Stelling van de dag

Reactiescore
49
Had jij niet gewoon 2 boost accounts?Bekijk bijlage 19065

Nope, we waren met 4 vrienden gestart en 4 zelfde namen accounts gemaakt, had ik echt niet gedaan als ik die account als boost wilde gebruiken. 2 van die vrienden hadden het spel nog nooit gespeeld, en waren er al snel klaar mee toen ze erachter kwamen hoe veel tijd het ging kosten, dus heb hun geinternd en zij hebben daarna ook nooit meer op Mien Jong gespeeld. Dit zijn 6 dorpen geweest zoals je ziet, kan er ook wel bij halen hoeveel dorpen Vinci of andere hi ho leden geinternd hebben. Is een klein beetje meer geweest.
 
Reactiescore
3.575
Ben je echt zo’n kleuter?

5689a08da5027044f3db79c1db98ef6a.png


Gewoon feiten. Als Hiho iets wilt beweren kunnen ze dit best onderbouwen met gegronde argumenten. BG's draaien vv's voor elkaar, BG's verlenen elkaar def. Dit zijn o.a 2 heel belangrijke aspecten die ik iedereen sterk afraad binnen Fier om te doen (in mijn ambtstermijn van leider) en bij mijn weten ook nog niet hebben plaatsgevonden.


Ik spreek nu even voor mezelf en niet namens Fier. Als je mijn persoonlijke mening en inschattingsvermogen zou vragen betreft wereldverloop is dat nog altijd een streven naar een 1 v 1 v 1. Menig Hiho speler heeft dat sterk in twijfel getrokken doordat wij met een 3de partij een NAP namen. Enkel moeten we er wel bij vertellen dat menig Hiho speler niet zo heel intellectueel is.


Schets 1: Fier en Taow namen geen NAP, resultaat zou zijn dat Fier klappen zou krijgen tegen TAoW, AAO en Leone waren gebroken geweest, eventueel Firefox ook al maakt dat opzich weinig uit in het eindresultaat. Dit is het gevolg doordat TAoW betreft clustering veel verder stond als ons daar en hun spelers gemiddeld ook beter waren als ons op dat front. Fier zou verder gewoon stabiel staan aan de andere kant tegen TM en Hiho. Wegens het beperkte tot geen front. Worst case scenario, Acta zou gebroken zijn geweest door IAA, omdat Acta verwaarloosd werd, Chuchu had het front overgenomen en Fier zou gewoon stabiel hebben gestaan. Na het vallen van AAO, Leone en FF zou TAoW nu wel tegen een goed geclusterde core kern van Fier komen dat wel evenwaardig weerstand zou kunnen bieden.

TAoW zou in de tussentijd ze onze 3 front accounts wegspeelde volledig weggespeeld worden door Hiho in de noordkant. En uiteindelijk ook tegen Fier daardoor het lootje leggen. Waarna Fier ook kansloos is tegen Hiho zijn overmacht.

Conclusie: Zonder NAP tussen TAoW en Fier zijn beide stammen kansloos waarbij TAoW als eerste zou afvallen al is dat volledig irrelevant wie het eerste afvalt. Daarbij kan je dus concluderen dat zowel TAoW als Fier deze NAP evenhard nodig hadden.

Een 1 v 1 v 1 strijd zou het zonder NAP in dat opzicht nooit geweest zijn.


Schets 2: TAoW en Fier nemen een NAP, ze rechten de rug en kunnen standhouden tegen Hiho, niet easy maar gewoon 50/50, niet vergeten dat tijdens de NAP, Hiho alsnog acc's heeft gebroken bij o.a Alea. Dus tegen de zogezegde overmacht is er alsnog progressie geboekt.

Hiho zal in alle waarschijnlijkheid de strijd tegen beide verliezen, het resultaat van te vroeg gepiekt te hebben in de wereld. Als je te vroeg piekt krijg je nu eenmaal meer weerstand en gaan stammen elkaar opzoeken uit noodzaak. Het is wellicht moeilijk te begrijpen voor sommige maar te snel te goed zijn is niet altijd zo voordelig. Je kan beter pas de overhand nemen op de juiste tijd, de juiste tijd is wanneer het te laat is er nog iets tegen te gaan ondernemen. Hoe vroeger je piekt in een wereld, hoe meer kans je u tegenstanders geeft.

