Stelling van de dag

Reactiescore
592
Ik heb van verhalen gehoord dat bijna iedereen in Hi Ho is gestopt door die NAP van jullie. Dit wisten jullie al en jullie zijn gewoon doorgeknald. Mag je hier wel komen zeggen dat je NAP eraf wilt hebben nu moraal kapot laag is en Hi Ho dik kwantitatief achterstaat, lekker makkelijk hoor.

Vandaag heb ik ook screenshots gezien uit de wereldchat waarop er heel veel Fier leden zijn die Hi Ho wouden wegknallen dmv de NAP maar nu moet er wel berouw voor Fier getoond worden? Dit noem ik een dubbele standaard, u komen huilen op AF is echt triest en zeer dubbelzinnig. Fier tracht al sinds het begin van de wereld om de kwantitieve overmacht te halen. Jullie willen een makkelijke wereldwinst maar die wordt jullie gewoon niet gegund, jullie mogen je best er voor gaan doen.

Dus aan Fier zichzelf is te bewijzen met gelijkwaardige middelen. Leiding van Fier mag zichzelf zeer ten rade gaan waarom ze die NAP hebben aangenomen want nu komt het ze ff lekker niet goed uit en weet Fier precies hoe Hi Ho zich voelde.

Pas na de massa van TAoW werd het duidelijk voor ons dat Hi Ho er echt de brui aan gaf. Dus dat is vrij recent lijkt me ? Ik heb geen contacten binnen Hi Ho en ruik ook niet hoe het intern daar zit.. en zoals al is genoemd, Hi Ho staat knwatitatief helemaal niet dik achter als de NAP vervalt.

Ja ik zit dus helemaal niet in die wereldchat, dus vind het jammer dat je mij dan ook meteen over dezelfde kam scheert. Tuurlijk wil ik Hi Ho aanpakken, maar wel op een leuke manier. Ik heb gewoon een leuke aanvallende en verdedigende strijd met PVM gehad, waarbij ik echt wel meer genoegen haalde uit het deffen dan wanneer je willekeurig edels achter clears plakt en dorpen binnenhaald. Ik denk dat de spelers van PVM dat kunnen bevestigen ;)

En huilen op het AF? Komop zeg om zoiets te roepen, dat vind ik wel erg kinderachtig. Ik ga gewoon de conversatie aan. Fier is totaal niet voor de makkelijke wereldwinst gegaan, Fier heeft juist voor heel veel dorpen hard gestreden. TAoW zijn toch alles behalve noobs? Hoe kan je het een makkelijke wereldwinst noemen als juist zij, waar we een NAP mee hebben, nog volop in de game zijn?

Nogmaals, ik gun het TAoW echt van harte. Die hele groep heeft het uitstekend gedaan, maar ik ben van mening dat het aantrekken van 3 spelers uit Hi Ho gewoon de eindstrijd verziekt. Aan de ene kant omdat je 3 vijanden binnenhaalt waar je een NAP tegen hebt genomen uit bepaalde principes, en aan de andere kant omdat het kwalitatief voordeel sterker telt dan kwantiteit, maar ook die kwantiteit nu wordt rechtgetrokken.
 
Reactiescore
173
Pas na de massa van TAoW werd het duidelijk voor ons dat Hi Ho er echt de brui aan gaf. Dus dat is vrij recent lijkt me ? Ik heb geen contacten binnen Hi Ho en ruik ook niet hoe het intern daar zit.. en zoals al is genoemd, Hi Ho staat knwatitatief helemaal niet dik achter als de NAP vervalt.

Ja ik zit dus helemaal niet in die wereldchat, dus vind het jammer dat je mij dan ook meteen over dezelfde kam scheert. Tuurlijk wil ik Hi Ho aanpakken, maar wel op een leuke manier. Ik heb gewoon een leuke aanvallende en verdedigende strijd met PVM gehad, waarbij ik echt wel meer genoegen haalde uit het deffen dan wanneer je willekeurig edels achter clears plakt en dorpen binnenhaald. Ik denk dat de spelers van PVM dat kunnen bevestigen ;)

En huilen op het AF? Komop zeg om zoiets te roepen, dat vind ik wel erg kinderachtig. Ik ga gewoon de conversatie aan. Fier is totaal niet voor de makkelijke wereldwinst gegaan, Fier heeft juist voor heel veel dorpen hard gestreden. TAoW zijn toch alles behalve noobs? Hoe kan je het een makkelijke wereldwinst noemen als juist zij, waar we een NAP mee hebben, nog volop in de game zijn?

