Stelling van de dag

Reactiescore
1.226
Klopt ja maar als mensen geen afspraken maken kunnen ze ook niet gebroken worden toch? Is zoals zeggen je mag hier maar 50 en je word geflitst en dan zeggen dat je het niet wist? Is toch hoe ik het bekijk maar ik heb dan ook normen en waarden

Om dan op je voorbeeld in te haken, de overheid bepaald dat je 50 mag, de bewoners van het dorp bepalen echter met zijn allen dat je maar 30 mag omdat het anders teveel overlast op levert. De inwoners gaan ermee akkoord, maar het gebeurt toch dat er harder dan 30 gereden wordt. Heel erg fout want men is ermee akkoord gegaan, maar de overheid kan er niks aan doen want ze hebben 50 als regel gehanteerd. Ditzelfde gebeurt natuurlijk met uni-werelden waar onderling overgegaan wordt op dominantie.

Zo gaat dat ook voor wereldafspraken, het is altijd een nobele poging om ze vast te leggen. Maar het feit dat er voor elke gebroken afspraak al gelijk ook sancties vastgesteld moeten worden geeft wel aan hoe er met wereldafspraken omgegaan wordt.
 
Reactiescore
2.435
Stelling van de dag: uni werelden zouden altijd een combinatie moeten hebben van dominantie en uni of iets dergelijks.

Niet altijd, het zou handig zijn dat deze optie kan toegevoegd worden indien alle partijen tot een akkoord komen om voor een bepaalde dominantie te spelen.
 
Reactiescore
805
Om dan op je voorbeeld in te haken, de overheid bepaald dat je 50 mag, de bewoners van het dorp bepalen echter met zijn allen dat je maar 30 mag omdat het anders teveel overlast op levert. De inwoners gaan ermee akkoord, maar het gebeurt toch dat er harder dan 30 gereden wordt. Heel erg fout want men is ermee akkoord gegaan, maar de overheid kan er niks aan doen want ze hebben 50 als regel gehanteerd. Ditzelfde gebeurt natuurlijk met uni-werelden waar onderling overgegaan wordt op dominantie.

Zo gaat dat ook voor wereldafspraken, het is altijd een nobele poging om ze vast te leggen. Maar het feit dat er voor elke gebroken afspraak al gelijk ook sancties vastgesteld moeten worden geeft wel aan hoe er met wereldafspraken omgegaan wordt.
Misschien is dit anders in Nederland maar in België krijg je nog steeds een boete als je te rap rijdt in zone 30? :p Of mis ik je punt.
 
Reactiescore
1.226
Dat denk ik wel. Mijn punt is dat je 50 mag van de regering, maar dat de bewoners onderling afspreken er 30 te rijden (wereldafspraken). Ze gaan dus restrictiever te werk, dan dat de regering ze oplegt. (regering = inno. Bewoners zijn bespelers W72 -> wereldafspraken)
 
Reactiescore
2.878
Stelling: Als je aan een universiteiten wereld begint moet je ook bereid zijn om deze als zodoende te spelen. Dit wilt zeggen: geen wereldafspraken die de overwinningsvoorwaarden verlegen.
 
Reactiescore
447
volledig akkoord
 
Reactiescore
2.878
Ben het er deels mee eens, maar ze zouden dan bijvoorbeeld als vereiste moeten hebben dat je 3 vd 4 uni dorpen in bezit moet hebben. Wanneer uni dorpen in de safe van een stam liggen zoals nu het geval was, kan de wereld al
vroeg eindigen mochten ze dat willen. Full deff en gs pompen...

Dus eigenlijk vind je dat er ruimte tot verbetering is in het concept uni werelden. Een kleine defensieve stam mag geen wereld kunnen winnen zonder enige confrontatie te hoeven opzoeken?

Het lijkt mij juist ergens tof als dat lukt? Net een potje domination op CoD winnen terwijl je gerekt wordt in kills. Andere game mode andere stijl van spelen.

EDIT: Mogelijk moeten de grondstoffen requirments omhoog? Of juist de tijdspanne van het uppen? Dit zou andere stammen dan juist de gelegenheid geven groter te groeien/dichterbij komen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.016
Op zich is de tijdspan niet heel onaardig, uit mijn hoofd is het een 40-ish dagen (zonder boosters/ridders) van level 1 t/m level 30. Maar wellicht een toevoeging dat het minimaal 7 of 14 dagen op level 30 moet blijven voordat er gewonnen is?
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
225
stelling:

Universiteit hoort niet een vaste plaats te hebben maar te roteren over de kaart



Mijn argumenten "Voor" zijn:
1. Om zo de uni verdedigen en lvls te uppen moeilijker te maken ipv zoals het nu is doodleuk wachten tot je lvl 30 hebt (en beetje boosten met pp wanneer je dreigt te verliezen.)
2. Op wat voor manier dan veranderen van plaats? Tijdsbepaling misschien elke 24 uur verspringt de uni naar een ander continent? Wandelende uni: elke dag verschuift de uni een paar plaatsen weg van de eigenaar van de uni (zodra je uni kwijtraakt staat de lvl weer op 1 dus een stamgenoot laten overnemen is ook niet mogelijk)?
3. hierdoor krijg je meer actie en reactie op de wereld tussen de uni beherende stammen denk ik!

Wat vinden jullie?
 
Reactiescore
2.878
stelling:

Universiteit hoort niet een vaste plaats te hebben maar te roteren over de kaart



Mijn argumenten "Voor" zijn:
1. Om zo de uni verdedigen en lvls te uppen moeilijker te maken ipv zoals het nu is doodleuk wachten tot je lvl 30 hebt (en beetje boosten met pp wanneer je dreigt te verliezen.)
2. Op wat voor manier dan veranderen van plaats? Tijdsbepaling misschien elke 24 uur verspringt de uni naar een ander continent? Wandelende uni: elke dag verschuift de uni een paar plaatsen weg van de eigenaar van de uni (zodra je uni kwijtraakt staat de lvl weer op 1 dus een stamgenoot laten overnemen is ook niet mogelijk)?
3. hierdoor krijg je meer actie en reactie op de wereld tussen de uni beherende stammen denk ik!

Wat vinden jullie?


Hoezo wordt uni deffen lastiger? Je kan hem nogsteeds volstacken, enkel de looptijden veranderen. Mogelijk dat je het nu wel met edels haalt maar dan moet je wel door de stacks komen.
 
Reactiescore
225
Hoezo wordt uni deffen lastiger? Je kan hem nogsteeds volstacken, enkel de looptijden veranderen. Mogelijk dat je het nu wel met edels haalt maar dan moet je wel door de stacks komen.

Jaa met massas stacks is het nog steeds moeilijk natuurlijk, maar looptijd verschil kan een detail zijn die nieuwe os te laat ofzo kan laten zijn. En je stamdeff voor 30 uur looptijd (bij wijze van) kwijt zijn is ook niet ideaal haha.

miss dat het geen groot verschil maakt maar ik vermoed wel een beetje meer actie dan dat het nu is :)
 
Reactiescore
399
Wel leuke stelling. Mocht er door beide kampen overlegt worden om op universiteitsdorp te spelen maakt dit het deffen lastiger. Het lijkt mij ook interessanter om een boerderij limiet in te stellen bij de universiteitsdorp zodat je mogelijkheid blijft houden om hem neer te kunnen katapulteren.
 
Reactiescore
239
of gewoon een def handicap van 50%? :D
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.016
Uni's hebben sowieso geen muur, en kan daar ook niet gebouwd worden :v
 
Bovenaan