Stelling van de dag

Reactiescore
290
Dag corona-buddies

Een bekend topic waar soms leuke discussies uitvloeien:
ik trap gelijk af:

stelling: Spelers die zelfs op deze wereld boosten, dienen door de community afgestraft te worden net als stabbers ect

Ps: voeg pas een nieuwe stelling toe als de vorige is uitgebloeid/bediscussieerd

Groetjes een Quarantainist
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
stelling: Spelers die zelfs op deze wereld boosten, dienen door de community afgestraft te worden net als stabbers ect

"Die zelfs op de wereld", nou om hier over te discussiëren moeten we wel weten wat je hier exact mee bedoeld. Dit insinueert net dat deze wereld minder reden tot boosten heeft als andere, terwijl gezien de verveling en corona er kan geopperd worden dat mensen net eerder gaan boosten zodat ze maar te doen hebben.

Met stabben is niets mis, het is een onderdeel van het spel dat ervoor zorgt dat niemand ooit 100% veilig is. Het wordt wel negatief aanzien door de hele communitie dus er is een keerzijde aan voor zij die dit doen. Maar spelsgewijs zie ik er geen graten in. Spelers moeten zelf goed beoordelen wie ze blind willen vertrouwen. Binnen de stam stabben is uiteraard een graditie erger en deel ik een andere mening over, maar NAP's, BG's buiten de stam aannemen is op eigen risico.
 
Reactiescore
290
"Die zelfs op de wereld", nou om hier over te discussiëren moeten we wel weten wat je hier exact mee bedoeld. Dit insinueert net dat deze wereld minder reden tot boosten heeft als andere, terwijl gezien de verveling en corona er kan geopperd worden dat mensen net eerder gaan boosten zodat ze maar te doen hebben.

Met stabben is niets mis, het is een onderdeel van het spel dat ervoor zorgt dat niemand ooit 100% veilig is. Het wordt wel negatief aanzien door de hele communitie dus er is een keerzijde aan voor zij die dit doen. Maar spelsgewijs zie ik er geen graten in. Spelers moeten zelf goed beoordelen wie ze blind willen vertrouwen. Binnen de stam stabben is uiteraard een graditie erger en deel ik een andere mening over, maar NAP's, BG's buiten de stam aannemen is op eigen risico.


Ik bedoel met "die zelfs op deze wereld" dat er op voorhand gestreefd werd naar een wereld voor iedereen, waar nieuwelingen in principe evenveel kans zouden hebben als ervaren spelers. Als mensen hier weer met boost-accounts gaan starten dan neem je weer dat hele idee weg. Jammer...

Verder kan ik het deels vinden in jouw mening over stabben. Tuurlijk is het een deel van het spel maar het is allerminst netjes en staat recht tegenover fair play. Wat ook hier hoog in het vaandel moet staan aangezien het een openbare wereld moest worden.

Je kan de boosters nooit dwingen om er mee te stoppen maar je kan, vind ik, er wel iets tegen doen als community.
 
Reactiescore
2.490
Van het moment dat de community een éénduidige definitie kan vinden van boosten sta ik hier volledig achter... Nu vrees ik echter dat ik straks nog wat discussies aan mag gaan omdat spelers het niet eerlijk vinden dat ze niet al hun net verkregen grondstoffen mogen doorsturen naar een andere speler :)

Groeten
 

DeletedUser82072

Guest
Van het moment dat de community een éénduidige definitie kan vinden van boosten sta ik hier volledig achter... Nu vrees ik echter dat ik straks nog wat discussies aan mag gaan omdat spelers het niet eerlijk vinden dat ze niet al hun net verkregen grondstoffen mogen doorsturen naar een andere speler :)

Groeten

Simpel op te lossen door de optie weg te halen. Scheelt ons als spelers een hoop kopzorgen, voorkomt dat jullie onnodig werk krijgen en niemand zal er op achteruit gaan. Zeker omdat er geen exacte richtlijnen zijn over hoeveel gs "gratis" verstuurd mag worden kan dat veel gezeur opleveren.

Stel pietje stuurt 5k leem naar zijn stamgenoot en krijgt geen ban maar henk stuurt 6k en die krijgt wel een ban. Leg dat maar eens uit :p
 

DeletedUser82072

Guest
95% van de spelers op deze wereld spelen met een vers account. Ja; je kunt dus kiezen met wie je in de stam gaat maar zult nooit zeker weten of het iemand is die kwade bedoelingen heeft of niet.

Zijn vrij veel mensen die elkaar dingen kwalijk nemen van voorgaande werelden. En ja; dat gaat dusdanig ver dat ze elkaar een ban aan zouden willen smeren.

In de tussentijd dat je de ban aan het aanvechten bent loop je een achterstand op die je simpelweg niet meeer kunt inhalen.
 
Reactiescore
2.490
We hebben het gedeactiveerd,

Een aantal accounts hebben (zowel verzender als ontvanger) een 24 uur blokkade gekregen.

Veelal was er na 7 uur speeltijd al ruim 100k aan gs verstuurd.

Groeten
 
Reactiescore
2.303
Zou er nu weer een shitstorm komen zoals op w71 waar de instellingen later aangepast werden, spannend!
 
Reactiescore
2.490
Zou er nu weer een shitstorm komen zoals op w71 waar de instellingen later aangepast werden, spannend!

Het is of dit of onzekerheid of het aantal gestuurde grondstoffen valt onder pushen of niet ;)

Laten we dan deze shitstorm doen :)
 

DeletedUser82072

Guest
Vind het super dat dit aangepakt is. Laat de jankerts maar komen, weten we gelijk wie het aan het abusen was! :)
 
Reactiescore
2.303
Reactiescore
259
Dat is gewoon hoe emile in het dagelijks leven is en tegen zijn co's :(
 
Reactiescore
1.226
We hebben het gedeactiveerd,

Een aantal accounts hebben (zowel verzender als ontvanger) een 24 uur blokkade gekregen.

Veelal was er na 7 uur speeltijd al ruim 100k aan gs verstuurd.

Groeten

Mooi dat dit gedaan is. Echter een kritische noot; dit had je toch van te voren wel aan kunnen zien komen met een dergelijke setting? Zeker omdat je zoals je al zegt er geen concrete hoeveelheid aan hangt.

Good job anyways!
 
Bovenaan