Stelling van de dag

Deleted User - 487966259

Guest
Over dat geval met donny valt natuurlijk ook wel wat te zeggen. Is helemaal niet zo netjes gebeurd als jij hier laat uitschijnen met je ODA PVM en dat weet je best ook wel;)
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Reactiescore
983
Allemaal nutteloze discussies.

Hi ho boostte veel early, hebben daarvoor de prijs nu moeten betalen omdat Fier en Taow geen andere weg zagen. Is dat iets om fier op te zijn? (hehe) idk. Is dat slim gespeeld? En of!

Taow pakt Fier toch als het uiteindelijk op een 1v1 zou aankomen aangezien er dan geen stam meer is om een NAP/bg mee af te sluiten om hun hachje te redden dus dit doet er allemaal niet toe.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Stelling: De NAP tussen TAoW en Fier is het verpesten van de wereld door een oneerlijke overmacht te creëren?

EDIT: Dit is geen sneer naar TAoW en fier toe, ben gewoon benieuwd naar de meningen, ik heb ook mijn mening gegeven.

Kaartje: Kamp TAoW + Fier = wit, Hi Ho = zwart. Hierbij zijn twijfelachtige stammen bij fier en TAoW niet door mij meegenomen! Ik weet namelijk niet precies wie er allemaal met TAow/fier samenwerkt.

Wit:
Fier 30m
TAoW 22m
DodoDo 5.1m
DOT! 4.1m
Snow. 1.9m
OMA 1.2m
Wagen 1m

Totaal: 63.3 Miljoen punten, waarvan 30+22+1.3(ethereal)+3(Firefox)+1.9(snow)= 58.2 miljoen aan hoofdaccounts

Zwart:
Hi Ho 36m
TM 3m
Seven 2.3m
RW 1.9m
PVM 1.8 m
Jo Ho 1.7m
Out 800k
RST 800k

totaal: 48.3 m waarvan 36+2(IAA) = 38m aan hoofdaccounts

Tussen de kampen zit zoals aan de opgetelde punten te zien een flink verschil. Vooral het verschil in hoofdaccounts laat mij schrikken. Het ledenaantal 8 (TAoW) + 10 (Fier) + 3 (Snow./alea) vs 11 hi ho + IAA laat mij erg schrikken. Hierbij komt dat TAoW en Fier nog vele accounts safe hebben liggen en daardoor veel meer spelers tot hun beschikking hebben. Wanneer de kaart wordt bekeken is te zien dat TAOW en fier samen bijna 2.5 continent tot hun beschikking hebben en Hi Ho net iets meer dan 1.5.

Naar mijn mening is de samenwerking tussen Fier en TAoW (ookal is het alleen een NAP volgens hun) een trieste zaak. Meerdere accounts die in de safe lagen zijn inmiddels al door de NAP naar het front gejumped (QQ, Fanta, UM, Whale, AAO, firefox ect). Mede door de jumps is het beeld op de wereld erg veranderd. Hi Ho vecht tegen een overmacht waar je u tegen zegt, en breekt zelf echter nog wel accounts door knap offensief werk (kanade op 2 plekken, Toilet en MI).

Mijn antwoord op de stelling: De NAP tussen Fier en TAoW is niet persee een slechte keuze voor beide stammen, anders had Hi Ho een voordeel gehad, echter hoe ze het aanpakken met jumps ect. maakt het wel een trieste actie. Jullie (fier en TAoW) doen er beide alles aan om Hi Ho te breken, en gaan hierdoor samen vollop 1c spammen op alle accounts van Hi Ho, laten alle safe accounts jumpen naar het front ect. Wat het gewoon een lastige situatie maakt voor Hi Ho.

Edit: 1c spam is ofc niet verkeerd, maar het maakt het wel minder leuk voor ons aangezien we tegen een overmacht vechten. Ik vind het jumpen van alle accounts richting Hi Ho dan wel weer jammer.

