Stelling van de dag

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Nounou hoog niveau responsen hoor. Zal ik net zo een kinderachtig respons schrijven Valentijn? Net zoals jij verwijst naar wereld 59 Vix-V terwijl Savethewhalemarryanobese - een overloper uit Chill - was die bij mijn gratie de stam in werd gehaald en een geringe invloed heeft gehad op het volledige verloop van de wereld. Maar wel als een van de 4 accounts pronkt op je AF pagina.

Beetje flauw nietwaar? Ik houd het hier weer voor gezien als dit het discussieniveau weer is :wink:.

Laat je niet zo kennen man. Wat is er met jou gebeurd op 73? Beetje een ommezwaai gemaakt in je profileren.

En die “gratie” neem je maar weer graag op je terwijl dat zeker niet door jou alleen besloten is, daarbij had je die ook brood nodig om in de buurt van het percentage te komen. Nochtans staat die overwinning er zeker niet om jou hoor maar omdat wij die wereld gewoon gevochten hebben voor ons plekje, waar ik waarde aan hecht.
Misschien eens bedenken dat niet alles om jou draait of in jou macht licht. Als je een wereld verliest kan je de andere partij ook een conpliment geven ipv afvallen op een ongerelateerd wereld forum, steken is jou ding nu neem ik maar aan.
 

Deleted User - 697374

Guest
Het boeit niet of je initieel wel of niet met Pit wilde. Je bent met Pit gegaan, Pit hoort bij jullie door een bewuste keuze. Oftewel na die keuze behoort ook Pit tot jullie collectief en dat collectief is accounts verloren. Eerlijk gezegd zou ik niet bij Pit (Imago) willen horen op dit moment en simpelweg gewoon niet eens worden erkend door iemand waarmee ik samen heb gespeeld/moet spelen.

Ik heb nergens gezegd dat Spread defensief in staat is dingen te doen die Imago niet kan. Hoewel het verleden uitwijst dat Spread beter heeft gedeft, maar nogmaals dit heb ik hiervoor niet aangehaald? Ik heb wel aangehaald dat Imago in het verleden overduidelijk niet in staat is geweest dit goed te deffen.

Vandaar dat ik de situatie ook globaal nam en enkel heb gekeken naar factoren die vaststaan. Zelfs op een dag dat heel TLDR (ik neem dit acc omdat ik daar net ook op doelde) zou kunnen spelen, ze voldoende recapedels hebben etc. is het gewoon lastiger dan voorheen oa door groter front en grotere tegenstander en toen was het al ‘te lastig’, vandaar mijn conclusie.
Ik vind dit wel een beetje kort door de bocht over of we wel of niet met pit in zee hadden willen gaan. Het is een feit dat imago toen flink achter liep in quantiteit tegenover spread. Gedeeltelijk door veel recruiten van bijde kampen waar spread aan het langste eind trok. Maar het punt waar ik naartoe wil is dat als we in oorlog waren gebleven met pit, spread en imago pit wss verslagen hadden en spread dan met een gigantische quantitatieve voorsprong was weg gelopen. Om deze situatie te voorkomen was deze samen werking een must.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
En die “gratie” neem je maar weer graag op je terwijl dat zeker niet door jou alleen besloten is, daarbij had je die ook brood nodig om in de buurt van het percentage te komen. Nochtans staat die overwinning er zeker niet om jou hoor maar omdat wij die wereld gewoon gevochten hebben voor ons plekje, waar ik waarde aan hecht.
Misschien eens bedenken dat niet alles om jou draait of in jou macht licht.

Het was vooral bedoelt als een spiegel om je je eigen shitty post strategie voor te schotelen, maar aangezien je direct in de aanval gaat (opvallend, waarom zou je niet gewoon je eigen presteren daar verdedigen?) wil ik er best op in gaan, het is voor mij een thuiswedstrijd namelijk.