Nogmaals, ik gun het TAoW echt van harte. Die hele groep heeft het uitstekend gedaan, maar ik ben van mening dat het aantrekken van 3 spelers uit Hi Ho gewoon de eindstrijd verziekt. Aan de ene kant omdat je 3 vijanden binnenhaalt waar je een NAP tegen hebt genomen uit bepaalde principes, en aan de andere kant omdat het kwalitatief voordeel sterker telt dan kwantiteit, maar ook die kwantiteit nu wordt rechtgetrokken.
Maar jullie voelen nu precies hetzelfde hoe HiHo zich wekenlang voelde he ;). Het rekruteren van die 3 is uit goed recht, maakt gewoon een 10 vs 10 en geen 10 vs 7. Zorgt ook voor meer activiteit op de fronten en een betere verdeling van de troepen. In mijn opzicht is dit geen verzieken.

Vooral wanneer er duidelijk is besloten door beide leidingen van Fier en TaoW dat er een 50/50 verdeling aankomt.

Het hameren op kwalitatief verschil is in mijn ogen dan ook onterecht, je hoort dit spel te winnen op basis van je kwaliteiten(wat helaas niet veel is gebeurd het verloop van deze wereld) en het is dan ook volledig terecht een 10 vs 10 te creëren met een 50/50 verhouding. De stam met de meeste kwaliteit zal hoogstwaarschijnlijk ook winnen uiteraard. Dat is ook logisch en waar het streven ook uiteindelijk voor hoort te zijn; het testen van de kwaliteit van je tegenstander.
 

Deleted User - 487966259

Guest
Ach laat Fier maar janken nu. Ze weten zelf ook wel dat ze fouten hebben gemaakt en TAOW nu met de ww gaat gaan lopen. Is overduidelijk dat kwalitatief gezien TAOW stukken beter is
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Ach laat Fier maar janken nu. Ze weten zelf ook wel dat ze fouten hebben gemaakt en TAOW nu met de ww gaat gaan lopen. Is overduidelijk dat kwalitatief gezien TAOW stukken beter is

Lekker salty. Geniet van jullie bronzen plak!
 
Reactiescore
331
Ik heb van verhalen gehoord dat bijna iedereen in Hi Ho is gestopt door die NAP van jullie. Dit wisten jullie al en jullie zijn gewoon doorgeknald. Mag je hier wel komen zeggen dat je NAP eraf wilt hebben nu moraal kapot laag is en Hi Ho dik kwantitatief achterstaat, lekker makkelijk hoor.

Knalde TAoW ook niet door dan, je weet wel, de andere partij van de NAP?

Vandaag heb ik ook screenshots gezien uit de wereldchat waarop er heel veel Fier leden zijn die Hi Ho wouden wegknallen dmv de NAP

Der zijn evengoed leden van TAoW die Hi Ho als de pest weg wilden knallen na hun early game. Dit is gewoon 1 stam als zondebok zoeken.

Fier tracht al sinds het begin van de wereld om de kwantitieve overmacht te halen. Jullie willen een makkelijke wereldwinst maar die wordt jullie gewoon niet gegund, jullie mogen je best er voor gaan doen.

Wat heeft Hi Ho in het begin van de wereld gedaan dan? Legertje MB's, samenwerkingen met stammen in de rim van Fier, ... Dat is dan niet voor gemakkelijke WW gaan? Hypocriete balzak.
 
Reactiescore
177
Dan zou ik maar met de leiding gaan praten daar heb ik namelijk al enkele weken aangegeven dat hi ho ging vallen en of ze wat aan de Nap konden doen. Ze gingen een stemming openen maar konden ons niks beloven. En nu hi ho is gevallen kiezen ze eieren voor hun geld. Overigens is er nooit meer iets gehoord over de stemming die gehouden zou worden. Taow leiding was vrij duidelijk geef ons 5 mil en de nap gaat eraf.

Zowel taow als fier zijn schuldig aan het vallen van hi ho. Maar kom niet verkondigen dat jullie niet wisten dat hi ho op vallen stond want dit is zeker meerdere malen aangekaart.

