Stelling van de dag

Reactiescore
1.075
Dat was niet het probleem bij Fier. Je negeert gewoon wat ik eerder zei, tijdens een 3 strijd zal er altijd een deff tekort ontstaan. Vooral op een wereld zonder toren is dat moeilijk voor elkaar te boksen.

Dat is dus het probleem, er is nooit een stemming geweest omdat Sammy en Martijn Hi Ho een smerig spelletje hebben gespeeld met Hi Ho. Ze zeiden dat er een stemming ging komen om NAP er af te halen toen Hi Ho op zn gat lag (veel spelers gestopt en heel veel verliezen aan beide Fier en TAOW). Maar die hebben dus glashard gelogen tegen zowel Hi Ho leiding als tegen haar eigen leden omdat beide heren dachten makkelijke winst binnen te halen om heel Hi Ho op te vegen tot ze 0 punten waren. Nu het ff tegen zit gelijk quiten echt een quitter die @Against All Odds

Mwha met degelijke phalanxen denk ik dat dat nog mee zou vallen, maar dan mag er gewoon geen enkel acc zijn die de phalanx qua ligging verneukt, zoals een iaa en acta zeg maar, die hadden teveel front, en het is dan aan de leiding om naar een oplossing te zoeken, op w22 hadden we bijv een perfecte phalanx strategie waar elk account perfect op zichzelf kon functioneren en geen stacks van buitenaf nodig had. Leone had dit probleem bij taow dan weer gekregen vgm, sint had heel weinig safe dus had ook stacks van buitenaf nodig doordat er sterk geanticipeerd was vanuit hi ho op kanade en prope en daardoor de noordzijde van sint bloot lag. Amen lag vol cfs, of omgekeerd, had teveel cfs bij hi ho.

Alle omstandigheden bijeen zouden er veel te accs in fier geweest zijn die zowel qua deff als activiteit niet zelfstandig konden draaien
 
Reactiescore
592
Lukraak elke dag 150 edels smijten zonder timings of enige uitgedachte strategie verder is in mijn ogen geen tactiek nee. Het is wel een uithoudingsvermogen strijd. Elke week 3 dagen op rij 150+ edels smijten put je je tegenstanders mee uit, ipv dat je ze test op hun kwaliteiten. Iedereen kan dat deffen, alleen niet wanneer teams zijn uitgedund en er te weinig activiteit verder is.

Jaa iedereen heb 1c spam gehad, alleen haal ik hier aan dat de Fier leden bij lange na niet evenveel 1c spam hebben gehad. Dit zeg ik niet op sympathie oid op te wekken, maar wel om mijn punt te verduidelijken dat dit een uitputtingstrijd was tegen een stam die meer activiteit, motivatie en kwantitatieve overmacht had. Gedoemd om te verliezen dus.

Mijn conclusie is dan ook; TaoW heeft betere massa's neergezet en meer op kwaliteit getest dan op uithoudingsvermogen dan dat Fier dat heeft gedaan. Dit door TaoW al hun middelen gebruikte om goede getimde massa's neer te zetten met hele uitgewerkte plannen erbij. Dat zag ik bij Fier vele malen minder gebeuren.

Volgens mij suggereer je in deze post alleen naar Acta? Want verder zijn er gewoon alleen massa's vanaf Fier hun kant gekomen, toch ?

En ja, die massa's waren minder of zelfs niet getimed, blijkbaar hebben we het vooral van kwantiteit nodig omdat we in kwaliteit onderdoen voor TAoW ? ;)
Dan is het toch niet raar als we de NAP dan ook niet meteen verbreken, aangezien het nog gelijk op ging in onze ogen.

Daarbij komt inderdaad dat er wel wat info vanuit de leiding niet naar hun leden is doorgespeeld, waar we nu achter proberen te komen hoe dat precies in elkaar steekt..
 
Reactiescore
94
Stelling: Leiding Fier had de Hiho rekruuts door Taow moeten voorkomen door dat op te nemen in de NAP en heeft door dat niet te doen zwaar geblunderd.

