STEM TEGEN DE SLEEPWET

DeletedUser69389

Guest
Nja het is niet eens een sleepwet. Dus ik heb een dikke JA gestemd. Plus dat een meerderheid van nee geen effect zal hebben. Dat zei Buma gisteren bij Nieuwsuur ook weer eens tussen neus en lippen door.
 
Reactiescore
407
Een nee zal zeker geen effect hebben. Wat zou een regering er ook mee moeten? Het is zo complex dat er veel discussiepunten inzitten. Wat moet de regering er dan uithalen als ze een nee krijgen? (De wet komt er sowieso, daar zijn zelfs de tegenstanders voor). Je gaat over dit soort wetten toch geen comprimés sluiten met de bevolking, die ook nog eens allemaal een andere mening hebben? De een is tegen punt X, de ander tegen punt Y, ect.
 
Reactiescore
110
Ik ga niet stemmen. Niet alleen omdat de uitslag (mij) toch weinig boeit, maar ook omdat we alle vormen van referenda zouden moeten afschaffen. Mensen zijn veel te onwetend, gedesinformeerd en irrationeel om een goede keuze te kunnen maken.
 
Reactiescore
323
Nja het is niet eens een sleepwet. Dus ik heb een dikke JA gestemd. Plus dat een meerderheid van nee geen effect zal hebben. Dat zei Buma gisteren bij Nieuwsuur ook weer eens tussen neus en lippen door.
En dat is precies de reden dat ik niet gestemd heb. Ik ga niet de moeite nemen om naar een stemlokaal te komen voor een referendum waar toch niks mee gebeurt. + er zijn hier geen gemeenteraadsverkiezingen.
 
Reactiescore
407
49 procent voor, 48 procent tegen is de eerste exitpoll. Foutmarge van 5% dus wordt nog wel spannend, opkomst is met 48 procent ruim gehaald.

Duidelijk is wel dat er geen duidelijk ja of nee is, kabinet krijgt het hier niet zo zwaar mee.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Referenda zijn juist een prima middel om burgers bij de politiek te betrekken, je moet het niet misbruiken, maar dit was een zeer geschikt middel omdat het in geen enkel partijprogramma stond en zomaar even door de kamers werd heen gesleept.

Wel weer lachwekkend die mensen hier die zichzelf al te dom voelen om eventjes een momentje te nemen en zich in te lezen over het onderwerp, laat staan gebruik maken van hun democratisch recht op te stemmmen.

Bovendien heeft een meerderheid van "nee" zeker wel effect omdat het kabinet dan de wet opnieuw zal moeten wegen ze het amper kunnen make nniet iets met de kritiek te doen. Buma kan zeggen wat hij wil, maar die zit niet in de regering.

Nee stemmen was trouwens de juiste optie, nieuwe wet is prima, maar met (veel) meer waarborgen en snellere evaluatie.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik zie dat voor met 49.5% vs 46.5% voorlopig heeft gewonnen (officiele uitslag komt nog).

Wat heeft dat verder voor gevolgen? Ben niet enorm op de hoogte van hoe (raadgevende) referenda werken.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Ik zie dat voor met 49.5% vs 46.5% voorlopig heeft gewonnen (officiele uitslag komt nog).

Wat heeft dat verder voor gevolgen? Ben niet enorm op de hoogte van hoe (raadgevende) referenda werken.

Zoals ik zei, de regering zal nu de wet opnieuw moeten wegen. Er hoeft dus niets te veranderen, maar dat moeten ze dus wel naar buiten toe verantwoorden en dat zal bij sommige achterbannen niet lekker vallen (D66) dus die zullen wel lobbyen nu achter de schermen om iets met de kritiek te doen.
 

DeletedUser67517

Guest
Ik heb tegen gestemd. Waarom? Dit heeft enkele redenen.

1) De commissie die de uitoefening van de sleepwet moet controleren, geeft aan dat er geen duidelijke afbakening en kader in de wet zit. Met andere worden, ze weten niet in wat voor kader ze het moeten toetsen. Deze commissie geeft ook aan graag veranderingen in de wet te zien.

2) Ook activisten worden afgetapt. Dit schendt onze democratische beginselen. Je moet je mening kunnen geven in de vorm van een demonstratie.

3) Je werkt encryptografische programma's zoals Whatsapp en Telegram in het zadel. Steeds meer developers zullen versleutelde programma's op de markt gaan brengen omdat mensen waarde hechten aan hun privacy. Met deze wet lijk je een voorsprong te nemen, maar het tegendeel is waar. De vrije sector zal op IT-gebied altijd voorlopen op de overheid. Nog los van hackers en amateur-developers.

4) Data is ontzettend waardevol in deze tijd. Er zullen mensen en bedrijven zijn die deze data proberen te onderscheppen/hacken.
Is dit erg? Jazeker! Wanneer je nu bijvoorbeeld een vliegticket met enkele reis besteld via je telefoon naar Barcalona maakt KLM je terugticket voor jou persoonlijk duurder. Dit is legaal en doen ze middels het IP-adres en IMEI-nummer van je telefoon. Wanneer dit ook via Whatsapp/SMS gaat gebeuren moet je dus face to face een vakantieboeken met vrienden om geld te besparen. Bizar? Nee, deze kant gaan we zeker op!

