Terechte kick?

Reactiescore
967
De eerste clears en edels zijn onderweg, maw keurig aan de 2 x 24 uur gehouden!

In de pm staat dat je de 7e om 22:08 'ontslagen zal worden met een nap van 2 dagen''.. geen idee wanneer je daadwerkelijk gekickt bent en ben nu te lui om het op te zoeken, maar lijkt mij gewoon normaal?
 

DeletedUser44868

Guest
Gezien de tijden van op elkaar reageren....de pot verwijt de ketel!

ren ren 01.07.17 09:21
nee...ben een team speler...maar qua account een solospeler (ongeveer 61 om 60 uur )

TheQuickBear 02.07.17 21:54
Oke...
Hoe zit het met edelen? Wesley moet namelijk weg...

ren ren 05.07.17 11:20
kan 8 edels produceren en heb 9 volle clears klaar!

ren ren 06.07.17 12:15
is er een plan om aan te vallen op hem?

ren ren 07.07.17 18:18
is er iemand die een plan maakt oid...

ren ren 07.07.17 23:07
waarom reageer je niet?

TheQuickBear 07.07.17 23:09
Heel weinig tijd voor de moment. En zltijd op de slechte moment. Zit op mobiel momenteel..

ren ren 07.07.17 23:09
zou graag het plan uitvoeren om wesley weg te werken
 

DeletedUser44868

Guest
In de pm staat dat je de 7e om 22:08 'ontslagen zal worden met een nap van 2 dagen''.. geen idee wanneer je daadwerkelijk gekickt bent en ben nu te lui om het op te zoeken, maar lijkt mij gewoon normaal?

De kick:
Abdullah61 07.07.17 22:06
Beste [player]ren ren[/player],

Het is meerdere spelers in onze stam al opgevallen dat jij je niet op je plek voelt bij ons en dat communicatie slecht gaat.

We hebben besloten je te ontslaan. Je krijgt een 2 dagen NAP vanaf je moment van ontslag.

Namens -DR-[ally][/ally]
Grtz Viv

volgens de stamregel zou het een week zijn, terwijl er ook in het begin 2 weken werd gehanteerd. Twee dagen is vrij kort opzich om je def te organiseren..
 
Reactiescore
3.539
Ik zal het even voor je uitleggen Ren Ren. Stamregels zeggen een week maar ze moesten je gewoon rap weg edelen voor hebberige spelers dus dumpen ze je voor BS redenen en de 2 dagen zijn nog niet goed om en de edels lopen al. Is gewoon puur egoïsme.

Aan de pm's van Ren Ren te zien antwoord hij in de ochtend, middag en avond (veel actiever kan je niet zijn) en is het de stamleiding die te weinig tijd heeft. DR heeft dit gewoon weer schandalig slecht afgehandeld..
 

DeletedUser64972

Guest
@.Stay .Or .Die Ik heb ook verhalen gehoord dat er co's werden aangeboden aan hem die helemaal niet wouden spelen, aldus ren ren zelf. Ik weet verder niet wat hier van waar is, maar ik kan wel zeggen dat de leiding naar mijn mening toch zwak staat als je iemand niet kan overtuigen om een co aan te nemen (een fusie is een ander verhaal). Uiteindelijk is het een enorme domme zet geweest van -DR- om iemand in de safe zone te kicken, ongeacht van de activiteit.

Al met al, denk ik dat -DR- zichzelf een beetje in de voet schiet met deze actie, maar we zullen zien wat de toekomst brengt. Een laffe actie ga ik het dus niet noemen, een domme beslissing (puur tactisch gezien) wel. Ik denk dat deze conclusie wel acceptabel is voor -DR- leden :p

Als de speler zelf niet openstaat voor co-spelers, wie is de leiding dan om hem dat op te leggen? Je kunt wel zeggen dat de leiding hiervoor verantwoordelijk is, dat is dan jouw visie, maar als je te maken hebt met een koppig individu die de voordelen, of de problemen die gaande zijn, niet kan inzien, dan sta je toch wel machteloos als leiding.

Verder is het niet enkel het co-probleem zoals eerder aangehaald, hij reageerde niet op stamacties, toonde in geen enkel opzicht interesse of inzet voor de stam, wat heb je dat aan zo'n speler?

Je zegt dat dit tactisch een domme beslissing is? Ik hoor graag van jou in welk opzicht dit dan dom zou zijn en hoe jij dit opgelost zou hebben. Wil jij dit soort egocentrische spelers gewoon in je stam laten meesurfen met de rest?
De eerste clears en edels zijn onderweg, maw keurig aan de 2 x 24 uur gehouden!
Kun jij een inhoudelijke reactie geven op mijn argumenten? Je ontwijkt de kern van de zaak duidelijk.

Als je stukjes uit pm's gaat knippen kun je de context inderdaad mooi manipuleren.

op 05.07. om 11:20 uur
kan 8 edels produceren en heb 9 volle clears klaar!
TheQuickBearop 02.07. om 21:54 uur
Oke...
Hoe zit het met edelen? Wesley moet namelijk weg...
ren renop 01.07. om 09:21 uur
nee...ben een team speler...maar qua account een solospeler
TheQuickBearop 29.06. om 16:25 uur
Wat is jouw gedachte hierover?
TheQuickBearop 29.06. om 00:08 uur
Is het misschien geen idee dat jij bij xxx komt te spelen of bij xxx. Beide zoeken nog speler op account en dan krijg je een actief account. Daarnaast kwa cluster zou het ook beter voor je zijn want als je de edellijnen gaat aanhouden wordt je cluster echt shit ;l

Eerst geen reactie, dan 2 dagen later, dan eens 3 dagen... dat noem jij actief? Stop maar met moddergooien Jokerbrain, probeer met iets sterkers te komen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser44868

Guest
de volledige pm staat in de eerste post....als je de uren gaat tellen, gaat het om 61 en 60 uur dat er op elkaar wordt gereageerd. Er is helemaal niets gemanipuleerd. Heb er tussenuit gehaald, waar de "grote" gaten zaten
 
Reactiescore
967
De kick:
Abdullah61 07.07.17 22:06
Beste [player]ren ren[/player],

Het is meerdere spelers in onze stam al opgevallen dat jij je niet op je plek voelt bij ons en dat communicatie slecht gaat.

We hebben besloten je te ontslaan. Je krijgt een 2 dagen NAP vanaf je moment van ontslag.

Namens -DR-[ally][/ally]
Grtz Viv

volgens de stamregel zou het een week zijn, terwijl er ook in het begin 2 weken werd gehanteerd. Twee dagen is vrij kort opzich om je def te organiseren..

Volgens de stamregels 1-2 weken ja, echter is er bij jou blijkbaar een uitzondering gemaakt naar 2 dagen, wat vrij kort is.
Vind het ook hartstikke raar dat DR deze uitzondering heeft gemaakt. Het neigt namelijk heel erg dat ze 'haast' hebben en gewoon 'makkelijk' edelvoer zoeken.

Ik zeg nergens dat ik het goed keur, wilde enkel aangeven dat DR technisch gezien niets fout heeft gedaan. Ze hebben zich aan de NAP gehouden.
 
Reactiescore
3.539
Eerst geen reactie, dan 2 dagen later, dan eens 3 dagen... dat noem jij actief? Stop maar met moddergooien Jokerbrain, probeer met iets sterkers te komen

In een pm is te lezen dat hij die dagen uitzonderlijk druk was wat altijd kan gebeuren. Ik zie in die pm's ook bv een DL eens 3-4 dagen niet reageren op een pm, ga je dit account dan ook kicken?

Als je niet inziet dat jullie leiding wederom zwaar gefaald heeft stel ik mij vragen bij de gemaakte analyses. Jullie recruiten dus een speler waarvan je (normaal gezien toch anders zou het wel heel slecht zijn) weet dat hij solo speelt zo ook aan de prestaties te zien geen groot farmer is. Waarom er achteraf dan geklaag is dat hij weinig edels heeft of solo speelt zou dus zeker niet mogen.

Aan de pm's te zien had hij veel contact met meerdere stamleden en praatte hij actief mee. Het is gewoon weer een gebrek aan ervaring en amateurisme. Ik ben zelf al 6 jaar leider op TW met altijd wel deftige stammen die een belangrijke rol op de wereld vervullen en ik zal nu eens een ervaring meedelen: Je hebt altijd 1 of meerdere stille accounts in je stam die je niet op skype ziet, amper op forum ziet en gewoon hun ding doen op TW. Dat bedoel ik dan helemaal niet negatief in tegendeel, die spelers klagen nooit, trekken altijd hun plan en zijn gewoon totaal geen vermoeiende last, erg aangenaam om er zo enkele te hebben. Mee komen spammen in de stamchat is in geen 10 000 jaar noodzakelijk. Ren ren deed gewoon wat hij moest doen maar lag in de weg van enkele hebberige spelers dat in combi met de slechte leiding is de oorzaak van zijn kick en al die mooie excuses om dat goed te praten zijn zeker niet nodig.

Is er verder eigenlijk bij hemzelf gemeld geweest dat hij meer betrokkenheid moest vertonen voor zijn kick? Atm lijd ik uit alles af dat dit niet het geval is geweest. Als je goede bedoeling hebt met je stamleden dan meld je aan deze speler als je vind dat het beter moet, indien je niet wilt dat het beter word omdat je hem liever wilt op edelen meld je het pas na de kick natuurlijk. Nogmaals, egoïsme, egoïsme, egoïsme.

Volgens de stamregels 1-2 weken ja, echter is er bij jou blijkbaar een uitzondering gemaakt naar 2 dagen, wat vrij kort is.
Vind het ook hartstikke raar dat DR deze uitzondering heeft gemaakt. Het neigt namelijk heel erg dat ze 'haast' hebben en gewoon 'makkelijk' edelvoer zoeken.

Ik zeg nergens dat ik het goed keur, wilde enkel aangeven dat DR technisch gezien niets fout heeft gedaan. Ze hebben zich aan de NAP gehouden.

Wat stellen die stamregels dan eigenlijk nog voor? Het feit dat die maar 2 dagen kreeg zegt alles over hoe hard hij in de weg lag en de hebberigheid van zijn ex stamgenoten. Ik vind dit echt weer een schandalige vertoning, puur wangedrag en amateurisme ten top.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser44868

Guest
Dan is deze erbij nog wel leuk. Ze hebben zeker wel een pm gestuurd mbt activiteit. Deze moet je dus tussen de andere pm's lezen.

Odissuis 03.07.17 23:33
Heya,

We constateren dat je weinig groei vertoont en al helemaal niet participeert bij de stamacties.

Wat denk je hieraan te gaan verandern op korte termijn, we verwachten nl volledige medewerking van alle leden bij deze stamacties.

Laat wat van je horen.

Daarnaast wil ik van je weten of je inmiddels anders denkt mbt co worden op een account of maken van een jump.

Grtz, Ferdy

ren ren 04.07.17 11:57
Hey daar,
aankomende dagen/weken meer tijd....afgelopen weekend jarigen/geslaagden (havo en vwo) uitreikingen...bijna vakantie...komt goed!

Odissuis 04.07.17 12:04
Overleg ff snel met DL en TBQ met betrekking tot stam ASY, want ze ergeren zich blauw aan je...anders komt 't niet goed.
Desnoods hen laten mee-edelen om die rim ASAP veilig te spelen daar.

ren ren 05.07.17 11:18
heb ze al gecontact!