Ik steun jullie beslissing over de NAP misschien, maar hoe jullie het aanpakken atm is gewoon triest! Ik wil hier best over in gesprek gaan met jullie, aangezien ik weet dat jullie het er niet mee eens zijn.

Bekijk bijlage 19052

Zeker nu IAA weggespeeld is, ziet het kaartje er natuurlijk vrij nadelig uit voor Hi Ho. Toch kan je op het kaartje duidelijk zien dat jullie 50%, of eigenlijk nu 45%, van de wereldrim in handen hebben. Door de ligging van jullie phalanxen bestrijken jullie nou eenmaal een halve wereld, want dat is ook gewoon zo gepland in het begin. Fier heeft 30% van de wereldrim in handen en TAoW de overige 25%. Het is dan ook bijna onmogelijk voor zowel Fier als TAoW om een 3-strijd aan te gaan, omdat de hi ho phalanxen zijn ingericht voor een 2-strijd en niet voor een 3-strijd. Bij een 2-strijd zouden Kyuka, Et Murus en Tribal met zijn 3e moeten fronten op een halve wereld tegen 5 Hi Ho accounts. Deze 3 account hebben dan ook nog eens geen volledige toegang tot aan de rim, omdat daar de frontspeler met Fier al liggen (vooral Tribal heeft hier last van en in mindere maten Kyuka).

De kans dat TAoW dat overleeft is niet groot, zeker aangezien ik denk dat Hi Ho en TAoW qua niveau redelijk gelijkwaardig zijn (dus wij er niet bovenuit steken). Voor Fier geldt dit allemaal net wat minder, omdat zij nou eenmaal meer dorpen/punten in bezit hebben. De kans dat Fier ook TAoW gaat focussen om punten in te halen is echter wel groot zonder NAP, omdat TAoW een makkelijker target lijkt. Stel dat TAoW breekt en beide kampen edelen 50% op, dan heeft Hi Ho weer een overmacht te pakken op Fier. Nu acht ik Fier ook niet beter dan Hi Ho, dus ook zij zullen daarna een relatief gemakkelijke prooi zijn voor Hi Ho.

Uiteindelijk moet ik concluderen dat het geen oneerlijke overmacht is tegen Hi Ho, maar een noodzakelijke overmacht om weerstand te kunnen bieden.
 

Deleted User - 487890096

Guest
Ik mis de relevantie naar het punt waarover gediscussieerd wordt.
Hij zegt dat het karma is dat wij een overmacht tegen ons hebben omdat we mb's gebruiken om te groeien, terwijl hij zelf van letterlijke boost dorpen gebruik maakt om uberhaupt een account te worden met meer dan 100k punten. Is dit niet wat krom van die speler?
 

DeletedUser81857

Guest
Night train die vv draaide bij Armada,maar nog steeds heeft Hi ho geen banden met Armada?

Oké, even voor de duidelijkheid: ARMADA heeft nooit enige vorm van een relatie met HiHo gehad.
Waarom heeft HiHo dan VV van een ARMADA speler? Dat weet niemand binnen ARMADA. IAA zal hem wel hebben overtuigd die VV aan HiHo te geven.
 
Reactiescore
259
Donny is door king PVM benaderd om samen te gaan werken. Toen hij daar niet aan toe gaf werd hij uiteraard per abuis door king pvm opgeeedeld. Dat je dan dat laatste stukje met een tw stats screen aanhaalt neigt zo ongeveer naar misselijkmakend. Eerst om een samenwerking vragen, erna opedelen als hij niet mee wil werken. Daarbij is het ook zo dat jullie vv's pakten (postelero, banshee, wie weet nog meer?) om fier tegen te houden / irriteren. Jullie goed recht hoor maar ga dan niet zeggen dat er geen banden waren ' op 1 vvtje na' want dat is niet de werkelijkheid hoe die is.