Dat gezegd zijnde en dan wijs ik nu nogmaals op mijn eigen ideologie, brengt een NAP meer kansen toe een 1 v 1 v 1. Hiho moet gewoon effe zware klappen krijgen om de balans weer goed te krijgen in de wereld. Hiho spelers zeggen nu, ja maar de balans is al in ons nadeel.

Fout, de balans is nog altijd dik in jullie voordeel als je Fier en TAoW niet bij elkaar zou tellen, waarom zouden wij de NAP nu weg doen omdat we zogezegd (samen) veel sterker zijn, dan neemt Hiho in no time weer de overmacht. Hiho moet redelijk diep zakken, zodat een 1 v 1 v 1 voor alle 3 de stammen gelijk of zo gelijk mogelijk is. In mijn mening mag de NAP met TAoW dan weer weg en kan er een 1 v 1 v 1 ontstaan met gelijke wapens, veel meer dan als er geen NAP zou zijn.


Als Hiho spelers dan zeggen ik mezelf tegenspreek door een NAP te nemen en alsnog 1 v 1 v 1 te roepen lach ik dat gewoon weg, dat is kortzichtigheid en een gebrek aan visie.


Ik deel namelijk wel de mening dat op deze manier winnen beetje een zwaktebod zou zijn, niet mijn style alvast. Ikzelf pleit nog altijd voor een 3 strijd, echter ben ik wederom geen leider meer, ook niet heel actief meer laatste weken. Ben van mening dat je niet je wil moet opleggen voor meer oorlog, meer strijd als je er zelf niet vaak meer bent, dus ik ga zeker mijn wil niet opleggen hiervoor, wat ik in normale doen zeker wel gedaan had. De stammen moeten onderling maar uitmaken wat ze precies willen. Maar dit is wel zoals ik het zie.


Daarbij wil ik nog meedelen dat de post's vanuit Hiho die het spel zielig vinden hoe het nu gespeeld word echt volstrekt misplaatst en zelfs hypocriet. Ik heb die weners niet gezien toen Hiho een volstrekt grote overmacht had en om dan nu andere daarom zielig gaan noemen, wek je weinig sympathie mee op.
 
Reactiescore
180
Scherpe post! Dus eigenlijk zou je kunnen stellen dat de conclusie van het verhaal is: NAP is gerechtvaardigd door het boosten van HiHo. Daaruit volgt wel dat er gestreefd wordt naar een 1v1v1, alleen wel wanneer HiHo een paar milioentjes kwijt zijn.

Ik ben wel benieuwd of dit zo zou gaan lopen ;). Het zou Fier en TAoW wel sieren al zouden ze naar die 1v1v1 streven, na het inkorten van de kwantitatieve macht van HiHo. Ik ben dan wel benieuwd, stel dat HiHo, ondanks de kwantitatieve overmacht van Fier en TAoW momenteel, toch door kan breken op fronten en hun kwantatieve voorsprong zelfs kan uitbreiden. Zou dit gaan resulteren in een uitstelling van de NAP, of zelfs het smeden van een BG/fusie? Wordt dit dan ook nog steeds geblamed op dat boosten van HiHo? Of, zou het als "verdiend" worden gezien?
 
Reactiescore
3.575
De NAP is gerechtvaardigd door de kwantitatieve overmacht. Als Hiho dit door eigen kunnen behaald heeft, door boosten of beide maakt daarin weinig uit.


Als Hiho in de huidige vorm wint van TAoW & Fier zijn ze gewoon beter, dan ga ik dat zeker niet afdoen als niet verdiend. Maar stel dat dit zo zou gaan lopen en Hiho breekt nog accounts tijdens de NAP dan zou een BG en fusie een optie kunnen zijn in de toekomst ja, als je het samen al niet kan met een NAP ben je individueel zeker kansloos. In mijn ogen moet het ook niet gestoken worden op het boosten maar op de kwantitatieve overmacht in zijn totaliteit, boosten is daar gewoon een of misschien het grootste onderdeel in geweest om daartoe te bekomen, maar ik zou het algemeen op de kwantitatieve overmacht steken, wat opzich ook gerechtvaardigd is je daar tegen te bewapenen d.m.v diplomatie. Vergeet niet dat in de huidige vorm NAP's en BG's tussen de 2 gekende stammen ook handicaps met zich meebrengen.