Odissuis 07.07.17 15:25
En is er al vooruitgang hierin, plannen om gezamelijk aan te vallen en weer eens flink te gaan edelen..

ren ren 07.07.17 18:17
krijg weinig respons...

Odissuis 07.07.17 23:24
die klacht kregen wij juist ook ten aanzien van jou en de gevolgen daarvan weet je inmiddels.

ren ren 07.07.17 23:34
dan is het jammer dat die klacht van desbetreffende niet bij mij zelf is gekomen.
Heb zowel bij dl als tqb al meerdere dagen geleden aangegeven dat ik ik klaar ben om te sturen, maar wachtende ben op een plan...als van twee personen/teams geen reactie komt, is dit wel vreemd.

ren ren 07.07.17 23:50
zowel tqb en dl reageerden normaal na ontslag, dus van hen zou de klacht niet komen lijkt mij

Odissuis 09.07.17 21:54
Nou, ik zal je uit droom helpen...juist wel.
Daarnaast speelt al tijd dat je weinig tot gewoon niet helpt bij stamacties, onwillig bent om een 'jump' te maken, niet als co wil fungeren.

Gezien je groei en participatie richting stam is er euiteindelijk besloten om je uit de stam te zetten, dit is een unanieme en weloverwogen beslissing geweest binnen de leiding.

Succes nog verder.
 

DeletedUser59552

Guest
Als de speler zelf niet openstaat voor co-spelers, wie is de leiding dan om hem dat op te leggen? Je kunt wel zeggen dat de leiding hiervoor verantwoordelijk is, dat is dan jouw visie, maar als je te maken hebt met een koppig individu die de voordelen, of de problemen die gaande zijn, niet kan inzien, dan sta je toch wel machteloos als leiding.
Ze zijn daar niet verantwoordelijk voor, iedereen bepaalt zelf met wie hij/zij speelt. Echter kan je dan al vragen zetten bij de rekruut van deze speler. Elke imbeciel zit dat jullie recruitagenda problemen zou opleveren in de toekomst. Bijzonder naief als DR leiding dit gaat ontkennen, want dat was gewoon onvermijdelijk. Dat er daardoor (noodgedwongen) fusies ontstaan, is een gevolg ervan en niet iedereen wil dat, zoals ren ren.

Verder is het niet enkel het co-probleem zoals eerder aangehaald, hij reageerde niet op stamacties, toonde in geen enkel opzicht interesse of inzet voor de stam, wat heb je dat aan zo'n speler?
Waarom is hij dan uberhaupt gerecruit? Waarom niet eerst een waarschuwing van: als je volgende keer niet meedoet, krijg je een kick? Er zijn zoveel meer interessantere vragen dan zo'n vraag als de jouwe, want je hebt inderdaad geen ene reet aan zo'n speler, dus is het een retorische vraag en dus niet interessant.

Je zegt dat dit tactisch een domme beslissing is? Ik hoor graag van jou in welk opzicht dit dan dom zou zijn en hoe jij dit opgelost zou hebben. Wil jij dit soort egocentrische spelers gewoon in je stam laten meesurfen met de rest?
Dom: als leiding opstellen dat je 5 dagen NAP regel hebt als stam en dan bij nota bene een eigen stamlid 2 dagen doen? Kom op zeg, je bent toch niet zo idioot om dit niet dom te vinden? DR leiding maakt zichzelf hiermee echt zo gigantisch belachelijk, want hierdoor komt het nu echt zo overduidelijk over dat ren ren gewoon in de weg lag voor een paar spelers van DR, waaronder jijzelf. Er was nog zat ruimte om voor hem een kleine strook richting rim te geven of desnoods laat je hem jumpen.
Hoe ik het had opgelost: Waarschuwing sturen naar ren ren, met daarbij de opmerking als hij niet verbetert, volgt er een kick. Dan geef je meteen aan dat het menens is, maar geef je hem ook de kans om te verbeteren dan wel zich te verklaren voor zijn inactiviteit. Als ik die data zie, zie ik namelijk dat ze vallen in examenperiodes voor genoeg studies (mijn studie had altijd laatste week van juni en eerste week van juli examens) en als je dan als solo speler in de examenperiode zit, ga je echt weinig tijd steken in mededelingen.

Eerst geen reactie, dan 2 dagen later, dan eens 3 dagen... dat noem jij actief? Stop maar met moddergooien Jokerbrain, probeer met iets sterkers te komen
Zelf reageer je ook niet snel hoor, beetje hypocriet. Dat hij niet snel reageert, is frustrerend, klopt. Maar als je zelf dan ook 1,5 dag doet om te reageren, heb je echt 0 recht van spreken om hierover te klagen. Ik lees ook vaak zat een mededeling ook al heb ik geen tijd en dan vergeet ik dat er een mededeling was gestuurd. Om meteen Joker te beschuldigen van moddergooien geeft mij al weer aan dat je zelf ook wel door hebt dat dit gewoon een ego-actie van onder anderen jouw account was om een kleine speler in jullie cluster weg te kunnen edelen. Alles voor de personal gain he.
 

DeletedUser61134

Guest
Dat is echt bullshit tho...
Vertel mij eens als je het kan wat het voordeel is van een 190K account dat op het forum/PM laat reageert. Waardoor je als je OS wil ook extra hard 2 dagen voor de aanvallen moet aangeven dat je OS wil? Verder was het account incapable om VV te draaien mede door te weinig activiteit. Ik zou me VV ook niet aan hem af durven staan gezien zijn prestaties tot nu toe (ik had al bij 2 en 4 dorpen aangegeven dat hij niet DR waardig was (tenminste niet hoe ik DR wou zien)). Nu kan je zeggen hij had geweldige prestaties op W12? Plz W12 is niet meer te vergelijken met nu: Veel kleinere kaart, minder dorpen per speler, andere functies, meer scripts en dus andere tactieken. Ook speelde toen echt veel meer mensen solo.

