Stelling van de dag

Deleted User - 697374

Guest
een nieuwe stelling van de dag: w73 is op dit moment meer uitgevochten op diplomatisch vlak dmv zieltjes winnen voor quantiteit vanuit beide kampen dan dat er in game gevochten is met troepen wat de strijd op deze wereld tot 1 grote confrontatie gaat leiden en daarna een massa delete van 1 kamp.
 
Reactiescore
967
Niet eens. Ik denk dat beide partijen te invested zijn om het met een delete af te laten ronden. Beide partijen willen erg graag winnen en geen gezichtsverlies leiden; hierdoor is inderdaad voorheen de strijd vooral op diplomatiek niveau gevoerd om een zo goed mogelijke kans te hebben om de uiteindelijke strijd te winnen.

Ik hoop overigens gelijk te hebben want het zou echt een anti-climax zijn als een van de partijen op massa delete gaat.
 
Reactiescore
180
Gedeeltelijk eens.

Het "actie-reactie" verhaaltje is ver uit de hand gelopen en makkelijk rekruteren wordt onderhand gezien als "uitstekend diplomatisch spel". Dit leidde tot een beslissende move vanuit kamp Imago en Pit die ervoor heb gezorgd dat er technisch gezien al een rush is gemaakt naar de "endgame", aangezien er nu 2 kampen overblijven.

Alleen kan ik dit niet verleiden naar een massa-delete. Dat dit regelmatig gebeurd is zeker waar, alleen ik zie voor deze wereld nog geen reden om dit te kunnen voorspellen onderbouwd met goede argumenten. Ik zie het verband dus eigenlijk niet die jij blijkbaar wel ziet.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 697374

Guest
Gedeeltelijk eens.

Het "actie-reactie" verhaaltje is ver uit de hand gelopen en makkelijk rekruteren wordt onderhand gezien als "uitstekend diplomatisch spel". Dit leidde tot een beslissende move vanuit kamp Imago en Pit die ervoor heb gezorgd dat er technisch gezien al een rush is gemaakt naar de "endgame", aangezien er nu 2 kampen overblijven.

Alleen kan ik dit verleiden naar een massa-delete. Dat dit regelmatig gebeurd is zeker waar, alleen ik zie voor deze wereld nog geen reden om dit te kunnen voorspellen onderbouwd met goede argumenten. Ik zie het verband dus eigenlijk niet die jij blijkbaar wel ziet.
Ik heb de laatste maanden gewoon van het leven genoten en niet naar w73 gekeken dus kan niet oordelen of er een "uitstekende diplomatisch spel" is bedreven. Maar bij wat ik mee heb gekregen ben ik geen fan van allebei de stammen hun politiek wat deze end game heeft geforced op dit moment.

De massa delete komt zoals je zelf weet om de hoek kijken bij tegenslagen en een achterstand. 1 grote confrontatie doelde ik op 1 account gebroken worden dmv meerdere massas waar het aan de andere kant stroef gaat. Dit zou de quantiteit voordeel laten veranderen wat kan demotiveren en leiden tot massa delete. Dit heb ik jammer genoeg te vaak zien gebeuren.
 
Reactiescore
180
Ik heb de laatste maanden gewoon van het leven genoten en niet naar w73 gekeken dus kan niet oordelen of er een "uitstekende diplomatisch spel" is bedreven. Maar bij wat ik mee heb gekregen ben ik geen fan van allebei de stammen hun politiek wat deze end game heeft geforced op dit moment.

De massa delete komt zoals je zelf weet om de hoek kijken bij tegenslagen en een achterstand. 1 grote confrontatie doelde ik op 1 account gebroken worden dmv meerdere massas waar het aan de andere kant stroef gaat. Dit zou de quantiteit voordeel laten veranderen wat kan demotiveren en leiden tot massa delete. Dit heb ik jammer genoeg te vaak zien gebeuren.
Ik noem het zelf ook zeker geen uitstekend diplomatisch spel.

Interessante voorspelling, en inderdaad dit zie je wel veel voorbij komen. Alleen snap ik dan nog niet wat dit te maken heb met het beleid wat gevoerd is deze wereld?

Zelf denk ik overigens dat deze voorspelling van jou niet van toepassing zal zijn. Tenminste, dat hoop ik.
 

Deleted User - 697374

Guest
Ik noem het zelf ook zeker geen uitstekend diplomatisch spel.

Interessante voorspelling, en inderdaad dit zie je wel veel voorbij komen. Alleen snap ik dan nog niet wat dit te maken heb met het beleid wat gevoerd is deze wereld?

Zelf denk ik overigens dat deze voorspelling van jou niet van toepassing zal zijn. Tenminste, dat hoop ik.
Ik vatte je sarcasme over de politiek hoor.

Het heeft niks te maken met het huidige beleid maar wel met de staat van de wereld en de mentale uitdagingen van een stam voor een endgame.

Ik ben het met je eens ik hoop op een mooie eindstrijd vooral nu ik net weer wat actiever begin te worden.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Stelling: Dit is wereld met de meeste kwaliteit van de afgelopen 20 werelden.

Ik zeg niet per se dat ik het hiermee eens ben, maar ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken nu er over en weer enkele massa’s zijn geweest.
 
Reactiescore
742
ik denk dat deze wereld w69 niet overtreft, maar een w67/68/70/71/72/(74) weer wel

alhoewel als w71 anders was gelopen kwa naps en alles denk ik dat die ook boven deze wereld zou staan
 

Deleted User - 487971571

Guest
ben niet bekend met andere werelden maar ik kan wel zeggen dat deze wereld best heel prima is :)
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.788
Stelling: Dit is wereld met de meeste kwaliteit van de afgelopen 20 werelden.

Ik zeg niet per se dat ik het hiermee eens ben, maar ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken nu er over en weer enkele massa’s zijn geweest.

Laat ik zeggen dat het überhaupt al 'nieuw' is dat stammen niet na één of twee massa's de handdoek in de ring gooien en op massa delete gaan of andere gekkigheden uithalen. Zo gaat het vaak wel in de endgame (op de laatste 20-30 werelden) namelijk. Daarnaast denk ik dat er erg veel kwaliteit speelde / speelt op deze wereld, ten opzichte van veel andere. In vergelijking met w68 of w59 kan ik resoluut zeggen dat de kwaliteit hier hoger is.

Wel heeft het overgrote deel van de kwaliteit helemaal geen podium kunnen vinden op wereld 73 en zou je zodoende kunnen stellen dat deze wereld niet kwalitatiever is dan anderen. Voorbeeld: Schedel is een heel degelijk account, maar heeft pas net front met spread - een redelijk lullig frontje. De offensieve kansen zijn gering en verdedigend uitblinken zal ook niet snel gebeuren aangezien ze niet snel doelwit zullen zijn. Zelfde voor Semper - prima team, maar offensief niet uitgeblonken en defensief de kans niet gekregen. Omdat ze slecht zijn? Zeker niet. Stel dat Laurens inderdaad de allerbeste deffer zou zijn en hij zou actief en gemotiveerd zijn (belangrijke voorwaarde haha) - dan heb je er nog steeds geen reet aan als zijn account nooit een massa krijgt en hij weinig zin heeft om vv's te pakken (voorbeeld). Ander voorbeeld: Savior zowel offensief als defensief niet uitgeblonken, offensief nog geen massa's aan het eigen front gedaan (terwijl het account sowieso een zieke slagkracht heeft en eigenhandig een vijandelijk account kan slachten) en defensief liep Imago/Pit tegen een zieke vv-restrictie aan waardoor het offensief grotendeels in het water viel.

Het is ook een beetje geluk hebben. In mijn optiek doet mijn team op Colla niet onder voor het team op Noonoo. Noonoo is wat groter, maar heeft ook de belemmering van de offensieve mogelijkheden van de phalanx. Noonoo had echter het geluk om met Cabbage guy te fronten, een account wat geen nachter had. Colla doet eveneens nachtpogingen, maar NTD, TAD en Noonoo zijn er snachts wel. Als Colla en Noonoo precies met elkaar gefront hadden, dan had Noonoo nooit offensief kunnen uitblinken en Colla waarschijnlijk ook niet. Simpelweg omdat het allebei 24/7 teams zijn die geen dorpen gaan verliezen in mini blitzjes en slechts enkele bij een massa. Situatie is bepalend. Sterker; er is een bepaald moment geweest dat ik nog overwogen heb om met mijn overactieve team (incl nachters) over te stappen naar TLDR en het TLDR team (kleiner, maar ook bekwaam) naar Colla te zetten. Het offensieve en defensieve potentieel dat we op TLDR hadden gehad, was veel groter geweest dan dat op Colla (staat buiten kijf). Of het dan anders was gelopen, laat ik in het midden -> maar situatie, is allesbepalend.

Ik helder nergens een account of, of trap er één de grond in. Wat ik vooral bedoel te zeggen is dat kwaliteit ontzettend lastig te meten is. En in mijn optiek heeft een redelijk deel van de toppers op verdedigend of aanvallend vlak nog niet veel kunnen laten zien simpelweg omdat de situatie er niet naar was.
 
Reactiescore
5.687
Ik denk dat als je puur gaat kijken naar welke spelers deze wereld spelen of hebben gespeeld, het zeker een van de beste werelden moet zijn geweest laatste jaren. Als je vervolgens gaat kijken naar hetgeen Roald aanhaalt, zullen er andere werelden zijn geweest die een hoger niveau haalde.