Het is zoals het is en de haat tegen fier is vanuit mijn kant niet groter dan tegen taow. Ik denk dat je het ook geen haat moet noemen. Maar de haat vanuit taow en fier richting hi ho was/is vrij enorm geweest bijna de hele wereld. Want er waren een paar met mbs gestart. Maar deze wereld heeft me teveel tijd gekost om zo te eindigen. Waarom ik voor taow heb gekozen is omdat ik daar ook meer mee heb. Daarbij komend dat fier al vol zat qua leden dus ja dan is de keus snel gemaakt.

Daarbij willen we er nog een leuke eindstrijd van maken. Maar zoals je zag door alle jumps zowel van fier als taow was tegen deze overmacht niet op te boksen. En je blijft het proberen en nog is proberen maar op een begeven moment stopt alles dan gewoon.

W71 is namelijk mijn laatste wereld tijd om afscheid te nemen van dit veel te intensieve spel. Ik wens iedereen van fier (ik hoop dat ze mensen kunnen strikken) nu bekend is dat de wereld 50/50 wordt verdeeld om er een eerlijke strijd van te maken. Zodat zij in iedergeval de activiteit rond kunnen krijgen. Ik denk dat het nu wel meer mensen trekt dan voorheen.

P.s. Er zijn misschien nog wel hi ho leden die zich graag bij fier willen voegen dat weet je nooit.
 
Reactiescore
1.380
Dat TAOW spelers van HIHO zou recruiten was al lang en breed bekend ze hadden tenslotte nog 3 plekjes vrij dus dit had iedereen aan zien komen en is dikke prima ook de 50/50 is prima geregeld en met wat regels erbij zou je een mooie eindstrijd kunnen maken.

Zijn wel paar andere dingen wat mij steken.
Early game zou TAOW op delete gaan, ook zouden wij dan een aantal spelers opnemen omdat die verder willen. We hebben toen omdat TAOW aandrong voor een NAP (anders delete) afgesloten zodat wij intern de problemen ook konden oplossen.
Er is vaak gezegd om HIHO helemaal weg te werken en dan een eerlijke 1 vs 1 te maken, alleen helaas niet op papier gezet.
Nu het goed gaat met TAOW en HIHO gebroken is (dit vond ik erg snel want zoveel was er nog niet aan de hand) hebben ze de actieve teams gerecruit.
Kortom TAOW doet er alles aan om het voor hun goed mogelijk te doen koste wat het kost. Dit is lovenswaardig van Melvin. Hij is een meester in diplomatie en of dit allemaal netjes gaat boeit niet.

Dan komt het ergste punt.
HIHO spelers komen naar ons voor een deal om fier te joinen. Ik heb toen duidelijk gevraagd is dit serieus en hebben jullie serieus interesse om met ons samen te spelen? Dit heb ik ook voorgelegd bij de overige leiding van FIER maar ook met de mededeling dat ik hier zwaar op tegen was omdat ik het in twijfel neem de intenties van de spelers.

HIHO heeft duidelijk gezegd dat ze dit serieus namen en de kans er is dat ze fier joinen dus hebben wij/ik tijd erin gestopt om in een paar minuten wat in elkaar te zetten wat op zich weinig verschil was met de optie van TAOW. Dit gingen de spelers met elkaar bespreken.
Uiteindelijk hebben ze voor TAOW gekozen wat ik ook als logische keuze zie aangezien ze 3 plekken over hebben maar nu komt het wat mij hekelt.

Die volgende morgen ben ik met Melvin in gesprek gegaan en die kon mij vertellen dat de spelers al ok hadden gezegd. Hij kon mij ook al vertellen dat de wereld opgedeeld is in 50/50 en dat daarvoor alles al gefixt is voor intern voor ons enz.
En daar steekt het mij want in de tijd dat wij met HIHO aan het praten waren en tot ik met Melvin sprak is een te korte tijd om alle mb spelers en HIHO spelers te informeren over de join naar TAOW en dat ze voor alle andere accounts maar ff beslissen dat ze intern voor de vijand worden.

Dat verhaal klopt van geen kant en ik heb het nog zo duidelijk gevraagd of het nut had.
Daarbij is het je eigen hachje redden en naar de kant gaan met de minste weerstand en de rest van je stamleden laten vallen zoals een NBNG bijvoorbeeld en een PVM.

Daarbij ons zo zwart maken nu terwijl je ons evt. wou joinen klopt ook van geen kant.