Maar ik geef je een kans hoor: "Waarom is het ontslag van ren ren tactisch gezien een slechte keuze voor DR?"

Dus zoals jij het zegt:
Een account met 1 speler moet maar VV's kunnen draaien voor accounts met 2-5 spelers?

Ik raad aan de accounts die VV vragen te kick-internen en de spelers die wel hun eigen op orde hebben laten :p
 

DeletedUser64972

Guest
In een pm is te lezen dat hij die dagen uitzonderlijk druk was wat altijd kan gebeuren. Ik zie in die pm's ook bv een DL eens 3-4 dagen niet reageren op een pm, ga je dit account dan ook kicken?

Als je niet inziet dat jullie leiding wederom zwaar gefaald heeft stel ik mij vragen bij de gemaakte analyses. Jullie recruiten dus een speler waarvan je (normaal gezien toch anders zou het wel heel slecht zijn) weet dat hij solo speelt zo ook aan de prestaties te zien geen groot farmer is. Waarom er achteraf dan geklaag is dat hij weinig edels heeft of solo speelt zou dus zeker niet mogen.

Aan de pm's te zien had hij veel contact met meerdere stamleden en praatte hij actief mee. Het is gewoon weer een gebrek aan ervaring en amateurisme. Ik ben zelf al 6 jaar leider op TW met altijd wel deftige stammen die een belangrijke rol op de wereld vervullen en ik zal nu eens een ervaring meedelen: Je hebt altijd 1 of meerdere stille accounts in je stam die je niet op skype ziet, amper op forum ziet en gewoon hun ding doen op TW. Dat bedoel ik dan helemaal niet negatief in tegendeel, die spelers klagen nooit, trekken altijd hun plan en zijn gewoon totaal geen vermoeiende last, erg aangenaam om er zo enkele te hebben. Mee komen spammen in de stamchat is in geen 10 000 jaar noodzakelijk. Ren ren deed gewoon wat hij moest doen maar lag in de weg van enkele hebberige spelers dat in combi met de slechte leiding is de oorzaak van zijn kick en al die mooie excuses om dat goed te praten zijn zeker niet nodig.

Is er verder eigenlijk bij hemzelf gemeld geweest dat hij meer betrokkenheid moest vertonen voor zijn kick? Atm lijd ik uit alles af dat dit niet het geval is geweest. Als je goede bedoeling hebt met je stamleden dan meld je aan deze speler als je vind dat het beter moet, indien je niet wilt dat het beter word omdat je hem liever wilt op edelen meld je het pas na de kick natuurlijk. Nogmaals, egoïsme, egoïsme, egoïsme.
Je enige doel met deze discussie is het zwart maken van -DR-, ongeacht je wat je zegt iets van waarheid bevat. "Waar men niets over weet, moet met zwijgen" werd ooit verteld, ik denk dat jij eerst eens naar de feiten moet informeren voor je denkt een discussie te winnen.

Veel contact met stamleden? Nee, bijna niemand hoorde hem, je ziet nu twee pm's waar er contact mee is, wauw veelzeggend.

Van de drie laatste stamacties waar er iets verwacht van hem, werd dat niet gedaan, geen fakes/clears/os gestuurd. Prima als je eens een keertje niet kan meedoen omdat je wat anders te doen hebt, maar als je zonder iets te laten weten gewoon denkt fuck it?

Jij schuift dit nu af op de leiding, maar de leiding heeft hem helemaal niet gekickt over niet genoeg edels, of omdat hij solo speelt, wel speelt individualistisch in stamverband, enkel oog voor eigen belang, leg jij me, als groot-leider, eens uit wat je aan zo iemand hebt? Iemand die niet meedoet met stamacties, nog niet eens de moeite doet om te reageren?
 
Reactiescore
3.539
Je enige doel met deze discussie is het zwart maken van -DR-, ongeacht je wat je zegt iets van waarheid bevat. "Waar men niets over weet, moet met zwijgen" werd ooit verteld, ik denk dat jij eerst eens naar de feiten moet informeren voor je denkt een discussie te winnen.


8QJ71vNRQxK4PmTwBgzkDA.png


Ik moest weer meteen hieraan denken, IPV mijn uitleg te ontkrachten weer met die BS afkomen van 'jij komt ons alleen zwart maken, als ik dat tegen mijn mama vertel gaat ze vast boos op u zijn'

Wat zit je nu eigenlijk weer te wenen? Jouw vaststelling is dat ik hier ben om DR af te kraken echter ben ik hier omdat ik vind dat Ren Ren niet fair behandeld is. Dat is wederom de insteek ik hier zit te posten en wederom moet ik jouw teleurstellen dat het geen politieke bedoelingen zijn van mij. Ik zeg ook nergens dat ik denk de discussie te winnen nog laat ik dat ergens blijken. Dus je begint eigenlijk je post al met 2 verkeerde vaststellingen ;)

En of ik er niets van weet of wel, doet er ook weinig toe. Ik baseer mij op de gegeven info vanuit 'beide' kanten als jij vind dat ik foute conclusies trek is het aan jouw om mijn kennis te komen verreiken.

Veel contact met stamleden? Nee, bijna niemand hoorde hem, je ziet nu twee pm's waar er contact mee is, wauw veelzeggend.

Van de drie laatste stamacties waar er iets verwacht van hem, werd dat niet gedaan, geen fakes/clears/os gestuurd. Prima als je eens een keertje niet kan meedoen omdat je wat anders te doen hebt, maar als je zonder iets te laten weten gewoon denkt fuck it?