Wat ons nu rest is een leuke eindstrijd ;)
 
Reactiescore
1.075
Stelling: Leiding Fier had de Hiho rekruuts door Taow moeten voorkomen door dat op te nemen in de NAP en heeft door dat niet te doen zwaar geblunderd.

Wat ons nu rest is een leuke eindstrijd ;)

Oneens, met die afspraken had w71 geen kans meer op een leuke eindstrijd, wat oorspronkelijk de bedoeling was bij het maken van de nap.
 

DeletedUser79458

Guest
Stelling: Leiding Fier had de Hiho rekruuts door Taow moeten voorkomen door dat op te nemen in de NAP en heeft door dat niet te doen zwaar geblunderd.

Wat ons nu rest is een leuke eindstrijd ;)

Oneens, beide Fier en TAOW konden niet weten bij het afsluiten van de NAP hoe snel Hi Ho zou vallen dus dat kun je beide leidingen niet aanrekenen.

Enige waar de leiding van Fier mee geblunderd heeft omtrent de NAP is de stam niet de keuze geven on de NAP te beeindigen (terwijl dit wel beloofd was door de leiding) en zelfs zonder de stemming heeft de stam geblunderd door uberhaupt de NAP te behouden.

Hoop dat het een leuke eindstrijd wordt en dat niet allemaal mensen gaan quiten. Daar zouden ze nog meer de wereld mee verkloten.
 
Reactiescore
1.380
Oneens, beide Fier en TAOW konden niet weten bij het afsluiten van de NAP hoe snel Hi Ho zou vallen dus dat kun je beide leidingen niet aanrekenen.

Enige waar de leiding van Fier mee geblunderd heeft omtrent de NAP is de stam niet de keuze geven on de NAP te beeindigen (terwijl dit wel beloofd was door de leiding) en zelfs zonder de stemming heeft de stam geblunderd door uberhaupt de NAP te behouden.

Hoop dat het een leuke eindstrijd wordt en dat niet allemaal mensen gaan quiten. Daar zouden ze nog meer de wereld mee verkloten.

dit is door verschillende dingen erbij door geschoten. Helaas was er op dat moment een intern probleem en wie dat wou doen is er mee gestopt door prive zaken. Ik vond dat heel jammer dat hij ging stoppen en wou er ook mee kappen omdat ik het nut niet zag om door te gaan zonder hem erbij.

Die stemming had er zeker moeten komen waar de uitslag waarschijnlijk al bekend was wat ook aangegeven is naar HIHO. Helaas is dat er niet van gekomen omdat die betreffende persoon gestopt is en bij mij ondergesneeuwd is door alle andere zaken en prive leven wat er ook bij komt. Dit is heel spijtig en daarvoor mijn excuses naar HIHO toe maar ook ik ben maar een mens en kan niet alles 100% goed doen.

Ik vind de haat naar Fier wel ongegrond want als dit het enige is waarvoor Fier zo gehaat word vind ik een beetje zwak en slap excuus en zeker als dat komt wanneer het zeker was dat HIHO naar TAOW gaat. Daarbij en het doet er nu niet toe wie naar wie kwam (ik vernam dat jullie naar ons kwamen) dat als wij (ik) vraag of het een serieuze optie is dat jullie met fier verder willen strijden en dat daar dan ook serieus ja op komt dat dit dan ook serieus genomen word maar alles van dat.

Nogmaals mijn excuus aan iedereen die er een groot punt van gemaakt heeft dat die stemming er niet geweest is, blijkbaar moet je er een agenda bij na slaan om geen dingen te vergeten. Weer een wijze les om mee te nemen voor de volgende keer.

Alles was al geregeld kaartjes deals om dorpen af te staan en alles dan is het gewoon vals om toch ja te zeggen terwijl de keuze allang vast stond wat ook bevestigd word door HIHO spelers. En als je serieus erop in wil gaan en erna zo tekeer gaat tegen FIER is ronduit belachelijk.
Keuze voor TAOW had je ook allang aan kunnen zien komen en had dat ook verwacht niet zover de wereld in maar wel verwacht wat in mijn ogen ook logisch is aangezien je maar 7 man hebt.