Ik heb even wat topics teruggelezen om mijn bewering te staven. Savethewhale valt op elk vlak, bij elke nominatie, volledig buiten de boot. Als er een overall top 15 gemaakt moet worden, valt whale erbuiten ondanks een rang 4 beëindiging. Bekijk anders even je eigen stamwisselingen waarbij je meerdere vijandelijke stammen bent afgehopt. Feit is en blijft dat w59 toch wel vrij sterk bepaald is door mijn (want tja, muv start was ik enige leider) leidingsacties daar, lang niet altijd positief helaas. Voor het geval je het vergeten was, werden alle vijanden snel geklopt (Rose) of waren ze al op delete (denk aan Last Whisper en Chill) voordat we ze konden raken. Enkele interne spelers die lak hadden aan het beleid en constant voor drama zorgden (Flipping pages en Redbull + solidaire Perfection) zijn uiteindelijk de stam nog uitgezet met een nap en vervolgens geklopt- waarbij ik de gene was die het geïnitieerd had aangezien mij dat rechtmatig leek, een dossier voor hadden opgebouwd en er 70%+ draagvlak voor was.

Whale is niet gerekruteerd om een overwinning te behalen, die hadden we al vele maanden op zak - maar om onszelf de al zeer lange saaie periode - ietwat korter te maken en omdat Whale een niet per sé te kloppen account was en we al positief contact hadden met Idse van Vruchtlimonade - whales MB. Bekijk wat GA's of andere awards, topics of ingame statistieken dan weet je eigenlijk wel genoeg - bewijs mij anders gewoon het tegendeel. Ik heb de credits daar allang verdeeld en zal nooit ontkennen dat veel stamgenoten zeer grote hoofdrollen hebben gespeeld in het geheel.

Als je een wereld verliest kan je de andere partij ook een conpliment geven ipv afvallen op een ongerelateerd wereld forum, steken is jou ding nu neem ik maar aan.

Dit klinkt als een stukje zelfreflectie wat bij jou ontbreekt. Je smeekt om extra complimenten terwijl ik met een zeer uitgebreide 'eindpost' en een GA lijst allang iedereen in het zonnetje gezet heb die dat verdienen - overigens ben ik daarbij 1 van de 2 personen uit heel Imago die dat gedaan heeft (?). Hierbij gaf ik onder andere de Spread leiding en enkele positieve uitschieters binnen spread qua offensief presteren of inzet een compliment. Het zal je wel steken dat (weeral) niemand jou (of beter; TAD) noemt en dat TAD's presteren zelfs door de eigen stam (terecht) tegen het licht gehouden is, maar daar hoef je mij niet voor te hekelen.
 
Laatst bewerkt:

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Het was vooral bedoelt als een spiegel om je je eigen shitty post strategie voor te schotelen, maar aangezien je direct in de aanval gaat (opvallend, waarom zou je niet gewoon je eigen presteren daar verdedigen?) wil ik er best op in gaan, het is voor mij een thuiswedstrijd namelijk.

Ik heb even wat topics teruggelezen om mijn bewering te staven. Savethewhale valt op elk vlak, bij elke nominatie, volledig buiten de boot. Als er een overall top 20 gemaakt moet worden, valt whale erbuiten ondanks een rang 4 beëindiging. Bekijk anders even je eigen stamwisselingen waarbij je meerdere vijandelijke stammen bent afgehopt. Feit is en blijft dat w59 toch wel vrij sterk bepaald is door mijn (want tja, muv start was ik enige leider) leidingsacties daar, lang niet altijd positief helaas. Voor het geval je het vergeten was, werden alle vijanden snel geklopt (Rose) of waren ze al op delete (denk aan Last Whisper en Chill) voordat we ze konden raken. Enkele interne spelers die lak hadden aan het beleid en constant voor drama zorgden (Flipping pages en Redbull + solidaire Perfection) zijn uiteindelijk de stam nog uitgezet met een nap en vervolgens geklopt- waarbij ik de gene was die het geïnitieerd had aangezien mij dat rechtmatig leek, een dossier voor hadden opgebouwd en er 70%+ draagvlak voor was.