Ja zoals reeds bekend zat hij niet op skype, dan hoor je ook niet veel van iemand daarvoor moet je in een PM gesprek gaan en daaruit is te zien dat hij toch reageert op iedereen die hem aanspreekt. Dus als jullie hem meer wouden spreken dan moest je hem meer pm's wat ofc de logica zelf is. Kan je meerdere pm's laten zien waarin hij gevraagd word mee te doen aan stamacties waar vervolgens geen reacties op kwamen? Ik zie ze graag verschijnen :)

Jij schuift dit nu af op de leiding, maar de leiding heeft hem helemaal niet gekickt over niet genoeg edels, of omdat hij solo speelt, wel speelt individualistisch in stamverband, enkel oog voor eigen belang, leg jij me, als groot-leider, eens uit wat je aan zo iemand hebt? Iemand die niet meedoet met stamacties, nog niet eens de moeite doet om te reageren?

Er waren toch klachten over te weinig edels en dat hij solo speelde dus dat zal ook meegespeeld hebben wat niet zou mogen omdat je dat wist voor je hem binnenhaalde. En zoals ik zei, zijn er veel accounts die gewoon op hunzelf spelen maar wel altijd hun plan trekken deze spelers heb je altijd wel zitten in stammen en daar heb je dan ook nooit last van ik vond dat altijd prima. Niet meedoen met stamacties kan wel niet maar ik wil de pm's naar hem toe nog wel eens zien waarin hij deze weigert.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser59552

Guest
Je enige doel met deze discussie is het zwart maken van -DR-, ongeacht je wat je zegt iets van waarheid bevat. "Waar men niets over weet, moet met zwijgen" werd ooit verteld, ik denk dat jij eerst eens naar de feiten moet informeren voor je denkt een discussie te winnen.
@jokersbrain wanneer gaat men nou eens realiseren dat jij nooit een discussie voert om te winnen, maar enkel om discutabele acties te bespreken dan wel te bekritiseren. Ik ga hier maar niet de taalnerd uithangen door te zeggen dat je een discussie niet kunt winnen, maar een debat wel.

Veel contact met stamleden? Nee, bijna niemand hoorde hem, je ziet nu twee pm's waar er contact mee is, wauw veelzeggend.
Waarom is hij dan ooit aangenomen?

Van de drie laatste stamacties waar er iets verwacht van hem, werd dat niet gedaan, geen fakes/clears/os gestuurd. Prima als je eens een keertje niet kan meedoen omdat je wat anders te doen hebt, maar als je zonder iets te laten weten gewoon denkt fuck it?
Dus in DR is het zo, je doet 3x niet mee met een massa en krijgt dan een kick? Dus niet na 1x niet sturen een waarschuwing van de leiding of iets dergelijks? Vind je het gek dat je leiding hier dan op wordt aangekeken. Dat ren ren fout zit door niet met massa's mee te doen, heb je helemaal gelijk in. Bij een massa plan je clears in en als 1 iemand verzaakt, verpest dat al snel een massa. Maar waarom heeft de leiding dit 3x laten gebeuren en daarna zonder enige waarschuwing gekickt?

Jij schuift dit nu af op de leiding, maar de leiding heeft hem helemaal niet gekickt over niet genoeg edels, of omdat hij solo speelt, wel speelt individualistisch in stamverband, enkel oog voor eigen belang, leg jij me, als groot-leider, eens uit wat je aan zo iemand hebt? Iemand die niet meedoet met stamacties, nog niet eens de moeite doet om te reageren?
Ik beschouw dit soort opmerkingen altijd als een teken dat iemand beseft dat hij het niet bij het juiste eind heeft en probeert dan de andere discussievoerder belachelijk te maken, vrij kinderachtig dus.
 
Reactiescore
1.454
Dat is echt bullshit tho...
Vertel mij eens als je het kan wat het voordeel is van een 190K account dat op het forum/PM laat reageert. Waardoor je als je OS wil ook extra hard 2 dagen voor de aanvallen moet aangeven dat je OS wil? Verder was het account incapable om VV te draaien mede door te weinig activiteit. Ik zou me VV ook niet aan hem af durven staan gezien zijn prestaties tot nu toe (ik had al bij 2 en 4 dorpen aangegeven dat hij niet DR waardig was (tenminste niet hoe ik DR wou zien)). Nu kan je zeggen hij had geweldige prestaties op W12? Plz W12 is niet meer te vergelijken met nu: Veel kleinere kaart, minder dorpen per speler, andere functies, meer scripts en dus andere tactieken. Ook speelde toen echt veel meer mensen solo.

Maar ik geef je een kans hoor: "Waarom is het ontslag van ren ren tactisch gezien een slechte keuze voor DR?"

OK, dit is nu wel het domste wat er tot nu toe gezegd is over dit onderwerp hoor. Het voordeel van een 190K account in je rug is dat je een safe account van 190K in je rug hebt. God, het enige wat hij realistisch gezien moet doen is OS sturen en af en toe faken. Ook is het bullshit dat hij zo inactief was. Wij hebben al een paar dagen contact met hem en reageerde meteen. Hij geeft zelf aan dat hij het de laatste tijd druk had. Als je dan ziet dat een account inactief is, zoek je als leiding co of ga je tenminste VV'en voor het account.

Ik ga niet zeggen dat hij per se het beste account is en een enorme meerwaarde is, maar hij was tenminste een meerwaarde. Ieder safe account is een meerwaarde. Ik had verwacht dat de meer ervaren spelers van TW dit onderhand wel zouden begrijpen. Helaas :(

Als de speler zelf niet openstaat voor co-spelers, wie is de leiding dan om hem dat op te leggen? Je kunt wel zeggen dat de leiding hiervoor verantwoordelijk is, dat is dan jouw visie, maar als je te maken hebt met een koppig individu die de voordelen, of de problemen die gaande zijn, niet kan inzien, dan sta je toch wel machteloos als leiding.

