Calamus Incendium
Forum Personality 20/21
- Reactiescore
- 6.299
Oei dat is wel kut inderdaad als iedereen blijft klieren en BW blijft aanzetten. Tijd voor katas?
Ik vraag mij af in hoeverre het effect van een LC of mijntjes start over een paar weken nog zichtbaar is. Het tweede dorp, het tijdstip en de ligging daarvan, de manier waarop deze wordt verkregen en hoe groot het dorp is, weegt tezamen zwaarder dan het verschil in start-strategie gedurende de startperiode (eerste maand), lijkt mij.
Stel dat Kouchov in de gelegenheid is om een goedkoop dorp van 3000 punten op 8 velden te pakken en dat twee dagen eerder doet dan CBC, dat het vanwege zijn omgeving moet doen met een 1800 punten dorpje van een speler die gecleard moet worden met enige verliezen, dan is het verschil in LC/mijntjes start direct verbleekt. Je zou het kunnen berekenen maar volgens mij gaat dit al snel om honderdduizend(en) gs'jes per dag. Als de een ook weer een dag sneller is met het 3e, 4e en 5e dorp gaat hetzelfde verhaal weer op.
Zelf ben ik genakt met de ridder-boeken, met slechts 3% GS extra, jammer want mijn mijntjes staan best hoog (gezien farmen toch geen reet oplevert met die veel te actieve buren). Het niet hebben gekregen van de juiste boekjes kost ook dagelijks 12% gs-inkomsten.
Uiteindelijk gaat het erom dat je snel kwantiteit (in dorpen) verwerft omdat dat direct (zonder inspanning) extra grondstoffen oplevert. Een clear kan kleiner worden, kan thuis staan omdat het in actie moet komen. Je farminkomsten zijn dan een dag vrij minimaal. Mijntjes produceren altijd. Kwantiteit wint het eindelijk gewoon van kwaliteit, als de verschillen maar groot genoeg worden (#73 )
Zonder onze eigen levels prijs te geven, kan ik met zekerheid zeggen dat hun mijnen niet in het level zitten wat noodzakelijk zou zijn om het verschil in farminkomsten te compenseren.
Inhakend op je eerste alinea, klopt. Maar vervang de naam Kouchov met elke willekeurige naam en het statement gaat nog steeds op. Heeft dus weinig uit te staan met wat voor soort start je doet. Daarnaast, hoe groter je clear is, hoe minder verliezen je leidt - in gelijke scenario's - (je verliest minder GS, minder farmcapaciteit, minder troepen, minder tijd, etc.), hoe sneller je die kwantiteit in dorpen verwerft.Ik vraag mij af in hoeverre het effect van een LC of mijntjes start over een paar weken nog zichtbaar is. Het tweede dorp, het tijdstip en de ligging daarvan, de manier waarop deze wordt verkregen en hoe groot het dorp is, weegt tezamen zwaarder dan het verschil in start-strategie gedurende de startperiode (eerste maand), lijkt mij.
Stel dat Kouchov in de gelegenheid is om een goedkoop dorp van 3000 punten op 8 velden te pakken en dat twee dagen eerder doet dan CBC, dat het vanwege zijn omgeving moet doen met een 1800 punten dorpje van een speler die gecleard moet worden met enige verliezen, dan is het verschil in LC/mijntjes start direct verbleekt. Je zou het kunnen berekenen maar volgens mij gaat dit al snel om honderdduizend(en) gs'jes per dag. Als de een ook weer een dag sneller is met het 3e, 4e en 5e dorp gaat hetzelfde verhaal weer op.
Zelf ben ik genakt met de ridder-boeken, met slechts 3% GS extra, jammer want mijn mijntjes staan best hoog (gezien farmen toch geen reet oplevert met die veel te actieve buren). Het niet hebben gekregen van de juiste boekjes kost ook dagelijks 12% gs-inkomsten.
Uiteindelijk gaat het erom dat je snel kwantiteit (in dorpen) verwerft omdat dat direct (zonder inspanning) extra grondstoffen oplevert. Een clear kan kleiner worden, kan thuis staan omdat het in actie moet komen. Je farminkomsten zijn dan een dag vrij minimaal. Mijntjes produceren altijd. Kwantiteit wint het eindelijk gewoon van kwaliteit, als de verschillen maar groot genoeg worden (#73 )
Absoluut mee eens dat de score van gisteren relatief voordelig is voor het punt wat ik maak, en ook deel ik je mening in je 3e zin m.b.t. de uitspraak dat het verschil kleiner was. Dit neemt echter niet weg dat er nog steeds een verschil was, ook in voorgaande dagenDie is wel een beetje makkelijk Jona, haha. Ik volg je, maar je voorbeeld gaat puur over de uitslag van gisteren, waarvoor absolute hulde overigens; dat is een monsterscore. Alle dagen ervoor waren de gaten een stuk kleiner, en het gat in mijnenlevels (verhoudingsgewijs) een stuk groter.
Maar, ik volg je, nogmaals. Het is echter nog steeds een reden waarom het voor jullie werkt. Met de farmdrift die onze buren bezielt, ben ik erg content met de keuze voor een mijnenstart. Ik weet niet hoe we er anders voor hadden gestaan.
Dus? De reden dat wij (veel) spelersfarms konden clearen is omdat we ver voorliepen met troepen op de rest van de omgeving waardoor je die spelersfarms simpelweg persoonlijk afdwingt. En in de dagen hierna profiteer je hier vervolgens van.Verschil in inkomsten ontstaat voornamelijk door spelerfarms. Wij hebben er precies 0 op Kouchov
Ik beweer dan ook nergens dat een Kouchov of de Sukke het slecht doen. Daarnaast vind ik farmprestaties (of gebrek hieraan) baseren op het aantal top X farmers in je omgeving ook vrij misleidend. Stel speler A heeft twee top 10 farmers in z'n omgeving en speler B tien top 75 - 100 farmers in zijn omgeving, is speler B slechter af ondanks dat de farmranking een andere indruk wekt, puur omdat de misgelopen GS uit meefarmers in het scenario van speler B gefragementeerder is dan in het scenario van speler A.Even inhakend op je stelling over LKO en De Sukke; je vergeet hierbij wel te vermelden dat zowel LKO, De Sukke als Arithmetic (Nr 4) & Zaeres (nr 9) allemaal héél dichtbij elkaar liggen. Vergelijk dat met opbrengst gs per account dan zitten we toch hartstikke goed?
Spelerfarms kan je niet afdwingen. Als je contant BW knallers hebt ga je daar niet op lopen. Tenzij je 40 lc per keer wil verliezen. Of je moet echt heel veel moeite gaan doen met kata'sDus? De reden dat wij (veel) spelersfarms konden clearen is omdat we ver voorliepen met troepen op de rest van de omgeving waardoor je die spelersfarms simpelweg persoonlijk afdwingt. En in de dagen hierna profiteer je hier vervolgens van.
Al denk ik dat de farmligging van CBC op het moment beter is dat die van Kouchov, Sukke en Arithmetic.
Heb je wellicht recente voorbeelden?Ik denk dat het zelfs beter is om niet actief te zijn op een account aangezien nu toch zeker in middel grote stammen ik vaak het idee heb dat de leiding deels bias beslissingen neemt.
Vaak kleine dingentjes maar toch het zorgt soms voor wat onvrede in stammen zeker als de boel sws al niet lekker draait.
EinzStelling:
Het nieuwe TW Team is een verademing tov het vorige.
heb je je nachtelijke farmrondjes niet verstuurd noobIk wi l nog wel een kleine kanttekening maken dat CBC ook met een best grote achterstand begon op dag 1, wij farmden 9k minder dan veel van de accounts die je nu in de top ziet. Wat natuurlijk een grote doorslag heeft op de rest van de week.
Dus bij deze een nieuwe stelling, eentje alvast voor Roald als die weer drie maanden op wereldreis gaat (zie de sarcasme Roald, sla me niet aub):
Om een stam (goed) te leiden hoef je eigenlijk niet eens daadwerkelijk op een account actief te zijn in die stam.
Pfff de 2 werklozen die praten.heb je je nachtelijke farmrondjes niet verstuurd noob