Stelling van de Dag

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Deze titel spreekt redelijk voor zich lijkt me. Iemand gooit een stelling en om de zoveel tijd (beste is natuurlijk per dag) gooit iemand anders een nieuwe stelling. Ik zal aftrappen:

Stelling: Het was een fout van de stam Story! om Sp0ngebob binnen te halen
 

DeletedUser73927

Guest
Hahaha, dat is nog eens een open deur intrappen. Eens met de stelling, de rekruut van Spongebob bracht ze veel meer front dan ze aankonden, haalde een op zijn best gezegd matig team binnen de stam en veranderde de neutrale houding van One. ten opzichte van Story. in een vijandige. Al met al misschien wel de belabberdste rekruut van de wereld tot nu.
 

DeletedUser76932

Guest
Heb al contact gehad met de leiding van story. Tijdens het gesprek gaf de persoon in questie ook al aan dat het geen slimme rekruut was en dat ze zich vergist hebben
 
Reactiescore
5.592
Stelling van de dag:
Meer dan 2 slaafjes (of meer) (MB, DU, Deffsletten) moet gezien worden als valsspelen.
Of tot hoever kan het als normaal beschouwd worden?

Gewoon erg benieuwd naar de uiteenlopende ideeën hierover. Wellicht ook een leuke opzet voor een discussie.
 
Reactiescore
1.476
Het maakt het wel vrijwel onmogelijk voor de loslopende speler om groot te worden. Ergens ben ik het met je eens.
 

DeletedUser77014

Guest
Of tot hoever kan het als normaal beschouwd worden?
1 tot 2 spelers. Bij meerdere spelers heb je echt overmacht - als je dit hebt bij iedere speler. Bij een stam van 10 spelers heb je dan al zo gauw 20 slaafjes, samen met de spelers zelf zit je op 30 spelers vs. misschien een vijandige stam zonder slaafjes van 10 spelers. Sowieso de helft heeft ook nog zitten PP abusen samen met misschien 2x zoveel CO's = meer activiteit. Dan wordt het spel er niet leuker op nee.
 

DeletedUser69389

Guest
Stelling van de dag:
Meer dan 2 slaafjes (of meer) (MB, DU, Deffsletten) moet gezien worden als valsspelen.
Of tot hoever kan het als normaal beschouwd worden?

Gewoon erg benieuwd naar de uiteenlopende ideeën hierover. Wellicht ook een leuke opzet voor een discussie.
Nuja wat is valsspelen? Onder valsspelen beschouw ik het heimelijk overtreden van de regels van een spel om zo de uitslag te manipuleren. Dus dat zijn eventuele regels zoals die gemaakt zijn door tw schenden of afspraken die onderling zijn gemaakt negeren/schenden.

Over de hoeveelheid. Als het nou vijf kleine du's zijn zou ik het niet direct als niet normaal beschouwen. Maar wanneer je vijf du's hebt en die minimaal +/- 20% van je grootte zijn dan vind ik dat niet normaal en echt teveel.
 
Reactiescore
5.592
Kijk moraalbrekers zijn er altijd al geweest, maar in aantallen van 1 of max 2. Wat ik nu zie gaat inderdaad nergens meer over. Wat jullie beide aangeven klopt, het maakt het voor beginnende dan wel solo spelers er niet makkelijker of leuker op. Terwijl de intentie van moraal en 1:20 regel juist er zijn om beginnende spelers ruimte te geven.
Daarbij wat ik bij Cala begreep is dat dit in grote mate op vrijwillige basis gebeurd en waarom zou je hier nee tegen zeggen?
 

DeletedUser77014

Guest
Daarbij wat ik bij Cala begreep is dat dit in grote mate op vrijwillige basis gebeurd en waarom zou je hier nee tegen zeggen?
Ik zou alleen nee zeggen als ik zeker weet dat ik die hulp niet nodig heb lol. Cala heeft die hulp nodig, anders geraken ze nergens. :p
 
Reactiescore
5.592
Nuja wat is valsspelen? Onder valsspelen beschouw ik het heimelijk overtreden van de regels van een spel om zo de uitslag te manipuleren. Dus dat zijn eventuele regels zoals die gemaakt zijn door tw schenden of afspraken die onderling zijn gemaakt negeren/schenden.

Over de hoeveelheid. Als het nou vijf kleine du's zijn zou ik het niet direct als niet normaal beschouwen. Maar wanneer je vijf du's hebt en die minimaal +/- 20% van je grootte zijn dan vind ik dat niet normaal en echt teveel.
Feitelijk overtreed je in principe niks, maar je omzeilt wel veel spel elementen die geplaatsts zijn om ruimte te geven voor nieuwe spelers, die TW ook echt nodig heeft.
Het gaat in de mate waarmee het gebeurd inderdaad. Als het doel moraal breken is heb je aan 2 spelers gewoon voldoende lijkt me en ja DU vind ik persoonlijk nogal lame.
 
Reactiescore
470
Veel beginnende spelers kunnen als MB of DU langer overleven, en waarom zou je tegen beginnende spelers die zich aanbieden als MB of DU nee zeggen? Uiteindelijk is het voordelig voor beide.
 
Reactiescore
5.592
Veel beginnende spelers kunnen als MB of DU langer overleven, en waarom zou je tegen beginnende spelers die zich aanbieden als MB of DU nee zeggen? Uiteindelijk is het voordelig voor beide.
Beginnende spelers melden zich niet aan lijkt mij, omdat ze niet weten wat dat überhaupt inhoud. Wel een interessant punt inderdaad, het kan voordelig zijn voor beide.
 

DeletedUser77014

Guest
Veel beginnende spelers kunnen als MB of DU langer overleven
In andere woorden wordt er gewoon misbruik van ze gemaakt. Beginnende spelers melden zich echt niet 1,2,3 aan, die worden gewoon gepushed om MB/DU te worden.
 
Reactiescore
28
In andere woorden wordt er gewoon misbruik van ze gemaakt. Beginnende spelers melden zich echt niet 1,2,3 aan, die worden gewoon gepushed om MB/DU te worden.

Het is vaak de beste manier om het spel te leren, zou het zeker geen misbruik noemen.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.761
Ik ben w8 ook in een mb positie gedwongen, wellicht de beste leerschool die er bestond. Alles hangt af van hoe een mb behandeld wordt
 
Reactiescore
173
In andere woorden wordt er gewoon misbruik van ze gemaakt. Beginnende spelers melden zich echt niet 1,2,3 aan, die worden gewoon gepushed om MB/DU te worden.
Denk niet dat ze gepushed worden. Over het algemeen wordt dat ze, in mijn ervaringen, normaal gevraagd of ze als du/mb willen functioneren. Als een ervaren speler ga je geen onervaren speler pushen om mb/du te worden lijkt me. Want het is graag of niet lijkt me. Meestal weten ze zelf ook wel dat als onervaren speler gaan spelen tegen een duidelijke grotere en ervaren speler heel lastig gaat worden. Vaak gaan ze dus wel akkoord zodat ze langer op de wereld kunnen "overleven" en zo ervaring voor zichzelf op kunnen doen.
 

DeletedUser77014

Guest
Meestal weten ze zelf ook wel dat als onervaren speler gaan spelen tegen een duidelijke grotere en ervaren speler heel lastig gaat worden. Vaak gaan ze dus wel akkoord
Met deze overmacht als ervaren speler push je, met andere woorden, die onervaren spelers om MB/DU te worden. Je zegt in andere woorden tegen zo'n speler: ''accepteer dit aanbod of ik speel je weg''.
 
Bovenaan