Stelling van de dag

Reactiescore
1.596
'Zonder hulp' tot je ze terug aanvalt, dan staan ze ineens stacked terwijl ze zelf volledig off spelen. En als het niveau iets lager was geweest, veranderd de aanval in een troependump waarna de moraalbreker geïnternd wordt. Saerwon heeft gelijk, de 'top' speelt gwn triest en saai tw. In 9 van de 10 gevallen word elke vorm van uitdaging uit de weg gegaan tot de uiteindelijke eindstrijd. Waar vervolgens ook meestal binnen een maand de winnaar van bekend is. Tw is niet bedoeld als spel waar je 24/7 online bent imo.
Dat wist ik niet. Heb je wel een punt ja. Maar ik sluit me verder aan bij wat hierboven gezegd wordt

Reactiescore
12
In welke vorm wordt de uitdaging uit de weg gedaan? Ik ben het er namelijk niet mee eens. Er zijn nu eenmaal spelers goed in dit spel en natuurlijk zullen die de wereld ook gaan domineren. Dat lijkt mij niet gek toch? Het zijn ook altijd dezelfde mensen die bijvoorbeeld de schaaktoernooien winnen in de top. Verder zijn er nog talloze voorbeelden op te noemen waarin constant dezelfde mensen winnen in een spel. Dat komt omdat ze gewoon goed kunnen spelen.

Dat in het proces van early naar endgame een hoop spelers vallen, komt niet omdat ze "slachtoffer" zijn van één of andere dynamiek waarin de sterkere geen uitdaging aangaan en daarmee zwakkere wegspelen. Maar dat komt omdat ze gewoonweg de zwakkere speler zijn en worden weggespeeld door kwalitatief betere spelers.

Welke consequenties dit dan heeft voor het aantrekken van nieuwe spelers is weer een hele andere discussie. Alleen weet elke nieuwe speler volgens mij wel dat je op je eerste wereld(en) het vast niet voor elkaar ga krijgen mee te kunnen spelen op topniveau. Je eerste schaakwedstrijden maken je ook geen grootmeester in schaken.
Er is een verschil tussen spelers dat goed zijn en accs dat goed zijn omdat ze 24/7 bezet zijn. Als ik soms de massa's van tegenwoordig zie waar de timings een half uur van elkaar liggen... is gewoon weer hetzelfde verhaal wat hierboven wordt aangehaald, namelijk quantiteit boven kwaliteit, onder het mom van "zo wordt het nu gespeeld" wil wel eens een wereld zien waar die "topspelers" het alleen moeten doen zonder co's/ mb/ du / farmsletjes XD.

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.439
Zonder mb/du/farmsletjes is niet zo'n groot verschil, je moet af en toe moraal bashen enzo maar dat gaat niet veel verschil maken.

zonder co's zal zeker verschil maken, want hoe je het ook went of keert, Tribalwars is een activiteits spel, zeker op een farm wereld als deze. Hoe goed je ook bent als speler, als je er op enkele cruciale momenten niet kan zijn kan je account helemaal naar de knoppen zijn.

kwantiteit over kwaliteit gaat ook niet altijd op, de kwaliteit van spelers kan zeker een hoop kwantiteit compenseren, dat is op meerdere werelden wel aangetoond, vaak gaat kwanteit echter gepaard met de kwaliteit, omdat die betere spelers ook vaak sneller tot formaat kunnen komen

Reactiescore
196
Er is een verschil tussen spelers dat goed zijn en accs dat goed zijn omdat ze 24/7 bezet zijn. Als ik soms de massa's van tegenwoordig zie waar de timings een half uur van elkaar liggen... is gewoon weer hetzelfde verhaal wat hierboven wordt aangehaald, namelijk quantiteit boven kwaliteit, onder het mom van "zo wordt het nu gespeeld" wil wel eens een wereld zien waar die "topspelers" het alleen moeten doen zonder co's/ mb/ du / farmsletjes XD.
Tsja, activiteit wordt nu eenmaal beloond op TribalWars. Waarom zou de definitie van "goed zijn" ook niet in mogen houden dat het account ook actief is? Naar mijn mening is dat geen kwestie van kwantiteit, maar de juiste coördinatie, diplomatie, organisatie en dynamiek tussen de spelers op het account. Deze laatstgenoemde factoren vallen in mijn woordenboek wel binnen de betekenis van kwaliteit. Een account dat dus niet actief genoeg is, is daarom ook noodzakelijkerwijs minder goed dan een account dat wel actief is. Inactiviteit is namelijk op te lossen met de juiste coördinatie en organisatie van co's op je account. Misschien moet je daarbij ook inactieve co's motiveren of nieuwe co's aantrekken om gaten op te vullen.

De discussie over mb's en du's beslaat een net iets ander domein. Hierover kan je inderdaad kritisch zijn en beargumenteren dat een rekrutatie van een leger aan mb's en du's het spel kwantitatief makkelijker maakt voor de speler. Echter is het niet zo dat deze discussie volledig wordt vermeden binnen de top. Chaos wordt al vaak bekritiseerd op het feit dat hun mb-stam zich in de top 15 bevindt, waardoor een onredelijk kwantitatief voordeel wordt behaald.

Reactiescore
12
Chaos wordt al vaak bekritiseerd op het feit dat hun mb-stam zich in de top 15 bevindt, waardoor een onredelijk kwantitatief voordeel wordt behaald.
Lol so what? Dei toch ook met sjbrau XD die staan rang 14, zo zie je maar weer op het AF de ene stam wordt hierover aangepakt en bij de andere zal het wel weer tactisch slim zijn XD

Reactiescore
5.725
Wij zijn dan ook tactisch zeer onderlegd.