Sommige spelers van TAOW gun ik 100% de wereldwinst want zijn toffe gozers en doen er ook veel voor in dit spel. Melvin heeft het tactisch goed voor elkaar gekregen met zijn praktijken daarvoor nogmaals credits maar ik had het liever anders gezien.
Eerst bg met Alea dan dreigen op delete en NAP met Fier, dan GAP fier, tijdens de GAP spelers van HIHO recruiten mooi rijtje tactische kunde waar ik ook weer wat uit geleerd heb.

Of het een mooie eindstrijd word is nog afwachten. wij gaan het in ieder geval proberen om er wat van te maken
 
Reactiescore
766
Dat TAOW spelers van HIHO zou recruiten was al lang en breed bekend ze hadden tenslotte nog 3 plekjes vrij dus dit had iedereen aan zien komen en is dikke prima ook de 50/50 is prima geregeld en met wat regels erbij zou je een mooie eindstrijd kunnen maken.

Zijn wel paar andere dingen wat mij steken.
Early game zou TAOW op delete gaan, ook zouden wij dan een aantal spelers opnemen omdat die verder willen. We hebben toen omdat TAOW aandrong voor een NAP (anders delete) afgesloten zodat wij intern de problemen ook konden oplossen.
Er is vaak gezegd om HIHO helemaal weg te werken en dan een eerlijke 1 vs 1 te maken, alleen helaas niet op papier gezet.
Nu het goed gaat met TAOW en HIHO gebroken is (dit vond ik erg snel want zoveel was er nog niet aan de hand) hebben ze de actieve teams gerecruit.
Kortom TAOW doet er alles aan om het voor hun goed mogelijk te doen koste wat het kost. Dit is lovenswaardig van Melvin. Hij is een meester in diplomatie en of dit allemaal netjes gaat boeit niet.

Dan komt het ergste punt.
HIHO spelers komen naar ons voor een deal om fier te joinen. Ik heb toen duidelijk gevraagd is dit serieus en hebben jullie serieus interesse om met ons samen te spelen? Dit heb ik ook voorgelegd bij de overige leiding van FIER maar ook met de mededeling dat ik hier zwaar op tegen was omdat ik het in twijfel neem de intenties van de spelers.

HIHO heeft duidelijk gezegd dat ze dit serieus namen en de kans er is dat ze fier joinen dus hebben wij/ik tijd erin gestopt om in een paar minuten wat in elkaar te zetten wat op zich weinig verschil was met de optie van TAOW. Dit gingen de spelers met elkaar bespreken.
Uiteindelijk hebben ze voor TAOW gekozen wat ik ook als logische keuze zie aangezien ze 3 plekken over hebben maar nu komt het wat mij hekelt.

Die volgende morgen ben ik met Melvin in gesprek gegaan en die kon mij vertellen dat de spelers al ok hadden gezegd. Hij kon mij ook al vertellen dat de wereld opgedeeld is in 50/50 en dat daarvoor alles al gefixt is voor intern voor ons enz.
En daar steekt het mij want in de tijd dat wij met HIHO aan het praten waren en tot ik met Melvin sprak is een te korte tijd om alle mb spelers en HIHO spelers te informeren over de join naar TAOW en dat ze voor alle andere accounts maar ff beslissen dat ze intern voor de vijand worden.

Dat verhaal klopt van geen kant en ik heb het nog zo duidelijk gevraagd of het nut had.
Daarbij is het je eigen hachje redden en naar de kant gaan met de minste weerstand en de rest van je stamleden laten vallen zoals een NBNG bijvoorbeeld en een PVM.

Daarbij ons zo zwart maken nu terwijl je ons evt. wou joinen klopt ook van geen kant.

Sommige spelers van TAOW gun ik 100% de wereldwinst want zijn toffe gozers en doen er ook veel voor in dit spel. Melvin heeft het tactisch goed voor elkaar gekregen met zijn praktijken daarvoor nogmaals credits maar ik had het liever anders gezien.
Eerst bg met Alea dan dreigen op delete en NAP met Fier, dan GAP fier, tijdens de GAP spelers van HIHO recruiten mooi rijtje tactische kunde waar ik ook weer wat uit geleerd heb.

