Stelling van de dag

Reactiescore
1.525
Stelling: De uitnodigingsknop verpest het spel.

Naar aanleiding van veel van de klaagberichten die ik lees over de laatste 1 versus 1 werelden en bepaalde vorderingen op de wereld kwam ik tot deze stelling. Het is door de tijd gevorderd tot een optie die je de mogelijkheid geeft om een deel van de wereld naar jouw wensen en idealen te vormen. Maak je het heel bont, kan je zelfs teams laten starten in het cluster van je tegenstander. Dit spel is actie reactie, actie reactie en zo gaan we door tot de wereld is gewonnen van één van de partijen. Zien we dat er ergens een extra account is neergelegd, doen we het zelf toch ook. Ik wist voordat ik aan deze wereld startte écht echt niet tot in welke mate dit werd doorgevoerd. We halen de schwung op die manier uit de wereld mijn inziens, de geluksfactor is niet meer en ik kan je nu op een tekening meegeven hoe de wereld er over 1 à 2 maanden uit ziet. We kunnen innogames voortaan beter vragen om een wereld waarin ze perfecte pre-phalanxjes leggen en ons naar wens plaatsen op accounts met bepaalde teams. Tegen een flinke dosis premium punten is het wellicht mogelijk? Het was een leuke toevoeging bedoeld voor de recreatieve speler, abused door de pro's.

Vroeger was alles beter zegt een ouwe rot, as always.
 
Reactiescore
1.892
Hoezo was vroeger beter? Je hebt momenteel zelfs minder opties om een account te plaatsen dan destijds. Dat er toen minder gebruik van werd gemaakt (of dat het effect minder significant was) betekent niet dat het toen beter was.
 
Reactiescore
372
Het is OP maar wel een goede manier om de situatie zo goed mogelijk naar je hand te zetten. Goed plaatsen vereist wel enige organisatie.

Ik denk dat het uitnodigen zelf niet zo zeer het probleem is, maar het vrij gs kunnen versturen wel. Dat is voornamelijk wat het gat creeert tussen serieuze spelers en 'recreanten'.

Niet dat iemand die recreanten boeit trouwens :biggrin: Dat is gewoon perfect edelvoer
 
Reactiescore
1.525
Hoezo was vroeger beter? Je hebt momenteel zelfs minder opties om een account te plaatsen dan destijds. Dat er toen minder gebruik van werd gemaakt (of dat het effect minder significant was) betekent niet dat het toen beter was.
Voor zover ik herinner doel ik op de windrichtingen keuze die er toen enkel was in werelden met meerdere continenten. Je kon niet midden in een continent starten, naast je vrienden of naast je stamgenoten toen je weggeedelt werd hoor? Kan je toelichten waarom er nu minder keuze is?
 
Reactiescore
1.892
Voor zover ik herinner doel ik op de windrichtingen keuze die er toen enkel was in werelden met meerdere continenten. Je kon niet midden in een continent starten, naast je vrienden of naast je stamgenoten toen je weggeedelt werd hoor? Kan je toelichten waarom er nu minder keuze is?
Voor zover ik het me nog kan herinneren kon je wel degelijk in het midden van je stam starten (als je werd geadeld), kon je worden uitgenodigd door vrienden (e-mailadres/accountnaam), had je de mogelijkheid om opnieuw te starten waarbij je een windrichting kon kiezen (nadat je werd geadeld & wat niet mogelijk is), kon je gebruik maken van het verplaatsitem (die er niet meer is), kon je bij de directe start een windrichting kiezen (wat nu niet meer kan) & kon je spelers uitnodigen op een aangegeven positie op de kaart naast je (wat ook niet meer kan). Wellicht vergeet ik zelfs een optie. Daartegenover zijn er geen manieren bijgekomen voor zover ik weet.
 
Reactiescore
1.140
Ik denk dat het uitnodigen opzich iets goeds is echter sinds dat boosten toe gestaan is wordt dit natuurlijk keihard misbruikt om overal accounts uit de grond te stampen.

ik denk namelijk dat het plaatsen van accounts niet zo erg is, bedoel dit kon ook altijd al wel. Nu is het met vlaggen wel gewenst om telkens op de zelfde accounts te starten maar los daarvan kun je ook gewoon herstarten tot je de juiste ligging hebt.
 
Reactiescore
201
hoezo is boosten toegestaan? sedert wanneer geldt die regel dan wel? :eek:

dus het is toegestaan dat er nu 5 accounts bij me in de buurt starten, en puur enkel en alleen in functie van mij spelen?
 
Reactiescore
1.525
hoezo is boosten toegestaan? sedert wanneer geldt die regel dan wel? :eek:

dus het is toegestaan dat er nu 5 accounts bij me in de buurt starten, en puur enkel en alleen in functie van mij spelen?
Ja, die kan je als je wil alleen via jouw account al allemaal uitnodigen vandaag nog. En dan morgen weer 5 etc.
 