5) Buitenlandse diensten mogen deze data's inzien. Waaronder Erdogan en Trump. Nuff said.

6) IT + Overheid. Altijd een ongelukkige combinatie gebleken. Ethisch vertrouw ik ze mijn data (op dit moment) toe. Maar technisch gezien mijn vertrouwen in de IT bij de overheid nihil.

7) Wat hebben we over 10 jaar voor kabinet en samenleving? Wie zit er dan, en waar wordt deze sleepwet dan voor gebruikt? Er zit namelijk geen duidelijk kader in de controle van de sleepwet en kan dus voor verschillende doeleinde gebruikt gaan worden.

Ik snap niet hoe je voor kan stemmen wanneer je onder de 30 bent en ook nog regelmatig in contact komt met de PC. Je moet imo wel heel erg naief zijn om voor deze wet te stemmen.

Ik ben trouwens ook echt voor een (bindend) referendum. Dit om de laagopgeleide klasse te participeren in de politiek. Ik snap ook niet waarom je tegen een referendum kan zijn. De meeste mensen komen met kul-argumenten zoals ''de meeste mensen lezen zich niet in''. Maar dat doen ze natuurlijk wel in partijprogramma's met daar in moeilijke kwesties?
 

DeletedUser61134

Guest
Niks mis met de sleepwet hoor.
Ik ben al weken actief informatie aan het opvragen over de producten van concurrenten.
Ze maken overal wel een besparing of misstap.

Daarnaast kan je bij vermoedens van doorverkoop ook informatie en de kopers informatie opvragen.
Grote bedrijven met veel geld kunnen nu actief de kleine partijen aanvallen en controleren.
Dit kon voorheen alleen theoretisch, in de praktijk nog niet.

Dankzij de sleepwet kan je binnenkort bijvoorbeeld ook informatie gaan eisen bij providers voor illegale downloaders en deze informatie zwart op wit gebruiken.

De eerste stap naar achtervolgen van de afnemers ipv de verkopers.
Iets wat voorheen niet mogelijk was vanwege de beschermende wetten.
 

DeletedUser7072

Guest
Rebecca je praat tegen een lege zaal. Wij zijn ondertussen al verhuist naar een nieuw forum en je hebt de boot gemist. Er is zelfs al een topic over je gemaakt op dat forum!!
 
Reactiescore
93
Ik heb tegen gestemd. Waarom? Dit heeft enkele redenen.



Ik ben trouwens ook echt voor een (bindend) referendum. Dit om de laagopgeleide klasse te participeren in de politiek. Ik snap ook niet waarom je tegen een referendum kan zijn. De meeste mensen komen met kul-argumenten zoals ''de meeste mensen lezen zich niet in''. Maar dat doen ze natuurlijk wel in partijprogramma's met daar in moeilijke kwesties?

Over dit deel. Zelf ben ik niet voor referenda. Een kleine aanpassing zou mijn mening over referenda aanpassen: een kleine controlevraag om te controleren of je überhaupt weet waar het over gaat. Van mijn part is dit een multiplechoice met een vraag als "Waar staat WIV voor?", een simpele vraag passend bij het onderwerp. Als je de controlevraag niet weet, heb je je onvoldoende ingelezen over het onderwerp. Zeker als het een bindend referendum zou zijn ipv een raadgevend referendum, zou ik toch zo'n controlevraag willen hebben. En multiple choice zodat je niet zit met iemands handschrift die gelezen moet worden maar simpelweg kijken welk rondje is aangekruist bij de controlevraag.

Je hebt gelijk dat men ook zich onvoldoende inleest over partijprogramma's. Hierbij zou zo'n controlevraag niet mogelijk zijn omdat het niet over 1 onderwerp gaat maar over meerdere. Hoe dit op te lossen, ik heb werkelijk geen flauw idee
 

DeletedUser7072

Guest
  • Dit bericht wacht op goedkeuring door een moderator, en is onzichtbaar voor normale bezoekers.
Huh? :D :D

Jongens wat is dit ineens. Het is wel ver gekomen hier he. Dit krijg ik automatisch als ik een linkje plaats, zijn jullie nou zo bang @Poo @Duckje ? Het maakt toch niks meer uit jongens, WvW gaat echt niet meer actief worden op dit forum dus neem gewoon je verlies. Jullie hebben dit aan jullie eigen beleid te danken dus ga nou niet zo zielig symptomen proberen te bestrijden, dat is gewoon lachwekkend.

En dit forum blijft nog altijd toegankelijk voor niet WvW gerelateerde zaken dus ga nou niet paniekeren en domme dingen doen. Anders vervangen we straks nog alle wereldfora en verliezen jullie nog meer macht.

Past ook wel goed in dit topic trouwens. De mods zijn hun machts en informatie monopolie kwijt en gaan nu ook hun 'sleepwetten' en intimidatie methoden proberen te introduceren! Maar dan op slechts 1 forumpje in plaats van op grote schaal, wat de overheid wil. Ik wed dat Joris watertandend naar president Xi kijkt, of nog beter Kim Jong Un! In tegenstelling tot Joris controleert Kimmetje een heel land, en wie niet luistert gaat naar een strafkamp. Jaloers op zoveel macht? Je mag eerlijk antwoorden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan