Stelling van de dag

Reactiescore
142
Hiermee omzeil je dus simpelweg de functie waarom het moraal in het spel gebracht is. Je hebt al meer voordeel dan een speler van 1000 punten doordat je meer dorpen hebt. Hogere levels gs. Kazerne. Waardoor je clears sneller zijn opgebouwd. Je meer clears kunt maken. Etcetera.
 
Reactiescore
1.454
In principe wel, maar moraal is gewoon rot. Op w63 heb tientallen clears moeten gooien op een speler die in mijn cluster alleen maar bb’s edelde en kosten kata’s op mij stuurde. Een MB is dan wel heel prettig, aangezien je zo veel kwijt raakt. Ik snap dat hrt voor beginnende spelers een voordeel is, maar voor de groep die uiteindelijk overblijft is het alleen maar irritant
 
Reactiescore
489
Hiermee omzeil je dus simpelweg de functie waarom het moraal in het spel gebracht is. Je hebt al meer voordeel dan een speler van 1000 punten doordat je meer dorpen hebt. Hogere levels gs. Kazerne. Waardoor je clears sneller zijn opgebouwd. Je meer clears kunt maken. Etcetera.

Hier heb je zeker een sterk punt wat voor beginnende spelers demotiverend kan werken. Het probleem is echter dat het aantal mb’s/du’s zo groot én dat dit genormaliseerd wordt. Stel de vraag anders: Als iedereen van de top 50 dit toepast, zou jij dan als enige zonder werken met het gevaar dat je eruit valt?

Er zullen er zeker zijn die dit niet toepassen ofc, maar dat is jammer genoeg een hele kleine minderheid. Het is eerder een gevolg van de pp abuse dat ook genormaliseerd is. Sneller groeien —> sneller slechter moraal —> meer mb’s. Ergens wel logisch, anderzijds een jammere ontwikkeling op TW..
 
Reactiescore
382
Stelling: wanneer één speler een privé MB/DU stam heeft zou deze een sanctie moeten krijgen wegens pushen/boosten, aangezien dit praktisch hetzelfde is als het reglement voorschrijft:
"§4.4 Het is verboden om één of meer accounts aan te maken en/of te gebruiken om een andere account te onderhouden ("pushen")."
Alleen wordt er in een mb/du stam niet meerdere accounts aangemaakt om te gebruiken, ze zijn er namelijk al en stellen zich er voor open om desbetreffend persoon te helpen. Meestal komt dit gepaard met uitleg die de mb/du krijgt om zo beter te worden in het spel. Heb inmiddels al wat mb's gehad en heb er een paar al weer van zien terug keren in de top op een volgende wereld.
 
Reactiescore
489
Stelling: door het ontbreken van veel kwalitatieve accounts op deze wereld, is het AF hier een grote flop.
 
Reactiescore
533
Stelling: door het ontbreken van veel kwalitatieve accounts op deze wereld, is het AF hier een grote flop.
Ik vrees dat er op elke wereld weinig kwalitatief sterke spelers nog zijn. En op deze wereld zeker ook.
Ik ben het dus wel met jouw stelling eens dat het AF hierdoor ook zwak is.
 
Reactiescore
399
Heeft meerdere factoren.

-Werelden worden steeds kleiner waardoor er automatisch ook met minder mensen op het AF zitten.
-De laatste jaren merk ik zelf en hoor ik ook links, rechts, boven, onder, zijwaarts en ondersteboven dat meeste AF post zorgen voor negatieve zeik reacties in plaats van en discussie.

Dus wat jij zegt door het ontbreken van kwalitatieve accounts is het AF een flop ben ik het eens. Ben wel van mening dat meerdere factoren daarin spelen.
 

DeletedUser81499

Guest
Stelling: Een spion hebben in de vijandige stam is net zo erg als stabben. Dit omdat je op een minder nette manier, enorm veel voordeel haalt.
 
Reactiescore
489
Niet akkoord, stabben is het verbreken van gemaakte afspraken. Spionnen zie ik eerder als laag spel: je overtreedt hier niets mee, maar het is zoals je zegt een minder nette manier van spelen.
Dus stabben acht ik wat lager dan spionnengebruik. Maar beiden zijn ofc not done
 
Reactiescore
399
Als je als stam met opzet een spion plaatst in een andere stam met het doel voordeel eruit te halen, dan vind ik het een stab.
 
Reactiescore
2.181
Niet akkoord, stabben is het verbreken van gemaakte afspraken. Spionnen zie ik eerder als laag spel: je overtreedt hier niets mee, maar het is zoals je zegt een minder nette manier van spelen.
Dus stabben acht ik wat lager dan spionnengebruik. Maar beiden zijn ofc not done

Maar de spion stabt wel, in principe join je een stam om je hiervoor in te zetten. Je helpt mee met de stab dus medeplichtig.
 

DeletedUser74430

Guest
Stelling: wanneer één speler een privé MB/DU stam heeft zou deze een sanctie moeten krijgen wegens pushen/boosten, aangezien dit praktisch hetzelfde is als het reglement voorschrijft:
"§4.4 Het is verboden om één of meer accounts aan te maken en/of te gebruiken om een andere account te onderhouden ("pushen")."
Als ze nou eerst die optie dat je kan starten naast een vriend eraf halen, dan wordt het al niet meer mogelijk om met tien man naast elkaar te liggen. Dat ga je met alleen de windrichting niet redden.
 
Reactiescore
1.367
Reactiescore
376
Stelling van de dag:

Is het AF een goede toevoeging aan tribalwars? En zou een wereld zonder AF aanzienlijk anders verlopen?
 
Bovenaan