Stelling van de dag

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Is het dan eigenlijk niet super triest dat al die 'spelers van kaliber' die het nu overleven, hun stamgenoten niet hebben kunnen helpen?
Lijkt me eerder dat de manier waarop er verloren wordt nu dus anders is dan op andere werelden, aangezien er schijnbaar een groep spelers met kaliber zijn, die geen enkele verliezen hebben, maar die wel de rest kapot hebben laten gaan?

Met deze redenatie zou een topper per definitie IEDERE wereld winnen. Niemand kan altijd zes gooien. Ook in Spread zul je niemand vinden met louter wereldwinsten en wel een aanzienlijk aantal werelden, die zijn er simpelweg niet op de community. Draai de situatie maar eens om; stel dat Imago de accounts QQuueezz, Honey en Anarchist geslacht had en daarmee de wereld won - kunnen we dan Savior, Noo-noo en Semper ''super triest'' noemen omdat ze ''de rest kapot hebben laten gaan en zelf niets verloren zijn''. Zou volstrekte bullshit zonder welke context dan ook zijn, evenals jouw statement.
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Met deze redenatie zou een topper per definitie IEDERE wereld winnen. Niemand kan altijd zes gooien. Ook in Spread zul je niemand vinden met louter wereldwinsten en wel een aanzienlijk aantal werelden, die zijn er simpelweg niet op de community. Draai de situatie maar eens om; stel dat Imago de accounts QQuueezz, Honey en Anarchist geslacht had en daarmee de wereld won - kunnen we dan Savior, Noo-noo en Semper ''super triest'' noemen omdat ze ''de rest kapot hebben laten gaan en zelf niets verloren zijn''. Zou volstrekte bullshit zonder welke context dan ook zijn, evenals jouw statement.

Totaal onrealistisch beeld wat je nu schetst omdat in Spread dit niet zou gebeuren. Imago heeft gewoon geen gebruik gemaakt van de 24 uurs regel wat gewoon vrij dom is, om het maar bot te verwoorden.

Spread heeft hier wel een paar keer gebruik van gemaakt. Ikzelf heb een massa op TAD gedefft, Daan van Savior is overgestapt op Honey te ondersteunen, Fabian is overgestapt naar Fart om daar te helpen en Laurens is overgestapt naar Savior om daar te helpen. En dan vergeet ik nog alle mensen die VV’s hebben gedraaid.
 
Reactiescore
7.918
Jullie moeten niet doen alsof Imago spelers nooit geen poot uitstak, het is echter zo dat van die 'gevestigde orde' zoals jullie het noemen er daar ook maar beperkte tijd heeft en deze groep echt miniem is? Ik durf wel te stellen dat het aantal spelers die jullie onder de 'top' scharen (wat ook relatief is daar niet van) in Imago maar 6-8 peronen zijn. Maar eerlijk is eerlijk, ik kon deze wereld bijvoorbeeld (niet insinuerend dat ik bij dat clubje hoor) lang niet zoveel tijd meer in dit spel steken dan dat dat op wereld 42 kon. We hebben kinderen, studies, banen etc. Wellicht kun je dit zien als excuus maar denk dat het tweedelig is. Ten eerste staat het niet meer buiten kijf dat het groepje 'toppers' hetzelfde groepje is wat 5 jaar geleden ook speelde. Maar de transformatie in rl 5 jaar is echt enorm. Je kan nog zo'n goede speler zijn met een tribalwars inzicht van hier tot tokio het maakt geen reet uit, als je niet loggen kan verlies je gewoonweg. Ik denk dan ook dat er van de gedachtegang afgestapt moet worden dat de oude garde/toppers in Imago speelde, want die speelden niet. Je kunt ze niet meer zo noemen. De topspelers van vandaag zijn de spelers met een redelijk inzicht, goede skills en voornamelijk de tijd om te kunnen loggen zoals de 'oude garde' dat vroeger kon.