Het is niet allemaal zwart of wit, punt is wel dat Hiho er nu moeilijk voorstaat, het is ofwel winnen tegen TAoW & Fier waarna deze nauwer gaan samenwerken waartoe ze verplicht worden, waarna het een 1 v 1 strijd zal worden waarin je kan hopen Hiho het zal winnen ofwel krijgt Hiho komende tijd veel slaag wat mentaal moeilijk zal zijn maar daarna zitten ze wel weer in de race voor een 3 strijd met gelijke wapens. Die 2 kanten kan het opgaan nu. Nogmaals mijn persoonlijke kijk en niet die van Fier of TAoW.
 
Reactiescore
1.581
De NAP is gerechtvaardigd door de kwantitatieve overmacht. Als Hiho dit door eigen kunnen behaald heeft, door boosten of beide maakt daarin weinig uit.


Als Hiho in de huidige vorm wint van TAoW & Fier zijn ze gewoon beter, dan ga ik dat zeker niet afdoen als niet verdiend. Maar stel dat dit zo zou gaan lopen en Hiho breekt nog accounts tijdens de NAP dan zou een BG en fusie een optie kunnen zijn in de toekomst ja, als je het samen al niet kan met een NAP ben je individueel zeker kansloos. In mijn ogen moet het ook niet gestoken worden op het boosten maar op de kwantitatieve overmacht in zijn totaliteit, boosten is daar gewoon een of misschien het grootste onderdeel in geweest om daartoe te bekomen, maar ik zou het algemeen op de kwantitatieve overmacht steken, wat opzich ook gerechtvaardigd is je daar tegen te bewapenen d.m.v diplomatie. Vergeet niet dat in de huidige vorm NAP's en BG's tussen de 2 gekende stammen ook handicaps met zich meebrengen.

Het is niet allemaal zwart of wit, punt is wel dat Hiho er nu moeilijk voorstaat, het is ofwel winnen tegen TAoW & Fier waarna deze nauwer gaan samenwerken waartoe ze verplicht worden, waarna het een 1 v 1 strijd zal worden waarin je kan hopen Hiho het zal winnen ofwel krijgt Hiho komende tijd veel slaag wat mentaal moeilijk zal zijn maar daarna zitten ze wel weer in de race voor een 3 strijd met gelijke wapens. Die 2 kanten kan het opgaan nu. Nogmaals mijn persoonlijke kijk en niet die van Fier of TAoW.

Dat ligt er aan. Als spelers/clusters gebroken worden dan zal uiteindelijk Fier/Taow een kwantitatieve overmacht krijgen. Ik denk dan ook niet dat de NAP zal stoppen totdat 1 van de 2 of miss beide het gevoel hebben dat ze nu wel redelijk safe zitten en dat ze zonder NAP hiho ook wel klein kunnen krijgen, dan zou het niet echt meer 1v1v1 zijn en maakt Hiho weinig kans meer naar mijn mening.
 
Reactiescore
3.575
Als Hiho de onderliggende partij van de 3 word zullen Fier en TAoW ook meer naar elkaar kijken en nog weinig focus op Hiho zetten. Dan komt Hiho in de positie om de 3de hond te spelen en te profiteren van een veldslag tussen de andere 2 stammen.

En zo zal het altijd schuiven, tot 1 stam dermate voorsprong neemt dat de andere 2 er nog weinig tegenover kunnen brengen, zal nog wel tijdje duren. 1 ding is zeker, er zijn nog veel te veel accounts in de wereld, voor het zover komt zal 1/3de moeten sneuvelen.
 
Reactiescore
1.581
Als Hiho de onderliggende partij van de 3 word zullen Fier en TAoW ook meer naar elkaar kijken en nog weinig focus op Hiho zetten. Dan komt Hiho in de positie om de 3de hond te spelen en te profiteren van een veldslag tussen de andere 2 stammen.

