Stelling van de Dag

Reactiescore
967
Wat iemand een deftige massa (ik schreef tbh ook "echte deftige Walk massa") noemt is perceptie natuurlijk. Ik weet de exacte cijfers niet meer maar zoals je zelf zegt liep west niet in functie van ducktator en deed SM/ayvamos ook nog met deel op robienjo. Dus zat je met 5 accounts (waarvan minstends 1 niet volledig) die op ducktator gingen met in die tijd ik schat een 500/600 tal edels... Was die massa meer dan een afleiding? Zeker weten, vandaar dat ik die dus expliciet apart vernoemde en niet mee onder afleiding neerzetten.

Als je dan weet dat er nadien massa's zijn die vlot richting de 1k edels gingen en waar de focus echt op 1 regio gelegd werd (bv main target freyr maar het oosten pakt SOD/Duck aan om def thuis te houden waardoor focus volledig op core ligt) en dat de massa die we op ducktator in gedachte hadden naar d 1.5k edels, paar k clears en ondertussen alle buren ook volledig onder edelaanval dan kijk je toch anders naar of die massa toen echt zo een grote test was ;)

Uiteraard is het perceptie. Wij verschillen ook in aanpak al gaat het om de manier van aanvallen. We hebben vaak genoeg gebrainstormd over welke manier het effectiefst zal zijn onder de W69 instellingen. Ik was meer van een aanpak die constante druk betrof en jij was van mening dat gezamenlijk, getimed aanvallen effectiever zal zijn. Spijtig genoeg is mijn theorie(die in niet-toren werelden veelal gebruikt wordt) nooit toegepast dus kan ik geen oordeel vellen over wie nou gelijk heeft gehad. Je vergeet er wel even nodige details bij te vermelden. De massa op Ducktator werd uitgevoerd vanuit de range van Calamity tot Sick Minds, met nog getimede fakes van onder andere Guru, TP en Turtles. Ik meen te herinneren dat hen clears als afleiding op Ruai of SoD liepen maar dat weet ik niet meer zeker. Sick Minds stuurden al z'n saveclears ook op Ducktator en Vamos focusde zich volledig op Ducktator. 4 accounts dus met hen edel beschikbaarheid en de bovengenoemde accounts met beschikbare clears. Reken maar uit maar ik denk dat je schatting niet geheel accuraat is.

Overigens is het logisch dat in een later stadium, op een target met een veel breder front in range er meer edels ingezet kunnen worden. Dus je schetst twee totaal verschillende scenario's volgens mij. Het probleem bij Duck was met name dat bij het vermijden van het front de dorpen al snel buiten edelrange lagen en dus we enorm moesten puzzelen en wijken om daar een oplossing voor te zoeken die rendabel was. Dit lijkt mij bij Freyr, gezien zijn enorme front na het instorten van muffin, gehele andere koek.

Wat je dus eigenlijk zegt is dat pro spelers het niet zien zitten om een wereld te spelen waarbij ze hard moeten strijden offensief en met hele nieuwe aanvalstactieken moeten afkomen omdat de verdediger in het voordeel is maar veel liever werelden spelen waar je gewoon doelloos op enter moet klikken tot er een hoop aanvallen lopen om dan te kijken wat er gebeurd en dan edels te gooien.

Als je definitie van een pro "actief, beheerst 1c goed, hoog uithoudingsvermogen" is dan heb je volledig gelijk. Maar dat is niet mijn definitie van een pro speler gezien het een totaal geen plek heeft voor inzicht, tactiek en geavanceerde aanvalsplanningen. Zoals eerder al uitgelegd, dorpen edelen van iemand die gestopt is omwille van tijdgebrek kan iedereen, dorpen edelen van een tegenstander die gewoon online is niet.

Ik ga enkel uit van de verhalen die ik heb gehoord van dergelijke spelers. Ik kan spijtig genoeg niet namens hen spreken. Schrijnend dat je afkomt met selectief lezen om vervolgens de helft van mijn verhaal te benadrukken om jouw punt te maken. Ik nam de woorden consistentie en uithoudingsvermogen in de mond. Wat dus niet enkel te maken heeft met 'de enter toets indrukken', maar meer met constante (edel) druk en variëren van aanvalsmethoden om de deffer het lastig te maken. Ook hierbij komt inzicht, tactiek en geavanceerde aanvalsmethoden bij kijken. Ik heb overigens nergens gezegd dat ik een fan ben van 1-command gebruik en heb het nergens gehad over tijdgesprek over gestopte spelers edelen dus leg aub geen woorden in mijn mond.

Zijn die laatste puntjes niet 1 van de redenen dat jij gestopt bent hier ? ;)

Jammerlijk dat dit er bij gepost dient te worden. Jij, als geen ander, weet waarom ik gestopt ben. En dat heeft geen moer te maken met het uithoudingsvermogen of een ander onderwerp die tijdens deze discussie besproken wordt.