Whale is niet gerekruteerd om een overwinning te behalen, die hadden we al vele maanden op zak - maar om onszelf de al zeer lange saaie periode - ietwat korter te maken en omdat Whale een niet per sé te kloppen account was en we al positief contact hadden met Idse van Vruchtlimonade - whales MB. Bekijk wat GA's of andere awards, topics of ingame statistieken dan weet je eigenlijk wel genoeg - bewijs mij anders gewoon het tegendeel. Ik heb de credits daar allang verdeeld en zal nooit ontkennen dat veel stamgenoten zeer grote hoofdrollen hebben gespeeld in het geheel.



Dit klinkt als een stukje zelfreflectie wat bij jou ontbreekt. Je smeekt om extra complimenten terwijl ik met een zeer uitgebreide 'eindpost' en een GA lijst allang iedereen in het zonnetje gezet heb die dat verdienen - overigens ben ik daarbij 1 van de 2 personen uit heel Imago die dat gedaan heeft (?). Hierbij gaf ik onder andere de Spread leiding en enkele positieve uitschieters binnen spread qua offensief presteren of inzet een compliment. Het zal je wel steken dat (weeral) niemand jou (of beter; TAD) noemt en dat TAD's presteren zelfs door de eigen stam (terecht) tegen het licht gehouden is, maar daar hoef je mij niet voor te hekelen.

zuig jezelf nog wat meer af Roald. Ik hoef deze discussie niet te voeren. Whale stond waar het stond door eigen kracht en diplomatiek, niet door jou heilige gulheid. En wat betreft TAD hoef ik ook niks te bewijzen, Wij hebben de stam niet gecarryd en dat zeggen we nergens.

Haal nu die banaan uit je reet en stop lekker met posten zoals je al een aantal keer beloofd hebt, zou je hart goed doen.
 

DeletedUser69389

Guest
zuig jezelf nog wat meer af Roald. Ik hoef deze discussie niet te voeren. Whale stond waar het stond door eigen kracht en diplomatiek, niet door jou heilige gulheid. En wat betreft TAD hoef ik ook niks te bewijzen, Wij hebben de stam niet gecarryd en dat zeggen we nergens.

Haal nu die banaan uit je reet en stop lekker met posten zoals je al een aantal keer beloofd hebt, zou je hart goed doen.
Nja tbh heeft Roald met betrekking tot het recruiten van Whale wel gelijk daarin. Want dit is uiteindelijk na een gesprek tussen Roald en mij door Roald besloten.
 
Reactiescore
614
Ik vind dit wel een beetje kort door de bocht over of we wel of niet met pit in zee hadden willen gaan. Het is een feit dat imago toen flink achter liep in quantiteit tegenover spread. Gedeeltelijk door veel recruiten van bijde kampen waar spread aan het langste eind trok. Maar het punt waar ik naartoe wil is dat als we in oorlog waren gebleven met pit, spread en imago pit wss verslagen hadden en spread dan met een gigantische quantitatieve voorsprong was weg gelopen. Om deze situatie te voorkomen was deze samen werking een must.

Ik zeg nergens dat die samenwerking niet terecht was, niet logisch was of niet slim was op dat moment. Ik stel enkel dat wanneer je zo samen gaat werken als Imago en Pit gedaan hebben, je niet kan stellen dat Pit niet bij de stam Imago hoort. Dat is alles.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
@Underground Tacticz. ik ontken toch ook nergens dat Whale recruiten geen noodzaak was? Ik noemde zojuist letterlijk dat het nodig was om bij het percentage te komen.

Maar het word hier veel te simpel afgedaan. Natuurlijk heeft whale mazzel gehad met de rekruut maar een weg naar boven heeft genoeg obstacels gekent, zoals de wekenlange massas aan wereld einde waar Gerben,
Samuel, Dieter, Bart ik en Yorick gewoon heel veel voor gedeffed hebben. Dat ik die met trots noem in m’n sig is dan niet om Roald zijn gulheid maar omdat we een leuke wereld gespeeld hebben.
Daarbij is het een discussie die hij begint en niet ik. Totaal onrelefant.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Daarbij is het een discussie die hij begint en niet ik. Totaal onrelefant.

Net zoals onderstaande reactie waarbij je even een volstrekt irrelefante flame naar mijn handtekening maakt, waarna ik precies hetzelfde naar jou counter - echter dan wel legitiem. Wie begint er dan precies?