Maargoed dit is nu allemaal gebeurd en gedaan.

We hebben een verdeling van 50/50 wat in mijn ogen altijd mooi is en maar wat weinig zal gebeuren op andere werelden dus laten we hopen op een mooie eindstrijd en de haat (wat nergens op slaat) achter ons laten.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
12
Waar ik wel benieuwd naar ben is het volgende: jullie idee was dus naast de overmacht die jullie al hadden t.o.v. TAOW nog meer te recruiten(!) om die overmacht nog groter te maken? En nu het de andere kant opvalt en het 50/50 is stopt ineens de helft van de spelers(aanname).


Er zijn er een deel gestopt omdat een deel van Fier nog steeds achter het volgende standpunt stond : " Hiho op gelijke hoogte te brengen en dan de nap eraf." Helaas heeft de leiding van Fier iets anders beslist wat niet in samenspraak was met al de overige leden van Fier. Zelfs achter de rug om van iedereen was de 50/50 al mondeling afgesproken. Fier (leiding) was nooit van plan deze nap eraf te halen! Waar sommige leden van Fier totaal niet achter stonden!
 
Reactiescore
3.457
Er zijn er een deel gestopt omdat een deel van Fier nog steeds achter het volgende standpunt stond : " Hiho op gelijke hoogte te brengen en dan de nap eraf." Helaas heeft de leiding van Fier iets anders beslist wat niet in samenspraak was met al de overige leden van Fier. Zelfs achter de rug om van iedereen was de 50/50 al mondeling afgesproken. Fier (leiding) was nooit van plan deze nap eraf te halen! Waar sommige leden van Fier totaal niet achter stonden!
Dit is precies waarom ik Fier uitging,altijd de vinger wijzen naar anderen en nooit de hand in eigen boezem steken.
Jammer jammer jammer
 

Deleted User - 697374

Guest
Er zijn er een deel gestopt omdat een deel van Fier nog steeds achter het volgende standpunt stond : " Hiho op gelijke hoogte te brengen en dan de nap eraf." Helaas heeft de leiding van Fier iets anders beslist wat niet in samenspraak was met al de overige leden van Fier. Zelfs achter de rug om van iedereen was de 50/50 al mondeling afgesproken. Fier (leiding) was nooit van plan deze nap eraf te halen! Waar sommige leden van Fier totaal niet achter stonden!
Wat een onzin dat de leiding dat nooit van plan was. Ik weet niet wie je bent maar het is zeker vaak ter spraken gekomen in de stamchat en daar was altijd de meerderheid tegen het verbreken van de nap. Daarnaast hoe had jij het voor je gezien toen de 50/50 op tafel kwam en taow door de recruits al meer dan 50% van de wereld afschermen/inbezit zouden hebben? (Taow levert hier meer dorpen in dan dat ze er voor terug krijgen en daar heb ik respect voor). Ga je dan liever de strijd aan in een achterstand ipv een mooie verdeling te creeëren en zo een mogelijk mooie eindstrijd te beginnen.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Er zijn er een deel gestopt omdat een deel van Fier nog steeds achter het volgende standpunt stond : " Hiho op gelijke hoogte te brengen en dan de nap eraf." Helaas heeft de leiding van Fier iets anders beslist wat niet in samenspraak was met al de overige leden van Fier. Zelfs achter de rug om van iedereen was de 50/50 al mondeling afgesproken. Fier (leiding) was nooit van plan deze nap eraf te halen! Waar sommige leden van Fier totaal niet achter stonden!

Je gaat hier wel aan een belangrijke voorwaarde voorbij om een 3-strijd te kunnen voeren: een 3-de partij die ervoor wilt gaan.

Hi-Ho is redelijk snel gevallen, iig sneller dan ik als TAoW leider had verwacht. Als Hi Ho voort had blijven bestaan was de nap er echt wel af gegaan voordat de stam neer ging. Wellicht heeft de Fier leiding net zoals ik als TAoW leider dit wat onderschat?