Ik had het persoonlijk binnen Imago ook anders gezien, maar spelers werven ging gewoonweg niet en het kleine selecte groepje deed imo wel wat ze konden doen. Dit was alleen niet voldoende. Neem als voorbeeld TLDR maar, als het 'groepje' allemaal een baan heeft dan kan alleen in de avonden vv gedaan worden, overdag is er dan gewoonweg geen vv. Dat hebben we deze wereld in ieder geval heel erg hard gemerkt en voornamelijk gevoelt.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Totaal onrealistisch beeld wat je nu schetst omdat in Spread dit niet zou gebeuren. Imago heeft gewoon geen gebruik gemaakt van de 24 uurs regel wat gewoon vrij dom is, om het maar bot te verwoorden.

Spread heeft hier wel een paar keer gebruik van gemaakt. Ikzelf heb een massa op TAD gedefft, Daan van Savior is overgestapt op Honey te ondersteunen, Fabian is overgestapt naar Fart om daar te helpen en Laurens is overgestapt naar Savior om daar te helpen. En dan vergeet ik nog alle mensen die VV’s hebben gedraaid.

Ik voel me achtergesteld. :(
 
Reactiescore
389
Met deze redenatie zou een topper per definitie IEDERE wereld winnen. Niemand kan altijd zes gooien. Ook in Spread zul je niemand vinden met louter wereldwinsten en wel een aanzienlijk aantal werelden, die zijn er simpelweg niet op de community. Draai de situatie maar eens om; stel dat Imago de accounts QQuueezz, Honey en Anarchist geslacht had en daarmee de wereld won - kunnen we dan Savior, Noo-noo en Semper ''super triest'' noemen omdat ze ''de rest kapot hebben laten gaan en zelf niets verloren zijn''. Zou volstrekte bullshit zonder welke context dan ook zijn, evenals jouw statement.

Nee totaal niet met die redenatie. Een topper kan best in zijn eentje in een mindere stam zitten. Jij schetst het beeld dat er een hele groep is van toppers die zonder verliezen de wereld uit gaan spelen, niet maar 1 speler. Het lijkt me toch niet raar om aan te nemen dat werelden waar een grote groep spelers van kaliber zitten, die groep vaak de winst pakt?

Denk dat als je het zo omdraait, en qq, honey en anarchist worden helemaal kapot gemaakt, terwijl dat saviro, noo noo en semper gewoon doorgroeien en positief eindigen, er toch iets flink is misgegaan of niet?

Als dat groepje spelers van kaliber allemaal het overleven en de spelers zonder dit kaliber i guess het niet overleven, dan hadden die spelers met kaliber toch gewoon meer kunnen/moeten doen?
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Her ding is toch ook dat de massas op Honey, Savior, NTD en verschijnende op TAD wel geland zijn maar er niemand is geslacht, mede omdat er bij elke massa cruciale deffers worden geplaatst. Als ik hoor dat Cabbage 12 uur van te voren tot aan massa niet eens online was gaat t dus wel degelijk anders bij Spread.
 
Reactiescore
766
Kleine nuance hierin; jullie hebben verschillende spelers op accounts die nauwelijks loggen totdat er echt iets gedaan moet worden. Dan is die 24uur overbruggen ook super simpel. Ik loggde nagenoeg elk uur wel een keertje mobiel, dan is het overstappen naar een ander account niet zo makkelijk meer. Jullie hebben een aantal spelers die helemaal niet loggen en dus heel makkelijk als het echt nodig is op een ander account kunnen inloggen.

Daarnaast is Vv-kracht nog altijd lastiger te vinden dan tijd maken voor je eigen account. Ik heb deze wereld meerdere keren vv gepakt als ik thuis was, maar kan dit niet doen als ik niet thuis ben. Terwijl ik wel kan deffen op mijn eigen account op mijn mobiel tussen werk door, en zo nu en dan als de baas niet kijkt op mijn pc, dit lukt me niet op een Vv.

De winst is verdiend van spread, maar de winst is mager lijkt mij een mooie afsluiting. Zie bijvoorbeeld snow en absurd waar tot op de dag van vandaag nagenoeg geen dorpen worden verloren.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Totaal onrealistisch beeld wat je nu schetst omdat in Spread dit niet zou gebeuren. Imago heeft gewoon geen gebruik gemaakt van de 24 uurs regel wat gewoon vrij dom is, om het maar bot te verwoorden.