Ik zie het kopje in je tijdlijn al aankomen;

w73 niet gewonnen maar de tegenpartij heeft de core niet weggespeeld dus telt niet.

Wat betreft die bananenobsessie veronderstel ik dat de eerstvolgende Spread meeting s'avonds op een bankje in het vondelpark is? :biggrin:
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Net zoals onderstaande reactie waarbij je even een volstrekt irrelefante flame naar mijn handtekening maakt, waarna ik precies hetzelfde naar jou counter - echter dan wel legitiem. Wie begint er dan precies?



Fijne avond nog met jullie bananen obsessie hoor Valentijn. Eerstvolgende Spread meeting s'avonds op een bankje in het vondelpark zeker? :biggrin:

Een relefante opmerking aangezien je zelf komt verwijten over het niet wegspelen van genoeg accounts door spread, die ik met een wat sarcastische opmerking probeer te relativeren voor je zodat je misschien snapt hoe debiel je opmerking is dat Spread het niet zou verdienen.

Zonet noemde je ook je GA lijst en mooie afscheidspost, hiervoor heb ik je nog complimenten gegeven. Vind het enorm raar dat je dan weer kwam steken op 76 met mega slechte argumentatie. En zonet zeg je zelf op 59 ons gerekruut te hebben om de wereld te sluiten, iets wat je spread verwijt.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.160
Een relefante opmerking aangezien je zelf komt verwijten over het niet wegspelen van genoeg accounts door spread, die ik met een wat sarcastische opmerking probeer te relativeren voor je zodat je misschien snapt hoe debiel je opmerking is dat Spread het niet zou verdienen.

Zonet noemde je ook je GA lijst en mooie afscheidspost, hiervoor heb ik je nog complimenten gegeven. Vind het enorm raar dat je dan weer kwam steken op 76 met mega slechte argumentatie. En zonet zeg je zelf op 59 ons gerekruut te hebben om de wereld te sluiten, iets wat je spread verwijt.

Moet overigens wel zeggen als iemand die totaal geen geschiedenis heeft met al die werelden waar jullie het over hebben of endgames voor 72 dat ik als ik spread was ook wel een aanval nog zou gooien op de core. Is toch wel leuker om te zeggen dat je naast de flanken ook de core van imago hebt kunnen breken.

Helemaal eens dat ook het vallen de flanken komt doordat de core teveel met zichzelf is bezig geweest. Maar het zou spread wat meer glans geven?
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Moet overigens wel zeggen als iemand die totaal geen geschiedenis heeft met al die werelden waar jullie het over hebben of endgames voor 72 dat ik als ik spread was ook wel een aanval nog zou gooien op de core. Is toch wel leuker om te zeggen dat je naast de flanken ook de core van imago hebt kunnen breken.

Helemaal eens dat ook het vallen de flanken komt doordat de core teveel met zichzelf is bezig geweest. Maar het zou spread wat meer glans geven?

Uiteraard!
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Het is natuurlijk maar de vraag of Imago het dan wel beter gaat doen. Keer op keer heeft elke massa van Spread op Imago geresulteerd in een dik resultaat, wie zegt dat Imago het nu ineens beter gaat doen? Imago heeft genoeg kansen gehad en elke keer heeft Imago het nagelaten om naar behoren te presteren op defensief vlak. De kwantiteit van Spread op begint als maar groter te worden en veel dragende Imago leden spelen op het moment W76, nog een massa op Imago zal gewoon alweer monden tot een groot dorpsverlies net als de vorige keren.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Een relefante opmerking aangezien je zelf komt verwijten over het niet wegspelen van genoeg accounts door spread, die ik met een wat sarcastische opmerking probeer te relativeren voor je zodat je misschien snapt hoe debiel je opmerking is dat Spread het niet zou verdienen.

Zonet noemde je ook je GA lijst en mooie afscheidspost, hiervoor heb ik je nog complimenten gegeven. Vind het enorm raar dat je dan weer kwam steken op 76 met mega slechte argumentatie. En zonet zeg je zelf op 59 ons gerekruut te hebben om de wereld te sluiten, iets wat je spread verwijt.

