Stelling van de week

DeletedUser

Guest
Wat maakt dat zo erg dan?
Je kan er eigenlijk alleen maar op antwoorden: Je zou het zelf ook niet leuk vinden.

Maar je kan er niet omheen dat oorlogen voor een groot stuk gewonnen kunnen worden door info. En het is een oorlogsspel.

Ik heb nog nooit een spionagenetwerk opgezet ofzo en gebruik er ook geen. Maar eigenlijk is het vrij dom om dat niet te doen toch?

PS: Als je loopt clusterfucken dan hebben al mijn leden van mij toestemming die dorpen te edelen. NAP/BG of niet. Dat moet je maar aanvaarden.

Gewoon een praatje maken met je vijand dat vind ik kunnen en het is vaak nog leuk ook. Meestal kan je daar nog wat info uit halen als dat niet het geval is, jammer dan niks. Zo denk ik er over.

Ja alle leden binnen onze stam mogen dan ook direct aanvallen inderdaad. Clusterfucks zaten niet binnen het contract :p
 
Reactiescore
533
Gewoon een praatje maken met je vijand dat vind ik kunnen en het is vaak nog leuk ook. Meestal kan je daar nog wat info uit halen als dat niet het geval is, jammer dan niks. Zo denk ik er over.

Ja alle leden binnen onze stam mogen dan ook direct aanvallen inderdaad. Clusterfucks zaten niet binnen het contract :p
Zo'n mensen vinden is niet zo moeilijk. Ik praat ook wss mijn mond eens voorbij...

Maar ik heb het nu echt over spionnage. Een mannetje erin plaatsen of overtuigen info te lekken.
Buiten dat het lullig is voor de stam waar de spion inzit. Wat maakt dat wij dat niet doen?
Puur objectief bekeken is dat toch heel normaal?
 

DeletedUser

Guest
Zo'n mensen vinden is niet zo moeilijk. Ik praat ook wss mijn mond eens voorbij...

Maar ik heb het nu echt over spionnage. Een mannetje erin plaatsen of overtuigen info te lekken.
Buiten dat het lullig is voor de stam waar de spion inzit. Wat maakt dat wij dat niet doen?
Puur objectief bekeken is dat toch heel normaal?

Ja klopt veel mensen zeggen niet iets te veel.

Nee dat vind ik echt te ver gaan. Je moet wel beseffen dat je het spelplezier in de stam waar jij een spion hebt volledig verdwijnt als deze spion wordt gesnapt. Dan kan je zeggen ja dan moeten ze maar beter hun leden screenen/in de gaten houden. Dat is natuurlijk ook wel zo. Maar dit blijft een spelletje wat iedereen doet voor zijn lol. Geen echte oorlog waaraan leven en dood is verbonden.
 
Reactiescore
533
Ja klopt veel mensen zeggen niet iets te veel.

Nee dat vind ik echt te ver gaan. Je moet wel beseffen dat je het spelplezier in de stam waar jij een spion hebt volledig verdwijnt als deze spion wordt gesnapt. Dan kan je zeggen ja dan moeten ze maar beter hun leden screenen/in de gaten houden. Dat is natuurlijk ook wel zo. Maar dit blijft een spelletje wat iedereen doet voor zijn lol. Geen echte oorlog waaraan leven en dood is verbonden.
Het is geen oorlog op leven en dood inderdaad. Maar als dat wel zo was zou je met die spion de andere de dood in jagen dus.
Zelfde geldt hiervoor. Je verhoogt het spelplezier van je eigen stam ten koste van een andere stam.

Dus ook daar zit je weer met een puur rationeel argument dat een spionage-netwerk jou stam meer spelplezier oplevert.
 

DeletedUser34283

Guest
Ach veel respect zul je er niet mee krijgen HD ;)
Het zijn jullie zaken verder mochten jullie er gebruik van willen maken, maar op dat moment kan je alleen maar afkeuring verwachten. Dit spel is niet realistisch als echte oorlog, dus laten we het gewoon respectvol houden zonder spionnen.
 
Reactiescore
533
Misschien schuilt het hem daar net he.
Is het dan eigenlijk ook geen kunst om een spionnennetwerk te hebben?

Ik heb het niet over 1 stam waar je toevallig een lid hebt die info lekt om intressant te zijn. Maar echt gericht te werk gaan.
 

DeletedUser34283

Guest
Ik heb ook wel contacten hoor, maar waarom zou ik ze raadplegen? Het geeft toch meer voldoening om zonder voorkennis een aanval af te wenden dan als je alles al weet?
 
Reactiescore
533
Ik heb ook wel contacten hoor, maar waarom zou ik ze raadplegen? Het geeft toch meer voldoening om zonder voorkennis een aanval af te wenden dan als je alles al weet?
Ik vrees dat de meeste van onze stamgenoten sowieso liever easy wins hebben. Misschien cru maar kijk eens naar de winnaarsroes die er nu heerst na Slnc, terwijl die weinig tegenstand bood. De meeste winnen liever easy, dan door moeite te doen.

