Stelling van de dag

Reactiescore
1.476
zuig jezelf nog wat meer af Roald. Ik hoef deze discussie niet te voeren. Whale stond waar het stond door eigen kracht en diplomatiek, niet door jou heilige gulheid. En wat betreft TAD hoef ik ook niks te bewijzen, Wij hebben de stam niet gecarryd en dat zeggen we nergens.

Haal nu die banaan uit je reet en stop lekker met posten zoals je al een aantal keer beloofd hebt, zou je hart goed doen.
Beetje laat maar deze opmerking is nergens voor nodig. STWMAO heeft de halve wereld groot safegebied gehad door wisselende stammen en veeeel naps. Als je w59 als winst wil rekenen, had je de laatste tegenstanders van Vix-V moeten joinen, dan was de wereld nog best gelijk geweest. Maar STWMAO koos de makkelijke weg en joinde de winnende stam met een 180 graden nap voor onbeperkte tijd (I know, bijzonder dom.)
 
Reactiescore
1.476
Kom dan met een nieuwe stelling @potje
Speel deze wereld niet maar vooruit:
Doordat een te groot gedeelte van de kwantiteit en kwaliteit in Spread is, is de motivatie van vrijwel de gehele wereld gedaald. Is het dan niet beter om dat te voorkomen de volgende wereld?
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Speel deze wereld niet maar vooruit:
Doordat een te groot gedeelte van de kwantiteit en kwaliteit in Spread is, is de motivatie van vrijwel de gehele wereld gedaald. Is het dan niet beter om dat te voorkomen de volgende wereld?

Kwantiteit - zeker. Kwaliteit - valt wel mee denk ik. Kijkende naar afgelopen massa denk ik eigenlijk dat de motivatie in Spread momenteel (terecht) lager ligt dan in Imago/Pit - ookal hebben wij ook mensen die niet meer willen - maar ook die nog heel graag willen. Dat laatste is altijd goed, initieel hoopte ik dat hier ook te bewerkstelligen - daar hielp het vormen van een te grote kwalitatieve premade niet bij. Maarja spelers zoeken elkaar gewoon op, naar wat ik begrijp zijn er nu op w76 ook twee grote partijen waarbij de ene partij een groot deel van Imago + enkele Spreaders en pitters is en een andere partij een deel van Spread met Pit en enkele Imago'ers. Men speelt nou eenmaal graag met bekenden van 'hetzelfde niveau' wat altijd zal leiden tot goede accounts die elkaar opzoeken. Het ideaal; waarbij er 4 stammen zijn met pro's en noobs, bestaat niet.

Mijn hoop wat dit betreft is gevestigd op regels van boven, niet op eigen initiatieven. Een stamlimiet van 5 of 7 zou gamechanging zijn - vv's buiten de stam onmogelijk maken eveneens. Dat is waar inno heen moet. Desnoods kunnen ze zelfs nog met een afnemend stamlimiet gaan werken, of met een maximum stamwissels voor een stam en een account - daarmee voorkom je tactische wissels. Hoedanook, ergens hierin moet die oplossing gevonden worden in mijn optiek.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.148
Ik weet niet of een stamlimiet perse game changing zou zijn. Dan komt namelijk diplomatiek weer om de hoe kijken... Elke wereld wel hetzelfde; één stam heeft overal lijntjes en NAPs/BG en de andere heeft dat totaal niet.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Klopt en daarom moet je dat somehow ontmoedigen. Echter; met maar 5 stamplaatsen weet een nap/bg dat ze nooit een finale plek krijgen. Met vakantievervanging buiten de stam onmogelijk maken alsook defuitwisseling, zal die nap/bg volledig zelf moeten functioneren. De overstaptijd van spelers van account naar account kun je naar 120 uur gooien - om ook dat onmogelijk te maken. Het kan ook nog helpen om het winnen 'financieel' aantrekkelijker te maken. Bijvoorbeeld; 50.000 pp voor de winnende stam. 10.000 pp (5000, 3000, 2000) voor de top 3. Dat maakt het mogelijk ietwat aantrekkelijker om voor eigen winst te gaan. De minder mensen er in de winnende stam zitten, de meer ppwinst per afzonderlijke spelers. Win je met 4 spelers, win je 12.500 pp per account, in plaats van 500.

Vroeger kon je met 50 man in één stam winnen 50x500 = 25.000. Nu win je met 12, dat kost inno maar 6000. Zij liggen er niet wakker van, zo blijf je ook je winnende spelers weer semi-verplichten om de pp te besteden voordat ze definitief quitten.

Ik denk maar een beetje hardop hè, er is geen één gouden maatregel maar een pakket met dit soort zaken zou wel tot verandering leiden.
 
