb als stamleider gekend. Ik vond hem zeker niet de makkelijkste persoon in de omgang, maar wat doe je daar aan.
 

DeletedUser56837

Guest
Oke om iedereen een compleet beeld te geven zodat men hierna beter hun mening kan brengen het hele verhaal:

DR is een stam die eigenlijk bijna vanaf dag 1 als niet dag 1 op de wereld is gekomen:
38a98e842fd02ffa2662979572f5b544.png
De eerste stammen op een wereld zijn meestal niet zo veel zeggend. Er is nog niet duidelijk zichtbaar wie het goed gaat doen en wie niet. Ook is niet bekend of accounts wel actief genoeg zijn etc. Zo zijn er oda 2 pp farmers in DR geweest en mensen met gewoon niet echt veel ervaring. Ik ken ook genoeg spelers die de eerste stam kiezen om gewoon te kijken of er leuke spelers in zitten (gezien ze niet met andere op de wereld zijn gestart). Ik weet niet of Limited (oprichter van DR) al met 150 punten de volle overtuiging had de beste stam van W55 op te richten. In het begin zijn er ook leden toegelaten die gewoon niet geweldige solies stuurde:
935ad19b8c7ddd4ebfb9f1c102569db5.png
Ik zelf ben een dag later als Abdullah (die toen al het leiderschap gelijk versterkte) toegetreden. Op mijn soli werd ook gezegd dat het de beste Soli tot nu toe was terwijl ik er helemaal niet zo heel veel tijd aan besteed had.
42a7c492be5fc721c21060de74c18f9b.png
Nu was er wel redelijk opgelet bij het recruiten en zaten er toch al redelijk wat goede/actieve/gezellige mensen in DR. Maar helaas ook gewoon wat mindere spelers. Wij hebben er als DR voor gekozen deze mensen te helpen waar nodig en hun een kans te geven. I.P.V. wat je vaak ziet dat de beste spelers zich afzonderen en een eigenstam beginnen op het moment dat duidelijk wordt wie de betere spelers in de buurt zijn (let op hoor dit gebeurt niet altijd voordat ik dat als argument naar me hoofd krijg gegooid).

Maar DR had wel het probleem van: te inactieve accounts, accounts waar te slechte spelers op zaten etc. Wij hebben de voor de mensen die wouden Co's proberen te regelen en enkele mensen zijn gefuseerd om bij een betere speler op het account te komen of de activiteit op deze manier te verhogen. Dit omdat wij vonden dat ze wel een kans zouden moeten hebben en wij onze leden niet in de steek konden laten.

Wij hebben als DR ons uiterste best gedaan iedereen een plekje in DR te laten behouden alleen enkele spelers wouden geen CO of Fussie gezien ze solo wilden spelen. Daar is Ren Ren een voorbeeld van. Daarbij speelde ren ren op het moment van aanname op meerdere werelden zoals ook bij zijn enquete was aangehaald:
yetified zei:
Goede ervaring, ligging is volgens mij ook geen probleem.
Qua punten is hij ook niet laag en wss zal hij ook troepen hebben.

Enige probleem is dat hij bezig is op een andere wereld waar veel meer tijd in kruipt, wanneer deze wereld wat drukker wordt is de vraag of hij wel kan volgen.

Voorlopig zeg ik geen mening
Ik persoonlijk ben geen fan van het spelen op meerdere werelden maar sommige mensen kunnen het. Maar Ren Ren reageerde haast niet op forum topics behalve (jaja we hebben (ondertussen meer hadden) het echt) het 2 uur spel. Leuk maar voor verdere lange berichten had hij niet echt tijd terwijl deze topics toch iets belangrijker zijn. Wellicht toch maar niet een 13 mil account naast w55 draaien en dan had je wel tijd? Nee dit kunnen we je natuurlijk niet verplichten maar als je geen co er bij wil nemen om het account op die manier actiever te maken komen we zelf ook out of options...

Maar oke dat was dat het account begon na lange tijd op 2 en 4 dorpen te zitten redelijk op gang te komen en dat was de reden dat we ondanks dat we op het forum haast niks van hem hoorde hem toch lieten zitten.

Alleen toen gebeurde het volgende 3 massa's waarin hij zijn steentje niet bij droeg. Het altijd naar hem toe moeten komen en hem 3x iets onder zijn neus schuiven voordat hij iets doet omdat hij het Forum blijkbaar niet goed volgt. Daarnaast als enige in de stam NEE stemmen op de regelingen tijdens een stamproject(massa) (Omdat hij geen clears aan stamgenoten wil geven). en tot slot het feit dat iedereen om hem heen (waar hij dus als enige contact mee had via PM omdat hij geen skype had of tijd voor het forum) hem liever kwijt als rijk was.

Ik denk dat deze dingen samen met het verleden van DR en de moeite die DR heeft genomen om zijn account actiever te krijgen toch reden genoeg zijn voor het ontslag.

Ja niet iedereen is het hier binnen DR eens over de 2 dagen en hier wordt aan gewerkt maar naast misschien de 2 dagen is er niks fout gedaan. Ja misschien de Recruiting in de eerste dagen van de wereld (Door een leider die al tijden geen leider meer is) maar hey ik wil die fout best nemen voor het feit dat wij er als DR er nog steeds staan als oudste stam van W55 (2 uur ouder als WAT oke deze afsluiter was waardeloos xD).
 

