Stelling van de dag

Reactiescore
5.600
Dan is het aan @United Masters om dit te beoordelen. Echter was onze massa ook op Leone en Whale hé. Van beide partijen heeft UM genoeg dorpen gepakt ;).
Ik oordeel niet, in mijn eerste post hierover zei ik dit :

ik kan me voorstellen

Ja maar mijn punt is niet dat ethe en UM nooit geen dorpen hebben gepakt van de tegenstander. Punt is dat zij relatief veel hebben stilgelegen tov bijv een QQ of acta. En daardoor meer zouden uitkijken naar de endgame.
 
Reactiescore
271
Wij keken inderdaad heel erg uit naar de endgame. Eindelijk weer een normaal front met een op papier prima tegenstander in Cherno Alpha ipv een cf front bij NT. Om voor het account te spreken missen wij niet de mogelijkheid om onszelf te bewijzen, maar missen wij simpelweg het spelplezier dat de endgame had kunnen geven.

Om op je stelling te reageren @lord-toms , ja t was een leuke wereld maar er had meer ingezeten want naar mijn mening heeft fier het veel te vroeg opgegeven.
 
Reactiescore
259
Vond het kwalitatief gezien een redelijke wereld. Aantal toppers zeker erin, leuke battles gehad. Al zal de wereld vooral om het amusumentgehalte gaan herinneren :)
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Stelling:
Ondanks het abrupte (en zielige) einde was wereld 71 toch een leuke en kwalitatief goede wereld.

Nouja ik kan me voorstellen dat andere er anders over kunnen denken, endgame kan de prestige van de wereld ook maken of breken. Vandaar de stelling meer, want de endgame kan ook de wereld voor sommige verpest hebben, zeker voor spelers van bijv Ethe of UM die hier echt voor het eerst konden laten zien wat ze kunnen. Op eigen account dan

Voor ons als .Ethereal zijnde is het inderdaad een erg teleurstellende wereld geworden uiteindelijk. Toen ik in januari bij het account kwam, werd al snel duidelijk dat we ons main cluster volledig zouden moeten afgeven en Acta moesten ondersteunen in de rim met een jump. Acta werd daar op dat moment geteisterd door kleine spelers van ~BOD~ en ARMADA en wij belandden middenin hun cluster. Volledig afhankelijk van massa's van de stam was het aan ons om edels te spammen en de gewonnen dorpen vervolgens zonder al te veel middelen zien te behouden. Lange periode maar een dorp of 10 daar gehad, terwijl ons main cluster langzaam maar zeker wegviel. Op een gegeven moment was ons account nog maar 400k, waar spelers uit bovengenoemde stammen groter waren. Dit was wel een dieptepunt.

Toen na een paar waves ~BOD~ en ARMADA opgaven en we front hadden met Hi Ho die opeens op waren komen stomen, waren onze edels op. Waar onze verwachtingen bij de eerste aanval op PVM laag waren, brak dit account al na 1 massa en veranderde de wereld gigantisch, met als resultaat dat PVM aanvallen ook geen optie meer was. Het had maanden gekost om eindelijk te settlen en opnieuw was doorgroeien geen optie. Voor de edellijnen voor de eindstrijd met TAoW moest er opnieuw gejumpt worden. Wekenlang bestond ons leven op TW uit het slaan van munten en internen van dorpen, allemaal met de hoop dat deze tweede jump ons wèl een kans zou geven om wat te kunnen laten zien. Onze edellimiet is in een paar weken tijd meer dan verdubbeld. Hoewel wij in eerste instantie blij waren dat we een extra weekje NAP hadden om het front verder te kunnen fatsoeneren, was het driedubbel teleurstellend dat bepaalde stamleden zo door de mand vielen en het boek op dag 1 al dicht ging.

Daarom zou ik de wereld zelf ook niet als 'leuk' willen bestempelen. Hoewel ik in sociaal opzicht en qua gezelligheid zeker een leuke tijd heb gehad, is het qua TW op een paar vv's draaien na een opeenstapeling van teleurstellingen geweest. Tot twee keer toe jumpen, lange periode afhankelijk van de stam geweest en nooit de kans gehad om wat te kunnen laten zien. Ook erg jammer dat IJKYO de #1 drang niet opzij heeft kunnen zetten en er op het eind nog een leuke 1v1 van heeft willen maken. Vraag me ook hardop af hoe groot die drang is geweest, want we staan nu 3/4 dagen op grijs en er is nog geen barb door ze geëdeld.
 
