Stelling van de dag

Reactiescore
1.962
Eens, ik persoonlijk denk dat het dan ook weer meer een skill gaat worden om te deffen. Nu wordt het toch makkelijker gemaakt door middel van 20 torens en je weet soms al 24 uur van te voren waar de massa gaat landen.
Aan de andere kant vind ik het wel mooi om nieuwe aanvalstechnieken te zien om torens te omzeilen en juist te laten zien wat het is.

Zeker waar, op W66 lieten we bakken met fakes door iemand zijn toren (buiten het cluster) lopen om vervolgens op een andere manier onverwachts toe te slaan. Werkt leuk mits iedereen precies doet wat er van hem gevraagd wordt.
 
Reactiescore
349
Ja dat is toch heerlijk inderdaad, zolang niet iemand ineens inderdaad alles verklapt door een verkeerde kun je daar heel veel winst mee pakken
 

Deleted User - 487957391

Guest
Denk dat het limiteren van het aantal torens het niet perse een toevoeging zou zijn:

(1) Het additionele zicht van 5 torens t.o.v. 3 torens op een gemiddeld cluster is echt miniem, als je niet als een retard je torens plaatst. Het verhoogt enkel je betrouwbaarheid bij het verlies van torens. Dat is helaas ook makkelijk te omzeilen met bouwtijdreducties en gs aanvragen of torendorp wisselen met buren. Zie dus niet hoe een limiet de spelsituatie wel zou veranderen.

(2) Mocht het limiet op 1 gezet worden, dan lijkt het het me in deze spelfase weer te sterk op een wereld zonder toren. Dan start je een andere discussie m.b.t. het wel of niet willen spelen met een torenfunctie en niet een limiet in het bijzonder.

Wel moeten de spelinstellingen in balans zijn dus het invoeren van een toren, 200 ms gap en geen ondersteuning kunnen sturen buiten stamleden, is too much. Alledrie de functies los geven een leuke speldimensie, maar wat mij betreft mag er altijd maar 1 van deze aanwezig zijn om balans te kunnen houden.
 
Reactiescore
1.962
Dan mag je mij wel eens uitleggen hoezo het verschil mimiem is als je bij 3 verschillende stamgenoten 1 dorpje pakt voor een toren
 

Deleted User - 487957391

Guest
Haha touché, ons cluster goed bekeken.

Klopt het is wel beter en meer optimaal om het zo neer te zetten.
Enige wat ik wil zeggen dat een limitering niet het hele spel zou omgooien.
 
Reactiescore
1.962
Haha touché, ons cluster goed bekeken.

Klopt het is wel beter en meer optimaal om het zo neer te zetten.
Enige wat ik wil zeggen dat een limitering niet het hele spel zou omgooien.

Ik zou het gewoon op max 2 houden want die heb je nodig aan je eigen front, dat voorkomt het overal heen hoppen voor torens.
 
Reactiescore
805
Ik zou het gewoon op max 2 houden want die heb je nodig aan je eigen front, dat voorkomt het overal heen hoppen voor torens.
Depends, 2 kan te weinig zijn voor sommigen hun front dus zou een manier moeten inzitten dat het afhankelijk is van je aantal punten en hoeveel front je hebt :p
 
Reactiescore
53
Nieuwe dag, nieuwe stelling. Dit keer een prikkelbare zodat het AF hopelijk weer eens wat actiever wordt op een leuke manier.

Stelling
Het toevoegen van nieuwe wereldafspraken gaat de activiteitsproblemen binnen Fresh! niet oplossen.
 

Deleted User - 487970017

Guest
Nieuwe dag, nieuwe stelling. Dit keer een prikkelbare zodat het AF hopelijk weer eens wat actiever wordt op een leuke manier.

Stelling
Het toevoegen van nieuwe wereldafspraken gaat de activiteitsproblemen binnen Fresh! niet oplossen.

Wat is de correlatie tussen afspraken en activiteitsproblemen? Vind het een vreemde stelling om over te discussiëren.
 
Reactiescore
319
Wat is de correlatie tussen afspraken en activiteitsproblemen? Vind het een vreemde stelling om over te discussiëren.
Fresh! wilt nieuwe afspraken om zo de activiteit terug te krijgen bij hun. Inderdaad een stelling waar 2 kampen maar iets vanaf weten.

Maar nu weten jullie het ook. ;)
 
Reactiescore
1.962
Kan me wel voorstellen dat de motivatie bij de meesten daalt als er constant pogingen worden gedaan om de wereldafspraken te omzeilen. Toch denk ik niet dat zoiets doorslaggevend kan zijn voor het wel of niet actief zijn van een stam.
 
Reactiescore
75
Leuk, ik heb met Rene en Sharon redelijk kunnen praten, dus bedankt aan deze 2 toppers. Ik moet zeggen Motr! vroeg aan mij waar ze FRESH! een plezier kunnen meedoen, zodat de wereld niet meteen gespeeld is, ik heb een paar dingen voorgesteld, ze gingen het intern bespreken, moet zeggen FRESH maakt nu wel stappen om terug actiever te gaan worden, gaat de goeie richting uit.