Reactiescore
1.278
Weet niet of dit iets oplost. Denk persoonlijk dat dezelfde premade groep dan op 6 accounts start in plaats van 12. Waardoor het natuurlijk onmogelijk wordt voor een andere stam om, zonder premade, 6 van zulke sterke accounts bij elkaar te rapen. Op w73 was de imago premade sterk, waardoor er een enorm drang was voor andere sterke accounts om vroegtijdig al bij elkaar te gaan zitten. Iets wat de early en mid-game aanzienlijk versnelt.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Ja ik vrees er ook voor dat mensen zich blijven verenigen, maar in ieder geval beperk je de mogelijke kwantiteit dan enigszins waardoor een samenwerking tegen die premade iets kansrijker is. Ook zit er natuurlijk een limiet aan het aantal spelers dat op een account kan functioneren. Ik speelde hier op 73 ook met 8 personen, echter waren er gemiddeld 'slechts' vier actief en zaten daar wel wissels in. Op een gegeven moment bereik je wel een soort van de maximale activiteit, immers is er maar een bepaalde hoeveel werk en zitten er maar 24 uur in een dag. Stel dat Imago de startgroep niet op 8 accounts maar op 5 accounts had moeten plaatsen, denk ik dat we vooral minder mensen aangenomen hadden. Ik had op mijn account in ieder geval geen 9e, 10e en 11e speler hoeven hebben, dat was gewoon een verspilling geweest. Nu is colla niet heel representatief, maar toch denk ik dat die beperking tot een (kleine) vermindering kan leiden.
 
Reactiescore
972
Weet niet of dit iets oplost. Denk persoonlijk dat dezelfde premade groep dan op 6 accounts start in plaats van 12. Waardoor het natuurlijk onmogelijk wordt voor een andere stam om, zonder premade, 6 van zulke sterke accounts bij elkaar te rapen. Op w73 was de imago premade sterk, waardoor er een enorm drang was voor andere sterke accounts om vroegtijdig al bij elkaar te gaan zitten. Iets wat de early en mid-game aanzienlijk versnelt.

Dat denk ik niet hoor. Een premade met 50 spelers is wel normaal tegenwoordig, zeker als je 12 leden mag hebben. Echter hebben bijna al mijn teams uit hoogstens 3 actieve spelers bestaan (meestal zelfs 2) en ik ga ook nooit hoger dan dat getal komen, omdat ik gewoon een sterk team wil hebben dat uit vaste tijden bestaat. Als ik een massa krijg, maak ik wel tijd vrij en zorgen de andere 2 medespelers voor de opvulling. Ik zou nooit met 8 man (wat je krijgt als je die 50 premade mensen gaat verdelen over 6 accounts) op een account gaan zitten hoor. Of ik draai alsnog met 1 of 2 anderen de kar, omdat we voldoende activiteit hebben, of ik quit zelf omdat ik eerst met 7 anderen moet overleggen wanneer ik log en welke account-gerelateerde keuzes maak. Goed, er zullen vast accounts zijn die het met 8 bespelers volhouden, maar je gaat mij nooit vertellen dat al die 8 spelers dan actief zijn :wink:

Bovendien denk ik wel echt dat de incentive die Roald boven omschrijft kan helpen. Het is in ieder geval een incentive om weer op ouderwetse wijze bondgenoten en NAPs aan te gaan. Uiteindelijk moeten stammen echt wel keuzes maken om de endgame te halen, echter kan dat nu niet meer via simpelweg recruiten of stamhoppen en dat lijkt me een goede ontwikkeling. Ook de situatie waarin spelers allemaal verschillende stammetjes maken, om uiteindelijk in hoofdstam te gaan, wordt dan veel meer ontmoedigd (omdat de stammen uiteindelijk sowieso zo klein blijven) en zal de early en midgame veel interessanter worden.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Ja ik vrees er ook voor dat mensen zich blijven verenigen, maar in ieder geval beperk je de mogelijke kwantiteit dan enigszins waardoor een samenwerking tegen die premade iets kansrijker is. Ook zit er natuurlijk een limiet aan het aantal spelers dat op een account kan functioneren. Ik speelde hier op 73 ook met 8 personen, echter waren er gemiddeld 'slechts' vier actief en zaten daar wel wissels in. Op een gegeven moment bereik je wel een soort van de maximale activiteit, immers is er maar een bepaalde hoeveel werk en zitten er maar 24 uur in een dag. Stel dat Imago de startgroep niet op 8 accounts maar op 5 accounts had moeten plaatsen, denk ik dat we vooral minder mensen aangenomen hadden. Ik had op mijn account in ieder geval geen 9e, 10e en 11e speler hoeven hebben, dat was gewoon een verspilling geweest. Nu is colla niet heel representatief, maar toch denk ik dat die beperking tot een (kleine) vermindering kan leiden.

Ah daar ging het dus fout met de activiteitsverdeling!!
 
Bovenaan