Wat zeg jij nou opeens? Dat Spread het niet zou verdienen, dat heb ik echt nooit in de mond genomen. Enige wat ik zeg is dat het volledig in tact laten van 80% van Imago jullie winst devalideerd in mijn optiek, dat is heel iets anders dan delegitimeren (wat jij gelezen hebt? - voor zover dat een woord is). Tot zover mijn ''debiele opmerking'' dus. Zelfs het devalideren betrek ik nog op mijzelf aangezien ik ''in mijn optiek'' en ''als ik in jullie schoenen zou staan'' schrijf. Je hele relaas is gebaseerd op onzorgvuldig lezen dus?

Waarom noem je dan nog dat ik zou moeten leren om complimenten te geven? Daarbij had wereld 59 een héél ander overwinningspercentage en was het verschil tussen de winnende en de verliezende stam wel héél veel groter. Waar Spread het hier waarschijnlijk al afsluiten met een ruime 90 miljoen tegen 50 a 60 miljoen bij de tegenpartij (imago/pit) was op wereld 59 de situatie als volgt: 137 miljoen in de winnende stam, nummer 2 stam (16 mio) was een mb stam, pas dan enkele losse spelers in stammen die vijand waren, samen + de rest van alle stammen die er op de wereld waren, net 30 miljoen. Zoek de verschillen. Het zou je sieren als je zorgvuldiger leest of in ieder geval even de tw stats bekijkt vooraleer je een vergelijking maakt.



Het is natuurlijk maar de vraag of Imago het dan wel beter gaat doen. Keer op keer heeft elke massa van Spread op Imago geresulteerd in een dik resultaat, wie zegt dat Imago het nu ineens beter gaat doen? Imago heeft genoeg kansen gehad en elke keer heeft Imago het nagelaten om naar behoren te presteren op defensief vlak. De kwantiteit van Spread op begint als maar groter te worden en veel dragende Imago leden spelen op het moment W76, nog een massa op Imago zal gewoon alweer monden tot een groot dorpsverlies net als de vorige keren.

Wie weet, voeg daad bij woord zou ik zeggen - tot die tijd is het niet bewezen en slechts een veronderstelling. Persoonlijk vind ik het helemaal niet erg als er nog wat accounts weggeknald worden, inclusief het mijne. Dat heb ik liever dan dat ik allemaal accounts volledig in tact, met volle defjes zie afsluiten (alsook hopelijk mijn tw-tijd).
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Wie weet, voeg daad bij woord zou ik zeggen - tot die tijd is het niet bewezen en slechts een veronderstelling. Persoonlijk vind ik het helemaal niet erg als er nog wat accounts weggeknald worden, inclusief het mijne. Dat heb ik liever dan dat ik allemaal accounts volledig in tact, met volle defjes zie afsluiten (alsook hopelijk mijn tw-tijd).

Tuurlijk zou het wegspelen van grote accounts een extra gouden rand aanbrengen bij deze wereldwinst maar vind de winst niet minder mooi erop worden als jullie blijven liggen.

Zoals je al aangeeft in je vorige bericht heeft Mien van TLDR 20 uur moeten. Dagen van tevoren was het al bekend dat er eventueel een massa ergens kon vallen maar er is niemand van Imago die effe 24 uur niet kon loggen om daar bij te springen of VV te doen? Imago is gewoon geoutplayed en verdient naar mijn ogen echt niet nog een kans na al dat gefaal tijdens de vorige massa’s.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Wat zeg jij nou opeens? Dat Spread het niet zou verdienen, dat heb ik echt nooit in de mond genomen. Enige wat ik zeg is dat het volledig in tact laten van 80% van Imago jullie winst devalideerd in mijn optiek, dat is heel iets anders dan delegitimeren (wat jij gelezen hebt? - voor zover dat een woord is). Tot zover mijn ''debiele opmerking'' dus. Zelfs het devalideren betrek ik nog op mijzelf aangezien ik ''in mijn optiek'' en ''als ik in jullie schoenen zou staan'' schrijf. Je hele relaas is gebaseerd op onzorgvuldig lezen dus?