Ik persoonlijk vind het leuke aan de spelers op deze wereld dat enkele echte old-gen toppers weer aan het spelen kwamen. Dit in combinatie met een groeiende kring “New gen” toppers, maakte het voor mij een interessante wereld om te volgen. Deze wereld leek voor mij een samenvloeiing van oude, nieuwe en opkomende zeer degelijke spelers. Erg leuk imo.
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Het is ook een beetje geluk hebben. In mijn optiek doet mijn team op Colla niet onder voor het team op Noonoo. Noonoo is wat groter, maar heeft ook de belemmering van de offensieve mogelijkheden van de phalanx. Noonoo had echter het geluk om met Cabbage guy te fronten, een account wat geen nachter had. Colla doet eveneens nachtpogingen, maar NTD, TAD en Noonoo zijn er snachts wel. Als Colla en Noonoo precies met elkaar gefront hadden, dan had Noonoo nooit offensief kunnen uitblinken en Colla waarschijnlijk ook niet. Simpelweg omdat het allebei 24/7 teams zijn die geen dorpen gaan verliezen in mini blitzjes en slechts enkele bij een massa. Situatie is bepalend. Sterker; er is een bepaald moment geweest dat ik nog overwogen heb om met mijn overactieve team (incl nachters) over te stappen naar TLDR en het TLDR team (kleiner, maar ook bekwaam) naar Colla te zetten. Het offensieve en defensieve potentieel dat we op TLDR hadden gehad, was veel groter geweest dan dat op Colla (staat buiten kijf). Of het dan anders was gelopen, laat ik in het midden -> maar situatie, is allesbepalend.

Ik wil hier nog wel op inhaken. Moeilijk te voorspellen inderdaad of Noo-Noo/Colla dorpen van elkaar zouden kunnen afsnoepen maar het is bijvoorbeeld ons niet alleen gelukt op Cabbage maar een kleine blitz op MOAM pakte ook al gelijk goed uit. Wij verstuurde vanaf 5-9 allemaal edels die van 9-11 aankwamen. Van de 90 edels werden er maar rond de 10 gesniped de rest van de dorpen werden allemaal gerecapt. Met deze blitz kwam als eindresultaat dat we 2 diepe CF's hebben kunnen veroveren dit terwijl MOAM gewoon een nachter en een ochtend speler heeft? Ook zijn er in de ochtend een keer bij Cabbage rond de 3 dorpen verloren, en het lijkt me wel dat Cabbage een ochtend speler heeft?

Om nog op de stemming te reageren, zoals het er nu uitziet is het wel een kwaliteitsvolle wereld maar de activiteit bij Imago en Pit ligt gewoon vrij laag wat vaak resulteert in een gigantische voorsprong van Spread in de oorlog. Hoop dat Imago/Pit de activiteit kan opbrengen om deze wereld nog spannend te maken.
 
Reactiescore
614
Ik kan me wel vinden in Roald zijn beargumentatie rondom de ligging. Natuurlijk speelt deze een rol in de impact die je gaat hebben. Om mijn eigen acc (Semper) aan te halen, zoals Road al aangaf is dit gewoon niet echt een target waar imago echt iets aan heeft om momenteel aan te vallen waardoor je bijvoorbeeld op defensief vlak weinig te doen hebt en dus op je eigen account weinig kan laten zien op dit vlak.

De andere kant van de medaille is echter wel dat dit iedere wereld zo is en dat ligging dit nu eenmaals deels bepaalt. Accounts kunnen middels vv, simpelweg door ondersteunen, meesnipen of door het plannen van een massa etc. toch hun waarde bewijzen voor de stam.
Wellicht blijkt de waarde dan minder naar de buitenwereld, maar dat is minder belangrijk denk ik zo!
 
Reactiescore
984
Ik wil hier nog wel op inhaken. Moeilijk te voorspellen inderdaad of Noo-Noo/Colla dorpen van elkaar zouden kunnen afsnoepen maar het is bijvoorbeeld ons niet alleen gelukt op Cabbage maar een kleine blitz op MOAM pakte ook al gelijk goed uit. Wij verstuurde vanaf 5-9 allemaal edels die van 9-11 aankwamen. Van de 90 edels werden er maar rond de 10 gesniped de rest van de dorpen werden allemaal gerecapt. Met deze blitz kwam als eindresultaat dat we 2 diepe CF's hebben kunnen veroveren dit terwijl MOAM gewoon een nachter en een ochtend speler heeft? Ook zijn er in de ochtend een keer bij Cabbage rond de 3 dorpen verloren, en het lijkt me wel dat Cabbage een ochtend speler heeft?

Om nog op de stemming te reageren, zoals het er nu uitziet is het wel een kwaliteitsvolle wereld maar de activiteit bij Imago en Pit ligt gewoon vrij laag wat vaak resulteert in een gigantische voorsprong van Spread in de oorlog. Hoop dat Imago/Pit de activiteit kan opbrengen om deze wereld nog spannend te maken.
Maar waar haal jij nu de informatie vandaan dat dit echt zo was? Dan weet je in ieder geval meer dan ik.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Winsten pakken en verliezen leiden horen natuurlijk bij het spel en zijn niet een rede om de wereld minder kwalitatief te noemen.

ik vind dat de mate van p&p (niethet niveau :p), de spelers die er actief zijn, activiteit (iniedergeval in spread), de diplomatiek die gevoerd wordt enzovoort allemaal zeker wel van een stuk hoger niveau dan ik in een hele tijd gezien heb. Er is een enorme drive en overal is activiteit nodig.

Denk ook dat de goede phalanxen van Spread er bij helpen, vrijwel allemaal aantrekkelijke accounts voor top spelers.
 
Bovenaan