Stelling van de week

DeletedUser

Guest
Beste W31 spelers,

Vanwege de vele leuke discussies op dit forum de laatste tijd dacht ik, daar mogen er wel meer van komen.

Vandaar dit topic: stelling van de week. Elke maandag met een nieuwe stelling waar we over kunnen discussiëren. Dit zal tw gerelateerd moeten zijn. Anders wordt dit topic waarschijnlijk verbannen naar het vrije forum :eek:

De eerste stelling die meteen een hoop stof zal doen opwaaien is:
Een speler is verkeerd bezig als hij informatie die niet voor hem bestemd is vanuit een andere stam moedwillig probeert te verkrijgen.

Hoort dit bij het spelletje of niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser51729

Guest
Ik denk dat het vrij moeilijk is om aangeboden informatie te weigeren ;)
 
Reactiescore
533
Ik zal als Johnny English maar zwijgen zeker :cool:
 

DeletedUser69914

Guest
De eerste stelling die meteen een hoop stof zal doen opwaaien is:
Een speler is verkeerd bezig als hij informatie die niet voor hem bestemd is vanuit een andere stam moedwillig probeert te verkrijgen.

Hoort dit bij het spelletje of niet?

is dit dan het geval bij jullie? ;)
 

DeletedUser

Guest
is dit dan het geval bij jullie? ;)

Ik ben er in ieder geval tegen.

Het kan zo zijn dat je info door krijgt. Dan kan je daar weinig aan doen want het is dan al binnen. Wel vind ik het verkeerd als je door gaat vragen. En natuurlijk als je een spion inzet bij een andere stam.

En bij jullie?
 

DeletedUser69914

Guest
Ik ben er in ieder geval tegen.

Het kan zo zijn dat je info door krijgt. Dan kan je daar weinig aan doen want het is dan al binnen. Wel vind ik het verkeerd als je door gaat vragen. En natuurlijk als je een spion inzet bij een andere stam.

En bij jullie?

bij ons zit er blijkbaar eentje in ja en vind ik persoonlijk zeer spijtig.
je bouwt toch een band op met die mensen en als achteraf dan blijkt dat die wat zat te faken en spion was nja.
snap niet dat mensen zich kunnen verlagen tot dat niveau en dan ook nog niets van schuldgevoel kennen maar het gebeurt spijtig genoeg nog veel precies :(
 

DeletedUser34283

Guest
Als ik info doorkreeg, gaf ik direct de speler aan bij de stam waar hij inzat. Ik ben ABSOLUUT tegen dat soort spelers.
 

DeletedUser

Guest
Ik hoor steeds vaker dat mensen vinden dat het bij het spelletje hoort. Dat vind ik dus niet zo. Alleen als je Johnny English heet, dan mag je zoveel spionnen gebruiken als je wilt ;)

Maar ik vrees dat tegenstanders van deze stelling zich hier niet zullen laten zien...
 
Reactiescore
533
Soms heb je ook gewoon stammen die het zoeken.

Je bent in oorlog met een stam, plots op een account die je onder vv hebt zie je uit het niets een staminvite staan van die vijandige stam.
Dan zeg ik dat ik wel degelijk die zal aanvaarden en het fora zal doorspitten. Want dan vind ik dat gewoon een blunder van hun.

Heb ik tot nu toe al verschillende keren meegemaakt btw.
 

DeletedUser

Guest
bij ons zit er blijkbaar eentje in ja en vind ik persoonlijk zeer spijtig.
je bouwt toch een band op met die mensen en als achteraf dan blijkt dat die wat zat te faken en spion was nja.
snap niet dat mensen zich kunnen verlagen tot dat niveau en dan ook nog niets van schuldgevoel kennen maar het gebeurt spijtig genoeg nog veel precies :(

Pik dan je leden wat zorgvuldiger uit en rekruut niet elke steen die los en vast zit. Kan me niet voorstellen dat er in Swiss een spion zit.. Mensen die denken dat het ND was hebben ongelijk.

Soms heb je ook gewoon stammen die het zoeken.

