Stelling van de dag

Reactiescore
1.647
Wat jij als eenvoudig beschouwd ;)

Dan nee,

enkel als 2 spelers samen met 2 edels werkt (en liefste 2 en 3) dan is het tamelijk eenvoudig een goede speler weg te werken. Je kan de mogelijkheid wegnemen van snipen, backtimen en hangen of net te kleine clear.

Doe je solo met 2 edels op een grotere speler dan heb je de volgende problemen. Je ts blijft haken, je gaat 9/10x niet genoeg hebben aan 2x lopen. Dit betekend dus minimaal 2x de tijd voor een backtime, snipe of block vanuit OS. Om dan over die irritante BW niet te spreken. Een goede speler zal je hiermee dus niet snel klein krijgen.
 

DeletedUser71531

Guest
Stelling:

Met twee edels kan je eenvoudig een ervaren speler uitspelen.
Afgezien van het feit dat er os mee gemoeid geraakt, is de afstand al een zeer belangrijke factor.
Daarbij lijkt het me mogelijk maar je zal er zeker veel verlies door lijden en dan is de vraag of het nog de moeite is om in early game een edel op te offeren...
 
Reactiescore
1.892
Edels laten aankomen om 23:55 en om 8u weer laten aankomen. Komt de backtime aan in NB en kan je verliezen beperken en os al in je dorp zetten :)
Ten eerste zal de TS dusdanig zijn gestegen dat je hierna hoogstwaarschijnlijk nog een keer moet lopen, wat inhoudt dat je 3x moet lopen. Aangezien het een ervaren speler betreft zal die heus niet zo dom zijn om z'n backtime in NB aan te laten komen, dus als je edels voor de tweede keer terugkomen kun je de backtime als nog verwachten. Ten tweede kan er in die 8 uur NB voldoende def in het dorp worden gestald door stamgenoten. Lijkt me totaal geen slimme oplossing dus.
 
Reactiescore
1.454
Ten eerste zal de TS dusdanig zijn gestegen dat je hierna hoogstwaarschijnlijk nog een keer moet lopen, wat inhoudt dat je 3x moet lopen. Aangezien het een ervaren speler betreft die heus niet zo dom is om z'n backtime in NB aan te laten komen, dus als je edels voor de tweede keer terugkomen heb je als nog risico op een backtime. Ten tweede kan er in die 8 uur NB voldoende def in het dorp worden gestald door stamgenoten. Lijkt me totaal geen slimme oplossing dus.

Naja, de backtime in de nachtbonus hangt dan ook weer af van de intel en de stam etc. Als iemand veel stamgenoten heeft in de buurt, dan ga je het niet doen, anders wel. Maar dat is het zelfde als overdag imo. Dat heen er weer lopen valt wel weer een beetje mee als je gaat rekenen. Is namelijk maar 9,6 over de hele nacht, wat duid op 109,6 ts in totaal. Heb je per edel een een daling van 27,4 nodig. Als je 1 of twee echte uitstekers hebt, is het goed te doen, maar je moet wel geluk hebben dat je niet tegen 20 dalingen aanloopt.
 
Reactiescore
1.892
Naja, de backtime in de nachtbonus hangt dan ook weer af van de intel en de stam etc. Als iemand veel stamgenoten heeft in de buurt, dan ga je het niet doen, anders wel. Maar dat is het zelfde als overdag imo. Dat heen er weer lopen valt wel weer een beetje mee als je gaat rekenen. Is namelijk maar 9,6 over de hele nacht, wat duid op 109,6 ts in totaal. Heb je per edel een een daling van 27,4 nodig. Als je 1 of twee echte uitstekers hebt, is het goed te doen, maar je moet wel geluk hebben dat je niet tegen 20 dalingen aanloopt.
Een beetje ervaren speler op een wereld waarbij je enkel OS binnen de stam kunt versturen zal zorgen dat hij stamgenoten in de buurt heeft die hem hiervan kunnen voorzien. En de situatie is overdag misschien wel hetzelfde, maar het aantal uren dat je moet wachten voor je de edels opnieuw kunt versturen niet (waarbij je in de nacht genoodzaakt bent om 8 uren te wachten voor je de edels opnieuw kunt laten aankomen). Als je één of twee echter uitstekers hebt is het inderdaad te doen, maar de vraag is of je dat risico moet lopen als je weet dat het een ervaren speler betreft. Dan kun je in mijn optiek beter op safe spelen en voor een trein gaan. Al helemaal als je in het achterhoofd houdt dat bijna iedereen deze dagen (mobiele) def heeft staan vanwege de rooftochten.
 
Reactiescore
1.278
Hangt geheel van de situatie af. 1 op 1 in ieder geval niet.
 
Reactiescore
489
Ten eerste zal de TS dusdanig zijn gestegen dat je hierna hoogstwaarschijnlijk nog een keer moet lopen, wat inhoudt dat je 3x moet lopen. Aangezien het een ervaren speler betreft zal die heus niet zo dom zijn om z'n backtime in NB aan te laten komen, dus als je edels voor de tweede keer terugkomen kun je de backtime als nog verwachten. Ten tweede kan er in die 8 uur NB voldoende def in het dorp worden gestald door stamgenoten. Lijkt me totaal geen slimme oplossing dus.

Klopt, wij konden snachts 3de edel produceren dus stuurden er dan 3. De speler in dit geval had slechts 1 stamgenoot en we hadden zelf een prima clear. Dus inderdaad geval per geval bekijken, maar in veel gevallen zie ik de ‘ervaren’ hier niet veel tegen doen. Antisnipe zat er ook tussen, maar liepen wel het risico om edels te verliezen (wel minder dan wanneer je een trein stuurt)
 
Reactiescore
470
Klopt, wij konden snachts 3de edel produceren dus stuurden er dan 3. De speler in dit geval had slechts 1 stamgenoot en we hadden zelf een prima clear. Dus inderdaad geval per geval bekijken, maar in veel gevallen zie ik de ‘ervaren’ hier niet veel tegen doen. Antisnipe zat er ook tussen, maar liepen wel het risico om edels te verliezen (wel minder dan wanneer je een trein stuurt)

Jullie hadden ook wel de clears van NTD en savior als hulp en een anti snipe erbij, dus in jullie geval was de speler met slechts 1 kleine stam genoot zo goed als kansloos.
 
Reactiescore
1.892
Klopt, wij konden snachts 3de edel produceren dus stuurden er dan 3. De speler in dit geval had slechts 1 stamgenoot en we hadden zelf een prima clear. Dus inderdaad geval per geval bekijken, maar in veel gevallen zie ik de ‘ervaren’ hier niet veel tegen doen. Antisnipe zat er ook tussen, maar liepen wel het risico om edels te verliezen (wel minder dan wanneer je een trein stuurt)
Juh, dat hij maar één stamgenoot had verandert het aanzienlijk. Met deze context ben ik het dan ook met je eens, denk dat jullie het zo slim mogelijk hebben gespeeld als dat de situatie toeliet. En zoals je al zei: per geval bekijken. Al helemaal met dit soort zaken. Het ging om r00t neem ik aan?
 
Reactiescore
1.892
Nu goed, als er dan hier een stelling wordt gedropt die betrekking op jezelf heeft moet het niet worden afgedaan als 'eenvoudig' uitspelen terwijl er in werkelijkheid met minimaal 3 andere accounts op die speler wordt geganged.
 
Bovenaan