Daarbij had IAA geen bg met jullie maar wel met prone en king pvm een persoonlijke nap afgesloten, wat praktisch een bg voor jullie was. Net zoals wij aan TAOW praktisch een bg ook hebben ookal is het officieel een NAP.

Groetjes vanuit een 1c ondergespamd account trouwens, haha.
 
Reactiescore
173
Voor als ik er nu naar kijk zou ik zeggen; eens. Alleen was ik er niet vanaf het begin en lees ik hier veel dat HiHo blijkbaar veel geboost heb in het verleden. Als ik dan zo objectief mogelijk probeer te kijken naar de situatie zou ik zeggen; okee logisch dat er een NAP heerst tussen TAoW en Fier.

Haalt wel inderdaad niet weg dat vervolgens de positieve gevolgen voor Fier en TAoW; safe liggende accs die 100% van hun deff uit kunnen zetten, actiefste cospelers naar frontaccs zetten(zou me logisch lijken als dit gebeurd, maar ik zeg dit niet met zekerheid), jumps vanuit de safeaccs om mee druk te gaan zetten tegen HiHo. Dit gaat gepaard met accs die in de rim chillen met 0 incs, en zelf elke dag 1c Kunnen spammen op HiHo zonder iets terug te krijgen(of wellicht in vele kleinere mate). Dan zou ik zeggen; eerlijk? Nee, absoluut niet. Verdiend? Menen vele spelers hier wel, alleen deze "straffen" of "karma" zijn wel van grote mate. Maar helaas kan ik het niet vergelijken met de acties van HiHo in het verleden aangezien ik daar weinig kaas van heb gegeten.
 
Reactiescore
1.075
hier had Hi Ho tot die tijd niks mee te maken. en dat laat onze stats denk ik ook wel zien.

dat TM zaken deed met de 2 rim stammen was dan ook zeker niet ons pakkie aan.


Enige wat je hier aangeeft is een soort van stab van jullie naar armada . Armada helpt hi ho en iaa al maanden. Plots worden spelers daar verplicht om zich te laten internen of hun acc af te geven aan hi ho (wat bij minstens 1 acc is gelukt, waardoor er een speler van hi ho is/was overgestapt naar een acc diep in de fier rim.) Meer dan extreem laag spel vanuit Hi Ho kan je hier niet over zeggen.
 
Reactiescore
603
Ik wil hier wel erbij vermelden dan TAoW NIET gestart met 40 extra accounts zoals Hi Ho wel heeft gedaan in de start. De mb's zijn tijdens de wereld gerecruit om aan het tempo van Hi Ho te voldoen. Dat deze "slaafjes" in deze stage van de game ook aardig groot zijn is dus ook niet heel gek.

Ik denk dat je de statistieken van een paar maanden geleden nodig hebt om een eerlijk overzicht te creëren. Uit dat overzicht zal blijken dat Hi Ho toen wel degelijk super veel overmacht had. Echter is de overmacht niet optimaal gebruikt waardoor ze minder hard zijn gegroeid dan had gekund.

Dit is wat ik er van vind :)
 
Reactiescore
592
Eens dat Armada niet volledig is 'uitgebuit' door Hi Ho zoals sommigen beweren. Ik denk dat er veel verdeeldheid zat in die stam, en met sommigen heb ik wel te doen. Wilden eerst met TM (Hi Ho kamp dus, maar niet direct met Hi Ho) samenwerken om tegen Fier te strijden. Pakten dan soms een dorpje van Acta toen Acta een drama was, maar hebben verder niet echt van grote betekenis kunnen zijn. Wel hielden ze de groei van mij enorm op, en denk ik dat de meeste accounts dat zelf deden. Zonder vv. Daarvoor een dikke pluim naar de Armada spelers toe die hun mannetje stonden, zitten sportieve spelers tussen !;)