En zo zal het altijd schuiven, tot 1 stam dermate voorsprong neemt dat de andere 2 er nog weinig tegenover kunnen brengen, zal nog wel tijdje duren. 1 ding is zeker, er zijn nog veel te veel accounts in de wereld, voor het zover komt zal 1/3de moeten sneuvelen.

Ja dat is ook wel zo, ik snap de nap ook wel als je de redenen hoort van de tegenpartij maar het is gwn k*t als je de partij bent waar het je overkomt :p
 

Deleted User - 487966259

Guest
De NAP/BG is een feit en zal ook niet meer weggaan imo. Het feit dat er met dusdanig veel jumpclusters wordt gewerkt krijg je naar verloop van tijd zo slechte clusters dat het verbreken van de NAP/BG quasi onmogelijk is geworden. Als er dan dus na het eventueel breken van Hiho overgegaan zou worden tot een 1v1 tussen TAOW en Fier krijg je gewoon een oorlog die nergens op slaat met spelers die overal liggen en spelers die over de hele lengte van de andere stam liggen (kijk nu bv maar al naar triballegende)
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.772
Als Hiho de onderliggende partij van de 3 word zullen Fier en TAoW ook meer naar elkaar kijken en nog weinig focus op Hiho zetten. Dan komt Hiho in de positie om de 3de hond te spelen en te profiteren van een veldslag tussen de andere 2 stammen.

En zo zal het altijd schuiven, tot 1 stam dermate voorsprong neemt dat de andere 2 er nog weinig tegenover kunnen brengen, zal nog wel tijdje duren. 1 ding is zeker, er zijn nog veel te veel accounts in de wereld, voor het zover komt zal 1/3de moeten sneuvelen.

Die theorie is niet altijd juist. Op W69 is wel gebleken dat de zwakkere van de 3 ook constant onder vuur genomen werd en het meer een wedloop werd tussen de andere 2 stammen van wie er het meeste terrein pakte. Hoeft natuurlijk niet, maar dat scenario bestaat ook.

Ik hoorde trouwens dat Leone een CF pakte via TaoW? Is dat niet een element van een BG?
 

DeletedUser79458

Guest
5689a08da5027044f3db79c1db98ef6a.png


Gewoon feiten. Als Hiho iets wilt beweren kunnen ze dit best onderbouwen met gegronde argumenten. BG's draaien vv's voor elkaar, BG's verlenen elkaar def. Dit zijn o.a 2 heel belangrijke aspecten die ik iedereen sterk afraad binnen Fier om te doen (in mijn ambtstermijn van leider) en bij mijn weten ook nog niet hebben plaatsgevonden.

Het afstaan van dorpen van TaoW zodat Fier kan jumpen, neigt dat niet heel erg naar een BG? Mooi dat jullie jezelf voor de gek willen houden maar dit is toch gewoon 100% een BG. Snap dat jullie een BG met elkaar gesloten hebben want anders was de wereld waarschijnlijk stuk sneller klaar maar kom aub niet zeggen dat dit geen BG is want anders zou Triballegende echt geen front afgeven aan Il Leone.

Jammer dat de stam met de meeste kwaliteit (waarschijnlijk) het onderspit zal delven door deze BG.
 
Reactiescore
180
Het afstaan van dorpen van TaoW zodat Fier kan jumpen, neigt dat niet heel erg naar een BG? Mooi dat jullie jezelf voor de gek willen houden maar dit is toch gewoon 100% een BG. Snap dat jullie een BG met elkaar gesloten hebben want anders was de wereld waarschijnlijk stuk sneller klaar maar kom aub niet zeggen dat dit geen BG is want anders zou Triballegende echt geen front afgeven aan Il Leone.

Jammer dat de stam met de meeste kwaliteit (waarschijnlijk) het onderspit zal delven door deze BG.
Als er inderdaad dorpen worden afgegeven door TAoW aan Fier of andersom om een sterker front te verkrijgen bij HiHo praten velen zichzelf hier wel tegen door te blijven hameren op het begrip NAP. Praktisch lijkt het dan wel op een BG helaas :S.

Maar ik weet hier het fijne niet van en zal het maar even moeten opzoeken.