Daarbij is het niet nodig om deze gehele discussie te voeren en je eigen leiding af te kraken, dat gebeurd immers ook niet bij ons intern. We zouden juist gezamenlijk moeten werken aan een nieuwe oplossing om een leuke strijd met elkaar te kunnen voeren en hier zetten wij ook stappen naar. Dan is het jammer om te lezen dat jullie je eigen leiding zaken verwijten en ermee stoppen, terwijl jullie leiding zich altijd 100% heeft ingezet voor een redelijk lastige stam (als ik de verhalen mag geloven).

De leiding nemen op Tribalwars is een redelijk ondankbare taak. Het kost je aanzienlijk meer uren dan gewoon spelen en er zijn altijd wel mensen boos op je/het niet met je eens. Voldoening moet je halen uit waardering van je leden, goede vibes en de toegevoegde waarde die je levert aan de wereld. Hier zouden sommige best even stil bij kunnen staan: waardeer de spelers die zich extra inzetten om jouw stam de goede richting in te duwen, terwijl het ze enkel vrije tijd kost.

Dan als laatste toevoeging: @Against All Odds vanuit TAoW hebben we respect voor jouw bijdrage aan deze wereld, keep up the good work!
 
Reactiescore
1.380
Tussen de vraag van NAP eraf halen en dat HIHO brak was serieus een hele korte tijd.

Op het moment dat hiho het gevraagd heeft hebben Sammy en ik dat er een stemming zal komen. Diezelfde dag is er intern iets gebeurd wat meer prioriteit nodig had.
Toen was er ook nog eens een massa op Amen en gebeurde er iets in de leidingschat waardoor iemand met de leiding stopte (wat ook voornamelijk met prive leven te maken had). Ik wou toen dus ook stoppen want ik vond dat een gemis voor de stam niet alleen voor zijn kennis maar ook hem als persoon.

Diegene wou dat ook persoonlijk oppakken maar is er dus niet meer van gekomen. Ik ben het in alle eerlijkheid door dit alles ook uit het oog verloren wat in mijn ogen ook menselijk is en dit alles is in een week tijd gebeurd en ook de val van HIHO.

Mocht de stemming er geweest zijn dan was dat ook niet binnen een week gefixt geweest en was de val van HIHO wat niemand aan zag komen alsnog geweest. We hebben al eens een stemming gehad of 2 en uitslag was pas na 2 weken ;)

Dat het niet tot een stemming is gekomen is niet goed en had er zeker moeten zijn maar de tijdsspalte en de interne issues waren gewoon te kort.

Blamen is altijd makkelijk @Buurman Mol het zou je ook sieren dat je aangeeft wie je bent binnen Fier ipv je eerste post te maken hier en te flamen.

Ik heb het HIHO ook uitgelegt althans Carlo en hij begreep het gelukkig.

Overal valt er iets te verbeteren en te leren maar door nooit verantwoording te nemen zal je ook nooit groeien.

@Kyuka thnks en ik zal zeker proberen om dit in de toekomst ook te doen. Ik weet zeker dat het een succes kan zijn en ja ik had de val van HIHO ook zeker niet aan zien komen. Sterker nog als ze met de massa op ons alles op Amen hadden gegooid hadden ze zeker winsten geboekt dus ik had het inderdaad niet zien aankomen
 
Reactiescore
3.457
Dat jij al met je billen bloot gaat op het af is een aktie die vele leiders nooit zouden doen,chapeaux daarvoor!
Er bestaan geen perfecte leiders namelijk en het tot een succes brengen van een stam hangt af van oa de welwillendheid van de groep in de stam.
Daar Fier al 6/7/8 of wellicht meer leiders heeft gehad zegt alles over een bepaalde groep spelers en zegt zeker nietS over 1 persoon namelijk Martijn die het laatst deze rol op zich nam als leider.
 