Verder is het niet enkel het co-probleem zoals eerder aangehaald, hij reageerde niet op stamacties, toonde in geen enkel opzicht interesse of inzet voor de stam, wat heb je dat aan zo'n speler?

Je zegt dat dit tactisch een domme beslissing is? Ik hoor graag van jou in welk opzicht dit dan dom zou zijn en hoe jij dit opgelost zou hebben. Wil jij dit soort egocentrische spelers gewoon in je stam laten meesurfen met de rest?

Niet accepteren? Er zijn twee mogelijke opties waarom hij het niet zou accepteren. 1) Of de aangeboden co was slecht (of wou niet, aldus ren ren) 2) of hij is super koppig. Beide dingen zijn heel makkelijk op te lossen. Waar is de tijd gebleven dat leiders daadwerkelijk invloed hadden op de spelers. Op W50 hadden wij @krepox als leider. Hij was ontiegelijk bot, maar een van de beste leiders die ik in mijn tw carrière heb gehad. Waarom? Omdat hij gezag had en afdwong. Als ik naar hem toe kwam en zei, nee ik wil geen co, vertelde hij mij: Jawel en ik heb er 1 voor je en je doet het ermee! Dan was het ook klaar! Dat is het soort leider wat je dan nodig hebt, iemand die gewoon zegt waar het opstaat en gezag uitoefent. Daarom is dat dus een zwak excuus imo.

Op het moment dat een leiding machteloos staat, verdienen ze geen leiding te zijn. Een leiding moet altijd zoeken naar opties; en ja, die zijn er altijd. Alleen moet je dan wel soms wat verder gaan dan normaal.

Over de stamacties ga ik mij iet uitlaten, daar weet ik verder niks over. Alleen is het dan weer een kwestie van een leiding die tekort schiet. Als je merkt dat hij niet mee doet, zou ik als leiding zijnde zeggen en NU STUREN of NU VV geven. Dat is helaas de manier hoe je sommige mensen moet aanpakken, maar als dat moet moet het maar zo. Dat de leiding niet gewillig is om die maatregelen te nemen, tsja, dat laat alleen maar zien dat het wel een niveautje omhoog mag imo.

Ik vind het inderdaad tactisch gezien een domme beslissing. Hoe ik het had opgelost heb ik hier boven al vermeld. Sommige mensen moeten met de harde hand aangepakt worden en dat zou ik dan ook doen. Soms moet je mensen half in het nauw drijven om het resultaat te krijgen! Ik had dus gewoon gezegd wanneer hij een co weigerde: Jij gaat een co nemen of je het nou wil of niet! Het is beter voor het stambelang en wij laten jouw egoïstische gedrag niet in de weg staan van dit belang! Werkt dit niet, kan je overgaan naar dreigementen van kick. Als je geen co aanneemt, is een kick aanstaande.

Zoals je ziet is er dan een heel proces voorafgaand. Uit ervaring weet ik dat 9/10 spelers dan wel bijdraait ;)
 

DeletedUser44868

Guest
Mbt recruiten van de stam: http://nl.twstats.com/nl55/index.php?page=player&mode=tribe_changes&id=822966
Ik zat er al vroeg bij. Mijn start ging moeizaam, daar ik in het begin al een paar keer een redelijke clear zag stranden, terwijl de info was dat ie nagenoeg leeg zou zijn. Met een massa heb ik wel degelijk meegedaan. Crowner stuurde keurig een lijstje met de aan te vallen dorpen. Berichten heb ik helaas niet meer. Waren fakes en kreeg rode bolletjes terug. Bij andere aanval kreeg ik de vraag om twee clears te leveren. Kon ik niet aan voldoen, daar ik met Narod bezig was. Op een os-verzoek van Reborn heb ik ook gewoon gestuurd. Maw in de directe pm's met concrete acties gewoon gereageerd of meegedaan.
Zoals bij veel stammen, was ik ingedeeld in de rim- en middengroep. Veel gekeken op het forum, maar concrete aanvalsplannen waren er niet. Ik heb gepoogd het edelkaartje te volgen en de opdracht uit te voeren het gebied te ontdoen van vijanden. Vervolgens gingen andere spelers zonder overleg dorpen in mijn gebied claimen/veroveren. Heb dit ook op forum besproken en in pm's. Wat ik hier mee wil zeggen, is dat contact met naaste buren op zich prima was...
 

DeletedUser44067

Guest
Ik moet het ren ren nageven: het forum hier is weer actiever geworden.

Er viel me iets op in de eerste post. Hij reageert wel op Diamond Lady (4/7) maar niet op Odissuis (3/7)?!!
Als je zo selectief omgaat met je post kan je verwachten dat je problemen krijgt. Ik durf te wedden dat als hij wel op die mail van Odissuis had gereageerd het anders zou zijn gelopen.
Dus dan moet je ook niet zeuren als je 4 hele dagen later op 7/7 te horen krijgt dat ze genoeg van je hebben.

Overigens hebben we het hier alleen maar over PM's. Niet over reacties op het stamforum en op skype of whatsapp (hebben ze dat bij DR?). En skype zat hij dus blijkbaar bewust niet in.
Als geklaagd wordt over gebrek aan communicatie neem ik aan dat het over het hele plaatje gaat. En soms start iets met een PM en gaat verder in een skypechat met meerdere personen of op het stamforum. Maar ook daar zie ik hier geen tekenen van.

Ervaren speler van 12? Waarom was hij dan de kleinste van de stam? Blijkbaar niet omdat hij een functie vervulde in de stam want dan had hij nog een excuus.
Mijn moto "Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst."
Het lijkt mij dat de ervaring voldoende was om bij DR te komen maar dat het onvoldoende was om goed genoeg te functioneren in de stam.