Reactiescore
1.075
hoezo is boosten toegestaan? sedert wanneer geldt die regel dan wel? :eek:

dus het is toegestaan dat er nu 5 accounts bij me in de buurt starten, en puur enkel en alleen in functie van mij spelen?

Is nochtans al een tijdje toegestaan , staat ook ergens een AF post over.
Edit:

@Speeder. Vroeger kon je btw ook gewoon nadat je geedeld was de midden in je stam button herbeginnen kiezen. Idk of die er nu nog is.
 
Reactiescore
1.525
Maar of het vroeger beter kon dan nu of andersom is het minst relevant van de stelling eigenlijk
 
Reactiescore
106
Als inno toestaat dat je in de stam gs naar elkaar kunt sturen, is boosten niet te verbieden.
Als inno toestaat dat er spelers (in de buurt) kunnen worden uitgenodigd, blijf je pre-made stammen houden.
Als inno een no-haul wereld of limeted haul wereld presenteert, blijf je "pp-abusers" houden.
Nu kun je maar 3 vv onder je hoede nemen, vroeger veel meer.
Nu is er de 48 uurs regeling. die was er vroeger niet.

Etc. etc.

Vroeger was het anders, sommige dingen beter, sommigen dingen niet
 
Reactiescore
193
Men zou boosten zoveel makkelijker kunnen binnen de perken houden met maatregelen die ''normaal'' spelende mensen weinig raakt.

- In plaats van 3 VV's de VV periode beperken in tijd als je er meer dan 1 wilt onder je hoede houden. Wat op korte termijn verschillende accounts in de gaten houdt mogelijk houdt, maar VV misbruik voorkomt.
- GS versturen naar stamleden aan banden leggen. Dit is met name belangrijk in de start, daarna boeit het niet meer zoveel en is het vooral hinderlijk (denk aan muntjes slaan in latere fases van een wereld). Dit kan een tijdsgebaseerde functie zijn zoals moraal soms is, dat je pas GS kunt sturen en ontvangen na x aantal dagen op de wereld bijvoorbeeld.
- Overstapperiode voor accounts opnieuw verhogen. Dat was vroeger denk ik 5 dagen, wat beter was. Maakt floaten een stuk lastiger, maar ook dat is misschien niet slecht voor het spel (eerlijk is eerlijk). Gezien de aandachtspanne van de gemiddelde speler is 5 dagen een lange tijd en kan het internen met het oog op de speler in kwestie co te laten worden - en dus boosten, ontmoedigen.
- Uitnodigen van spelers mogelijk houden, maar een grotere afstand aanhouden waardoor samenwerking iets meer coördinatie vereist dan gewoon samen starten en in dezelfde stam springen.

Gelinkt daaraan:

- PP functies houden het spel levend en zolang we PP kunnen farmen is het deel van het spel vrees ik. TW overleeft niet zonder PP functies, zo simpel is het.
 
Reactiescore
1.140
Als inno toestaat dat je in de stam gs naar elkaar kunt sturen, is boosten niet te verbieden.
Als inno toestaat dat er spelers (in de buurt) kunnen worden uitgenodigd, blijf je pre-made stammen houden.
Als inno een no-haul wereld of limeted haul wereld presenteert, blijf je "pp-abusers" houden.
Nu kun je maar 3 vv onder je hoede nemen, vroeger veel meer.
Nu is er de 48 uurs regeling. die was er vroeger niet.

Etc. etc.

Vroeger was het anders, sommige dingen beter, sommigen dingen niet

Tbh no haul wereld gaat pp abuse meer tegen.
pp kopen/verkopen was veel minder deze wereld dan anders.
Daarnaast heeft iedereen nu al massa's edels dus straks als eventen beginnen kan een niet abusser ook nog wel een vb of 3 pakken en dan met de gs productie die je hier hebt heb je die pakketen niet eens nodig ofwel abussers hebben maar minimaal voordeel uit boosten op deze wereld.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Tbh no haul wereld gaat pp abuse meer tegen.
pp kopen/verkopen was veel minder deze wereld dan anders.
Daarnaast heeft iedereen nu al massa's edels dus straks als eventen beginnen kan een niet abusser ook nog wel een vb of 3 pakken en dan met de gs productie die je hier hebt heb je die pakketen niet eens nodig ofwel abussers hebben maar minimaal voordeel uit boosten op deze wereld.

Ligt toch volledig aan het event. Zet hier een paardenrace event neer en de wereld is over 2 maanden klaar. Had daar toen 2600% gs en 12 vb's voor 28k PP, daar is geen normale speler tegenop gewassen.
 
Reactiescore
193
mja nog altijd minder invloed dan op een andere wereld.
zeg niet dat eventen niks doen zeg alleen dat het een foute conclusie is dat no haul boosten in de hand speelt.

Is het niet eerder de speelsnelheid (met name de GS productie) die door de factor 4 de beurs minder relevant maakt, eerder dan het no haul concept?
 
Bovenaan