DeletedUser82549

Guest
Er zijn er een deel gestopt omdat een deel van Fier nog steeds achter het volgende standpunt stond : " Hiho op gelijke hoogte te brengen en dan de nap eraf." Helaas heeft de leiding van Fier iets anders beslist wat niet in samenspraak was met al de overige leden van Fier. Zelfs achter de rug om van iedereen was de 50/50 al mondeling afgesproken. Fier (leiding) was nooit van plan deze nap eraf te halen! Waar sommige leden van Fier totaal niet achter stonden!


Triest dat je zonder je naam te noemen zo tekeer gaat richting de (ex) Fier leiding. Wat hier al is aangegeven, is dat een leiders taken oppakken zeer ondankbaar is en Fier een zeer lastige stam is om te sturen. Dit resulteerde inderdaad in het vaak wisselen van de wacht. Maar om dan zo laag te gaan schenen trappen vind ik ronduit te triest voor woorden.
 
Reactiescore
12
Triest dat je zonder je naam te noemen zo tekeer gaat richting de (ex) Fier leiding. Wat hier al is aangegeven, is dat een leiders taken oppakken zeer ondankbaar is en Fier een zeer lastige stam is om te sturen. Dit resulteerde inderdaad in het vaak wisselen van de wacht. Maar om dan zo laag te gaan schenen trappen vind ik ronduit te triest voor woorden.

Het is ook gewoon triest voor de spelers die een 3 strijd wouden. Het is onfair hoe een deel van Hiho leden , Fier ging blamen dat ze de nap er niet af wouden.
Ik wist persoonlijk tot de dag dat van de massa van taow op GH niet dat het heel slecht ging intern bij hiho ( wat door hiho's nieuwe leiding al 2 weken ervoor was gezegd tegen de stamleiding). Ik en nog meerdere leden binnen fier hadden nog altijd het gedacht dat hiho heel sterk in hun schoenen stond en er ook nog steeds een 3 strijd ging komen. Hoe zouden jullie jullie voelen als de stamleiding dit reeds wist maar er toch niets mee gedaan hebben. Ik heb alle respect gehad voor Martijn als leiding, ik weet hoe een moeilijke groep Fier is maar ik vind dat ik en andere leden recht hadden om te weten hoe slecht het er aan toe ging bij Hiho. Ook mochten we weten dat hiho meerdere voorstellen had gedaan om zelfs dorpen af te geven in ruil voor het afvallen van de nap. Dit wist GEEN enkel lid van Fier. Dat is toch triest?
 
Reactiescore
3.457
Ik weet niet wie je bent maar het is zeker vaak ter spraken gekomen in de stamchat en daar was altijd de meerderheid tegen het verbreken van de nap.
Hoe zouden jullie jullie voelen als de stamleiding dit reeds wist maar er toch niets mee gedaan hebben.
Ook mochten we weten dat hiho meerdere voorstellen had gedaan om zelfs dorpen af te geven in ruil voor het afvallen van de nap. Dit wist GEEN enkel lid van Fier. Dat is toch triest?
 
Reactiescore
68
Gelukkig leest iedereen steeds volledig de stamchat en gelukkig zit ook elke speler in de stamchat eh ;)

Volgens mij ben je nog steeds zelf verantwoordelijk om op de hoogte te zijn van alle dingen die spelen ;) Met enkele vragen stellen aan de juiste mensen kom je al een heel eind.
 
Reactiescore
1.380
Gelukkig leest iedereen steeds volledig de stamchat en gelukkig zit ook elke speler in de stamchat eh ;)

waarom geef je je naam niet gewoon prijs zoals iedereen hier doet.

Die wie heel erg tegen waren dat het niet gedeeld is heb ik goede gesprekken mee gehad en die hebben het ook van andere gehoord dat het niet zo is dan jij hier schets.

En als jij gewoon naar ons toe gekomen was had jij het hele verhaal te horen gekregen maar in een week anderhalve week kan je niet alles ff snel fixen met de problemen die er toen intern nog waren.

Gelukkig is alles nu naar de goede kant aan het gaan en gaan we misschien nog een mooie eindstrijd krijgen.
Ik probeer in ieder geval na dit alles mijn plezier terug te krijgen om deze wereld toch nog op door te gaan.
 
Bovenaan