Slechte communicatie met de rest van een stam is vaak een teken dat een speler er vooral zit voor zichzelf. En wat die egoïstische spelers ook doen is zorgen dat ze net genoeg doen om een directe kick te voorkomen. Dus je stuurt een enkele keer een beetje OS. En als je door een actie met andere spelers kan groeien (richting rim) pak je die kans. Als de planner vraagt wat je kan bijdragen aan een stamactie reageer je niet -
bij rondschrijven kun je dan zien dat de mail wel of niet is geopend maar je kan niet laten zien dat iemand negatief reageert of aangeeft waarom het niet kan.
Of je reageert dat je fakes gaat sturen maar doet het niet of nauwelijks doet. Genoeg manieren om op het randje te blijven.
En als je als stam er vanuit gaat dat iedereen zijn best doet - zal The Pianist wel naïef vinden - dan kan je als egoïstische speler het lang volhouden.

Het lijkt mij dat ze langzaamaan serieuzer aan het worden zijn bij DR, de noob-stam. :eek:


De kick:
Abdullah61 07.07.17 22:06
Beste [player]ren ren[/player],

Het is meerdere spelers in onze stam al opgevallen dat jij je niet op je plek voelt bij ons en dat communicatie slecht gaat.

We hebben besloten je te ontslaan. Je krijgt een 2 dagen NAP vanaf je moment van ontslag.

Namens -DR-[ally][/ally]
Grtz Viv

volgens de stamregel zou het een week zijn, terwijl er ook in het begin 2 weken werd gehanteerd. Twee dagen is vrij kort opzich om je def te organiseren..

Jij hebt de weg naar het AF heel snel gevonden en blijkbaar heb je ook de nodige oude bekenden in andere stammen zitten. 2 dagen is ruim voldoende als je de juiste contacten hebt. Ik kan me voorstellen dat een AMB, WAT, PAR of APPIE je best willen helpen om te zorgen dat de huidige nr.2 stam DR wat meer tegenslag krijgt. De wereld is nog steeds maar 4 continenten groot.
Wie weet heb je nu zelf OS op je resterende dorpen lopen. Het is wel TW waar we het over hebben en daar kunnen de gekste dingen gebeuren o_O

OK, dit is nu wel het domste wat er tot nu toe gezegd is over dit onderwerp hoor. Het voordeel van een 190K account in je rug is dat je een safe account van 190K in je rug hebt. God, het enige wat hij realistisch gezien moet doen is OS sturen en af en toe faken. Ook is het bullshit dat hij zo inactief was. Wij hebben al een paar dagen contact met hem en reageerde meteen. Hij geeft zelf aan dat hij het de laatste tijd druk had. Als je dan ziet dat een account inactief is, zoek je als leiding co of ga je tenminste VV'en voor het account.

Ik ga niet zeggen dat hij per se het beste account is en een enorme meerwaarde is, maar hij was tenminste een meerwaarde. Ieder safe account is een meerwaarde. Ik had verwacht dat de meer ervaren spelers van TW dit onderhand wel zouden begrijpen. Helaas :(



Niet accepteren? Er zijn twee mogelijke opties waarom hij het niet zou accepteren. 1) Of de aangeboden co was slecht (of wou niet, aldus ren ren) 2) of hij is super koppig. Beide dingen zijn heel makkelijk op te lossen. Waar is de tijd gebleven dat leiders daadwerkelijk invloed hadden op de spelers. Op W50 hadden wij @krepox als leider. Hij was ontiegelijk bot, maar een van de beste leiders die ik in mijn tw carrière heb gehad. Waarom? Omdat hij gezag had en afdwong. Als ik naar hem toe kwam en zei, nee ik wil geen co, vertelde hij mij: Jawel en ik heb er 1 voor je en je doet het ermee! Dan was het ook klaar! Dat is het soort leider wat je dan nodig hebt, iemand die gewoon zegt waar het opstaat en gezag uitoefent. Daarom is dat dus een zwak excuus imo.

Op het moment dat een leiding machteloos staat, verdienen ze geen leiding te zijn. Een leiding moet altijd zoeken naar opties; en ja, die zijn er altijd. Alleen moet je dan wel soms wat verder gaan dan normaal.

Over de stamacties ga ik mij iet uitlaten, daar weet ik verder niks over. Alleen is het dan weer een kwestie van een leiding die tekort schiet. Als je merkt dat hij niet mee doet, zou ik als leiding zijnde zeggen en NU STUREN of NU VV geven. Dat is helaas de manier hoe je sommige mensen moet aanpakken, maar als dat moet moet het maar zo. Dat de leiding niet gewillig is om die maatregelen te nemen, tsja, dat laat alleen maar zien dat het wel een niveautje omhoog mag imo.

Ik vind het inderdaad tactisch gezien een domme beslissing. Hoe ik het had opgelost heb ik hier boven al vermeld. Sommige mensen moeten met de harde hand aangepakt worden en dat zou ik dan ook doen. Soms moet je mensen half in het nauw drijven om het resultaat te krijgen! Ik had dus gewoon gezegd wanneer hij een co weigerde: Jij gaat een co nemen of je het nou wil of niet! Het is beter voor het stambelang en wij laten jouw egoïstische gedrag niet in de weg staan van dit belang! Werkt dit niet, kan je overgaan naar dreigementen van kick. Als je geen co aanneemt, is een kick aanstaande.

Zoals je ziet is er dan een heel proces voorafgaand. Uit ervaring weet ik dat 9/10 spelers dan wel bijdraait ;)

@The Pianist -
Op W50 hadden wij @krepox als leider. Hij was ontiegelijk bot, maar een van de beste leiders die ik in mijn tw carrière heb gehad. Waarom? Omdat hij gezag had en afdwong.
Die types ben ik ook tegengekomen - op deze en andere servers. En dat gaat goed zolang ze bijna constant aanwezig zijn. Als ze wegvallen is het binnen dagen gedaan met de topstam. En als deze dictators een paar keer te veel verkeerde beslissingen maken loopt het ook verkeerd af.
Of zoals met Harm van 40 op Millitant Atheist, winnende stam Error, heeft niemand naderhand nog behoefte om nog een andere wereld met hem te spelen.

