SWARM vs OTS&ATS

DeletedUser65398

Guest
dat is het spel! grootte maakt niet uit.. daarvoor dient het moraal ;).
sterker.. dat kiest iedere speler hoe hij wil spelen off of deff of welke verhouding dan ook ;).
meer ervaren, daar kan je iets aan doen door het veel te spelen op meerdere werelden en veel te communiceren met meer ervaren spelers en hun tips vragen.. (bijna alle spelers geven graag hun tips door, niet alle tips uiteraard)
vechtlust, zoveel te beter! dat is het teken dat ze hun amuseren met het spel! ;)
 

DeletedUser63688

Guest
ik wil graag als een van de leiders van OTS, SWARM heel veel succes toewensen in deze oorlog.

laten we er een mooie strijd van maken en er zowel IG als op het AF een nette strijd van maken, en onze woorden(zoals zovaak negatief op het af) omzetten in daden zodat de beste moge winnen,

Mvg N.

ps julia77 in je laatste post het is Nic00 niet nick00:p anders kom ik er niet bij op de kaart:(
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Succes aan beiden.
Ik vind het opzet, taalgebruik en fun-gehalte één van de betere topics tot dusver.. ook eindelijk een topic die leuk doorleest :)

by the way STX is ook 80% noob (newbee) en 20% semi-noob (newbee)

Kan best zijn dat OTS ook 50% noob is... so what, spelplezier is het enige wat telt.
 

DeletedUser61241

Guest
Aan Agni,

Je zegt steeds dat je een stam hebt opgericht voor nieuwkomers in het spel om hun het spel te leren. Ik zeg: Goed bezig!
Je verschuilt je echter wel een beetje achter het feit dat je deze mensen graag wilt helpen en dat nu een stam als OTS/ATS jullie aanvalt.
Wat denk ik in dit geval word vergeten, is dat jullie zelf min of meer de aanvallen hebben uitgelokt. De 'speldenprikjes' tegen Bruges waren voor ons (OTS/ATS) toch voldoende reden om aan te vallen.
Als jullie deze aanvallen niet zouden hebben uitgevoerd, zou er misschien een mogelijkheid zijn geweest voor vrede en om jullie bij ons te laten aansluiten. Dit is dan uiteraard in het voordeel van iedereen.
Jullie hebben er echter voor gekozen om de aanval te zoeken. Dapper, maar dom.
Misschien is dit wel een goed moment om je af te vragen of dit de juiste keuze is om nieuwe mensen in het spel te introduceren.
Ze komen in het spel om te winnen. Wat jij echter min of meer doet is ze naar de afgrond leiden.
Tuurlijk, je geeft ze een hoop ervaring mee. Maar het doel van het spel is volgens mij winnen.

Groet,

Joost
 

DeletedUser61692

Guest
Succes aan beiden.
Ik vind het opzet, taalgebruik en fun-gehalte één van de betere topics tot dusver.. ook eindelijk een topic die leuk doorleest :)

by the way STX is ook 80% noob (newbee) en 20% semi-noob (newbee)

Kan best zijn dat OTS ook 50% noob is... so what, spelplezier is het enige wat telt.

ik ben ook maar een halvegare dus zo heeft iedereen wat ;)

maar wat mij verbaast is dat er toch wat verrast word gereageerd vanuit swarm....

als ik me goed kan heugen wisten jullie allang dat er oorlog kwam...
 

DeletedUser

Guest
@ joossie: geen idee wat je account is, zou het graag weten

OTS stelt hier telkens maar weer de feiten verkeerd, met name bruges en miss lex zijn begonnen met aanvallen op ons en hebben zelfs een volledig account weggewerkt - zoals de meeste dingen die ik hier zeg, kun je dit gewoon aflezen op twstats. Dus OTS is begonnen met aan te vallen en hebben ons van in het begin duidelijk gemaakt dat ze in stroken met spelers naast elkaar over ons zullen lopen. De aanvallen van ons was enkel bedoeld om deze opmars te stuiten. Hadden we niets gedaan dan was OTS zomaar over ons heen gelopen zoals hun oorspronkelijke bedoeling was.