Reactiescore
766
Voor ons als .Ethereal zijnde is het inderdaad een erg teleurstellende wereld geworden uiteindelijk. Toen ik in januari bij het account kwam, werd al snel duidelijk dat we ons main cluster volledig zouden moeten afgeven en Acta moesten ondersteunen in de rim met een jump. Acta werd daar op dat moment geteisterd door kleine spelers van ~BOD~ en ARMADA en wij belandden middenin hun cluster. Volledig afhankelijk van massa's van de stam was het aan ons om edels te spammen en de gewonnen dorpen vervolgens zonder al te veel middelen zien te behouden. Lange periode maar een dorp of 10 daar gehad, terwijl ons main cluster langzaam maar zeker wegviel. Op een gegeven moment was ons account nog maar 400k, waar spelers uit bovengenoemde stammen groter waren. Dit was wel een dieptepunt.

Toen na een paar waves ~BOD~ en ARMADA opgaven en we front hadden met Hi Ho die opeens op waren komen stomen, waren onze edels op. Waar onze verwachtingen bij de eerste aanval op PVM laag waren, brak dit account al na 1 massa en veranderde de wereld gigantisch, met als resultaat dat PVM aanvallen ook geen optie meer was. Het had maanden gekost om eindelijk te settlen en opnieuw was doorgroeien geen optie. Voor de edellijnen voor de eindstrijd met TAoW moest er opnieuw gejumpt worden. Wekenlang bestond ons leven op TW uit het slaan van munten en internen van dorpen, allemaal met de hoop dat deze tweede jump ons wèl een kans zou geven om wat te kunnen laten zien. Onze edellimiet is in een paar weken tijd meer dan verdubbeld. Hoewel wij in eerste instantie blij waren dat we een extra weekje NAP hadden om het front verder te kunnen fatsoeneren, was het driedubbel teleurstellend dat bepaalde stamleden zo door de mand vielen en het boek op dag 1 al dicht ging.

Daarom zou ik de wereld zelf ook niet als 'leuk' willen bestempelen. Hoewel ik in sociaal opzicht en qua gezelligheid zeker een leuke tijd heb gehad, is het qua TW op een paar vv's draaien na een opeenstapeling van teleurstellingen geweest. Tot twee keer toe jumpen, lange periode afhankelijk van de stam geweest en nooit de kans gehad om wat te kunnen laten zien. Ook erg jammer dat IJKYO de #1 drang niet opzij heeft kunnen zetten en er op het eind nog een leuke 1v1 van heeft willen maken. Vraag me ook hardop af hoe groot die drang is geweest, want we staan nu 3/4 dagen op grijs en er is nog geen barb door ze geëdeld.
Niemand hier had überhaupt nog echt zin in een 1v1, zeker met alle andere lopende werelden van de bespelers (quarantaine wereld, 72 en 73). Tijd spenderen aan een 1v1 had niemand echt zin in, weinig spannends aan.
Die rang 1 werd ons verboden, zoals je wellicht al hebt meegekregen hier op het forum.
 
Reactiescore
1.380
Is toch ook ergens logisch.
En die NAP was gewoon te lang. In een 1 vs 1 strijd hadden wij wel zin in gehad.
Helaas niks van gekomen.
 
Reactiescore
786
Stelling: Door het stoppen van Jannes is fier de globale kijk op de wereld verloren waardoor Melvin de onervaren leiding te slim af was.

Niet akkoord,
Met alle respect naar Jannes toe, vond ik Jannes deze wereld niet op zijn best presteren. Hij vormde een duo met Jorn en hoewel ik het potentieel zag in Jorn als leiding en de ervaring van Jannes als leider al had meegemaakt, miste ik het.

Jorn werd geteisterd door zijn studies waardoor hij meer dan eens moest hele teksten bijlezen en moest gaan handelen nadat de feiten en brandjes al ontstaan waren. Wegens de toen nog sterke karakters en vele grote monden die botsten en op alles hun mening en zegje hadden.