DeletedUser65474

Guest
Ik wil even zeggen dat een 13M acc op casual best te doen is naast een actieve 'normale' wereld. Zolang je niet aangevallen wordt hoef kan je veel door AM laten doen en af en toe een uurtje 1C klikken en that's it.

Voor de rest denk ik dat iedereen wel kan begrijpen dat een enigszins inactief lid die niet reageerd op forum en gesamenlijke aanvallen vrij irritant is. Maar wat wel opmerkelijk is dat jullie daar nu pas achter komen, en zover ik hier lees hebben jullie voornamelijk onderling het erover gehad en niet Ren Ren zelf aangesproken.

Afgezien dat het misschien beter was geweest een eerdere waarschuwing te geven en 5 dagen NAP ipv 2 vind ik dit geen stab, maar helemaal netjes is het ook niet gegaan ;)
 

DeletedUser44868

Guest
Ach, er is geen pm gestuurd in de zin van...als je nu niet mee doet, dan geven je een kick. Deze was er plotsklaps. Wel degelijk een keer met een massa meegedaan...
Maar volgens mij is het wel duidelijk, easy excuus om te kicken en de dorpen binnen te harken.
Dat niet iedereen het er mee eens is met 2 dagen...discussie was al eerder geweest...weet niet meer wie, maar deze kreeg een nap van twee weken, vervolgens ging deze na de kick zelf spelers van de stam aanvallen en was het sein op groen om 'm aan te vallen, wat op zich logisch is. Maw de discussie is er al geweest....zie het archief!

De moeite die DR gedaan heeft om het account actiever te maken...
De PM van Odissuis:
Odissuis 03.07.17 23:33
Heya,

We constateren dat je weinig groei vertoont en al helemaal niet participeert bij de stamacties.

Wat denk je hieraan te gaan verandern op korte termijn, we verwachten nl volledige medewerking van alle leden bij deze stamacties.

Laat wat van je horen.

Daarnaast wil ik van je weten of je inmiddels anders denkt mbt co worden op een account of maken van een jump.

Grtz, Ferdy

ren ren 04.07.17 11:57
Hey daar,
aankomende dagen/weken meer tijd....afgelopen weekend jarigen/geslaagden (havo en vwo) uitreikingen...bijna vakantie...komt goed!

Odissuis 04.07.17 12:04
Overleg ff snel met DL en TBQ met betrekking tot stam ASY, want ze ergeren zich blauw aan je...anders komt 't niet goed.
Desnoods hen laten mee-edelen om die rim ASAP veilig te spelen daar.

ren ren 05.07.17 11:18
heb ze al gecontact!

Odissuis 07.07.17 15:25
En is er al vooruitgang hierin, plannen om gezamelijk aan te vallen en weer eens flink te gaan edelen..

ren ren 07.07.17 18:17
krijg weinig respons...

Odissuis 07.07.17 23:24
die klacht kregen wij juist ook ten aanzien van jou en de gevolgen daarvan weet je inmiddels.

ren ren 07.07.17 23:34
dan is het jammer dat die klacht van desbetreffende niet bij mij zelf is gekomen.
Heb zowel bij dl als tqb al meerdere dagen geleden aangegeven dat ik ik klaar ben om te sturen, maar wachtende ben op een plan...als van twee personen/teams geen reactie komt, is dit wel vreemd.

ren ren 07.07.17 23:50
zowel tqb en dl reageerden normaal na ontslag, dus van hen zou de klacht niet komen lijkt mij

Odissuis 09.07.17 21:54
Nou, ik zal je uit droom helpen...juist wel.
Daarnaast speelt al tijd dat je weinig tot gewoon niet helpt bij stamacties, onwillig bent om een 'jump' te maken, niet als co wil fungeren.

Gezien je groei en participatie richting stam is er euiteindelijk besloten om je uit de stam te zetten, dit is een unanieme en weloverwogen beslissing geweest binnen de leiding.

Succes nog verder.
22.07 op de 7-7-2017 (wel een mooie datum en tijd!) kwam het ontslag...weloverwogen?! Op dezelfde dag wordt nog gevraagd hoe het er mee staat met plannen....geef je aan dat er weinig respons krijgt en een paar uur later lig je er uit!

Andere aansporingen heb ik niet gezien...of het moet de inventarisatie zijn op de te plannen aanval op Wesley zijn...waarop je dan reageert, maar het contact sterft...

Mocht ik pm's die aantonen dat er aansporing was om het account actiever te maken niet geshowed hebben....voeg ze toe!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser61134

Guest
Lange discussie opzicht.

Tis in mijn ogen gewoon een kick omdat ze dorpen nodig hadden gezien het account geen kwaad deed of de stam belemmerde.
En dat met de 2 dagen NAP terwijl je normaal 7 hanteert maakt het ook een vieze actie.
Maar als stam heb je altijd het recht iemand te kicken.
Doe het alleen op een nette manier met een 7 dagen NAP wanneer je die beloofd en geef de speler een duidelijke uitleg waarom.
 
Bovenaan