Of het een mooie eindstrijd word is nog afwachten. wij gaan het in ieder geval proberen om er wat van te maken
Ik heb nooit de intentie gehad om FIER te joinen hoor bijvoorbeeld. Dat co’s ervoor kiezen om alle opties open te houden momenteel is niet meer dan logisch, jullie zouden immers met een dondersgoed voorstel kunnen komen.
Tuurlijk is TAOW de logische keuze, maar je wilt op zijn minst weten wat andere partij te bieden heeft, ookal was de keus eigenlijk al zo goed als gemaakt.

Alles is ook gewoon in overleg gegaan met de stam, dus om nu onze interne zaken erbij te betrekken, dat vind ik lager dan wat jij hierboven beschrijft.

Ik denk niet dat jij beseft dat jullie spelwijze echt een aanslag was op (iig ijkyo) ons sociaal-en werkleven. Prone en ijkyo en wel meerdere kregen dag in dag uit tussen de 500-1000 Incs die allemaal continu moeten worden afgewerkt. Daar komt bij dat ons team wel gewoon naar stage/werk moest tijdens de Corona crisis. Jullie manier van spelen heeft spelers gesloopt, en dat is echt meerdere keren aangegeven. Er waren 10 actieve fronten die allen bijgehouden moesten worden en zo wat 24/7 actief anders verloor je dorpen. Jij zegt dat er niet zoveel aan de hand was, intern lag dat heel anders.
Dit is echt jullie eigen schuld en precies zoals door Hi Ho leden vooraf beschreven.
 
Reactiescore
177
Je slaat compleet de plank mis Martijn jullie hebben ons benaderd en dat verwijten jullie TAOW. Terwijl jullie hetzelfde deden alleen dan later.

Meer heb ik hier niet over te zeggen.
 
Reactiescore
5.599
Ik denk niet dat jij beseft dat jullie spelwijze echt een aanslag was op (iig ijkyo) ons sociaal-en werkleven. Prone en ijkyo en wel meerdere kregen dag in dag uit tussen de 500-1000 Incs die allemaal continu moeten worden afgewerkt. Daar komt bij dat ons team wel gewoon naar stage/werk moest tijdens de Corona crisis. Jullie manier van spelen heeft spelers gesloopt, en dat is echt meerdere keren aangegeven. Er waren 10 actieve fronten die allen bijgehouden moesten worden en zo wat 24/7 actief anders verloor je dorpen. Jij zegt dat er niet zoveel aan de hand was, intern lag dat heel anders.
Dit is echt jullie eigen schuld en precies zoals door Hi Ho leden vooraf beschreven.
Snelheid 2, laag fakelimiet en geen toren, wat had je dan verwacht? En nu niet doen of alleen prone en knocked dat kregen, want acta was hetzelfde verhaal van jullie kant.
 
Reactiescore
259
Laten we dit stukje nu even zitten voor wat het is en ons richten op die eerlijke verdeling. Iedere stam heeft in dit verhaal zn goede en minder goede dingen gedaan, Fier had inderdaad op deze move ook al eerder kunnen anticiperen. Vind het een ieder zn verantwoordelijkheid nu om er nog een leuke eindbattle van te maken.

Nog even een note waar ik wat op wil zeggen en hier al vaker voorbij komt: Fier gaan afschilderen als een stel jankerds etc is grotendeels onterrecht. Meeste willen hier gewoon net als jullie er nog een mooi iets van maken. De wereldchat aanhalen lijkt mij trouwens ook niet representatief. Daarbij is het zo dat Fier de accounts Prone en PVM aan het wankelen bracht, TAOW gaf de beslissende zet om voor Hi-Ho de brui aan te geven en ik ga niet zeggen dat TAOW dankzij ons geprofiteerd heeft, maar het heeft toch wel een bepaald voordeel als je een stammassa laat aankomen nadat je BG een massa heeft laten aankomen. Als het andersom was geweest was het misschien ook nog wel weer heel anders gelopen.

Ik denk niet dat jij beseft dat jullie spelwijze echt een aanslag was op (iig ijkyo) ons sociaal-en werkleven. Prone en ijkyo en wel meerdere kregen dag in dag uit tussen de 500-1000 Incs die allemaal continu moeten worden afgewerkt. Daar komt bij dat ons team wel gewoon naar stage/werk moest tijdens de Corona crisis. Jullie manier van spelen heeft spelers gesloopt, en dat is echt meerdere keren aangegeven. Er waren 10 actieve fronten die allen bijgehouden moesten worden en zo wat 24/7 actief anders verloor je dorpen. Jij zegt dat er niet zoveel aan de hand was, intern lag dat heel anders.
Dit is echt jullie eigen schuld en precies zoals door Hi Ho leden vooraf beschreven.

