Stellingtopic-algemene discussies

DeletedUser70476

Guest
Beste w55-spelers

Om maar weer eens te proberen wat meer activiteit erin te brengen op dit forum vond ik het een goed idee om een discussietopic te openen. Hier zal steeds een bepaalde stelling komen waarover er gediscussieerd kan worden. Dit naar aanleiding van de discussie op het stabberstopic waar toch wel een meningsverschil was over een bepaald aantal dingen.

De eerste stelling:

Met de grootte van de werelden van nu is het niet meer evident om in de rim te starten. ( zeg minstens 4/5 weken na start van de wereld) En kunnen we nog uberhaupt over een rim spreken?


Ik hoop dat iedereen hier op een fatsoenlijke manier met elkaar om kan gaan en dat er fatsoenlijke en vooral goed onderbouwde discussies komen ;)
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Lekker topic! :D

Ik denk dat rim spelers nu te laat zijn tenzij ze er een giga bedrag pp in knallen en een positie als rim account kunnen pakken in een huidige (grote) stam. Maar zelfstandig gaan draaien zonder stam zoals bijv I Burried My Soul doet ben je nu te laat mee denk ik.
 

DeletedUser70476

Guest
Ik merk nu zelf, vgm twee weken geleden gestart, dat het inderdaad enorm lastig is. De wereld was toen ongeveer 50 dagen oud en ik kwam in een ligging waarbij ik in m`n 15x15 meerdere spelers van 1k+ punten had liggen. De groei gaat wel redelijk goed door veel farm mogelijkheden maar er is nu in mijn ogen een grotere dreiging dan +- 15 werelden terug als je rond deze tijd startte. En dan speelt de factor van ontbrekend moraal op deze wereld ook nog mee. Anders ben je totaal niet aantrekkelijk als farmdoelwit voor grotere spelers maar nu ben je na je beginnersbescherming zo gecleared als het je even niet mee zit.

Dan zal het inderdaad moeten gaan afhangen of je een dominerende stam kunt joinen in je omgeving die je steunt tijdens je groei.

Al met al denk ik dat de periode waarin ik ben gestart mss net een weekje te laat is om een echte serieuze kans te maken zonder te groeien d.m.v pp gebruik.
 
Reactiescore
62
Op een wereld met moraal is het enigszins nog mogelijk denk ik, aangezien de boosters niet teveel aan je kunnen komen. Deze werelden zonder moraal mag je het vergeten.
De werelden zijn simpelweg te klein om van een degelijke afstand te spreken tussen rim en core.
 
Reactiescore
1.049
is gewoon nu simpelweg te laat om te starten.. maarja als je het zou proberen heb je heel veel activiteit ervaring PP en geluk nodig omdat bv een factor als moraal ontbreekt

maar een RIM is er altijd.. groot of klein
 
Reactiescore
3.541
Op de huidige nieuwe werelden moet je toch binnen de 1-2 weken starten wil je op jezelf een goede rimstart kunnen doen. Veel later is de achterstand te groot en zal het op eigen kracht praktisch onmogelijk zijn. Meeliften met grotere spelers/stammen kan wel nog natuurlijk.

4-5 weken later is onmogelijk. En rim zal er altijd zijn dat is nu eenmaal de buitenrand en die is er altijd ^^
 

Deleted User - 487871837

Guest
Je kan wel later starten, hopen dat je aan de rand van een continent zit en je zelf vrij goedkoop boosten om nog een kansje te maken, maar zelfs dan word je weggeveegd :p

Ik zou 4/5 weken na de start eerder ergens gaan co'en, anders is het zonde van je tijd.
 

DeletedUser75946

Guest
Je kan nog van RIM spreken, die rand is ongeveer 10-15 velden dik. :p

Hier 7 weken na de start op 22nd May 2017 begonnen, sinds vandaag 3 dorpen in ons bezit en geen onmiddelijke dreiging voor ons
waardoor we kunnen verder groeien.

Je hebt wel een goede portie pp , activiteit, en een mooie ligging nodig, ook de juiste contacten leggen/stam joinen. :)
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.142
Gewoon niet starten en puur mid-en lategame spelen zoals ik.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Stelling;

Zonder pp (abuse) is een deftige plek in de top 25 helemaal niet meer vol te houden tegenwoordig. Of alleen in de mid/end game?

Schrik best wel van hoe snel Emilia Clarke is geboost vandaag op w56.
 

DeletedUser70476

Guest
Ligt echt aan het tijdsbestek, het is nu denk ik niet of amper mogelijk om in de top25 te staan in de eerste paar dagen. Is zwz nietszeggend om daar in te staan maar dat terzijde. Ik denk dat vanaf een 100k punten het pp abuse amper effect nog zal hebben. Dan ga je snel merken wat er voor een spelers achter het account zitten. Maar dan is het de kwestie wie van de non pp abusers er nog overgebleven is aangezien ze wrss in de begn fase gewoon achterliggen.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Ik denk dat vanaf een 100k punten het pp abuse amper effect nog zal hebben.

Darkheerser heeft net even 8 dorpen gepakt in 3 uurtjes, aka een trein of 4 minimaal geboost in de afgelopen 1,5 week, en dan zal t event daar nog bij komen neem ik aan. Zeker wel dat pp nu nog effect hebben :p
 

DeletedUser70476

Guest
Darkheerser heeft net even 8 dorpen gepakt in 3 uurtjes, aka een trein of 4 minimaal geboost in de afgelopen 1,5 week, en dan zal t event daar nog bij komen neem ik aan. Zeker wel dat pp nu nog effect hebben :p

Ja maar kijk wat voor een dorpen dat zijn...

Heb ook te lang niet meer gespeeld om te weten wat je ook al weer allemaal kon doen met pp dus het zou alsnog best kunnen dat hij er het nodige doorheen gooit. :p
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Hij had er net zo goed goede dorpen mee kunnen nemen tho. En wie weet waren t wel gewoon 8 treinen, who knows :)
 
Bovenaan