Ook is het vooral de motivatie geweest, maar deze komt ook terug, verder wil ik Sharon en Rene bedanken, afspraken zijn er bijna door :)
Die corona heeft er ook niet goed aangedaan, iedereen had tijd, maar zodra het normale leventje terug begon, hebben er een paar afgehaakt.
 
Reactiescore
1.016
Leuk, ik heb met Rene en Sharon redelijk kunnen praten, dus bedankt aan deze 2 toppers. Ik moet zeggen Motr! vroeg aan mij waar ze FRESH! een plezier kunnen meedoen, zodat de wereld niet meteen gespeeld is, ik heb een paar dingen voorgesteld, ze gingen het intern bespreken, moet zeggen FRESH maakt nu wel stappen om terug actiever te gaan worden, gaat de goeie richting uit.

Ook is het vooral de motivatie geweest, maar deze komt ook terug, verder wil ik Sharon en Rene bedanken, afspraken zijn er bijna door :)
Die corona heeft er ook niet goed aangedaan, iedereen had tijd, maar zodra het normale leventje terug begon, hebben er een paar afgehaakt.

Mooi nieuws! Laten we hopen op een leuke endgame :)
 
Reactiescore
805
Het toevoegen van nieuwe wereldafspraken gaat de activiteitsproblemen binnen Fresh! niet oplossen.
Akkoord, spelers zijn niet gestopt door slechte afspraken of door slechte naleving hiervan, spelers zijn gestopt door tijdgebrek of zoals Dylan zegt het "normale" leven dat terug begon na corona.

Hoop dan ook dat er correcte sancties worden afgesproken bij niet naleving van wereldafspraken en dat ook iedereen binnen beide stammen de afspraken kent/ermee akkoord gaat en niet via PM erover komt klagen . :p
Zou veel frustraties wegnemen denk ik. :)

Een NAP met een reeds gebroken account vind ik trouwens een bizar voorstel, mocht dit door overmacht zijn zoals toen bij Exact na het terugsturen van alle stacks staan we hier perfect voor open, dit is in mijn ogen een ander verhaal. :)
Is toch het doel van Tribal Wars om je buren aan te vallen en ze te breken? Niet iedere keer een account op instorten staat een NAP aan te willen gaan.
 
Reactiescore
75
Akkoord, spelers zijn niet gestopt door slechte afspraken of door slechte naleving hiervan, spelers zijn gestopt door tijdgebrek of zoals Dylan zegt het "normale" leven dat terug begon na corona.

Hoop dan ook dat er correcte sancties worden afgesproken bij niet naleving van wereldafspraken en dat ook iedereen binnen beide stammen de afspraken kent/ermee akkoord gaat en niet via PM erover komt klagen . :p
Zou veel frustraties wegnemen denk ik. :)

Een NAP met een reeds gebroken account vind ik trouwens een bizar voorstel, mocht dit door overmacht zijn zoals toen bij Exact na het terugsturen van alle stacks staan we hier perfect voor open, dit is in mijn ogen een ander verhaal.
:)
Is toch het doel van Tribal Wars om je buren aan te vallen en ze te breken? Niet iedere keer een account op instorten staat een NAP aan te willen gaan.

Ik snap je wel, ik kon het maar eens voorstellen, zodat de spelers eens weer tot adem konden komen, maar geen prob. Ik zei ook dat het volledig bij jullie lag, dat het niet hoefde, maar ben al blij dat ze ernaar geluisterd hebben, maar probleem hiervan is al opgelost. :)

Verder zou ik een nieuwe start willen hebben tussen beide stammen, dat er respect getoond wordt van beide kanten, dan blijft het voor iedereen leuk.
Verder wens ik jullie ook veel succes toe, hoop dat dit nog een leuke en eerlijke strijd zal worden.
 
Reactiescore
286
Ik snap je wel, ik kon het maar eens voorstellen, zodat de spelers eens weer tot adem konden komen, maar geen prob. Ik zei ook dat het volledig bij jullie lag, dat het niet hoefde, maar ben al blij dat ze ernaar geluisterd hebben, maar probleem hiervan is al opgelost. :)

Verder zou ik een nieuwe start willen hebben tussen beide stammen, dat er respect getoond wordt van beide kanten, dan blijft het voor iedereen leuk.
Verder wens ik jullie ook veel succes toe, hoop dat dit nog een leuke en eerlijke strijd zal worden.

Ben ook blij naar jou manier van communiceren. Top gedaan kerel!
Hoop dat we een mooie eindstrijd met elkaar kunnen hebben! Zoiets kan je inderdaad vragen, nee heb je ja kan je krijgen heeft mijn moeder mij altijd geleerd.

Maar ook fijn te lezen dat jullie activiteit beter is geworden en ook motivatie! De afspraken die bijna rond zijn, dan kunnen we inderdaad met respect met elkaar spelen, onenigheden via pm oplossen en als 2e optie via leiders.
 
Bovenaan