Stelling van de dag

Reactiescore
122
Benaderd door Tides om te helpen tegen AT, dat heeft hij afgewezen(?). Door Rose/Ashes/AT niet meegenomen in het fusie plan als account zijnde. Dus dan kun je stellen dat hij met die stammen geen banden had/wilde. Lijkt me dan dat je wel de conclusie kunt stellen dat deze speler neutraal is. Of als hij niet neutraal was volgens jou, bij wie hoorde hij dan?

Als externe partij zul je wellicht gedacht hebben dat er tussen AT/Ashes en Tribalgangster geen banden waren. Echter kwam Tides er al achter dat er wel contact was tussen Tribal en AT toen hij vertelde dat MOTO de wereldafspraken brak.

Ja hij is even uit AT geweest, omdat AT toen met Rose zou fuseren. Dat is niet doorgegaan. Dat zegt echter niet dat hij een neutrale speler was, aangezien hij gewoon als persoonlijk bondgenoot (of hoe je het ook wil noemen) fungeerde in de tijd dat hij niet in AT zat.

Hij was dus geen neutrale speler. Hij was immers ook Ashes/AT gejoind wanneer hij niet was aangevallen.
 
Reactiescore
1.226
Ja hij is even uit AT geweest, omdat AT toen met Rose zou fuseren. Dat is niet doorgegaan. Dat zegt echter niet dat hij een neutrale speler was, aangezien hij gewoon als persoonlijk bondgenoot (of hoe je het ook wil noemen) fungeerde in de tijd dat hij niet in AT zat.

Laten we wel even bij de feiten blijven. Het is niet zo dat "AT met Rose zou fuseren" Enkele grote spelers uit AT hadden een akkoordje met Rose en kleinere spelers konden achterblijven, MB-en of geinternd worden en op een account doorspelen. Van een stam fusie kun je dus niet spreken. Wel van een aantal accounts uit AT die Rose zouden joinen. Tribalgangster was zo'n achterblijver en met zijn achterblijven werd het voor mij een neutrale speler.

wereldafspraken

Kun jij mij aangeven wat de wereldafspraken zijn dan? Naar mijn weten zijn deze (nog) niet afgerond.

Hij was immers ook Ashes/AT gejoind wanneer hij niet was aangevallen.

Oke interessant, dit moeten we dan maar aannemen :)
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
430
Mij/ons is verteld dat dit de afspraken zijn.
2ynfb177z.png


enkel zijn er afgelopen tijd gesprekken geweest, en discussies omrent het 'wanneer is het jouw cluster regel' want die meningen verschillen enorm.
 
Reactiescore
122
Lang verhaal kort:

Ik kan best begrijpen dat jij het zag als neutrale speler omdat je geen weet had van het contact tussen betreffende speler en AT/Ashes.
Feitelijk was dit dus anders.

Afgezien van de context die geschetst werd, denk ik dat de stelling best interessant kan zijn. Wereldafspraken maak je alleen met de intentie om een faire wereld te creeren zonder katagebruik, CF's, spionnen etc. Het lijkt echter wel altijd alsof elke mogelijkheid gepakt wordt om deze regels dan toch te omzeilen om er zoveel mogelijk voordeel uit te halen. Ik denk eigenlijk dat dit je punt was als we de stelling even wat algemener maken?

In principe ga je uit van redelijkheid wanneer je afspraken maakt. Ik heb helaas in het verleden ook vaak genoeg meegemaakt dat er ook getracht wordt om op het randje van de regels te spelen, wat eigenlijk ingaat tegen de essentie en intentie van de afspraken.

EDIT: Ik wilde eigenlijk geen voorbeeld noemen, maar ach tis maar het AF -> Voorbeeld hiervan is de clusterfuck van Red Sky at Morning in het AT/Ashes. cluster. Ik weet niet wie deze wereldafspraken heeft voorgesteld omtrent die CF's, maar het lijkt me duidelijk dat een CF gewoon een dorp (hetzij barb of neutrale) in andermans cluster overnemen is. Dat gedoe met die 5 vakjes oid is hartstikke vaag en dat zorgt ervoor dat je dus discussie krijgt die eigenlijk tegen de intentie van de regels ingaat, namelijk: een zo'n fair mogelijke wereld.

Ik denk ook dat iedereen die op het AF zit, hetzij deze wereld of een andere, dat dorp als CF zou bestempelen. Uit redelijkheid (wanneer je dus graag fair wil spelen) moet deze CF dan ook worden teruggegeven. Ik begrijp dat Tides dit niet wil doen. Waarom niet?
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.777
Mij/ons is verteld dat dit de afspraken zijn.
2ynfb177z.png


enkel zijn er afgelopen tijd gesprekken geweest, en discussies omrent het 'wanneer is het jouw cluster regel' want die meningen verschillen enorm.
jezus is dit echt hoe het spel tegenwoordig gespeeld wordt?
 
Reactiescore
227
Als externe partij zul je wellicht gedacht hebben dat er tussen AT/Ashes en Tribalgangster geen banden waren. Echter kwam Tides er al achter dat er wel contact was tussen Tribal en AT toen hij vertelde dat MOTO de wereldafspraken brak.

Ja hij is even uit AT geweest, omdat AT toen met Rose zou fuseren. Dat is niet doorgegaan. Dat zegt echter niet dat hij een neutrale speler was, aangezien hij gewoon als persoonlijk bondgenoot (of hoe je het ook wil noemen) fungeerde in de tijd dat hij niet in AT zat.

Hij was dus geen neutrale speler. Hij was immers ook Ashes/AT gejoind wanneer hij niet was aangevallen.
Zeg jij dus dat Tribalgangster een PBG is van AT tijdens dat hij AT had verlaten?

Daarnaast hebben wij(lees:moto) de wereldafspraken niet verbroken. Dit stond totaal nog niet vast en wisten hier niets van
 
Reactiescore
122
In principe kun je afspraken weglaten als je dan toch spelers hebt die de grenzen gaan opzoeken.
 
Reactiescore
122
Zeg jij dus dat Tribalgangster een PBG is van AT tijdens dat hij AT had verlaten?

Er is één periode geweest waarin hij geen banden had met AT en dat was toen er sprake was dat er een paar grote accounts naar Rose. zouden gaan. Toen dit niet doorging, kreeg hij weer banden.
Dat was diezelfde periode dat jij hem probeerde te overtuigen om AT aan te vallen.

Laat duidelijk zijn dat deze periode al een tijdje geleden is en dat er niks geks aan is dat hij OS krijgt wanneer hij wordt aangevallen.
 
Reactiescore
227
Er is één periode geweest waarin hij geen banden had met AT en dat was toen er sprake was dat er een paar grote accounts naar Rose. zouden gaan. Toen dit niet doorging, kreeg hij weer banden.
Dat was diezelfde periode dat jij hem probeerde te overtuigen om AT aan te vallen.

Laat duidelijk zijn dat deze periode al een tijdje geleden is en dat er niks geks aan is dat hij OS krijgt wanneer hij wordt aangevallen.
Proberen overtuigen, ik heb hem enkel de keuze gegeven zoals ik zei. Op zich hier niets verkeerd mee toch? Rekening houdend met hoe jullie heb behandeld hebben.

Wel vies hoe hij zich dan voordeed dat hij niets van contacten had met jullie en hij steeds op zichzelf was. Alsnog bashte hij zo graag op den Eric. Hypocrietje
 
Reactiescore
122
Proberen overtuigen, ik heb hem enkel de keuze gegeven zoals ik zei. Op zich hier niets verkeerd mee toch? Rekening houdend met hoe jullie heb behandeld hebben.

Ik was net mn post aant editen, maar inderdaad: ik vind dat er niks mis mee is wat jij (lees: Moto) geprobeerd hebt.
Ik sta er verder buiten hoe hij 'behandeld is'.
 
Reactiescore
2.370
Wereldafspraken zijn totaal nog niet van kracht trouwens. AT heeft hier nooit op gereageerd en van Ashes heb ik ook nog nooit een volmondige ja gekregen. Tevens is dit een voorstel en zijn wij er intern ook nog even mee bezig.

Dit is dan ook een oproep aan de verschillende leidingen om mij een berichtje te sturen waarna we weer met alle leidingen samen in 1 chat/server kunnen ofzo, dat praat wat gemakkelijker.
 
Reactiescore
357
Het enige wat we hieruit kunnen concluderen is dat onder het mom van de naam "AT" er wederom niet koosjere handelingen zijn uitgevoerd, al dan niet in onderling overleg. Het is benoemenswaardig hoe snel de plooien echter gladgestreken werden na het versturen van incomings.

Daarnaast valt het inderdaad op dat Praedone El Chapo tegen ons ten aller tijde bleef volhouden geen contact te hebben met AT maar dat achteraf anders bleek te zijn. Nu zit hij in Ashes. met reeds een groot deel van AT
Misschien een lijpe manier om info te vergaren? Toeval? Wie zal het zeggen ;) maar dat er gelogen werd over het contact tussen hun beide doet mij althans het mijne ervan denken.

Excuses, weet niet goed waar je speelt. Nam aan dat jij daar dichtbij stond.

Mocht het niet duidelijk zijn in het geformuleerde antwoord. Blue = Coco Remco
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
166
EDIT: Ik wilde eigenlijk geen voorbeeld noemen, maar ach tis maar het AF -> Voorbeeld hiervan is de clusterfuck van Red Sky at Morning in het AT/Ashes. cluster. Ik weet niet wie deze wereldafspraken heeft voorgesteld omtrent die CF's, maar het lijkt me duidelijk dat een CF gewoon een dorp (hetzij barb of neutrale) in andermans cluster overnemen is. Dat gedoe met die 5 vakjes oid is hartstikke vaag en dat zorgt ervoor dat je dus discussie krijgt die eigenlijk tegen de intentie van de regels ingaat, namelijk: een zo'n fair mogelijke wereld.

Ik denk ook dat iedereen die op het AF zit, hetzij deze wereld of een andere, dat dorp als CF zou bestempelen. Uit redelijkheid (wanneer je dus graag fair wil spelen) moet deze CF dan ook worden teruggegeven. Ik begrijp dat Tides dit niet wil doen. Waarom niet?

Ik heb geen zin om alle dorpen af te zoeken, maar om welk dorp gaat dit dan?
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.158
Niet op WvW dus ik ontken het bestaan van Twan
 
Bovenaan