Ikzelf zou het denk ik mss wel al snel beu zijn om alles op voorhand te weten. Al ga je dan mss op een andere manier spelen en toch teug uitdaging zoeken maar op een ander vlak. Nog aanvallender spelen enzo. Ik denk maar luidop he...

Het enige wat ik dus nog als minpunt aan spionagegebruik vind is idd de uitdaging. Maar al de rest is toch eerder in het voordeel?
En ja, ik weet dat dit voor velen zoiets is van.
Wat zegt die HD nu?!
Gaat die spionage goedkeuren?
Neen, op zich blijf ik er tegenstander van. Alleen snap ik niet waarom... En als je er echt over nadenkt. Dan kom je bijna alleen op een besluit dat je spionnen moet gebruiken.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser34283

Guest
Bij mij ging het soms zo ver dat ik niet eens scouts gebruikte :eek:
Haha
 
Reactiescore
533
Bij mij ging het soms zo ver dat ik niet eens scouts gebruikte :eek:
Haha
:)

Doe ik ook wel regelmatig. Beetje mijn handelsmerk ook om gewoon vanuit het niets een tellertje zien oplopen met clears en fakes. :D
 

DeletedUser34283

Guest
Jaa op mn wereld 11 ook. Random 4000 atts de deur uitgooien haha
 

DeletedUser69092

Guest
tja overwininningsroes op SLNC... tuurlijk, leuk dat we zo'n grote speler al zo snel hebebn laten wankelen en ook dat hij nu nog maar halve bak speelt (of zijn VV). Maar ik denk dat ik niet alleen voor me eigen spreek als ik zeg dat we wel wat meer tegenstand hadden gewild. Nu is het gewoon beetje brainless edelen met af en toe paar edels die geblocked worden, naja dan stuur je cleartje en produceer je nieuwe edels maar echt de uitdaging zit daar niet meer in nee.
 
Reactiescore
533
tja overwininningsroes op SLNC... tuurlijk, leuk dat we zo'n grote speler al zo snel hebebn laten wankelen en ook dat hij nu nog maar halve bak speelt (of zijn VV). Maar ik denk dat ik niet alleen voor me eigen spreek als ik zeg dat we wel wat meer tegenstand hadden gewild. Nu is het gewoon beetje brainless edelen met af en toe paar edels die geblocked worden, naja dan stuur je cleartje en produceer je nieuwe edels maar echt de uitdaging zit daar niet meer in nee.
Zo'n overwinningsroes is op zich niet slecht Jorg. Het zorgt ervoor dat er een hogere moraal is in de stam.

Ik wou enkel maar aantonen dat veel spelers het liever gemakkelijk hebben dan moeilijk. En Slnc was daar een mooi voorbeeld van. Je hoeft daarvoor niet zo snel in de verdediging schieten.
Trouwens.... Slnc zelf is ook een perfect voorbeeld van een speler die het liever gemakkelijk heeft dan he. Bij de eerste echte masse zo snel opgeven. Mooi-weer spelertjes. Je kent ze vast wel
Ik kon net zo goed een ander voorbeeld aanhalen, maar dat was gewoon de meest recente.

Blijft wel dat je amper zeer sterke argumenten kan aanhalen om niet met spionnen te werken.
En dat is toch best fascinerend nee? De meeste hier zeggen allemaal, we willen niet werken met spionnen. Ook ik, maar ik kan dat eigenlijk niet hard maken waarom niet...
 
Reactiescore
746
Ook ik, maar ik kan dat eigenlijk niet hard maken waarom niet...

Wat dacht je van..het ruineert het spel (imo)

Het verassingseffect maakt spelletjes zoals deze juist leuk, voor zowel de aanvaller als de verdediger. In geval van spionage mag je dat lekker vergeten.
 
Reactiescore
533
Wat dacht je van..het ruineert het spel (imo)

Het verassingseffect maakt spelletjes zoals deze juist leuk, voor zowel de aanvaller als de verdediger. In geval van spionage mag je dat lekker vergeten.
Ik denk dat je dan gewoon op een andere manier gaat spelen.

Stel dat de perceptie verandert en spionage-netwerken wel sociaal aanvaard worden. Dan ga je ook gaan spioneren om jou spionnen eruit te halen enzovoort.
 

DeletedUser69092

Guest
ohh wist niet dat ik dat moest beargumenteren, maar bij deze:
- In mijn ogen verpest het het spel, een goede spion is er niet uit te krijgen hoe je het ook probeert, een goede spion is namelijk alleen bekend bij 1 of een aantal leidinggevende
- Spionnen zijn gewoon zwak, in een spel waar je 2 weken over doet om je clears op te bouwen en een massa door een spion zo makkelijk de kop in kan worden gedrukt is gewoon triest omdat de aanvallende partij daardoor een onnatuurlijk nadeel heeft.

