Stelling van de dag

Reactiescore
1.752
Reactiescore
319
Stelling:

Door de absurde gezette torens van Tyrant is de massa van Salt beter door gekomen dan verwacht.

Voorbeeld: ATL zag al veel eerder de fake rode bijlen en zette zich op block. Hierdoor kwam er minder def vrij voor de main targets. Toch een een grote tactische fail geweest vanuit Tyrant?
 
Reactiescore
961
Stelling:

Door de absurde gezette torens van Tyrant is de massa van Salt beter door gekomen dan verwacht.

Voorbeeld: ATL zag al veel eerder de fake rode bijlen en zette zich op block. Hierdoor kwam er minder def vrij voor de main targets. Toch een een grote tactische fail geweest vanuit Tyrant?
Maar dat voorbeeld klopt niet?
 
Reactiescore
319
Ik heb het inderdaad over massa 1. Als ik dit eerder had geplaatst, was massa 2 (wave 2) geen verrassing meer geweest.
 
Reactiescore
961
Wat vinden jullie eigenlijk van het veralgemenen van scripts en privé scripts tegen gaan? Nu ze toch lekker bezig zijn met meerdere scripts weghalen kunnen ze net zo goed door pakken lijkt me? Dan is er in ieder geval geen voordeel meer qua script gebruik, wat nu waarschijnlijk een nog grotere impact zou hebben als de privé scripters mogen door blijven gaan.
 
Reactiescore
5.598
Wat is de stelling
 
Reactiescore
260
Het verloop mogelijk ja, de uitkomst niet imo
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.141
Zonder dat bottenkraker script kan 90% van salt niet eens timen joh
 
Reactiescore
5.598
Ik denk dat het wel iets zou schelen ja, op verschillende punten.

Warre’s tribeshare en Joeri’s deffpack zijn beide scripts van ongekende waarde imo. Het deffpack van Joeri zorgt voor structuur, overzicht en easy (lees: gigantisch easy) snipes vinden. Dit script was bij sommige van ons ook aanwezig, maar niet in de mate van Salt. Het script zorgt er niet voor dat je opeens kan deffen, maar imo zorgt het wel dat je sneller kan snipen en overzicht kan bewaren, iets wat beide toch klassieke punten zijn van deffen. Hoe sneller is helaas vaak ook beter, zeker bij edelspam.

Warre’s tribeshare is ook een ongekend mooi script, een eigen, imo betere versie van Vault. Dit stamscript zorgt voor overzicht bij ieder lid in zowat ieder spel element, kaart, inclijst, dorpsoverzicht. Dit overzicht probeerde wij ook bij te houden met Vault, maar dat blijkt toch echt niet even effectief te zijn.

Deze scripts zorgen voor betere en snellere verwerking en overzicht, iets wat een stam beter kan laten functioneren, maar imo alleen als de stam op zichzelf ook al goed functioneert.
Daarbij denk ik niet dat als deze scripts ook binnen tyrant aanwezig waren, dat we dan opeens wél gewonnen hadden. Het verliezen van Tyrant ligt in hele andere factoren van het spel.

Al met al denk ik dus ook dat de uitkomst hetzelfde zou zijn geweest, maar wellicht het verloop iets anders.

Het andere puntje zijn de indirecte consequenties van de nieuwe script regels. Nu ons geliefde muntmep script en gs naar derden script weg zou vallen, zou dit grote gevolgen hebben gehad op deze wereld denk ik. De hoeveelheid GS die van acc naar acc is gegaan op deze wereld is insane en daarbij dus ook de goudmunten die ermee geslagen zijn. In dit opzicht denk ik dat vooral Tyrant in het voordeel zou zijn met de oude regels, binnen Tyrant hadden sommige accounts niet eens tijd fatsoenlijk hun acc goed te zetten bijv, laat staan hele dagen met de hand meppen. Ik denk dat Salt wel op ieder acc een paar gasten hebben zitten die met liefde en plezier hun pakketjes erdoorheen meppen met de hand. Wat logischerwijs zou resulteren in een grotere edelcount bij Salt en een lagere edelcount dan nu het geval geweest is binnen Tyrant.
 
Reactiescore
470
De scripts die binnen salt beschikbaar waren zoals tribeshare, walkplanner en het defpack van joeri hebben zeker geholpen. Maar imo was de activiteit te goed binnen Salt, de massas werden hier zowel gestuurd als gedeft met 2/3 mensen online per account daar kon tyrant niet tegen op.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Scripts zullen altijd impact hebben. Nu zal TribeShare, Deffpack deze wereld ongetwijfeld een rol hebben gespeeld in het voordeel van Salt. Kan je ook moeilijk omheen, het is nu eenmaal een ander overzicht en snelheid. Ik zou me ook heel anders voelen op een wereld met of zonder bepaalde scripts. Dus het maakt zeker verschil. Echter werkt het misschien wel relativerend, je past je er immers wel op aan zo nu en dan. W73 hadden we in Spread ook geen TribeShare of WalkPlanner en Imago wel. Toch was dat verschil in de strijd niet zichtbaar. In moeite misschien. Imago kon bijvoorbeeld via de WalkPlanner heel rap edelplanningen maken voor edelspam waar het in Spread handmatig moest. Ik heb voor veel accounts ook dit vieze werk gedaan, het zou op de eindstreep ook weinig impact hebben op de strijd, enkel heeft het bijvoorbeeld mij wat meer uren gekost dan mij lief was. Dat geldt denk ik voor heel veel scripts. Deffpack is opzich een uitzondering op deze regel, je kan wat sneller snipen wat een goed voordeel is. Tyrant had dit script op een beperkt aantal accounts. Ikzelf zou misschien niet enorm veel vooruitgaan op deffpack omdat ik erg flexibel met EasyCommand kan doen (basicly Sangu snipen met iets beter overzicht en OS boost erin verwerkt). Maar als je eerlijk bent is snipen op deze wereld een iets minder beslissende factor geweest tov efficiënt blocken / recappen. Iets wat Salt beter beheerste en Tyrant vooral zelf in de hand werkte door offensief de targets toch wat meer obvious te maken en zo de goede blocks cadeau gaf aan Salt.
 
Bovenaan