Stelling van de week

DeletedUser63648

Guest
Dan ga je gewoon een hoop uit eigen ervaring verhalen horen die allemaal wel heel lullig zijn. Maar kan je daar echt over discussiëren?

De stelling:
Deze wereld zal eindigen door een fusie van stammen tot 40 leden.

Deze is wel leuk. :)

Dus ik heb deze ook uitverkoren om op te reageren:

Ik denk zelf van niet. Alhoewel ik me volledig bewust ben dat het goed te doen is, ben ik ervan overtuigd dat er op w31 weinig spelers rondlopen die deze wereld 'saai' vinden, en daarom de wereld op zo'n manier wil laten eindigen. Maar dat zijn allemaal veronderstellingen natuurlijk :p
 
Reactiescore
533
Deze is wel leuk. :)

Dus ik heb deze ook uitverkoren om op te reageren:

Ik denk zelf van niet. Alhoewel ik me volledig bewust ben dat het goed te doen is, ben ik ervan overtuigd dat er op w31 weinig spelers rondlopen die deze wereld 'saai' vinden, en daarom de wereld op zo'n manier wil laten eindigen. Maar dat zijn allemaal veronderstellingen natuurlijk :p
Het zal mss nog niet voor de eerste maanden zijn. Maar ik denk eigenlijk wel dat deze wereld zo zal eindigen.

Ikzelf heb ook geen zin deze wereld nog zo'n 3jaar te spelen. Dus zal vanaf een bepaald tijdstip zoiets beginnen overwegen.
 
Reactiescore
533
nieuwe stelling?
 
Reactiescore
533
Ik weet eigenlijk niet goed wat het grote verschil is met ervoor? :)
 

DeletedUser63648

Guest
synchrone ajax-calls zijn toegestaan. DWZ dat je zoveel pagina's mag ophalen als je wilt, maar je computer wordt er wel traag van als het er écht heel veel zijn :)
 
Reactiescore
533
synchrone ajax-calls zijn toegestaan. DWZ dat je zoveel pagina's mag ophalen als je wilt, maar je computer wordt er wel traag van als het er écht heel veel zijn :)
Dus je mag meerdere pagina's openen met 1 knop? (voor de leken hier :cool:)
 

DeletedUser63648

Guest
ja, idd. je mag meerdere pagina's openen op de achtergrond met 1 knop. gewoon meerdere pagina's tegelijkertijd openen mocht sowieso al, want snap links was al toegestaan :)
hierdoor kan je bijvoorbeeld heel gemakkelijk meer dan 2000 dorpen op 1 pagina laten zien (echt een issue :cool:) en natuurlijk nog allerlei andere mogelijkheden ook :)
 
Reactiescore
533
Dus de nieuwe scriptregels zien er op het eerste zicht wel goed uit :)
Van mij mag er zelfs nog meer vrijheid zijn, maarja :)
 

DeletedUser

Guest
Met betrekking tot patenten, makkelijkheid van tw op dat moment. Lijkt mij dat dit een aardige overeenkomst is om mee verder te denken/ bij te blijven.
 

DeletedUser72345

Guest
Ik zal eens een nieuwe in de groep gooien:

'Het spel zal op lange termijn leuker worden als er een non katta pact zou bestaan tussen de grote stammen'
 

DeletedUser63648

Guest
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Dat zou namelijk inhouden dat een speler alle ramsnelheden kan dodgen, en enkel de edels blockt. Terwijl als er ook kata's tussen de aanvallen zitten, dat je dan ook gewone aanvallen moet blocken, omdat anders je hele account in puin ligt.
 

DeletedUser

Guest
Ik zal eens een nieuwe in de groep gooien:

'Het spel zal op lange termijn leuker worden als er een non katta pact zou bestaan tussen de grote stammen'

Leuke stelling welke mij zelfs verleid heeft om weer eens op het forum te reageren.
Zelf ben ik het idd met jou stelling eens, waar een ander dit wellicht als "tactiek" omschrijft (en tw is immers een tactisch spel) zie ik het meer als een zwakte. Waarom je tegenstander ontmoedigen om te blijven spelen? Of anders gezegd waarom het spel zo draaien dat tegenstanders met mega veel stack gaan spelen en stammen mega def voorraden nodig hebben om hun leden tevreden te houden en te laten door spelen?

Bij de opkomst van kata's gebruiken om een tegenstander plat te gooien (diep in mijn geheugen dacht ik wereld 7) is het mega stacken ook opgekomen waarmee een hoop spelplezier en kwaliteiten verloren zijn gegaan. Immers wat leer je er nu van door te zien dat 95% van alle aanvallen dood lopen? Wat is er leuk aan om alleen maar te kijken naar aanvalsberichten van dood gelopen clears?

Nee voor de opkomst van de kata waren de meeste accounts (uiteraard uitzonderingen daar gelaten) over het algemeen 70-90% offensief en konden op hun eigen benen staan(dus geen stamdef alleen vv en samen aanvallen) waardoor de spelers kwalitatief beter werden. Ik zou dan ook gelijk achter zo een pact staan (wellicht wat makkelijk gezien ik zelf "uitgezonderd op de verzamelplaats" toch nooit kata's gebruik doordat ik dat een zielige techniek vindt (maak je nooit schuldig aan het geen waar je voor preekt dat afgeschaft moet worden)
 

DeletedUser63648

Guest
Oh maar hele dorpen afbreken is idd geen lol aan. Wat ik echter wel belangrijk vind is om de boer met een paar levels te slopen. Op die manier weet je dat de tegenstander niet snel zijn muur weer heeft staan. maar dorpen naar 26 punten brengen? Nee, geef dan mijn portie maar aan fikkie.
 
Reactiescore
533
Dooie boel hier...
Stelling:
Een goede stam heeft een goede leider nodig.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Vanuitgaand dat een goede stam ongeveer 15 a 25 leden bevat, en alle leden actief zijn.
Is het opzich geen must, indien de leden allen iniatief nemen, zou een aanspreekpunt voldoende kunnen zijn.
Door geen leiding aan te stellen blijft wel iedereen betrokken bij alle stamzaken, kan iedereen zijn mening geven en heeft iedereen invloed op de stamplannen. Wat ook een voordeel is van een leidingloze stam. Al bij al, zie ik toch liever een leiding in de stammen waar ik speel.
 
Reactiescore
746
Disagreed.

FTW heeft geen leider. We zijn er al sinds de oprichting van Swiss vanuit gegaan dat iedereen een leider is. Dan kan je natuurlijk zeggen, we zijn allemaal goede leiders en dat maakt FTW zo goed. Maar uiteindelijk kan je ook gewoon zeggen we zijn allemaal gewoon lid, en dat is wat FTW goed maakt.

Hangt een beetje af van de situatie. Als je leden hebt die uit zichzelf al goed kunnen samenwerken is een leider overbodig. Maar als je een stam hebt met een 'stelletje ongeregeld' dan is een leider nodig om de boeltjes bij elkaar te plakken. :p
 
Bovenaan