Accounts waaronder ik ja kregen dag in dag uit ook genoeg incommings. Daarbij had acta een lange tijd geen nachtco waardoor k op veel dagen met honderden ongetagde inc s ochtends nog moest verwerken voor mn dag al begon. Jullie hadden meer fronten, right. maar om te beginnen over 'jullie speelwijze´ is iets waar jullie zelf net zo aan meededen ;)

Effin, genoeg over gezegd hier. Beroep op ieder zn verantwoordelijkheid om er nog wat leuks van te maken! :)
 
Reactiescore
1.380
Je slaat compleet de plank mis Martijn jullie hebben ons benaderd en dat verwijten jullie TAOW. Terwijl jullie hetzelfde deden alleen dan later.

Meer heb ik hier niet over te zeggen.

ja jullie hebben gelijk. Succes met de ww en wie weet wat de toekomst op andere werelden gaat brengen.
ik ben er klaar mee voor nu.
 

Deleted User - 487890096

Guest
Dat TAOW spelers van HIHO zou recruiten was al lang en breed bekend ze hadden tenslotte nog 3 plekjes vrij dus dit had iedereen aan zien komen en is dikke prima ook de 50/50 is prima geregeld en met wat regels erbij zou je een mooie eindstrijd kunnen maken.

Zijn wel paar andere dingen wat mij steken.
Early game zou TAOW op delete gaan, ook zouden wij dan een aantal spelers opnemen omdat die verder willen. We hebben toen omdat TAOW aandrong voor een NAP (anders delete) afgesloten zodat wij intern de problemen ook konden oplossen.
Er is vaak gezegd om HIHO helemaal weg te werken en dan een eerlijke 1 vs 1 te maken, alleen helaas niet op papier gezet.
Nu het goed gaat met TAOW en HIHO gebroken is (dit vond ik erg snel want zoveel was er nog niet aan de hand) hebben ze de actieve teams gerecruit.
Kortom TAOW doet er alles aan om het voor hun goed mogelijk te doen koste wat het kost. Dit is lovenswaardig van Melvin. Hij is een meester in diplomatie en of dit allemaal netjes gaat boeit niet.

Dan komt het ergste punt.
HIHO spelers komen naar ons voor een deal om fier te joinen. Ik heb toen duidelijk gevraagd is dit serieus en hebben jullie serieus interesse om met ons samen te spelen? Dit heb ik ook voorgelegd bij de overige leiding van FIER maar ook met de mededeling dat ik hier zwaar op tegen was omdat ik het in twijfel neem de intenties van de spelers.

HIHO heeft duidelijk gezegd dat ze dit serieus namen en de kans er is dat ze fier joinen dus hebben wij/ik tijd erin gestopt om in een paar minuten wat in elkaar te zetten wat op zich weinig verschil was met de optie van TAOW. Dit gingen de spelers met elkaar bespreken.
Uiteindelijk hebben ze voor TAOW gekozen wat ik ook als logische keuze zie aangezien ze 3 plekken over hebben maar nu komt het wat mij hekelt.

Die volgende morgen ben ik met Melvin in gesprek gegaan en die kon mij vertellen dat de spelers al ok hadden gezegd. Hij kon mij ook al vertellen dat de wereld opgedeeld is in 50/50 en dat daarvoor alles al gefixt is voor intern voor ons enz.
En daar steekt het mij want in de tijd dat wij met HIHO aan het praten waren en tot ik met Melvin sprak is een te korte tijd om alle mb spelers en HIHO spelers te informeren over de join naar TAOW en dat ze voor alle andere accounts maar ff beslissen dat ze intern voor de vijand worden.

Dat verhaal klopt van geen kant en ik heb het nog zo duidelijk gevraagd of het nut had.
Daarbij is het je eigen hachje redden en naar de kant gaan met de minste weerstand en de rest van je stamleden laten vallen zoals een NBNG bijvoorbeeld en een PVM.

Daarbij ons zo zwart maken nu terwijl je ons evt. wou joinen klopt ook van geen kant.

