Stelling van de dag

Reactiescore
1.468
Stelling:
"Het kan een goed idee zijn om 's nachts een treintje te sturen, zonder dat je beschikt over scout rapportjes van het doelwit dorp/speler."

Eens? Geef een voorbeeld van een situatie waarin dit een goed idee is.
Oneens? Geef een factor die meespeelt in alle situaties, waaruit concludeerd kan worden dat dit niet een goed idee is.
Eigenlijk deed ik dat altijd tot deze wereld dan. Vroeger toen PP abuse nog minder "normaal" was, waren starten gelijkmatiger. Dus je had meer targets van een redelijk formaat. Enige wat je moest doen is ODA en farm checken om te zien of iemand off was of niet. Speer voor RT was er vroeger niet dus dat was ook geen risico.
 
Reactiescore
1.853
Oneens door de komst van rooftochten.
Licht toe?

Nou niet perse, niet iedereen start offensief (zou gek zijn), maar wel iedereen wilt groeien. Dan is een dorpje edelen onder de 1k punten wel 1 van de oplossingen, mede omdat je dan langzaam aan kan beginnen rooftochten uit 2 dorpen. Als je offensief bent en je hebt gewoon niets beter liggen in je kerkradius en er is een risico dat dat alsnog een makkelijk doelwit is voor andere edelaars, kan het ook niet slecht zijn om safe te spelen imo
Dat niet iedereen offensief start, tsja. Ik heb de afgelopen 50 werelden weinig topspelers gehoord die defensief startten, ging er dus voor het gemak van uit dat het om een offensieve start gaat. Met je tweede argument ben ik het eens, was me even ontschoten dat het een kerkwereld is dus dat maakt het idd een beetje anders.

Oneens, door het gedeelte "ongeacht de situatie". Ik denk dat het doorgaans een waste is, alleen zullen er zeker situaties voordoen waar het strategisch edelen van barbs nodig zal zijn. Verder kan het voor intens harde boosters ook gunstig zijn, gewoon een paar strategisch gelegen barbs pakken en die keihard omhoog boosten.
Bij het vetgedrukte ben je me kwijtgeraakt. Ik kan mij geen enkele situatie bedenken waarin in deze fase het edelen van barbs (die niet zijn gecreeerd door op del gaande spelers) strategisch is.
 
Reactiescore
1.049
Als je duidelijk genoeg troepen hebt en je speler is een groot speler in de buurt die meefarmed (aan de stats te zien).
Dan kan je dit inderdaad riskeren en werd ook veel zo gedaan.

Grote probleem nu met al deze rooftochten is dat mensen standaard wat meer deff maken zoals speer.
Voordeel is dat die deff snachts wel op rooftocht is toch
 
Reactiescore
614
Stelling:
"Het kan een goed idee zijn om 's nachts een treintje te sturen, zonder dat je beschikt over scout rapportjes van het doelwit dorp/speler."

Eens, alleen al door het feit dat de meeste accounts die je niet steeds terug ziet komen op dit soort momenten vaak niet online zijn.
Dit i.c.m. de wetenschap over je eigen troepen en de inschatting van de boer van de tegenstander die je kan maken op basis van statistieken zegt genoeg over of jij de volgende morgen een dorpje erbij hebt mits er geen c-snipe plaatsvindt die je trein deels blockt.

Het laatste wat je wil is dat je groei geremd wordt in de early door een kapotte / deels kapotte clear. Met de huidige trend waarin de 'minder bekende / beginnende' spelers al gaan backtimen en/of elkaar fantieker ondersteunen is dit denk ik in veel gevallen de beste optie.
9 van de 10 keer heb je zelf niet genoeg scouts om door het mega aantal van desbetreffende spelers heen te komen en tegelijkertijd geef je hiermee al een bepaald signaal af. Velen van hen reageren ook enkel op meldingen op mobiel waarbij ze spontaan online komen bij een inc en dus bijvoorbeeld je scout overdag.
 
Reactiescore
1.015
Bij het vetgedrukte ben je me kwijtgeraakt. Ik kan mij geen enkele situatie bedenken waarin in deze fase het edelen van barbs (die niet zijn gecreeerd door op del gaande spelers) strategisch is.

Op lange termijn kan (en zal) het voordeliger zijn als je nu bv. een barb van 500-600 ptn neemt met 30% GS verhoging tegenover een spelersdorp van om en beide 1K
 
Reactiescore
1.853
Op lange termijn kan (en zal) het voordeliger zijn als je nu bv. een barb van 500-600 ptn neemt met 30% GS verhoging tegenover een spelersdorp van om en beide 1K
Klopt, echter stond in de stelling vermeldt 'in deze fase'. En in deze fase ga je geen bonusdorpen tegenkomen met dat puntenaantal. Nog niet eens van de helft.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.322
Thorsten :O

Net te laat om ook nog mee te starten
 
Reactiescore
2.303
Reactiescore
1.149
Thorsten is net zo snel weg als dat hij tevoorschijn komt.
 
Reactiescore
1.454
Stelling:

Met twee edels kan je eenvoudig een ervaren speler uitspelen.
 
Bovenaan