Stelling van de dag

Reactiescore
2.062
Om weer nieuw leven te brengen in het AF van w72.
Aangezien dit topic er nog niet was, en meestal een best populair topic is...
Deze titel spreekt redelijk voor zich lijkt me. Iemand gooit een stelling en om de zoveel tijd (beste is natuurlijk per dag) gooit iemand anders een nieuwe stelling.

Stelling:

Wanneer Fresh blijft falen met hun massa's, zal de motivatie zo ver zakken dat de wereld snel klaar is.
 
Reactiescore
1.962
Deels mee eens, Fresh heeft nog genoeg rim om te compenseren qua groei. Daarentegen valt motivatie natuurlijk moeilijk te compenseren met extra rimdorpen, zeker in de zomermaanden.
 
Reactiescore
349
Semi eens, denk voornamelijk wanneer accounts te weinig brengen met een massa dat je merkt dat de actieve kant van de stam zich eraan irriteert dat dingen niet nagekomen worden.
Voor het moraal van Fresh lijkt mij wel dat er eens een succesje geboekt moet worden na de eerdere klapjes die ze hebben gekregen.
 
Reactiescore
239
Ik zie het nog gebeuren dat Fresh gaat splitsen.
 
Reactiescore
455
Wanneer Fresh blijft falen met hun massa's, zal de motivatie zo ver zakken dat de wereld snel klaar is.

Mee eens. Niks zo frustrerend voor de front spelers als massa na massa incasseren en geen massa terug te gooien (waar je ook daadwerkelijk wat wint), terwijl de rest van je stam alleen maar bezig is de RIM op te ruimen. Natuurlijk is RIM controle cruciaal en kun je daar ontzettend veel safe def vandaan halen, maar als je de dorpen aan het front tegen je directe tegenstander voor de wereldwinst bijna net zo snel verliest, denk ik niet dat dat heel motiverend werkt. Volgens mij zijn er ook al een hoop gestopte spelers binnen Fresh op best wat grote acc's en verschuivingen van spelers om activiteit te kunnen blijven leveren? Althans, voorheen waren er best wat Fresh spelers hier ook op het AF (Conor bijvoorbeeld), nu is dat steeds zeldzamer (ook al is elke post op het W72 AF zeldzaam op zichzelf).

Ik hoop oprecht dat Fresh snel wat terug doet, niet alleen voor de spelers aan het front die alleen maar aan het incasseren zijn, maar ook voor het moraal en de sfeer binnen je stam. Spelers zijn nu eenmaal steeds lastiger te vinden die graag op nieuwe acc's starten en daadwerkelijk actief zijn en wat bijdragen.
 
Reactiescore
26
zullen we anders fresh handje helpen bij volgende massa?

zo houden we een leuke wereld voor iedereen he :p
 
Reactiescore
2.062
Stelling: er moet een maximum aantal uitkijktorens per account ingevoerd worden.

Hierdoor beperkt je het probleem dat men overal strategisch 1 dorpje pakt om een uitkijktoren in te zetten, zodat massa's al heel vroeg herkend worden. (Ik maak me hier zelf ook schuldig aan hoor)

Eens, dit zou het spel veel leuker maken, aangezien de wereld al makkelijk genoeg is defensief. De instellingen uitkijktoren en geen OS buiten de stam maken het zoveel makkelijker voor de verdediger.
 
Reactiescore
53
Stelling: er moet een maximum aantal uitkijktorens per account ingevoerd worden.

Hierdoor beperkt je het probleem dat men overal strategisch 1 dorpje pakt om een uitkijktoren in te zetten, zodat massa's al heel vroeg herkend worden. (Ik maak me hier zelf ook schuldig aan hoor)

Eens, zijn hier zelf ook schuldig aan maar x aantal torendorpen per account maximaal zou bijvb al genoeg zijn lijkt me. Dit kunnen ze bijvoorbeeld dan maken zoals bij het riddersysteem dat je ze vrij speelt naarmate je meer dorpen hebt. Daarnaats zou het wellicht ook een mogelijkheid zijn dat torens alleen werkend zijn als ze max aantal velden van andere dorpen van je liggen. Daarmee voorkom je torens in cf's en torens bij stamgenoten in het cluster.
 
Reactiescore
455
Bedoel je met deze stelling dat dit als spelinstelling ingevoerd moet worden, of dat dit als een soort van wereldafspraak moet worden besproken?
 
Reactiescore
455
Ja precies, dan snap ik de stelling haha. Anders was mijn eerste vraag hoe wil je dat gaan naleven. Maar als in spelinstelling ja, eens. Vond het punt hierboven dan wel een goede dat het net als je riddersysteem werkt, bij een x aantal dorpen speel je een extra toren 'vrij'. Zul je veel kritischer moeten kijken naar de liggingen van je torens, maar ook naar de ligging van je cluster tov stam/vijand.
 
Reactiescore
1.962
Naar mijn mening gaat zoiets toch nooit gebeuren, maar vond het wel een leuk onderwerp om over te discussiëren
 
Reactiescore
349
Stelling: er moet een maximum aantal uitkijktorens per account ingevoerd worden.

Hierdoor beperkt je het probleem dat men overal strategisch 1 dorpje pakt om een uitkijktoren in te zetten, zodat massa's al heel vroeg herkend worden. (Ik maak me hier zelf ook schuldig aan hoor)

Eens, ik persoonlijk denk dat het dan ook weer meer een skill gaat worden om te deffen. Nu wordt het toch makkelijker gemaakt door middel van 20 torens en je weet soms al 24 uur van te voren waar de massa gaat landen.
Aan de andere kant vind ik het wel mooi om nieuwe aanvalstechnieken te zien om torens te omzeilen en juist te laten zien wat het is.
 
Bovenaan