Dan had je Jannes die ook gewoon een drukke werkdag achter de kiezen had. Ook hij had niet de activiteit om een stam als Fier recht te houden en in de juiste koers te houden. Tevens was er nog een grote probleem bij Jannes wat me opviel en dat was zijn motivatie. Ik had vaak het gevoel dat hij was gebombardeerd tot leider zonder dit zelf echt te willen zijn.

Daarna kregen we nog een 3tal leidingsgroepen en steeds werden een aantal zaken goed opgelost maar werd er vanuit enkele hoeken van de stam enorm tegengewerkt. En door al dat constante tegenwerken stapelden ook binnen die leidingsgroepen de frustraties zich op, waardoor het steeds spaak liep.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
5.600
Tja, Jannes had een bepaalde kijk op de wereld en het verloop hiervan. Ik denk niet dat per se door het stoppen van Jannes dat Fier de ''globale kijk'' op de wereld verloor. Als er een waardige opvolger was geweest die zijn of haar energie erin had gestoken dan had het allemaal nog gekund. Hierbij geen disrespect aan Jack, Mark, Martijn, Jamie, Sammy en alle andere die (een tijdje) bij het leiding geven betrokken waren. Geen een van hen had en de tijd én de connecties én de visie én het aanzien én de zin om Fier top te maken. Als Melvin of Sammy ( een Sammy met tijd en zin) het touwtje hadden overgenomen, dan had het er heel anders uitgezien.
Als er geen stamvisie is, geen vaste leiding en vrij weinig eensgezindheid, dan kun je doen wat je wilt, dan lukt het niet.
 
Reactiescore
3.540
Ik ben het deels met Melish eens, als leider heb ik Fier niet naar hoge tijden gebracht wat Melvin wel echt met Taow gedaan heeft wat echt wel knappe prestatie is. Heb ook nooit leider willen zijn, ben dat in 3 periodes wel geweest uit noodzaak. Het uitbreiden van Fier in de start omdat Acta die de stam op had opgericht niet van plan was iets te doen. Toen de recruits er waren, (bijna alle acc's in west Fier) gestopt, toen terug gekomen omdat we letterlijk na 1-2 maanden nog geen duidelijke edellijnen hadden? Toen weer gestopt en weer begonnen toen de nieuwe leiding (denk Jack/Iamnoob en Alex/Cherno) die vol motivatie zaten, na 3 dagen in een diepe depressie zaten na al het discussiëren met iedereen en allemaal op delete wouden gaan of van plan waren om te stoppen en we weer leidingsloos waren en de stam snel sturing nodig had voor het verder escaleerde.

Mijn enige bijdrage als leider was dus puinruimen, het echt noodzakelijke op korte termijn. Lange termijn heb ik nooit tijd in gestoken buiten dan mijn ideaal beeld hoe Fier moest handelen in de toekomst. Maar had zelf niet de motivatie en als ik die wel had was het alsnog moeilijk geweest daar niet van om tot dat ideaal beeld te komen en Fier naar hoge tijden te brengen. Maar denk wel dat Fier toch beetje de kijk op de wereld is verloren toen ik gestopt ben, ik was toch iemand die in elke stam een voet tussen de deur hielt en goed op de hoogte was van het doen en laten, ben er van overtuigd dat ik tijdig de NAP met Taow had gestopt en dat ik de stam ook overtuigd had om dit te doen omdat het gewoon onze beste kans was op winst.

Denk bevoorbeeld wel dat Jack en Alex hele goeie leiders waren geweest die Fier wel naar hoge tijden hadden kunnen brengen als mensen wat bereidwilliger waren geweest en niet om alles moeilijk deden om de meest banale dingen. Dus het komt van vele kanten waar het is misgelopen. Daar heb je tonnen en tonnen geduld voor nodig of in mijn geval zo gedemotiveerd rondlopen dat al dat gezeik je niet raakt en telkens maar weer rustig je standpunten kan uitleggen.

Ik kan gerust een hele post maken vanaf de opstart waar het allemaal is misgelopen ook in de kleinere aspecten van het spel die nu niet aanbod komen en dan kan je zien dat kleine miscommunicaties of klein egoisme kan leiden tot grote gevolgen op de langere termijn. This best interessant al zeg ik het zelf maar dan moet er genoeg animo voor zijn! Gelukkig heb ik mijn motivatie voor het AF nog niet verloren btw!
 
Bovenaan