Heb je een spy in Imago dat je dit statement legitiem kunt maken? Er is namelijk wel overgestapt met de 24 uur regel, niet vaak, maar het is wel gebeurd. Verder haalt Steven een probleem aan, wat al vaker en eerder aangehaald is - wat gewoon een rol speelde. Jammer dat we overigens van een constatering over de winst weer op een easy-bash-imago zijn gekomen, maar als je daar je punten op wilt pakken - go ahead.

Nee totaal niet met die redenatie. Een topper kan best in zijn eentje in een mindere stam zitten. Jij schetst het beeld dat er een hele groep is van toppers die zonder verliezen de wereld uit gaan spelen, niet maar 1 speler. Het lijkt me toch niet raar om aan te nemen dat werelden waar een grote groep spelers van kaliber zitten, die groep vaak de winst pakt?

Mooi dat je in de schijnvertoning bent getrapt die deel uit maakt van de standaardprofilatie. Vrijwel elk account en elke stam doet zich vaak groter voor dan ze zijn. Zelfs in het dagelijks leven zie je het gros van de mensen verhalen en prestaties aandikken/overdrijven, dat is op TW niet anders en het gebeurd van persoon op persoon en raakt zo gewoon van groot naar groter naar grootst. Feit is dat het afgelopen half jaar alle vv-kracht binnen Imago bij slechts enkelen personen lag en nog een handvol sporadischere vv'ers is de tegenpartij volledig ontgaan. Dat gaat in grote lijnen ook op voor al het initiatief op leidings, offensief en defensief vlak, de mensen die zich daarvoor hebben ingezet gedurende de hele wereld is op twee handen te tellen.

Daarbij; ik denk dat ik zeer prima co's heb - en vooral heel veel. Maar zeker de helft heeft nog nooit een vv gepakt of zich op een andere manier nadrukkelijk ingezet voor stambelang. Dat doet verder niets af aan de kwaliteit op een specifiek account (''topper''). Ook hier weer; een leuke collectie namen wekt een impressie dat die collectie wel zou winnen (en dan was vijf jaar terug vast ook zo geweest) maar is geen garantie dat ze actief waren. Zeker de helft van de grote namen in het starttopic heeft maar weinig betekend voor account noch imago on the long run. Vaak waren hier gewoon zeer legitieme redenen voor. Vader worden, promotie op werk, echtscheiding, verlies van een ouder, slechtlopende relaties of een overgang naar samenwonend leven, op het moment dat iemand zijn stop dan aankondigt kan ik dat enkel aanmoedigen.

De winst is verdiend van spread, maar de winst is mager lijkt mij een mooie afsluiting. Zie bijvoorbeeld snow en absurd waar tot op de dag van vandaag nagenoeg geen dorpen worden verloren.

Dit inderdaad. Of kijk naar de Imago statistieken als stam de afgelopen maand, dan zie je dat Spread gewoon de min in gaat doordat er geen poging gedaan is door spread. De daling is overstapper Schedel om Pit een hart onder de riem te steken. Men kan roepen wat ze willen, maar het is een vreemde trend voor een verliezende stam.

1601678469527.png
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487957763

Guest
Wees vooral trots op die 12 dorpen je staat er nog maar 210 in de min met Imago. Sinds Imago niet meer vol voor wereldwinst gaat is voor velen bij ons de motivatie een stuk lager geworden. Als jullie niet op 100% motivatie doorgaan waarom zouden wij dat dan doen. Kan het mijn leden niet kwalijk nemen dat ze gewoon rustig slow pace de wereld nu willen uitspelen na maanden van intensiviteit. Voor Imago begon de actie pas nadat het front met Spread kwam, maar wij hadden de maanden daarvoor ook al actief front met Exitus & POV die geveegd zijn. Velen spelen de wereld nu lekker rustig uit en het Absurd front wordt nog actief bestookt waar beide partijen gewoon met respect elkaar benaderen zonder denigrerend gezeik zoals over devaluatie.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
De winst is verdiend van spread, maar de winst is mager lijkt mij een mooie afsluiting. Zie bijvoorbeeld snow en absurd waar tot op de dag van vandaag nagenoeg geen dorpen worden verloren.

je vergelijking mbt snow en absurt is wel wat karig, twee accounts waarvan Snow amper off heeft gehad of vrijwel niet en Absurt 1 massa waarbij hij zelf al aangaf dat Kratje er met de pet naar gooit en Oele waar een speler speelt die net 5 maanden op tw zit en met 1c edels“timed”. Het is geen massa vergelijkbaar met TLDR en Cabbage of TBiQ waar Kratje all out ging.

Daarbij is het letterlijk de eerste massa waar we niet meteen100+ dorpen pakken. Dan kan je dat moeilijk als maatstaaf nemen.
 
Reactiescore
2.444
je vergelijking mbt snow en absurt is wel wat karig, twee accounts waarvan Snow amper off heeft gehad of vrijwel niet en Absurt 1 massa waarbij hij zelf al aangaf dat Kratje er met de pet naar gooit en Oele waar een speler speelt die net 5 maanden op tw zit en met 1c edels“timed”. Het is geen massa vergelijkbaar met TLDR en Cabbage of TBiQ waar Kratje all out ging.

Daarbij is het letterlijk de eerste massa waar we niet meteen100+ dorpen pakken. Dan kan je dat moeilijk als maatstaaf nemen.

Absurd heeft wel meer dan 1 massa te verwerken gehad hoor. Drie serieuze massa's plus in totaal zo'n vijftien dagen aan opvolging. Je doet Oele daar ook echt mee tekort, ja ze hebben een wave een paar dagen na de serieuze massa met 1c gegooid maar de drie massa's ervoor hebben ze gewoon heel net 100 edels edelspam getimed. Nergens voor nodig om je eigen stamgenoot zo tekort te doen.

Absurd met een t doet ook wel echt pijn aan mijn ogen ;(
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Met alle respect, maar het is gewoon dat W76 gestart is en de kampen daar gemixed zijn. Anders had Imago gewoon opnieuw tikken gekregen.
 
Reactiescore
1.148
Met alle respect, maar het is gewoon dat W76 gestart is en de kampen daar gemixed zijn. Anders had Imago gewoon opnieuw tikken gekregen.

Dat is niet de reden, misschien voor jou, maar de rest logt gewoon niet meer. Daarnaast, voel je vrij om nog eens iets te plannen.
 
Reactiescore
447
Absurd heeft wel meer dan 1 massa te verwerken gehad hoor. Drie serieuze massa's plus in totaal zo'n vijftien dagen aan opvolging. Je doet Oele daar ook echt mee tekort, ja ze hebben een wave een paar dagen na de serieuze massa met 1c gegooid maar de drie massa's ervoor hebben ze gewoon heel net 100 edels edelspam getimed. Nergens voor nodig om je eigen stamgenoot zo tekort te doen.

Absurd met een t doet ook wel echt pijn aan mijn ogen ;(
Met 1c edels gooien was ook niet men beste idee ooit :redface:
 
Reactiescore
1.226
Vaak waren hier gewoon zeer legitieme redenen voor. Vader worden, promotie op werk, echtscheiding, verlies van een ouder, slechtlopende relaties of een overgang naar samenwonend leven, op het moment dat iemand zijn stop dan aankondigt kan ik dat enkel aanmoedigen.

Met het bovenstaande inachtneming, wie waren volgens jou dan de runners op Guided?

en Guided gewoon met een grotendeels gerunned team
 
Reactiescore
470
Wees vooral trots op die 12 dorpen je staat er nog maar 210 in de min met Imago. Sinds Imago niet meer vol voor wereldwinst gaat is voor velen bij ons de motivatie een stuk lager geworden. Als jullie niet op 100% motivatie doorgaan waarom zouden wij dat dan doen. Kan het mijn leden niet kwalijk nemen dat ze gewoon rustig slow pace de wereld nu willen uitspelen na maanden van intensiviteit. Voor Imago begon de actie pas nadat het front met Spread kwam, maar wij hadden de maanden daarvoor ook al actief front met Exitus & POV die geveegd zijn. Velen spelen de wereld nu lekker rustig uit en het Absurd front wordt nog actief bestookt waar beide partijen gewoon met respect elkaar benaderen zonder denigrerend gezeik zoals over devaluatie.