Waarom noem je dan nog dat ik zou moeten leren om complimenten te geven? Daarbij had wereld 59 een héél ander overwinningspercentage en was het verschil tussen de winnende en de verliezende stam wel héél veel groter. Waar Spread het hier waarschijnlijk al afsluiten met een ruime 90 miljoen tegen 50 a 60 miljoen bij de tegenpartij (imago/pit) was op wereld 59 de situatie als volgt: 137 miljoen in de winnende stam, nummer 2 stam (16 mio) was een mb stam, pas dan enkele losse spelers in stammen die vijand waren, samen + de rest van alle stammen die er op de wereld waren, net 30 miljoen. Zoek de verschillen. Het zou je sieren als je zorgvuldiger leest of in ieder geval even de tw stats bekijkt vooraleer je een vergelijking maakt.

dat Spread zijn dominantie gaat behalen op rimnoobjes in plaats van op de tegenpartij. In mijn optiek devalideer je daar je je winst mee, ook de kans (kwantitatief groot voordeel) om wat 'grote jongens' een keer te kloppen laten julie schieten

Sorry hoor maar hoer trek je toch gewoon heel duidelijk in twijfel of Spread de winst zou verdienen? Altans, dat is ook een grote rede waarom iedereen er zo op hapt neem ik aan.

En wat betreft dat Wereld 59 Niet vergelijkbaar zou zijn is gewoon waar. Toch is het beide een situatie van percentage behalen, hier hebben jullie heel duidelijk gezegd de handdoek in de ring te gooien.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Sorry hoor maar hoer trek je toch gewoon heel duidelijk in twijfel of Spread de winst zou verdienen? Altans, dat is ook een grote rede waarom iedereen er zo op hapt neem ik aan.

En wat betreft dat Wereld 59 Niet vergelijkbaar zou zijn is gewoon waar. Toch is het beide een situatie van percentage behalen, hier hebben jullie heel duidelijk gezegd de handdoek in de ring te gooien.

Vind ik niet - maar ik snap wel wat je bedoelt. Devaluering had beter geweest. Spread verdient de winst dat is zo klaar als een klontje. Maar dat het een andere winst is dan op veel eerdere werelden, is ook gewoon een feit. Wat ik al zei; ik heb nog nooit een wereld gewonnen waarbij alle tegenstanders van kaliber het overleefden en het is niet dat ik zo weinig wereld won dat die uitspraak gebaseerd is op niets.

De handdoek voor Imago is in de ring gegooid, alleen een dwaas blijft volhouden dat de stam goede kansen maakt. De account gebonden handdoeken zijn echter niet in de ring gegooid en dat valt ook wel te zien volgens mij. Werelden kunnen soms raar lopen en pas als hij sluit is het ook voor je account afgelopen. Denk aan banwaves, ruzies of overlopers. Zonde als je dan al op delete staat of je account zwaar beschadigd is.
 
Reactiescore
389
Vind ik niet - maar ik snap wel wat je bedoelt. Devaluering had beter geweest. Spread verdient de winst dat is zo klaar als een klontje. Maar dat het een andere winst is dan op veel eerdere werelden, is ook gewoon een feit. Wat ik al zei; ik heb nog nooit een wereld gewonnen waarbij alle tegenstanders van kaliber het overleefden en het is niet dat ik zo weinig wereld won dat die uitspraak gebaseerd is op niets.

De handdoek voor Imago is in de ring gegooid, alleen een dwaas blijft volhouden dat de stam goede kansen maakt. De account gebonden handdoeken zijn echter niet in de ring gegooid en dat valt ook wel te zien volgens mij. Werelden kunnen soms raar lopen en pas als hij sluit is het ook voor je account afgelopen. Denk aan banwaves, ruzies of overlopers. Zonde als je dan al op delete staat of je account zwaar beschadigd is.

Is het dan eigenlijk niet super triest dat al die 'spelers van kaliber' die het nu overleven, hun stamgenoten niet hebben kunnen helpen?
Lijkt me eerder dat de manier waarop er verloren wordt nu dus anders is dan op andere werelden, aangezien er schijnbaar een groep spelers met kaliber zijn, die geen enkele verliezen hebben, maar die wel de rest kapot hebben laten gaan?
 
Bovenaan