Jij ook hier. :eek:
 
Reactiescore
533
Pik dan je leden wat zorgvuldiger uit en rekruut niet elke steen die los en vast zit. Kan me niet voorstellen dat er in Swiss een spion zit.. Mensen die denken dat het ND was hebben ongelijk.
Durf jij beweren dat er bij ons geen spionnen zitten of zullen zitten?

Nja, ik heb in mijn lange TW-carrière bijna altijd wel al last gehad van spionnen in de stam. Dus ik ben daar niet meer zo naïef in en heb er al eigenlijk mee leren leven.
Jij ook hier. :eek:
Jij zou beter wat leren :p
 

DeletedUser69914

Guest
Pik dan je leden wat zorgvuldiger uit en rekruut niet elke steen die los en vast zit. Kan me niet voorstellen dat er in Swiss een spion zit.. Mensen die denken dat het ND was hebben ongelijk.

is niet mijn verantwoordelijkheid maar denk niet dat je de schuld daar mag op steken.
kan jij op voorhand weten/zien welk lid een spion zou kunnen zijn?
je kan een vermoeden hebben en die kan je ook weren maar in principe kan dat iedereen zijn in een stam he?
 

DeletedUser

Guest
Ben ook niet fan van spionage maar met 21 leden waarvan een groot deel op de loopplank staan valt 1 spion nog wel mee :x
 

DeletedUser34283

Guest
Soms heb je ook gewoon stammen die het zoeken.

Je bent in oorlog met een stam, plots op een account die je onder vv hebt zie je uit het niets een staminvite staan van die vijandige stam.
Dan zeg ik dat ik wel degelijk die zal aanvaarden en het fora zal doorspitten. Want dan vind ik dat gewoon een blunder van hun.

Heb ik tot nu toe al verschillende keren meegemaakt btw.

Dat zou ik zeker niet fair vinden. Zou jij ook niet willen toch binnen Swiss? Nu zou dat niet gebeuren, maar ik vind het gewoon een vieze manier van informatie verkrijgen.

Ik vind gewoon dat je elke snitch die je info doorgeeft publiekelijk aan de schandpaal mag zetten. Geef het door aan de stam waar hij zit. Je kan samen proberen het spel clean te houden naar mijn idee.
 
Reactiescore
533
Dat zou ik zeker niet fair vinden. Zou jij ook niet willen toch binnen Swiss? Nu zou dat niet gebeuren, maar ik vind het gewoon een vieze manier van informatie verkrijgen.

Ik vind gewoon dat je elke snitch die je info doorgeeft publiekelijk aan de schandpaal mag zetten. Geef het door aan de stam waar hij zit. Je kan samen proberen het spel clean te houden naar mijn idee.
Iemand met gezond verstand zou niet zo dom zijn om willekeurig te inviten.
Als je dat wel doet moet je de consequenties ervan dragen. Ga ik niet moeilijk over doen.
 

DeletedUser34283

Guest
Dan vind ik het niet koosjer dat je de uitnodiging accepteert. Bewust spioneren is niet oke vind ik.
 

DeletedUser63354

Guest
Ik denk dat spioneren niet op een spelletje thuishoort. Het is namelijk iets wat een gigantisch voordeel is voor de tegenstander, en daarmee ook nog eens een gigantisch nadeel. De helft van de stammen met een spion valt voordat ze de spion eruit vissen. Zo speel je het spelletje niet.

Om dat terug te komen op de stelling. Ik ben inderdaad tegen het 'moedwillig' verkrijgen van informatie door spionage.
Echter vind ik wel dat als een lid naar je toekomt met de info dat je met die info moet doen wat je wilt. Echter zou ik er wel voor zorgen dat die persoon niet mijn 'vriendje of toekomstige stamgenoot' wordt. De persoon in kwestie is zeer onbetrouwbaar en een 0% stamspeler. Daarom zal ik het ook melden als iemand spioneert.

Als laatste vind ik het wel weer normaal als jij in een pm met je tegenstander praat en zo subtiel probeert te polsen hoe de stand van zaken is. Meestal kun je daar gewoon een hoop uit afleiden. Dan vind ik niet dat je verkeerd bezig bent.
 
Bovenaan