Imago heeft veel meer actie gehad tijdens de start, 5 stammen om ons heen die gezamenlijk aanvielen bijvoorbeeld? Er zijn genoeg momenten geweest dat het fout kon aflopen voor meerdere imago accounts. Er is er ook gewoon 1 weg gespeeld. Het front met Exitus is ook niet echt actief geweest, jullie recruiten kipkaloen voordat jullie er een aanval op hebben uitgevoerd waarna de rest voor het oprapen was.
 

Deleted User - 487957763

Guest
Imago heeft veel meer actie gehad tijdens de start, 5 stammen om ons heen die gezamenlijk aanvielen bijvoorbeeld? Er zijn genoeg momenten geweest dat het fout kon aflopen voor meerdere imago accounts. Er is er ook gewoon 1 weg gespeeld. Het front met Exitus is ook niet echt actief geweest, jullie recruiten kipkaloen voordat jullie er een aanval op hebben uitgevoerd waarna de rest voor het oprapen was.
Verdedigend zijn jullie in de start wel getest ja, maar uiteindelijk na de verschillende recruits viel dat allemaal echt wel mee. Bij Spread hadden wij ook zo onze tegenstanders in de start, maar werden die veel sneller opgeruimd. Het front met Exitus was zeker actief en zat veel meer ondanks de recruit van Kipkalkoentje. Red sky werd dan ook gewoon weggeknald door Exitus en hun allianties. Kunnen er weinig aandoen dat de stamaanval goed in elkaar zat en er direct grote verliezen vielen en na 2-3 dagen de meesten de handdoek in de ring gooiden.
 
Reactiescore
389
Mooi dat je in de schijnvertoning bent getrapt die deel uit maakt van de standaardprofilatie. Vrijwel elk account en elke stam doet zich vaak groter voor dan ze zijn. Zelfs in het dagelijks leven zie je het gros van de mensen verhalen en prestaties aandikken/overdrijven, dat is op TW niet anders en het gebeurd van persoon op persoon en raakt zo gewoon van groot naar groter naar grootst. Feit is dat het afgelopen half jaar alle vv-kracht binnen Imago bij slechts enkelen personen lag en nog een handvol sporadischere vv'ers is de tegenpartij volledig ontgaan. Dat gaat in grote lijnen ook op voor al het initiatief op leidings, offensief en defensief vlak, de mensen die zich daarvoor hebben ingezet gedurende de hele wereld is op twee handen te tellen.

Vind ik niet - maar ik snap wel wat je bedoelt. Devaluering had beter geweest. Spread verdient de winst dat is zo klaar als een klontje. Maar dat het een andere winst is dan op veel eerdere werelden, is ook gewoon een feit. Wat ik al zei; ik heb nog nooit een wereld gewonnen waarbij alle tegenstanders van kaliber het overleefden en het is niet dat ik zo weinig wereld won dat die uitspraak gebaseerd is op niets.

De handdoek voor Imago is in de ring gegooid, alleen een dwaas blijft volhouden dat de stam goede kansen maakt. De account gebonden handdoeken zijn echter niet in de ring gegooid en dat valt ook wel te zien volgens mij. Werelden kunnen soms raar lopen en pas als hij sluit is het ook voor je account afgelopen. Denk aan banwaves, ruzies of overlopers. Zonde als je dan al op delete staat of je account zwaar beschadigd is.

Nogal ergens in trappen als je het zelf zegt maar oke.
Dus of de groep tegenstanders van kaliber is kleiner, aangezien het een schijnvertoning is van jullie en dus is het helemaal niet zo raar hoe deze wereldwinst gehaald wordt, de groep 'tegenstanders van kaliber' is immers enorm aangedikt om zo een schijn hoog te houden tegenover de tegenstanders. Of de groep tegenstanders van kaliber is wel groot, waarbij dus nogmaals die groep misschien meer had moeten/kunnen doen aan de spelers die niet dat kaliber hebben?
 
Bovenaan