Langzaamaan beseften sommigen van Armada dat ze niet echt op hulp konden rekenen van TM (dat bij Hi Ho hoort), maar er uiteindelijk voorstellen kwamen om te laten internen. De vv van banshee is toen ook naar Hi Ho gegaan, wat ik persoonlijk liever in Armada zelf gezet had zien worden. Ja toen draaide een Donnyc bijvoorbeeld om en ging die solo tegen PVM, wat natuurlijk niet moeilijk is voor zo'n account als PVM samen met mb bram-takkie. Toen heeft Donnyc nog de vv bij ons gelegd, maar die hebben we afgewezen aangezien wij persoonlijk vv's buiten onze eigen stam niet zo sportief vinden.

Dus ja, er is door het Hi Ho kamp wel degelijk voor gezorgd dat Fier werd gestopt, maar niet alles en iedereen is via vv gebeurd.
Armada is inmiddels aardig gebroken, dus nu kunnen Fier en Hi Ho de strijd aan zonder externe partijen :D

Mand !
 
Reactiescore
490
Donny is door king PVM benaderd om samen te gaan werken. Toen hij daar niet aan toe gaf werd hij uiteraard per abuis door king pvm opgeeedeld. Dat je dan dat laatste stukje met een tw stats screen aanhaalt neigt zo ongeveer naar misselijkmakend. Eerst om een samenwerking vragen, erna opedelen als hij niet mee wil werken. Daarbij is het ook zo dat jullie vv's pakten (postelero, banshee, wie weet nog meer?) om fier tegen te houden / irriteren. Jullie goed recht hoor maar ga dan niet zeggen dat er geen banden waren ' op 1 vvtje na' want dat is niet de werkelijkheid hoe die is.

Daarbij had IAA geen bg met jullie maar wel met prone en king pvm een persoonlijke nap afgesloten, wat praktisch een bg voor jullie was. Net zoals wij aan TAOW praktisch een bg ook hebben ookal is het officieel een NAP.

Groetjes vanuit een 1c ondergespamd account trouwens, haha.

lol, nee? na de hele wereld lang 0 contact gehad te hebben met de stam kwam banshee met een pm waar letterlijk in stond : jullie mogen ons internen wij zijn klaar hier en gunnen jullie onze dorpen meer dan fier.

hier zijn we niet op in gegaan, tot de nap tussen fier en taow rake klappen binnen hi ho uitdeelde. Toen hebben we (zoals ik aankaarte in mijn eerste post) de vv van bashnee gepakt binnen de stam.

Ja er is daarna contact geweest met donny en ja jullie zullen vast hele mooie ss hebben. Maar de vraag naar zijn plannen. Waarop hij heeft geantwoord dan ga ik liever strijdend ten onder. Voor ons was dat ook goed en even goeie vrienden.
maar kom dan niet janken als je na 1 wave niks te vertellen hebt.

Om vervolgens onze actie dan als misselijkmakend te beschrijven is wel heel bijzonder, enkel omdat we de beste man in 1 x weg spelen na de gevraagde plannen?
 
Reactiescore
59
Donny is door king PVM benaderd om samen te gaan werken. Toen hij daar niet aan toe gaf werd hij uiteraard per abuis door king pvm opgeeedeld. Dat je dan dat laatste stukje met een tw stats screen aanhaalt neigt zo ongeveer naar misselijkmakend.

Uiterdaad is Donny nog een kans gegeven om samen te gaan werken met PVM. Hij was de wereld nog niet zat en is hem toen aangeboden of hij niet verder wou op een andere account om toch door te spelen. Het is hem duidelijk aangegeven ook vanuit TM zijn kant dat PVM er toch langs moest komen als hij dit niet wou toch overgenomen werd.


Daarbij is het ook zo dat jullie vv's pakten (postelero, banshee, wie weet nog meer?) om fier tegen te houden / irriteren. Jullie goed recht hoor maar ga dan niet zeggen dat er geen banden waren ' op 1 vvtje na' want dat is niet de werkelijkheid hoe die is.