Kaartje waarbij duidelijk de tactiek van OTS&ATS tegenover SWARM te zien is (clicky)

Na deze kaart gezien te hebben, denkt er nu nog echt iemand dat de oorlog van OTS tegen SWARM een puur toeval is omdat wij ons te veel verdedigen? OTS onderschat de intelligentie van het AF of meer waarschijnlijk ... onderschat de intelligentie van SWARM omdat wij als noobstammetje toch een eitje zijn voor de toekomstige nr.1
Laat het dus duidelijk zijn: Ik verschuil mij nergens achter, wij zullen vechten als een ander. Dat OTS zo arrogant is om telkens maar weer de indruk te geven dat zij zonder probleem deze oorlog zullen willen ... wel laat dat nu een enorm sterke motivatie zijn voor de leden van SWARM. Ik leid hier NIEMAND van SWARM naar de afgrond, ik geef ze een kans om te overleven door sneller dan normaal skills op te bouwen. Want zonder SWARM waren deze leden een vogel voor de kat. Of SWARM nu bestond of niet OTS had voor ons ontstaan al de bedoeling om noordoost te veroveren in stroken. SWARM zal er misschien voor zorgen dat ze het zelfs overleven.


Dit zijn de stats van de stam tegen OTS en ATS van de periode VOOR ik stamleider werd. Durf jij nu nog altijd zeggen dat WIJ dit begonnen zijn??? Deze mist van informatie is enkel bedoeld om het AF af te leiden van de ware bedoelingen van OTS.

Zijde 1:
Stammen: SWARM
Zijde 2:
Stammen: OTS, ATS

Timeframe: 01/01/2012 00:00:00tot01/06/2012 09:31:45

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 13
Kant 2: 73
Verschil: 60

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 90,704
Kant 2: 587,570
Verschil: 496,866

chart



@ Peter: Ik kan maar een iets zeggen tegen jou: jij wist het ook al lang hé ... dat is de reden dat je met de kleintjes in je stam naar OTS gevlucht bent, dat je de twee accounts van daan22 en highking (die tussen jou en SWARM liggen) naar ATS stuurt ... ipv dapper te vechten heb jij gekozen voor de veilige omgeving en zorg je voor je eigen bescherming ten koste van anderen. Zonder ook maar enige clear in te zetten tijdens de actie, kom jij nu opeens wel in actie met wat scouts en edels. Zeer ... euh ... dapper. Wij zijn niet verrast van de strijd die OTS al van in het begin voert wel van het feit dat ze nu openlijk gaan voor het wegvegen van SWARM ... of zoals het onderschrift van de oorlogsverklaring zegt: leave or die ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6177

Guest
Hier plaats je wel een intelligente post Agni, dat moet ik je nageven ;)

Toch kan ik je zeggen dat de continue aanvallen op Bruges van jullie kant (die grote dorpenovernames van ons waren al weer van een tijd geleden) de trigger zijn geweest om nu maar eens wat serieus terug te doen.

En ja, we willen jullie de figuurlijke zee in drijven. Logisch, we laten onze frontspelers daar toch niet de eigen stamgenoten opvreten...:p

Good luck!
 

DeletedUser

Guest
De enige reden waarom je geen grote dorpenovernames meer had was omdat we georganiseerd geraakten en omdat ik enorm veel energie gestoken heb in het geven van een basisopleiding aan mijn stamgenoten. Zoals het AF ziet leverde dat resultaten op. Nu is een dergelijke grote mass zoals nu op ons afkwam iets voor gevorderden dus zullen de leden van SWARM opnieuw veel sneller moeten evolueren dan de gemiddelde speler op deze wereld als ze willen overleven.

Mijn complimenten aan Juanitoe die als enige van OTS het lef bezit om openlijk op het AF toe te geven wat de bedoeling is van OTS.


Zijde 1:
Stammen: SWARM
Zijde 2:
Stammen: OTS, ATS

Timeframe: 01/06/2012 00:00:00tot15/07/2012 11:59:52 dus vanaf dat ik stamleider was en voor jullie zeer zware mass!!!

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 12
Kant 2: 15
Verschil: 3

chart



Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 112,843
Kant 2: 144,068
Verschil: 31,225

chart
 

DeletedUser61241

Guest
@ joossie: geen idee wat je account is, zou het graag weten

OTS stelt hier telkens maar weer de feiten verkeerd, met name bruges en miss lex zijn begonnen met aanvallen op ons en hebben zelfs een volledig account weggewerkt - zoals de meeste dingen die ik hier zeg, kun je dit gewoon aflezen op twstats. Dus OTS is begonnen met aan te vallen en hebben ons van in het begin duidelijk gemaakt dat ze in stroken met spelers naast elkaar over ons zullen lopen. De aanvallen van ons was enkel bedoeld om deze opmars te stuiten. Hadden we niets gedaan dan was OTS zomaar over ons heen gelopen zoals hun oorspronkelijke bedoeling was.