EDIT: @Raiden het was mij ook genoegen om het gros van deze wereld naast jouw team op de wereld te mogen meemaken. Tof om eens met de vijand van de vorige wereld zij aan zij te strijden. Wellicht tot een andere wereld.
 
Reactiescore
28
EDIT: @Raiden het was mij ook genoegen om het gros van deze wereld naast jouw team op de wereld te mogen meemaken. Tof om eens met de vijand van de vorige wereld zij aan zij te strijden. Wellicht tot een andere wereld.

Dat is eerder dan jezelf denkt ;)
 

Deleted User - 24028

Guest
Uiteraard is het perceptie. Wij verschillen ook in aanpak al gaat het om de manier van aanvallen. We hebben vaak genoeg gebrainstormd over welke manier het effectiefst zal zijn onder de W69 instellingen. Ik was meer van een aanpak die constante druk betrof en jij was van mening dat gezamenlijk, getimed aanvallen effectiever zal zijn. Spijtig genoeg is mijn theorie(die in niet-toren werelden veelal gebruikt wordt) nooit toegepast dus kan ik geen oordeel vellen over wie nou gelijk heeft gehad. Je vergeet er wel even nodige details bij te vermelden. De massa op Ducktator werd uitgevoerd vanuit de range van Calamity tot Sick Minds, met nog getimede fakes van onder andere Guru, TP en Turtles. Ik meen te herinneren dat hen clears als afleiding op Ruai of SoD liepen maar dat weet ik niet meer zeker. Sick Minds stuurden al z'n saveclears ook op Ducktator en Vamos focusde zich volledig op Ducktator. 4 accounts dus met hen edel beschikbaarheid en de bovengenoemde accounts met beschikbare clears. Reken maar uit maar ik denk dat je schatting niet geheel accuraat is.

Overigens is het logisch dat in een later stadium, op een target met een veel breder front in range er meer edels ingezet kunnen worden. Dus je schetst twee totaal verschillende scenario's volgens mij. Het probleem bij Duck was met name dat bij het vermijden van het front de dorpen al snel buiten edelrange lagen en dus we enorm moesten puzzelen en wijken om daar een oplossing voor te zoeken die rendabel was. Dit lijkt mij bij Freyr, gezien zijn enorme front na het instorten van muffin, gehele andere koek.
Als het zo extensief was, wat ik me niet herinner maar durf ook niet zeggen dat het niet zo was, dan heb je gelijk en is ducktator 1 keer echt getest.

We hebben tbh wel een vorm van constanter aanvallen toegepast voor een tijdje omdat cave dat bij ons deed, was eerder een fakes/clears/sloopfakes rotatie eigenlijk. Er is veel gebrainstormd doorheen de tijd in Walk, maar er is nooit een concreet plan geweest voor een druk aanval bij mijn weten.

Ik ga enkel uit van de verhalen die ik heb gehoord van dergelijke spelers. Ik kan spijtig genoeg niet namens hen spreken. Schrijnend dat je afkomt met selectief lezen om vervolgens de helft van mijn verhaal te benadrukken om jouw punt te maken. Ik nam de woorden consistentie en uithoudingsvermogen in de mond. Wat dus niet enkel te maken heeft met 'de enter toets indrukken', maar meer met constante (edel) druk en variëren van aanvalsmethoden om de deffer het lastig te maken. Ook hierbij komt inzicht, tactiek en geavanceerde aanvalsmethoden bij kijken. Ik heb overigens nergens gezegd dat ik een fan ben van 1-command gebruik en heb het nergens gehad over tijdgesprek over gestopte spelers edelen dus leg aub geen woorden in mijn mond.
Dat is tegenstrijdig, want nu beweer je dat de spelers die anti-toren zijn omdat het te makkelijk deffen is wel alle capactieiten beheersen om op torenwerelden offensief winsten te kunnen boeken. Waarom zouden ze dan in eerste instantie geen toren werelden spelen omdat het defensief te makkelijk is en offensief te moeilijk??? Je kan geen 2 argumenten die elkaar tegen spreken gebruiken om je case te maken ;)

Enorm jammer dat je hier min of meer komt melden dat torenwerelden (en dus deze wereld) minder kwalitatieve spelers bezitten om dat vervolgens te komen verduidelijken met "het is wat ik van speler gehoord heb"...

Jammerlijk dat dit er bij gepost dient te worden. Jij, als geen ander, weet waarom ik gestopt ben. En dat heeft geen moer te maken met het uithoudingsvermogen of een ander onderwerp die tijdens deze discussie besproken wordt.
Vreemd dat je zegt dat ik dat zou moeten weten, je hebt nooit expliciet uitgelegd waarom je wou stoppen. Meer zelfs je zocht een onnodige discussie met je co om een excuus te hebben om te stoppen. Ik heb er het raden naar, maar voor zo ver ik uit de context toen kon halen was je de interesse in deze wereld verloren en vond je het principe van om de 1.5 week een getimde massa smijten niet leuk. Aangezien ik het eerder had over dat het ook een bepaald doorzettingsvermogen vereist om dat soort massa's keer op keer met weinig of zonder winst uit te voeren leek het me niet verkeerd om de 2 aan elkaar te linken. Verder bedoel ik er niks verkeerd mee, iedereen zijn motivatie is op iets anders gebaseerd en iedereen doet het ene liever dan het andere.
 
Reactiescore
967
Dat is tegenstrijdig, want nu beweer je dat de spelers die anti-toren zijn omdat het te makkelijk deffen is wel alle capactieiten beheersen om op torenwerelden offensief winsten te kunnen boeken. Waarom zouden ze dan in eerste instantie geen toren werelden spelen omdat het defensief te makkelijk is en offensief te moeilijk??? Je kan geen 2 argumenten die elkaar tegen spreken gebruiken om je case te maken ;)

Enorm jammer dat je hier min of meer komt melden dat torenwerelden (en dus deze wereld) minder kwalitatieve spelers bezitten om dat vervolgens te komen verduidelijken met "het is wat ik van speler gehoord heb"...

Dat er mindere kwalitatieve spelers op torenwerelden spelen is mijn observatie en mijn mening. Waarom spelers juist wél of niet een torenwereld spelen is mijn constatatie 'van horen zeggen' inderdaad. Wederom, leg me geen woorden in de mond.

Vreemd dat je zegt dat ik dat zou moeten weten, je hebt nooit expliciet uitgelegd waarom je wou stoppen. Meer zelfs je zocht een onnodige discussie met je co om een excuus te hebben om te stoppen. Ik heb er het raden naar, maar voor zo ver ik uit de context toen kon halen was je de interesse in deze wereld verloren en vond je het principe van om de 1.5 week een getimde massa smijten niet leuk. Aangezien ik het eerder had over dat het ook een bepaald doorzettingsvermogen vereist om dat soort massa's keer op keer met weinig of zonder winst uit te voeren leek het me niet verkeerd om de 2 aan elkaar te linken. Verder bedoel ik er niks verkeerd mee, iedereen zijn motivatie is op iets anders gebaseerd en iedereen doet het ene liever dan het andere.

Je schijnt het inderdaad niet te weten. En ik heb geen behoefte om dat hier op het af te gaan verkondigen. Mocht je echt interesse hebben kun je me privé aanspreken. Overigens laat ik het hier maar bij. De gehele discussie begon over enkele vraagtekens die ik had bij bepaalde zaken wat betreft jouw visie. En die zijn me wel duidelijk geworden. We komen elkaar op W73 nog wel tegen.
 
Reactiescore
1.918
Natrappen is altijd een rode kaart he jongens
 

Deleted User - 24028

Guest
Dat er mindere kwalitatieve spelers op torenwerelden spelen is mijn observatie en mijn mening. Waarom spelers juist wél of niet een torenwereld spelen is mijn constatatie 'van horen zeggen' inderdaad. Wederom, leg me geen woorden in de mond.
Dus jou observatie en mening zonder enige uitleg of onderbouwing daar van vind jij voldoende om een forum waar je niet eens meer speelt te komen vermelden dat de spelers daar kwalitatief minder goed zijn...

De wereld hier spreekt voor zichzelf, het niveau hier ligt even hoog en zelfs hoger dan veel andere niet toren werelden.

Je schijnt het inderdaad niet te weten. En ik heb geen behoefte om dat hier op het af te gaan verkondigen. Mocht je echt interesse hebben kun je me privé aanspreken. Overigens laat ik het hier maar bij. De gehele discussie begon over enkele vraagtekens die ik had bij bepaalde zaken wat betreft jouw visie. En die zijn me wel duidelijk geworden. We komen elkaar op W73 nog wel tegen.
Ik heb je toen der tijd aangesproken daar voor en heb nooit een concreet antwoord gekregen, lijkt me straf dat dit nu anders zou zijn. Het enige wat ik zeker weet is dat je niet op goede voet vertrokken bent.

Heel deze discussie begon toen jij dingen wou verduidelijken, je hebt dit mooi en terecht gedaan voor 1 massa, maar al de rest was gebaseerd op onwetendheid over de stab. Vervolgens noem je deze wereld en zijn spelers kwalitatief slechter dan andere werelden om geen reden en verschiet je er van dat daar op gereageerd wordt.

Lijkt me straf als we elkaar op W73 tegen komen he... ik speel toren werelden dus ben volgens jou definitie toch kwalitatief zwakker, lijkt me straf dat ik dan ook W73 zo lang zou kunnen volhouden om je daar tegen te komen ;)
 
Bovenaan