Er is inderdaad 1 VV gepakt van Banshee en verder helemaal niemand. Banshee had zich al 2 maand geleden aangeboden als intern omdat hij er klaar mee was. Toen hij echt wou stoppen hebben wij de VV binnen de stam genomen en verder van helemaal NIEMAND.


Daarbij had IAA geen bg met jullie maar wel met prone en king pvm een persoonlijke nap afgesloten, wat praktisch een bg voor jullie was. Net zoals wij aan TAOW praktisch een bg ook hebben ookal is het officieel een NAP.

IAA was een NAP maar volgens mij was dat al een dikke maand verleden tijd en was hij gewoon binnen de stam aangenomen als BG. En dat is 1 grote speler met 2 MBs Yannick en Ruud die nog speelde. Word je ook niet heel warm van. Die pracktische BG met Toaw en Fier is toch heel wat anders. Wat TM en Hi Ho hadden is het zelfde als Fier met DOT! en DodoDo heeft.

Die NAP tussen Taow en Fier is pure wanhopigheid omdat je anders niet kan winnen.



En over Donny. Denk je nou echt dat PVM stil gaat liggen voor een stam waar IAA een BG mee had en Hi Ho verder niets mee te maken heeft? Wat moet King of pvm dan doen? uit zijn neus vreten en wachten tot Fier Donny op edelt? Donny had de keus om op een andere manier door te spelen en die nam hij niet aan. King of pvm gaat daarom niet stil liggen omdat een BG van een BG een BG hebben stil liggen.
 
Reactiescore
1.075

lol, nee? na de hele wereld lang 0 contact gehad te hebben met de stam kwam banshee met een pm waar letterlijk in stond : jullie mogen ons internen wij zijn klaar hier en gunnen jullie onze dorpen meer dan fier.

hier zijn we niet op in gegaan, tot de nap tussen fier en taow rake klappen binnen hi ho uitdeelde. Toen hebben we (zoals ik aankaarte in mijn eerste post) de vv van bashnee gepakt binnen de stam.

Ja er is daarna contact geweest met donny en ja jullie zullen vast hele mooie ss hebben. Maar de vraag naar zijn plannen. Waarop hij heeft geantwoord dan ga ik liever strijdend ten onder. Voor ons was dat ook goed en even goeie vrienden.
maar kom dan niet janken als je na 1 wave niks te vertellen hebt.

Om vervolgens onze actie dan als misselijkmakend te beschrijven is wel heel bijzonder, enkel omdat we de beste man in 1 x weg spelen na de gevraagde plannen?

Dus als alles goed gaat gewoon negeren, als r eff tegen gaat snel snel noobjes internen
 
Reactiescore
490
Dus als alles goed gaat gewoon negeren, als r eff tegen gaat snel snel noobjes internen
Als het even tegen zit maar snel een NAP in gang zetten? Actie reactie maat.
Heb Nu meerdere keren aangegeven dat de NAP een goede tactische zet is geweest!



maar chapeau zelf jullie overmacht op AF is een feit ;)
 
Reactiescore
1.075
Als het even tegen zit maar snel een NAP in gang zetten? Actie reactie maat.
Heb Nu meerdere keren aangegeven dat de NAP een goede tactische zet is geweest!



maar chapeau zelf jullie overmacht op AF is een feit ;)

Tgoh, enkel op acta ging t even rot, voor de rest weinig tegenslagen gehad. Leone was terug onder controle op t moment van de nap.
 
Reactiescore
490
Tgoh, enkel op acta ging t even rot, voor de rest weinig tegenslagen gehad. Leone was terug onder controle op t moment van de nap.

Tgoh, enkel op iaa gaat het even rot, voor de rest weinig tegenslagen gehad. NT is al terug onder controle
 
Bovenaan