OK, dit is nu wel het domste wat er tot nu toe gezegd is over dit onderwerp hoor. Het voordeel van een 190K account in je rug is dat je een safe account van 190K in je rug hebt. God, het enige wat hij realistisch gezien moet doen is OS sturen en af en toe faken. Ook is het bullshit dat hij zo inactief was. Wij hebben al een paar dagen contact met hem en reageerde meteen. Hij geeft zelf aan dat hij het de laatste tijd druk had. Als je dan ziet dat een account inactief is, zoek je als leiding co of ga je tenminste VV'en voor het account.

Volgens mij mis je toch iets essentieels: communicatie. Als iemand niet wil en zeer selectief is in met wie die praat dan heeft het geen zin om dat account in een stam te houden.
Hij heeft zelf gezegd alleen maar solo te willen spelen op het account. En VV... zouden ze echt geen VV-item hebben in DR? Al vermoed ik dat ren ren niet zomaar zijn VV af zal staan.

Als jij zo ervaren bent als je zegt dan snap je heus wel wat het probleem tussen ren ren en DR is.
 
Reactiescore
1.015
Of zoals met Harm van 40 op Millitant Atheist, winnende stam Error, heeft niemand naderhand nog behoefte om nog een andere wereld met hem te spelen.

Waarom niet joh? Vraag me tot op de dag nog steeds af waar mensen nu concreet een probleem mee hadden bij hem. Zeker aangezien jullie (waaronder jij) diplo hadden met iemand als Ringo.
 
Reactiescore
1.454
Die types ben ik ook tegengekomen - op deze en andere servers. En dat gaat goed zolang ze bijna constant aanwezig zijn. Als ze wegvallen is het binnen dagen gedaan met de topstam. En als deze dictators een paar keer te veel verkeerde beslissingen maken loopt het ook verkeerd af.
Of zoals met Harm van 40 op Millitant Atheist, winnende stam Error, heeft niemand naderhand nog behoefte om nog een andere wereld met hem te spelen.

Hij was dan ook geen dictator he ;). De stam was over het algemeen democratisch en werkt tot heden nog steeds goed, maar wanneer hij met de harde hand moest optreden deed hij dit ook. Er zit een verschil in en dat probeerde ik ook duidelijk te maken. Als leider moet je je van meerdere kanten kunnen laten zien om echt succesvol te worden imo.

Volgens mij mis je toch iets essentieels: communicatie. Als iemand niet wil en zeer selectief is in met wie die praat dan heeft het geen zin om dat account in een stam te houden.
Hij heeft zelf gezegd alleen maar solo te willen spelen op het account. En VV... zouden ze echt geen VV-item hebben in DR? Al vermoed ik dat ren ren niet zomaar zijn VV af zal staan.

Als jij zo ervaren bent als je zegt dan snap je heus wel wat het probleem tussen ren ren en DR is.

Communicatie is zeker belangrijk, dat ga ik niet ontkennen. Maar wat ik al gezegd had, er hadden meer stappen ondernomen moeten worden. Je kan mij niet vertellen dat echt alles is gedaan om te zorgen dat dit account een co kreeg en in de stam had kunnen blijven. Dan hadden wij deze bewijzen al gezien.

Het punt dat hij niet wil mee werken kan ook. Dan is het in eerste instantie al slechte recruiting geweest. Ten tweede zorg je als leider ervoor dat hij mee werkt. Dan moet je je weer van de harde kant laten zien. Als leider maak je ook vijanden en dat is logisch, want jij bent de gene die soms dingen moet zeggen die ze niet willen horen!

Als je als leider ziet dat een account vrij inactief is, dan ga je zelf die VV doen. Hoe vaak (ja ik haal W50 er weer even bij :p) Krepox wel niet de vv voor de stam heeft gedraaid, dat is echt ongelooflijk. Hij ging door het vuur voor elk lid en dat is dan ook de taak als leider. Het beste wat -DR- had kunnen doen is ook de VV op vragen en tijdelijk zelf te spelen wanneer hij een drukkere periode had. Je zegt, ik vermoed dat hij het niet zal afstaan, maar heb je het gevraagd toen je zag dat hij inactief werd? Heeft de leiding het gevraagd, want dan zie ik graag de screenshots :D

Natuurlijk snap ik dat -DR- graag had dat hij meer online was, maar de schuld volledig bij hem neer te leggen is absurd. Er zijn fouten gemaakt aan beide kanten, ik denk dat de meesten het daar wel over eens kunnen zijn. Dan is het taak om deze fouten onder ogen te zien en te leren van de fouten. Ren ren zat fout en -DR- zat fout, al is de reden, die onderhand toch wel heel duidelijk is (edelruimte) wel een beetje een smet op de redelijke reputatie van -DR- imo ;)
 
Reactiescore
967
Waarom niet joh? Vraag me tot op de dag nog steeds af waar mensen nu concreet een probleem mee hadden bij hem. Zeker aangezien jullie (waaronder jij) diplo hadden met iemand als Ringo.

Misschien omdat het qua karakter, leiderschap en houding een verschrikkelijk type was. Hij deed er werkelijk waar alles aan om maar z'n zin te krijgen. Alles wat 'moreel gedrag' te maken heeft, was bij Harm niet bekend. Kan me heel goed begrijpen waarom iedereen hem zo'n kneus vindt.

Dat jij dit niet inziet is me dan ook helemaal geen verassing.

p.s. dit betekent niet dat Ringo wel een normaal type was, want hij was net zo erg.
 
Bovenaan