Sommige spelers van TAOW gun ik 100% de wereldwinst want zijn toffe gozers en doen er ook veel voor in dit spel. Melvin heeft het tactisch goed voor elkaar gekregen met zijn praktijken daarvoor nogmaals credits maar ik had het liever anders gezien.
Eerst bg met Alea dan dreigen op delete en NAP met Fier, dan GAP fier, tijdens de GAP spelers van HIHO recruiten mooi rijtje tactische kunde waar ik ook weer wat uit geleerd heb.

Of het een mooie eindstrijd word is nog afwachten. wij gaan het in ieder geval proberen om er wat van te maken
Je slaat de plank finaal mis, ik weet vrij zeker dat IJKYO nog niet het akkoord had gegeven aan TAoW ten tijden van het gesprek. Uiteindelijk is het na een stemming TAoW geworden, maar dat is niet tijd verdoen, 1 iemand moet het worden en de andere wordt teleurgesteld. Verder laten wij PVM niet vallen, daar is goed contact mee en hadden we ook als eerste (samen met Prone) gevraagd of t ok was.
NBNG zijn wel ontevreden met het besluit van de 3 Hi Ho'ers, echter kunnen we niet op 4 accs die nog door willen bouwen. Als je dat gaat doen kan je net zo goed op delete, het resultaat is hetzelfde en kost minder energie ;)

Over dat er niet veel aan de hand was, je snapt natuurlijk wel dat wij heel veel spelers hadden waarvoor het gewoon teveel werd. Het is een snelle wereld waar we elke week 2 massas kregen van een tegenstander die groter was. Verder om iets te kunnen moet er per week ook een massa gegooid worden. Dat kost gewoon enorm veel tijd en energie. Zijn maar weinig mensen die dat op kunnen brengen, zeker als er ook belangrijke spelers stoppen vanwege prive omstandigheden.
Qua dorpen was er een groot probleem vanwege het gebroken Get High (rip phalanxen) en de activiteit was er gewoon weg niet meer. Dan stopt het snel voor een stam, zelfs al heb je nog 'maar' 2 mil verloren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
5.599
Het lijkt mij verder dat het niet uit de lucht valt dat accounts als GH en PVM breken? Ook zonder nap is dat een praktisch onhoudbaar front waarbij PVM er goed aan dacht te doen om nog meer front te edelen door zuid rim te pakken. Dat die 2 fronten zouden vallen was ingecalculeerd neem ik aan?
 
Reactiescore
766
Het lijkt mij verder dat het niet uit de lucht valt dat accounts als GH en PVM breken? Ook zonder nap is dat een praktisch onhoudbaar front waarbij PVM er goed aan dacht te doen om nog meer front te edelen door zuid rim te pakken. Dat die 2 fronten zouden vallen was ingecalculeerd neem ik aan?
Voordat de NAP er was hadden we de overhand en was het niet de bedoeling dat accounts als bijvoorbeeld IAA er mee zouden kappen, dat is de enige reden dat PVM een huge front kreeg? GH heeft ook gewoon laten zien het front aan te kunnen.

Hoezo wordt er nu opeens wel van een GAP en een BG gesproken btw? Terwijl ons echt verzekerd was dat dat niet het geval was? Om terug te komen op jouw vraag, nee, het was niet ingecalculeerd dat het front van PVM en GH zou gaan breken aangezien we overal steady winsten boekte en niet hadden verwacht dat een partij zich aan een samenwerking zou wagen.
 
Reactiescore
5.599
Voordat de NAP er was hadden we de overhand en was het niet de bedoeling dat accounts als bijvoorbeeld IAA er mee zouden kappen, dat is de enige reden dat PVM een huge front kreeg? GH heeft ook gewoon laten zien het front aan te kunnen.

Hoezo wordt er nu opeens wel van een GAP en een BG gesproken btw? Terwijl ons echt verzekerd was dat dat niet het geval was? Om terug te komen op jouw vraag, nee, het was niet ingecalculeerd dat het front van PVM en GH zou gaan breken aangezien we overal steady winsten boekte en niet hadden verwacht dat een partij zich aan een samenwerking zou wagen.
BG is nooit het geval geweest en zal van Mark een vergissing zijn geweest.
Menig idee ging wel inderdaad rond dat we een GAP hadden, echter is deze nooit gebruikt en daarom weet ik ook niet zeker of dit daadwerkelijk zo was. Hier kan Melvin je het beste antwoord op geven doordat onze leiding nogal vaak wisselde en dus ook het beleid.

Ik weet van enkele Hi ho spelers dat zij er niks ik zagen om IAA zo een verantwoordelijkheid te geven omdat zij dachten dat ze dit niet aankonden. Wat ook wel bleek, dus er moet geluid binnen Hi ho zijn geweest om hier eens grondig naar te kijken.
Je verhaal bij GH kan zeker kloppen, daar heb ik geen weet van. Ik kijk echt gewoon naar de grootte van het front en zag dat dit enorm was tov wat normaal acceptabel is, de desbetreffende spelers zouden dit misschien idd aangekund hebben.
 
Reactiescore
173
Laten we dit stukje nu even zitten voor wat het is en ons richten op die eerlijke verdeling. Iedere stam heeft in dit verhaal zn goede en minder goede dingen gedaan, Fier had inderdaad op deze move ook al eerder kunnen anticiperen. Vind het een ieder zn verantwoordelijkheid nu om er nog een leuke eindbattle van te maken.

Nog even een note waar ik wat op wil zeggen en hier al vaker voorbij komt: Fier gaan afschilderen als een stel jankerds etc is grotendeels onterrecht. Meeste willen hier gewoon net als jullie er nog een mooi iets van maken. De wereldchat aanhalen lijkt mij trouwens ook niet representatief. Daarbij is het zo dat Fier de accounts Prone en PVM aan het wankelen bracht, TAOW gaf de beslissende zet om voor Hi-Ho de brui aan te geven en ik ga niet zeggen dat TAOW dankzij ons geprofiteerd heeft, maar het heeft toch wel een bepaald voordeel als je een stammassa laat aankomen nadat je BG een massa heeft laten aankomen. Als het andersom was geweest was het misschien ook nog wel weer heel anders gelopen.



Accounts waaronder ik ja kregen dag in dag uit ook genoeg incommings. Daarbij had acta een lange tijd geen nachtco waardoor k op veel dagen met honderden ongetagde inc s ochtends nog moest verwerken voor mn dag al begon. Jullie hadden meer fronten, right. maar om te beginnen over 'jullie speelwijze´ is iets waar jullie zelf net zo aan meededen ;)

Effin, genoeg over gezegd hier. Beroep op ieder zn verantwoordelijkheid om er nog wat leuks van te maken! :)
Je kan mij niet vertellen dat acta evenveel incs kreeg elke dag als ijkyo en prone. Ikzelf heb prone veelte lang alleen gedraaid, want Bjorn heb een lastig privé leven. En dag in dag uit kregen wij incs van elke speler van Fier(en jullie zeker niet van elke speler van HiHo), including bijvoobeeld Leone die 100% safe lag en gwn 3x per dag een 1c Ronde gooide met clears ertussen op onze backline. Uit reactie heb ik inderdaad geprobeerd de druk om te draaien naar acta toe, ipv alleen op ons. Dit kon ik gewoon niet meer blijven doen en verwaterde het op den duur.

Dit resulteert in het uitdunnen van teams, uitputten van de spelers die dan nog overblijven en t quitten op basis van vermoeidheid, motivatieloosheid en tijdsgebrek op privégebied. Hierop antwoord ik ook op de opmerking van @Against All Odds , ja er was veel meer aan de hand dan alleen het dorpenverlies van pvm, prone en GH. De uitputtingsstrijd is gewonnen door jullie, op basis van het minder front waar jullie op hoefde te focussen en het activiteitslevel wat bij jullie aanzienlijk hoger lag. Waaronder ik ben hier aan ten onder gegaan, ik trok het gewoon niet meer om elke nacht meerdere keren wakker te worden van 1c Spam en 3 dagen op rij elke week 150+ edels te deffen van acta.

Meerdere spelers voelden hetzelfde en kregen een domper in hun activiteit en motivatie. Teams werden op andere accs ook gewoon uitgedund en de uithoudingsvermogen strijd bleef maar aanhouden. Na het dorpenverlies van accs zoals pvm, prone en GH heeft het geresulteerd in het opbreken van HiHo. Dat was eigenlijk de laatste druppel voor de overvolle emmer.
 
Reactiescore
1.075
Wel grappig dat je 150 edels aanhaalt van fier op een nacht terwijl taow er 1000+ gooit per massa.
 
Bovenaan