Stelling van de dag

Reactiescore
80
Stelling van de dag:

Is het AF een goede toevoeging aan tribalwars? En zou een wereld zonder AF aanzienlijk anders verlopen?
Nee, enkel de spotprenten zijn leuk. Geneuzel de hele dag niet om aan te zien. Beter laten ze zich zien ingame. Stats, plaatjes etc dat is leuk op het af te zien.
 
Reactiescore
2.444
Stelling van de dag:

Is het AF een goede toevoeging aan tribalwars? En zou een wereld zonder AF aanzienlijk anders verlopen?

Ja en Ja. Er zijn heel veel werelden beïnvloed door P&P die op het forum is gedaan, een recent voorbeeld hiervan is de stam One op w69. Waarbij sommige spelers zo'n slechte indruk op het AF maakten dat er verschillende spelers expres tegen ze zijn gaan spelen en het vinden van co spelers blijkbaar ontzettend lastig was.
 
Reactiescore
142
Het AF heeft zijn voordelen en nadelen (cliche). Ik vind dat het wel een leuke toevoeging is voor het spel. Je komt er zaken te weten die interessant en belangrijk zijn. Gelukkig zijn er ook grappige posts om het toch een beetje luchtig te maken :)

Het AF heeft een grote invloed op het spel, maar misschien is het AF ook wel een deel van het spel.
 
Reactiescore
1.478
De stam die het meeste op het AF aanwezig is wint meestal de wereld. Voorbeelden waar ik gespeeld heb: w59 vinage tegen chill, w64 Modus tegen Qua, en je merkt het op deze wereld ook al best goed.
 

Deleted User - 487957763

Guest
Lang uit de running geweest zelf, maar dit was 4/5 jaar geleden ook al merkte het zelf met Creed! destijds en W33 met Resistance wat eigenlijk de verdiende winnaar was.
 
Reactiescore
967
De stam die het meeste op het AF aanwezig is wint meestal de wereld. Voorbeelden waar ik gespeeld heb: w59 vinage tegen chill, w64 Modus tegen Qua, en je merkt het op deze wereld ook al best goed.

66 Chess ook, veel actiever en beter in P&P dan NEO. Vraag me toch af waardoor het komt dan. De stam die niet op het AF zit, zit er niet op omdat ze er niet omgeven, maar toch verliezen ze meestal. Hoe komt dat dan?
 
Reactiescore
1.454
66 Chess ook, veel actiever en beter in P&P dan NEO. Vraag me toch af waardoor het komt dan. De stam die niet op het AF zit, zit er niet op omdat ze er niet omgeven, maar toch verliezen ze meestal. Hoe komt dat dan?

Naja is wel logisch. Chess kon zo makkelijk cos werven door de goede status.
 

Deleted User - 697374

Guest
W58 heeft novus wel gewonnen en die waren minder op het af. Het kan een voordeel zijn maar is niet de besluitende factor.
 
Reactiescore
1.478
66 Chess ook, veel actiever en beter in P&P dan NEO. Vraag me toch af waardoor het komt dan. De stam die niet op het AF zit, zit er niet op omdat ze er niet omgeven, maar toch verliezen ze meestal. Hoe komt dat dan?
Daar zijn een aantal redenen voor. Allereerst is het gemakkelijker werven, zoals @The Pianist al zei. Als je dan spelers werft, en die over accounts herverdeelt, heb je ook een betere communicatie omdat je die spelers vaak al kent. Daarbij zijn de spelers betrouwbaarder, je hebt op elk account een speler zitten waarvan je weet wat diegene kan. Zo kom je als stam minder snel voor verrassingen te staan.

En dan heb je natuurlijk nog P&P zelf, de stam die beter vertegenwoordigt is heeft vaak een beter moraal. je kunt neutrale spelers voor je winnen of verliezen door de content die je als stam plaatst. Het heeft allemaal effect, maar soms is het lastig te zien hoeveel.
 
Reactiescore
1.367
De stam die het meeste op het AF aanwezig is wint meestal de wereld. Voorbeelden waar ik gespeeld heb: w59 vinage tegen chill, w64 Modus tegen Qua, en je merkt het op deze wereld ook al best goed.

AF is belangrijk, maar je wint er niet de wereld mee
 
Reactiescore
614
De stam die het meeste op het AF aanwezig is wint meestal de wereld. Voorbeelden waar ik gespeeld heb: w59 vinage tegen chill, w64 Modus tegen Qua, en je merkt het op deze wereld ook al best goed.

Als je niks te melden hebt verschijn je ook niet op het AF. Geen enkele stam zal op het AF komen melden dat ze net lekker 30 dorpen kwijt zijn bijvoorbeeld.
Of juist wel om de lachers op hun hand te krijgen en hiermee een bepaald voordeel af te dwingen (maar dat is misschien een wat te ver gezochte gedachtegang).
 
Reactiescore
142
De stam die het meeste op het AF aanwezig is wint meestal de wereld. Voorbeelden waar ik gespeeld heb: w59 vinage tegen chill, w64 Modus tegen Qua, en je merkt het op deze wereld ook al best goed.
De sterkere stammen zijn altijd beter vertegenwoordigd op het AF. Logisch want ze hebben actievere leden, en ze kennen het spel vaak beter. De kleine lezen enkel en durven hun mening niet te geven.

AF is belangrijk, maar je wint er niet de wereld mee
Door het AF kan de manier waarop spelers kijken naar de winnende stam veranderen. De winnende stam van een wereld heeft een strategisch en tactisch spel gespeeld. Dit kan helemaal onderuit gehaald worden als andere grotere spelers constant negatieve zaken melden over de winnende stam. Dit kan blijven hangen en op latere werelden impact hebben.
 
Reactiescore
1.478
Als je niks te melden hebt verschijn je ook niet op het AF. Geen enkele stam zal op het AF komen melden dat ze net lekker 30 dorpen kwijt zijn bijvoorbeeld.
Of juist wel om de lachers op hun hand te krijgen en hiermee een bepaald voordeel af te dwingen (maar dat is misschien een wat te ver gezochte gedachtegang).
Verliezen doe je soms, maar je hebt gelijk. Het AF is alleen actief als er ingame nog aan meerdere kanten gespeeld wordt. Zodra een stam duidelijk aan het winnen is word het heel snel stil vaak op het AF.
 

DeletedUser81766

Guest
Stelling: Nu de TW NAP is ingegaan lijkt ons dit een gepast moment om iedereen fijne kerstdagen en jaarwisseling toe te wensen.

Conclusie: Mochten er nog spelers bij elkaar op bezoek komen, laat dan het serviesgoed staan, steek de kerstboom niet in de fik en neem de goudenmunten niet mee. Zo kan iedereen met een gerust hart de kerstavond in!

- Team Chef
 
Reactiescore
1.367
Ik ben het niet eens met de stelling
 
Reactiescore
1.454
Stelling: Nu de TW NAP is ingegaan lijkt ons dit een gepast moment om iedereen fijne kerstdagen en jaarwisseling toe te wensen.

Conclusie: Mochten er nog spelers bij elkaar op bezoek komen, laat dan het serviesgoed staan, steek de kerstboom niet in de fik en neem de goudenmunten niet mee. Zo kan iedereen met een gerust hart de kerstavond in!

- Team Chef

Die kerstboom gaat zeker wel in de fik!
 
Bovenaan