Reactiescore
41
Ik snap het punt niet, meppen is een saaie klus. Het is geen "skill", of het is in ieder geval niet de manier waarop ik mezelf graag positief onderscheid van andere spelers. Lekker iedereen munten laten slaan in alle dorpen met een druk op de knop lijkt me fijner.

Reactiescore
1.181
Ik snap het punt niet, meppen is een saaie klus. Het is geen "skill", of het is in ieder geval niet de manier waarop ik mezelf graag positief onderscheid van andere spelers. Lekker iedereen munten laten slaan in alle dorpen met een druk op de knop lijkt me fijner.
Opzich is het meer dat je er verschil mee kunt maken tegenover de spelers die het niet doen.
Maar grootste reden is gewoon dat het zorgt voor iets snellere wereld.
Als ze standaard de muntkosten verlagen met 25% ofzo op een wereld zonder vlaggen zou dat ook prima zijn.

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.439
welkom op w100 straks

Reactiescore
1.369
Reactiescore
3.594
Stelling van de dag:

Kan iemand mij een samenvatting geven van de afgelopen maanden op deze wereld? Ben benieuwd hoe alles verlopen is :) Wie is gewonnen/gaat winnen, welke stammen zijn nog samengegaan of hebben het laten afweten. Welke grote spelers heeft nog een hop gedaan naar stam x etc.

TY!

Reactiescore
1.733
Stelling van de dag:

Kan iemand mij een samenvatting geven van de afgelopen maanden op deze wereld? Ben benieuwd hoe alles verlopen is :) Wie is gewonnen/gaat winnen, welke stammen zijn nog samengegaan of hebben het laten afweten. Welke grote spelers heeft nog een hop gedaan naar stam x etc.

TY!
nee

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.811
@JokersBrain Lang verhaal kort;

Don maradona bleek een noob en mede daardoor is Ultimo Choro gemakkelijk gepakt door Esc. en de stam van Bud/Dominus (nu in fusievorm ''corn''). Sukke en Zaeres mede door die flop op delete. Dei en VFsnip hadden een BG, maar deze is verbroken omdat Dei de spelers van VFsnip maar één plek kon bieden. VFsnip niet akkoord, dus heeft Dei QQeezz maar gerekruteerd waarmee Ballie de nek omgedraaid is.

Blijven er nog maar vier stammen over; Dei, Corn, Panda/NB en Bal, waarvan er twee een kans op winst hebben; de eerstgenoemden. Positie van Panda is kansarm nu, een speelbal in de bufferzone tussen Dei en Corn. Er is geen diplomatiek tussen Corn, Dei en Panda, voor zover ik weet. Mogelijk heeft Corn iets met Ballie, daar heb ik verder geen weet van.

Deze week heeft Dei, met weinig moeite lijkt het, Chefdiepvries opgerold (150 dorpen in een paar dagen) en een eind gemaakt aan stam NB, verbazingwekkend genoeg lijkt het alsof alle buren niet echt poging tot recappen heeft gedaan- terwijl dat vrij makkelijk geweest zou zijn, doordat Schedel er een soort jumpcluster heeft verkregen nu. Morgenavond moet Corn hetzelfde zien waar te maken op diverse doelwitten van Panda (inkomende massa), aan de hoeveelheid edels zou het niet moeten liggen, dat moeten er minimaal 250+ zijn namelijk, gezien de maandenlange stagnatie bij zuid-corn.

Mocht je morgen/de komende dagen zin hebben om even te komen floaten, laat maar weten :smile:

1725287797216.png1725287808598.png

Reactiescore
3.594
Mocht je morgen/de komende dagen zin hebben om even te komen floaten, laat maar weten :smile:

Laat ik voor de schijn doen alsof ik een leven heb en hiervoor bedanken?

De dag dat ik gestopt ben op deze wereld heb ik zeker 4 weken elke dag gezegd, amaai dat was een goede keuze ^^ Ik wil geen eeuwen oude debatten openen maar dit spel is echt te intensief om op een gezonde manier te combineren met een RL leven. Persoonlijk zou ik het beter vinden om hier een compleet tactisch spel van te maken waarin activiteit nog altijd beloond word ivm farmen en nachtblitzjes maar dat je aanvallen en deffen gewoon kan ingeven vanuit welke dorpen je een snipe wilt leggen en het spel dit dan automatisch voor je doet. Tijdens een blitz moet je nog altijd online zijn om snipes in te geven maar de uitvoering kan je dan overlaten aan het spel zelf. Het denkwerk en activiteit blijft hetzelfde maar de intensiteit van het spelen verlaagt drastisch. Zou een keer getest moeten worden op een wereld.

Vroeger was ik eveneens van mening dat de ledenlimieten drastisch naar omlaag moesten omdat alle betere spelers naar 1 stam gaan of 2 en een wereld zo snel een richting uitgaat. Dus ik heb echt lang gepleit voor hele lage ledendimieten. Eens ze die begonnen in te voeren was ik enkele jaren gestopt en bij de comeback op deze wereld heb ik ondervonden dat mijn mening over lage ledenlimieten fout is gebleken. Het schiet zijn doel compleet voorbij, het is van het begin tot het einde een gepuzzel om tot de 'ultieme 5' accounts te komen omdat je anders kansloos bent in de endgame. Met als gevolgd een triljoen verplichte fusies tot dumping van accounts die daar niet bereid toe zijn. Van mij mogen ze het meteen afvoeren, ledenlimiet van minimaal 10 lijkt mij gewenst en beter voor de gemiddelde tw speler.

Maar mooie analyse, ik kon op niets beter hopen, dank daarvoor!

Het forum lijkt hier btw echt heel dood.

Bovenaan