Kaartje waarbij duidelijk de tactiek van OTS&ATS tegenover SWARM te zien is (clicky)

Na deze kaart gezien te hebben, denkt er nu nog echt iemand dat de oorlog van OTS tegen SWARM een puur toeval is omdat wij ons te veel verdedigen? OTS onderschat de intelligentie van het AF of meer waarschijnlijk ... onderschat de intelligentie van SWARM omdat wij als noobstammetje toch een eitje zijn voor de toekomstige nr.1
Laat het dus duidelijk zijn: Ik verschuil mij nergens achter, wij zullen vechten als een ander. Dat OTS zo arrogant is om telkens maar weer de indruk te geven dat zij zonder probleem deze oorlog zullen willen ... wel laat dat nu een enorm sterke motivatie zijn voor de leden van SWARM. Ik leid hier NIEMAND van SWARM naar de afgrond, ik geef ze een kans om te overleven door sneller dan normaal skills op te bouwen. Want zonder SWARM waren deze leden een vogel voor de kat. Of SWARM nu bestond of niet OTS had voor ons ontstaan al de bedoeling om noordoost te veroveren in stroken. SWARM zal er misschien voor zorgen dat ze het zelfs overleven.

Ik zal mij eerst eens even voorstellen dan.
Ik ben Joost, speler joossie op W24. Ik zit in de stam ATS.

Nu mijn verhaal.
Je zegt dat je je niet verschuilt achter het feit dat je met allemaal beginners in de stam zit. Of dat je deze spelers veel moet leren. Het valt mij dan echter wel op dat je het opvallend vaak zegt. Als dit niks voor jou zou uitmaken, zou je het veel minder vaak aanhalen, en zou het gewoon moeten zijn. Je hoort ons ook (OTS/ATS) ook niet steeds zeggen dat wij met beginners zitten.
Ik vind het een beetje raar dat je zegt dat je je er niet achter verschuilt..

@ Peter: Ik kan maar een iets zeggen tegen jou: jij wist het ook al lang hé ... dat is de reden dat je met de kleintjes in je stam naar OTS gevlucht bent, dat je de twee accounts van daan22 en highking (die tussen jou en SWARM liggen) naar ATS stuurt ... ipv dapper te vechten heb jij gekozen voor de veilige omgeving en zorg je voor je eigen bescherming ten koste van anderen. Zonder ook maar enige clear in te zetten tijdens de actie, kom jij nu opeens wel in actie met wat scouts en edels. Zeer ... euh ... dapper. Wij zijn niet verrast van de strijd die OTS al van in het begin voert wel van het feit dat ze nu openlijk gaan voor het wegvegen van SWARM ... of zoals het onderschrift van de oorlogsverklaring zegt: leave or die ...

Ik voel mij hier persoonlijk ook door aangevallen, gezien het feit dat ik ook in FFH zat.
Je zet hier neer dat we in plaats van naar OTS te gaan dat we dapper hadden moeten strijden. In eerste instantie stond ik er ook niet achter om naar OTS te gaan, en wilde ik ook vechten. Toen is mij echter uitgelegd dat gezonde vechtlust goed is, maar niet tegen een stam die vele malen groter is.
Je zou vechten tegen OTS dapper kunnen noemen vanuit het oogpunt van FFH. Je zou het ook dom kunnen vinden omdat we na verloop van tijd toch de strijd zouden moeten staken en ons over zouden moeten geven.
Helaas is het niet meer te zien, maar FFH heeft ook lange tijd tegen OTS gestreden. Spelers als Smoutje, cyndicate en IWobWob hebben lange tijd zeer goed weerstand tegen deze spelers geboden.
Wij hebben ook tegen OTS gevochten. Echter moet je op een gegeven moment gaan bedenken wat de juiste keuze is wat betreft het behoud in het spel. Op deze manier gaan wij voor behoud. Wat Fluffybunny en heathunter hebben gedaan kan als dapper beschouwd worden. Al prefereer ik eerder dom.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik herhaal mezelf nogmaals: ik verschuil mij niet achter de onervarenheid van mijn stamgenoten, ik haal dit aan als een feit om aan te tonen dat de stoere oorlogsverklaring van OTS tegenover SWARM, eigenlijk niet zo eervol is. Hoe graag OTS het ook laat uitschijnen: Het is geen gelijke oorlog waarbij 2 stammen onder elkaar gaan uitmaken wie de beste is. Het is OTS die ons in de zee wil duwen om zo een grote safezone te krijgen om daarna tegen Tanken te gaan.


maar FFH heeft ook lange tijd tegen OTS gestreden
Wat je bewering betreft dat er strijd was tussen FFH en OTS. Laten we dat even nader bekijken!!!

