Stelling van de dag

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.310
hij heeft zich alvast ingedekt tegen elke vorm van kritiek. lalalalalalalalalala ik hoor je niet
 
Reactiescore
207
Dat brengt ons bij een nieuwe stelling:

De huidige generatie TW-spelers is minder gevoelig voor kritiek van buitenaf dan de oude generatie.

Ik speel het spelletje sinds W9. Dus bij de nieuwere generatie kan je mij ook al niet meer plaatsen :). Wel denk ik dat de nieuwere generatie meer open staat voor kritiek dan de oudere.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Dat brengt ons bij een nieuwe stelling:

De huidige generatie TW-spelers is minder gevoelig voor kritiek van buitenaf dan de oude generatie.

Precies andersom imo. Het is pas van de laatste 30-40 werelden dat we publieke bans kunnen zetten op katapulteren, dat er (wereldwijde) clusterfuck afspraken komen die ook worden nageleefd, alsook stab en schandpaal topics. Vroeger waren werelden te omvangrijk om wereldwijde afspraken te maken of om iets als katapulten globaal in de ban te doen, gewoon doordat er teveel actoren zijn. Sowieso beinvloedde een stab, zo een dertig continenten verderop, jouw account ook totaal niet omdat er toch nog 3-4 grote stammen tussen lagen. Nu zijn er maar enkele kampen en heeft bijvoorbeeld de massa intern van ESFR invloed op iedereen (dus iedereen heeft baat bij een standpunt) simpelweg omdat het vlakbij gaande is en alle partijen er in enkele weken/maanden mee kunnen gaan fronten (en dus benadeeld zijn).

Maarja wat is de huidige generatie tw-spelers? Is dat alles wat vanaf wereld 20 is gaan spelen, vanaf wereld 35 of vanaf wereld 50? Ik zie in ieder geval een tendens van steeds sterker wordende publieke invloeden die steeds globaler zijn. Grappig is dan ook wel dat bijvoorbeeld de katapult-ban juist geïntroduceerd is door spelers van de oude generatie (althans zou heb ik dit ervaren).
 
Reactiescore
1.363
Dat brengt ons bij een nieuwe stelling:

De huidige generatie TW-spelers is minder gevoelig voor kritiek van buitenaf dan de oude generatie.

Helemaal mee eens. Old gens nemen die spel veelste serieus en gaan te snel janken als ze commentaar krijgen. Vooral als je ''oude werelden'' erbij haalt.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Helemaal mee eens. Old gens nemen die spel veelste serieus en gaan te snel janken als ze commentaar krijgen. Vooral als je ''oude werelden'' erbij haalt.

En jij bent het levende bewijs dat dat net zo goed geldt voor newgens :rolleyes2:
 
Reactiescore
1.363
En jij bent het levende bewijs dat dat net zo goed geldt voor newgens :rolleyes2:

Ben niet echt een suuper new gen :p.
En daarnaast vind ik het wel meevallen :).
Maarja, meningen verschillen i guess noob :p.
 
Reactiescore
7.918
De huidige generatie TW-spelers is minder gevoelig voor kritiek van buitenaf dan de oude generatie.

Moeilijke stelling. Wat definieer jij als oude generatie? Ik mijn optiek loopt die van w1-w14 ongeveer. Of men gevoeliger is weet ik niet eigenlijk, de nieuwe tw community heeft meer richtlijnen voor zichzelf opgesteld waardoor er meer kritiek komen kan. Vroeger was kata'en normaal bijvoorbeeld.

Ik denk dat de nieuwe TW speler niet goed om kan gaan met kritiek, gezien de grotere 'P&P kanonnen' (hele arrogante term dit) voornamelijk oud gedienden zijn die vanuit de 'oudere' werelden komen en weten hoe het P&P spectrum gespeeld moet worden. Nieuwere spelers worden hier vaak door verrast en handelen hierdoor irrationeel.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan