[Discussietopic] Stemmen makkelijker maken

DeletedUser7072

Guest
Hey mensen,

Ik zat te denken dat het stemmen bij de lynch en voor de burgermeester misschien makkelijker kan. Als we een soort enquete gebruiken kun je direct zien wie hoeveel stemmen heeft zonder pagina's terug te lezen en handmatig te noteren wie waarop gestemd heeft. Voor de spelleiding zal dit veel moeite schelen achteraf, en voor de spelers maakt dit het spel iets overzichtelijker. Ik weet niet of er ook enquete's zijn waarin je je stem kan veranderen als je die eenmaal gemaakt hebt en die ook nog de stemveranderingen registreren. Als dat er is zo het alleen maar extra mooi zijn. Het scheelt tijd en je hebt direct een overzicht waar je je spelstrategie op kan baseren.
 
Reactiescore
358
Ik vind het beter zoals het is. Als je met enquetes gaat werken, zelfs met aanpasbaarheid van stemmen, blijft het moeilijk om bij te houden wie stemmen last minute wijzigt.

Stel dat ik een ganse dag een rode stem op jou heb staan, maar 5 minuten voor de DL mijn stem op Gijs gooi, zou daar geen verschil in zijn dan de hele dag op Gijs te zitten, terwijl daar toch wel een heel groot verschil tussen is.
 

DeletedUser

Guest
Niet mee eens, niet meer te controleren wie op wie stemt
 

DeletedUser64575

Guest
Ik vind het beter zoals het is. Als je met enquetes gaat werken, zelfs met aanpasbaarheid van stemmen, blijft het moeilijk om bij te houden wie stemmen last minute wijzigt.

Stel dat ik een ganse dag een rode stem op jou heb staan, maar 5 minuten voor de DL mijn stem op Gijs gooi, zou daar geen verschil in zijn dan de hele dag op Gijs te zitten, terwijl daar toch wel een heel groot verschil tussen is.
Niet mee eens, niet meer te controleren wie op wie stemt
Volgens mij kun je daarvoor datumprikker.nl gebruiken. Het klinkt gek, maar voldoet wel aan de eisen :p
 

DeletedUser

Guest
Volgens mij kun je daarvoor datumprikker.nl gebruiken. Het klinkt gek, maar voldoet wel aan de eisen :p

haha ja das zeker waar, maar dan gaan we wel externe websites gebruiken, hou het toch liever overzichtelijk op 1 website. Misschien iets voor de development om te maken dat je kan zien wie wat gestemd heeft?
 

DeletedUser64575

Guest
Maakt mij niet zoveel uit. Ik heb dergelijke oplossingen eigenlijk nooit overwogen (zelfs nooit het bovengenoemde 'probleem' erkend als daadwerkelijk probleem) en ben altijd wel in om wat nieuws te proberen, maar ik kan me erin vinden dat alles op 1 website fijner werkt.
 

DeletedUser72524

Guest
Gewoon het potje een keer volgen Dirk. In plaats van inschrijven en dan half meedoen. Dan krijg je zelf in de gaten wie wel of niet lynch is.
 

DeletedUser17472

Guest
Mij lijkt hier in het topic fijner, dan zie je er meteen de motivatie bij... als ze die geven.
 

DeletedUser74005

Guest
Ik pleit nog steeds voor een apart stemtopic. Das een stuk overzichtelijker dan dat het nu is. Alleen niemand wilde dat...
 

DeletedUser66129

Guest
Dat is inderdaad wel mogelijk. 2 topics, één voor discussies en motivatie's van stemmen. En één voor de stem daadwerkelijk uitbrengen. Heeft een voordeel, hoewel ik zelf gewoon dit ook prima vind.
 

DeletedUser74005

Guest
Voor de spelleiding is het sws veuul chiller. Er worden nog weleens fouten gemaakt met tellen, met een apart topic sluit je dat aardig uit.
 

DeletedUser7072

Guest
En dan nog beter, in dat topic samen met je stem een link naar de post waar de redenering bij staat ;)
 

DeletedUser74966

Guest
Ik vind het zo prima. Inderdaad geeft het wat extra's aan het spel wanneer mensen zelf moeten gaan bijhouden, teruglezen etc.

Als je dat niet doet maak je het jezelf moeilijker. Ik denk ook dat je zo het nut van langere posts met daarin overzichten ed wegneemt. Die worden dan ook niet meer gemaakt omdat het overzicht er al is voor iedereen.

Ik vind het proberen wel oke, maar liever houd ik het bij zoals het nu is :)
 

DeletedUser64575

Guest
Als je dat niet doet maak je het jezelf moeilijker. Ik denk ook dat je zo het nut van langere posts met daarin overzichten ed wegneemt. Die worden dan ook niet meer gemaakt omdat het overzicht er al is voor iedereen.

Wat is daar erg aan? Het scheelt de mensen die de overzichten maken een hoop tijd en moeite, dus ik snap even niet wat er erg aan is dat men dit niet meer hoeft te doen. Je zegt zelf dat het overzicht er dan toch al is, dus dat is dan juist een voordeel.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik heb hier nog eens over nagedacht en een apart stemtopic lijkt me ziek chill, mits er echt alleen stemmen worden geplaatst met linkjes naar redenering. Dus geen discussies e.d.
 
Bovenaan