6 dorpen gingen van OTS naar FFH.
Maar laat ons die 6 dorpen eens onderzoeken:

[194] Why Go (683|421) K46 5,333 I Used To Love H.E.R [OTS] iWobWob [FFH] 2012-04-05 00:57:00
[194] Why Go (683|421) K46 5,333 I Used To Love H.E.R [OTS] iWobWob [FFH] 2012-04-04 13:52:39

[045] Down (672|411) K46 8,984 Tommieboyy [OTS] iWobWob [FFH] 2012-03-16 09:36:24
Hoog 014 (660|395) K36 6,507 kevin007 [OTS] smoutje [FFH] 2012-03-04 21:33:40
[194] Why Go (683|421) K46 4,600 SweatDream [OTS] iWobWob [FFH] 2012-02-25 12:05:46
[193] Who You Are (681|420) K46 6,795 SweatDream [OTS] iWobWob [FFH] 2012-02-24 16:56:16


Tiens ... het gaat dus puur over de doodstrijd van 1 van de leden van FFH tegen OTS. De dorpen zijn gecounterde dorpen.
De eenzame strijd van de wijlen iWobWob tegen OTS (clicky)
Het ziet er toch naar uit dat het sterke, oorlogvoerende FFH zijn stamlid aan zijn lot overliet.

63 dorpen gingen van FFH naar OTS (clicky)

Ik zie geen strijd hoor tussen FFH en OTS. Ik zie OTS dorpen pakken van FFH en daarna FFH-spelers naar OTS trekken.
Het lijkt mij duidelijk dat FFH vluchtte naar OTS.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Man jullie doen nog zieliger als tanken..
Geef niet bij ieder dorp een uitleg... Who cares ?
Een dorp is een dorp..en wat maakt het uit of je eer haalt of niet ?
Tis maar een spel..van mij part speel je het vuil om te winnen uit eindelijk stopt w24 en praat niemand er meer over.
Maar stop met janken op het af en ga aanvallen..
 

DeletedUser61241

Guest
Je leest dingen verkeerd. Strijd bieden betekent niet direct dat er ook dorpen van de tegenstander word gepakt. En je zegt dat FFH een stamlid aan zijn lot over liet.

Hier ben ik het echt 0 mee eens gewoon. Ik weet niet of het kan, maar als je gaat kijken naar de ODD van smoutje, is deze extreem hoog. Er werd constant os vanuit de stam naar deze spelers gestuurd.

En misschien moet ik ook geen strijd zeggen. Misschien is een extreem goede weerstand het betere woord.

Ga het maar vergelijken met je eigen stamgenoten. Onze oud-spelers hebben denk ik aardig wat meer edels van OTS gesloopt dan jullie.
En het woord vluchten was ik op aan het wachten.
Jij weet niet hoe FFH naar OTS is gegaan. Nadat de grote spelers gestopt waren, werd FFH zwakker. Dat hebben we allemaal gemerkt. We hadden echter nog steeds genoeg om OTS tegen te houden.
Je hebt ons zelf aangeboden om naar Swarm te komen. En OTS heeft ons aangeboden om bij hun te komen. Dat is even het verschil denk ik.
Wij als FFH hebben niet aangeklopt bij OTS. Zeker niet. Wij gaan niet bij de stam aankloppen die ons miljoenen odd heeft bezorgd. Wij hadden een aantal opties om te kiezen.
Of we zouden voor Swarm kiezen, OF we zouden voor OTS kiezen.
Het is onze keus geweest omdat we wisten dat dit de juiste was.
Nogmaals, wij hebben deze stamplekken aangeboden gekregen, we hebben er niet om gevraagd.
En voor zover ik weet gaat een stam van plek 3 niet om vluchtelingen vragen.
 

DeletedUser

Guest
:confused: Maar je gaat wel een stam joinen die jullie miljoenen odd bezorgde?
Jullie hebben de veiligste optie gekozen niet noodzakelijk de juiste :D

en idd een stam op nr.3 recruit geen vluchtelingen, ze recruiten om meer body te krijgen en dorpen op een gemakkelijke manier in de stam te krijgen dat is gewoon een makkelijkheidsoplossing.