Voordelen van spionnen zijn er genoeg, maar vind het geen leuke manier en eerlijke manier om mee te spelen, laat staan er mee te winnen. Het idee van liever makkelijk als met tegenstand komt hier heel erg om de hoek kijken, want zeg nou zelf, een faire oorlog zonder informatie van de tegenstander is toch het leukste wat er is? De tegenstander 3 stappen voor zijn geeft mij in ieder geval geen voldoening
 
Reactiescore
533
ohh wist niet dat ik dat moest beargumenteren, maar bij deze:
1) In mijn ogen verpest het het spel, een goede spion is er niet uit te krijgen hoe je het ook probeert, een goede spion is namelijk alleen bekend bij 1 of een aantal leidinggevende
2) Spionnen zijn gewoon zwak, in een spel waar je 2 weken over doet om je clears op te bouwen en een massa door een spion zo makkelijk de kop in kan worden gedrukt is gewoon triest omdat de aanvallende partij daardoor een onnatuurlijk nadeel heeft.

Voordelen van spionnen zijn er genoeg, maar vind het geen leuke manier en eerlijke manier om mee te spelen, laat staan er mee te winnen. Het idee van liever makkelijk als met tegenstand komt hier heel erg om de hoek kijken, want zeg nou zelf, een faire oorlog zonder informatie van de tegenstander is toch het leukste wat er is? De tegenstander 3 stappen voor zijn geeft mij in ieder geval geen voldoening
1) Het is omdat we in TW relatief weinig werken met echte spionage dat er weinig strategieën zijn om hun eruit te halen. Maar ik ben er wel zeker van dat dat te doen is. Het vergt gewoon anders nadenken.

2) Je zegt spionnen zijn zwak. Maar dat komt omdat het in TW gewoon niet sociaal aanvaard is.
En tja dat heeft een nadeel voor de aanvaller, maar kan ook een voordeel zijn voor de aanvaller als je er goed mee gaat omspringen door je stam foute info te geven waardoor de spion foute info doorgeeft.

Ik denk echt dat moest spionnage door iedereen in TW aanvaard zijn, we gewoon anders zouden gaan spelen maar dat er niets zou veranderen aan ons spelplezier.

En ja het is de bedoeling dat je hier de stelling gaat beargumenteren :p.
 

DeletedUser69092

Guest
haha oke, naja even een beargumenteerde reactie daar weer op :cool2:

ik denk niet dat je veel kan doen als er een spion in je stam zit, maargoed het is in TW niet sociaal aanvaard, en dat heeft ook een reden dat het gewoon een lage manier van spelen is. Aanvallen zijn vaak rond deze tijd en later op stambasis niet op persoonsbasis, je kan wel 1 voor 1 mensen gaan filteren met andere informatie als de rest van de stam, maar dat werkt uiteindelijk toch niet doordat de info toch wel boven water komt.

Maargoed, das een eindeloze discussie waar mijn argumenten niet veel verder gaan als het wat reeds genoemd is en ik zal waarschijnlijk toch bij mijn mening blijven en ik denk jij ook. Het is gewoon een manier van spelen die de één afkeurt en de andere goed vind.
 
Reactiescore
533
haha oke, naja even een beargumenteerde reactie daar weer op :cool2:

ik denk niet dat je veel kan doen als er een spion in je stam zit, maargoed het is in TW niet sociaal aanvaard, en dat heeft ook een reden dat het gewoon een lage manier van spelen is. Aanvallen zijn vaak rond deze tijd en later op stambasis niet op persoonsbasis, je kan wel 1 voor 1 mensen gaan filteren met andere informatie als de rest van de stam, maar dat werkt uiteindelijk toch niet doordat de info toch wel boven water komt.

Maargoed, das een eindeloze discussie waar mijn argumenten niet veel verder gaan als het wat reeds genoemd is en ik zal waarschijnlijk toch bij mijn mening blijven en ik denk jij ook. Het is gewoon een manier van spelen die de één afkeurt en de andere goed vind.
Ik vind het niet goed om een spion te gebruiken evenveel als jij. ;)

Alleen zou ik niets zinnigs kunnen zeggen als argument om iemand die dat wel doet van gedacht te laten veranderen.
 

DeletedUser69092

Guest
nee daarom zeg ik ook dat dat een eindeloze discussie is, er zijn geen argumenten, alleen maar de keuze over waar iemand zijn normen en waarden liggen. Tja en die grens ligt bij iedereen ergens anders, zelfde verhaal andere situatie dat sommige de doodstraf gewoon normaal vinden omdat het oog om oog tand om tand moet zijn en andere vinden dat weer te ver gaan, daar zijn ook niet echt argumenten voor te bedenken die het idee helemaal afschieten of juist het idee goed praten
 
Bovenaan