En wat aapjeklapklap zei ben ik ook wel bang voor wat de toekomst zal zijn; het zoverre breken van HiHo totdat HiHo een underdog wordt met geringe kans van een wereldwinst. Dat zou wel zonde zijn van de mentale uitputting en het blijven strijden met de langste adem van de spelers van HiHo. Zelfs nadat de NAP dan weg zal zijn, zal in mijn ogen niet meteen de rollen omgedraaid worden. Ik vermoed dat Fier en TaoW HiHo verder zullen proberen te breken om zelf sterker tegenover elkaar te kunnen staan in hun eindstrijd.

Ik hoop wel dat ik fout zit en dat dit niet zo zou gaan lopen.
 
Reactiescore
1.075
Het afstaan van dorpen van TaoW zodat Fier kan jumpen, neigt dat niet heel erg naar een BG? Mooi dat jullie jezelf voor de gek willen houden maar dit is toch gewoon 100% een BG. Snap dat jullie een BG met elkaar gesloten hebben want anders was de wereld waarschijnlijk stuk sneller klaar maar kom aub niet zeggen dat dit geen BG is want anders zou Triballegende echt geen front afgeven aan Il Leone.

Jammer dat de stam met de meeste kwaliteit (waarschijnlijk) het onderspit zal delven door deze BG.
Leuk dat hi ho zichzelf nog steeds blijft overschatten terwijl de helft dreigt te stoppen omdat ze es tegenstand krijgen.
 
Reactiescore
1.075
Als er inderdaad dorpen worden afgegeven door TAoW aan Fier of andersom om een sterker front te verkrijgen bij HiHo praten velen zichzelf hier wel tegen door te blijven hameren op het begrip NAP. Praktisch lijkt het dan wel op een BG helaas :S.

Maar ik weet hier het fijne niet van en zal het maar even moeten opzoeken.

En wat aapjeklapklap zei ben ik ook wel bang voor wat de toekomst zal zijn; het zoverre breken van HiHo totdat HiHo een underdog wordt met geringe kans van een wereldwinst. Dat zou wel zonde zijn van de mentale uitputting en het blijven strijden met de langste adem van de spelers van HiHo. Zelfs nadat de NAP dan weg zal zijn, zal in mijn ogen niet meteen de rollen omgedraaid worden. Ik vermoed dat Fier en TaoW HiHo verder zullen proberen te breken om zelf sterker tegenover elkaar te kunnen staan in hun eindstrijd.

Ik hoop wel dat ik fout zit en dat dit niet zo zou gaan lopen.

T probleem zal eerder zijn dat wanneer enkelen gebroken worden de rest van hi ho eerder zal quitten ipv underdog te spelen.
 
Reactiescore
1.581
Als het al zo triest moet zijn dat Taow en Fier elkaar gaan helpen met edelsmijt dorpjes dan is het niveau wel tot het uiterste gedaald. Kan mij niet voorstellen dat iemand dan nog zin heeft om tegen zo'n zielige tegenstander te spelen, ik niet iig.

Lekker makkelijk praten "de helft dreigt te stoppen omdat ze es tegenstand krijgen" daar is weinig van waar en ik denk ook niet dat jij de situaties kent.
Er zijn 2 accounts die met privé problemen kampen maar dat gaan we zeker zo goed mogelijk proberen op te vangen. Beetje een misplaatste opmerking dus als je in een stam zit die liever kiest voor de weg van de minste weerstand.
 

DeletedUser79458

Guest
Leuk dat hi ho zichzelf nog steeds blijft overschatten terwijl de helft dreigt te stoppen omdat ze es tegenstand krijgen.

Tot nu toe heeft Hi Ho het meeste laten zien dus vind ik het terecht om hun als meest kwalitatieve stam te benoemen. Denk dat jullie jezelf desmatig onderschatten dat jullie uit wanhoop een BG zijn aangegaan ipv een NAP.

En blijf vooral hameren op dat we een BG hebben, iedereen van ons liegt natuurlijk glashard in jullie gezicht :p

Waarom worden er dan dorpen afgestaan van TaoW aan Fier afgestaan?
 
Bovenaan