@ TBP: ik kan multitasken, jij niet mss? :rolleyes:
 

DeletedUser61241

Guest
:confused: Maar je gaat wel een stam joinen die jullie miljoenen odd bezorgde?
Jullie hebben de veiligste optie gekozen niet noodzakelijk de juiste :D

en idd een stam op nr.3 recruit geen vluchtelingen, ze recruiten om meer body te krijgen en dorpen op een gemakkelijke manier in de stam te krijgen dat is gewoon een makkelijkheidsoplossing.

@ TBP: ik kan multitasken, jij niet mss? :rolleyes:

Zoals ik al eerder had aangegeven ben ik later van mening veranderd. Soms moet je kiezen tussen gevoel en verstand. En met deze keuze koos ik voor verstand.

En inderdaad, het is de veilige optie, niet zo nodig de juiste.
Verder is het dan geen vluchten wat we hebben gedaan, we hebben gekozen voor de stam die op dat moment het sterkst stond in onze omgeving.
Als jij dat wilt omschrijven als vluchten, dan zij dat zo.
 

DeletedUser63688

Guest
wat een waardeloze discussie dit zeg... jemig, en zo gaat het niveau dus weer een paar kilometer naar beneden op het AF

ga je eens richten op de oorlog, daar is dit topic voor, discussies over de oorlog tussen SWARM en OTS/ATS en niet voor de rede waarom ffh naar ots kwam, dan maak je maar lekker een nieuw topic aan ofzo of ga pmen msnen skypen whatever
 

DeletedUser

Guest
Ik kan beste begrijpen dat OTS niet graag ziet dat uitgeklaard wordt waarom FFh-leden naar OTS mochten gaan, wanneer een dergelijk besef zou groeien bij ex-FFh leden zou dit wel eens kunnen leiden tot spanningen. Dus Nic00: van mij zul je nooit een journalistiek verslag van de oorlog krijgen. Het AF is een middel voor oorlogspropaganda, iets wat een beetje verloren is gegaan in de jongere werelden maar daarom niet minder waardevol in het voeren van oorlog.

Daarom de vraag aan OTS-stamleiding (als ik het fout heb natuurlijk): Hoe komt het dat een volledige stam gerekruteerd werd terwijl toch uit de aanvallen duidelijk was voor OTS dat ze gewoon over deze leden konden wandelen?
 

DeletedUser61241

Guest
Kennelijk heb je er nogal veel moeite mee dat FFH naar OTS is gegaan. Kan ik begrijpen, er gaat toch zo'n 5 miljoen aan punten in de nabije omgeving naar de tegenpartij.
Ik zeg het nogmaals, FFH heeft op uitnodiging OTS gejoind. Er is nooit sprake geweest van vluchten of dwingen vanuit OTS. OTS mag er juist trots op zijn dat zij een dergelijke diplomatieke stap hebben kunnen zetten en SWARM niet.
 

DeletedUser63688

Guest
Ik kan beste begrijpen dat OTS niet graag ziet dat uitgeklaard wordt waarom FFh-leden naar OTS mochten gaan, wanneer een dergelijk besef zou groeien bij ex-FFh leden zou dit wel eens kunnen leiden tot spanningen. Dus Nic00: van mij zul je nooit een journalistiek verslag van de oorlog krijgen. Het AF is een middel voor oorlogspropaganda, iets wat een beetje verloren is gegaan in de jongere werelden maar daarom niet minder waardevol in het voeren van oorlog.

Daarom de vraag aan OTS-stamleiding (als ik het fout heb natuurlijk): Hoe komt het dat een volledige stam gerekruteerd werd terwijl toch uit de aanvallen duidelijk was voor OTS dat ze gewoon over deze leden konden wandelen?

de doorslaggevende rede dat wij de FFH spelers hebben gehaald zal ook bij maar enkelen bekend blijven;) het is gewoon een tactische beslissing geweest die tot nog toe goed voor beide kanten heeft uitgepakt en zie weinig rede waarom dit tot spanningen zou leiden
 

DeletedUser

Guest
Slim van OTS-leiding en Peter, jammer voor ons dat die gasten van FFH het niet inzien maar als het een troost mocht zijn ik zou hetzelfde gedaan hebben. Ook moet ik het jullie nageven dat je dit goed aan boord gebracht hebt tegenover de leden van FFH. Zoals joossie hier mooi aantoont, er geen enkele notie van de reden waarom ze naar OTS 'mochten' gaan, meer nog het wordt zelfs niet in vraag gesteld. Prachtige diplo, ben ik wel fan van en idd ik zie nu ook weinig reden waarom er spanningen zouden zijn.
Geen oorlog zonder kanonnevlees hé ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan