Stelling van de dag

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.811
Laat ik voor de schijn doen alsof ik een leven heb en hiervoor bedanken?

De dag dat ik gestopt ben op deze wereld heb ik zeker 4 weken elke dag gezegd, amaai dat was een goede keuze ^^ Ik wil geen eeuwen oude debatten openen maar dit spel is echt te intensief om op een gezonde manier te combineren met een RL leven. Persoonlijk zou ik het beter vinden om hier een compleet tactisch spel van te maken waarin activiteit nog altijd beloond word ivm farmen en nachtblitzjes maar dat je aanvallen en deffen gewoon kan ingeven vanuit welke dorpen je een snipe wilt leggen en het spel dit dan automatisch voor je doet. Tijdens een blitz moet je nog altijd online zijn om snipes in te geven maar de uitvoering kan je dan overlaten aan het spel zelf. Het denkwerk en activiteit blijft hetzelfde maar de intensiteit van het spelen verlaagt drastisch. Zou een keer getest moeten worden op een wereld.

Vroeger was ik eveneens van mening dat de ledenlimieten drastisch naar omlaag moesten omdat alle betere spelers naar 1 stam gaan of 2 en een wereld zo snel een richting uitgaat. Dus ik heb echt lang gepleit voor hele lage ledendimieten. Eens ze die begonnen in te voeren was ik enkele jaren gestopt en bij de comeback op deze wereld heb ik ondervonden dat mijn mening over lage ledenlimieten fout is gebleken. Het schiet zijn doel compleet voorbij, het is van het begin tot het einde een gepuzzel om tot de 'ultieme 5' accounts te komen omdat je anders kansloos bent in de endgame. Met als gevolgd een triljoen verplichte fusies tot dumping van accounts die daar niet bereid toe zijn. Van mij mogen ze het meteen afvoeren, ledenlimiet van minimaal 10 lijkt mij gewenst en beter voor de gemiddelde tw speler.

Maar mooie analyse, ik kon op niets beter hopen, dank daarvoor!

Het forum lijkt hier btw echt heel dood.

Ben het helemaal met je eens hoor. Twee jaar ertussenuit geweest, maar hier toch maar weer eens als MB gestart, en daar heb ik ook wel lol in. Anderzijds zit ik er ook wel heel tranquilo in. Zodra het, welke tw-activiteit dan ook, niet uitkomt dan doe ik het niet en is het hopen dat er een co-speler kan - ik ga er niets voor laten schieten in RL.

Denk dat TW een beetje is zoals het echte leven; je kunt als overheid (lees; tw-team) de mooiste wetten, regels en kaders scheppen, maar de burger (lees; speler) zal er toch altijd een weg omheen te vinden. Belasting betalen is voor de dommen, de grote bedrijven moffelen de winsten toch weg. Op TW hetzelfde, als je wil winnen, omzeil je het doel van het stamlimiet gewoon; door bijvoorbeeld je beoogde eindspelers te verdelen over twee stammen, een leger aan mb's/du's, vooropgezette fusies, véél diplomatie.. Regulering vanuit het TW-team in de vorm van regels blijkt steeds weer beperkt effectief.

Reactiescore
668
Een hoger ledenlimiet maakt het inderdaad makkelijker om endgame te halen want er mogen immers meer accounts meedoen en juist de laatste tijd merk ik dat er veel spelers zijn die 150% geven als ze op eigen account spelen maar zodra ze moeten fuseren stoppen omdat 'het niet voor mezelf spelen' is.

En ja haha
Het forum is heel dood

Reactiescore
1.181
Ik denk echter niet dat dit heel erg gaat veranderen misschien in de subtop stammen maar in de top stammen spelen ze nu eenmaal zo ongeacht de leden limiet.

Wat dus resulteert in in plaats van 5 top accounts per stam en 4 top stammen, in 10 top accounts per stam en 2 stammen en helemaal geen kans meer voor kleinere stammen (zie w76).
alles boven een leden limiet van 10 zal niet echt een verschil maken denk ik tenzij er dan maar 1 top stam is met 20 leden ofzo wat het helemaal een dode wereld zou maken.

Ik snap jullie redenatie wel maar in de praktijk gaat die niet op.

Reactiescore
3.594
Ik denk echter niet dat dit heel erg gaat veranderen misschien in de subtop stammen maar in de top stammen spelen ze nu eenmaal zo ongeacht de leden limiet.

Wat dus resulteert in in plaats van 5 top accounts per stam en 4 top stammen, in 10 top accounts per stam en 2 stammen en helemaal geen kans meer voor kleinere stammen (zie w76).
alles boven een leden limiet van 10 zal niet echt een verschil maken denk ik tenzij er dan maar 1 top stam is met 20 leden ofzo wat het helemaal een dode wereld zou maken.

Ik snap jullie redenatie wel maar in de praktijk gaat die niet op.

Ik denk dat het wel opgaat, als we deze wereld erbij nemen dan zou bijvoorbeeld VF-snip wel met 2-3 accounts meegenomen worden en/of iemand van QQ zijn stam nog. Evenals Esc en Chaos in eerdere fases wat meer accounts kon meenemen nog.

Dat geeft in globaliteit op de wereld aan 15 deftige accounts meer de kans om echt tot de eindfase mee te draaien en ook kleinere stammen kunnen iets groter groeperen en zo iets langer standhouden wellicht.

Je hele tekst liep ook al fout bij de eerste 2 woorden, maar ik vergeef het je? (even een ouderwets steekje geven (like the goold old day's) ^^

Reactiescore
1.181
Of we hadden er nog een bult toppers bij gehad en hadden vfsnip al veel eerder van de kaart geklapt, omdat we de ruimte nodig hadden iets wat met minder accounts niet zo nodig is ;)

Je moet je ook voorstellen dat als limiet hoger is je er ook vanuit gaat dat de andere "top stam" meer leden heeft waardoor de druk om zelf meer top accounts te fixen ook groter is.

Maar wie weet waren we dan idd volledig met vfsnip gefuseerd, persoonlijk had me dat wel lachen geleken, al denk ik dat er ook zeker een aantal waren geweest die er wel moeite mee hadden gehad, zeker na wat er nu gebeurd is zal dat in de toekomst helemaal zijn.

Reactiescore
528
Voor een ledenlimiet van 10 of hoger zijn de werelden gewoon simpelweg te klein. De wereld duren al niet zo lang, laat staan met het ledenlimiet verdubbelen.

Reactiescore
1.021
Of we hadden er nog een bult toppers bij gehad en hadden vfsnip al veel eerder van de kaart geklapt, omdat we de ruimte nodig hadden iets wat met minder accounts niet zo nodig is ;)

Je moet je ook voorstellen dat als limiet hoger is je er ook vanuit gaat dat de andere "top stam" meer leden heeft waardoor de druk om zelf meer top accounts te fixen ook groter is.

Maar wie weet waren we dan idd volledig met vfsnip gefuseerd, persoonlijk had me dat wel lachen geleken, al denk ik dat er ook zeker een aantal waren geweest die er wel moeite mee hadden gehad, zeker na wat er nu gebeurd is zal dat in de toekomst helemaal zijn.

Te veel spelers van Dei voelen zich veel te goed om met een bende trollende VF'ers samen te spelen. Qua persoonlijkheden zou het ook keihard botsen, aangezien wij het allemaal niet zo heel serieus nemen en er bij jullie een relatief grote groep no-lifers zitten die enkel maar dit spelletje hebben (en misschien nog OSRS of iets anders) en vanaf er hen iets niet aanstaat je keihard beginnen uit te schelden voor god weet wat allemaal.

Reactiescore
507
Te veel spelers van Dei voelen zich veel te goed om met een bende trollende VF'ers samen te spelen. Qua persoonlijkheden zou het ook keihard botsen, aangezien wij het allemaal niet zo heel serieus nemen en er bij jullie een relatief grote groep no-lifers zitten die enkel maar dit spelletje hebben (en misschien nog OSRS of iets anders) en vanaf er hen iets niet aanstaat je keihard beginnen uit te schelden voor god weet wat allemaal.
wat allemaal

Reactiescore
1.493
Of we hadden er nog een bult toppers bij gehad
Zoveel toppers zijn er alleen niet op één wereld, en een heleboel kunnen niet zo goed samenspelen. Bovendien hebben de echte toppers geen stamlimiet nodig om zich in te houden, toch?

Reactiescore
505
Laten we heel eerlijk zijn: uiteindelijk gaat het niet zo zeer om de (hoeveelheid) accounts etc die je binnenhaalt maar om de grote groep floaters die je als stam kan bemachtigen.

De basis activiteit moet natuurlijk intern in orde zijn maar de meeste personen die echt het verschil maken, en de kar trekken in een stam. hebben vaak helemaal geen tijd en zin meer voor dagelijkse activiteiten maar willen zo nu en dan nog wel eens deelnemen aan wat massa's.

Reactiescore
5.725
Helemaal eens met HerrFritz, legende

Bovenaan