Stelling van de Dag

Reactiescore
319
ey vriend je kan ook te ver gaan he...

cave is een bende noobs die met 80-20 verhouding kwa deff wel uit de voeten kwam (alles block ok) maar zodra SOD naar een 50/50 verhouding ging was cave ineens kansloos omdat niet alles op block ok kon....
Dus wat je hiermee probeert te zeggen is dat SOD gelijk staat aan heel Cave?
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
En vergeet niet dat Schedel in tegenstelling tot ducktator van dag 1 tot het einde leider en oprichter is geweest van Walk ;)

I call bullshit de naam en oprichting kwam bij Cala vandaan!!!
 
Reactiescore
319
verre van SOD had gewoon 80% van de deff die bij freyr werd gestald voor de block ok, toen die 50/50 speelde vielen er meteen CF's in heel freyr
Dat was gewoon onkunde van Freyr zelf. Die spelen zelf namelijk ook 80% def. De hoofdspeler is er de dag van aankomst helemaal niet geweest. Block OK is ook wel een flinke luxe die er toen wel was. Maarja niet willen/kunnen recappen is een ander verhaal.
 

DeletedUser79704

Guest
ey vriend je kan ook te ver gaan he...

cave is een bende noobs die met 80-20 verhouding kwa deff wel uit de voeten kwam (alles block ok) maar zodra SOD naar een 50/50 verhouding ging was cave ineens kansloos omdat niet alles op block ok kon....

oh komaan jelle, cave heeft nooit 20/80 gespeeld. 35/65 op het dieptepunt en van zodra wij naar sod zijn overgestapt hebben we dat acc naar 50/50 gedaan en de eerste massa direct winst geboekt. en je kan wel doodleuk iedereen noob gaan noemen maar wat zowel walk als cave deden waren geen random 1c massa's. 90% getimed om 23:59:59 en meer rode en oranje edels dan groene, ik hoef je niet te vertellen dat dit gewoon lastige massa's zijn om te deffen? we hebben een risico genomen met SOD om te gooien omdat oa JIJ klaagde dat we teveel deff hadden en dat gaf niet ons gewenste resultaat.
 
Reactiescore
742
ik hoef je niet te vertellen dat dit gewoon lastige massa's zijn om te deffen?

Niet mee eens TW draait veel om activiteit als je dan een massa krijgt met iedere 10-20 min 10 treinen geheel de dag vergt dat van de deffer de hele dag, een time massa heb je meestal binnen 5-6 uurtjes actief deffen (met de buren) er wel doorheen geramd vooral met die 125ms times heb je 95% van de snipes wel in 1x

we hebben een risico genomen met SOD om te gooien omdat oa JIJ klaagde dat we teveel deff hadden en dat gaf niet ons gewenste resultaat.

Het omgooien is helemaal niks miss mee, maar waarom doe je in een keer 200 dorpen? waarom pak je 200 dorpen dicht bij freyr? ipv in je safe? hierdoor had je alsnog veel mobdeff op te schuiven naar freyr en had die weer een grotere block ok kunnen gooien.
 

DeletedUser79704

Guest
Niet mee eens TW draait veel om activiteit als je dan een massa krijgt met iedere 10-20 min 10 treinen geheel de dag vergt dat van de deffer de hele dag, een time massa heb je meestal binnen 5-6 uurtjes actief deffen (met de buren) er wel doorheen geramd vooral met die 125ms times heb je 95% van de snipes wel in 1x



Het omgooien is helemaal niks miss mee, maar waarom doe je in een keer 200 dorpen? waarom pak je 200 dorpen dicht bij freyr? ipv in je safe? hierdoor had je alsnog veel mobdeff op te schuiven naar freyr en had die weer een grotere block ok kunnen gooien.
wij van sod hebben 30+ treintjes gesniped, doordat jullie met antisnipes en oranje edels werkten moesten dit met full defjes gebeuren, we hebben in nog eens zoveel dorpen stacks gezet. nog eens 4 a 5 dorpen gerecapped, we hebben zeer actief zitten meedeffen. 600+ edels waarvan 30% groen en de rest oranje/rood allemaal getimed met antisnipes etc vergt wel wat meer werk dan gewoon groene treintjes. ik klaag niet, vond het leuk om te zien en weer wat bijgeleerd, maar qua massa's zijn dit gewoon de moeilijkere om te deffen.
 

Deleted User - 24028

Guest
I call bullshit de naam en oprichting kwam bij Cala vandaan!!!
Juist ja... Jij kon niet wachten met starten en had bijna heel ons plan om zeep gedaan, was ik al vergeten :D


Niet mee eens TW draait veel om activiteit als je dan een massa krijgt met iedere 10-20 min 10 treinen geheel de dag vergt dat van de deffer de hele dag, een time massa heb je meestal binnen 5-6 uurtjes actief deffen (met de buren) er wel doorheen geramd vooral met die 125ms times heb je 95% van de snipes wel in 1x
Deze man heet wel een punt... Wanneer Abuser onder massa kwam te liggen verloren ze nooit een dorp, maar als je de dagen er na gewoon random treintjes in de nacht stuurde verloren ze dorpen en moest een vv het vervolgens oplossen :D Het bewijs dat getimde massa's niet moeilijk zijn maar een random treintje deffen wel!

Nee all jokes aside, ik vind deze massa's prachtig en ongezien op TW. Velen claimen dat gewoon druk zetten dagen en weken aan een stuk effectiever is, op een torenwereld ben ik het daar sowieso niet mee eens, en op een gewone wereld kan dat zeker zo zijn. Maar het prachtige aan de massa's op W69 is dat ze 100% op tactiek en perfectie draaien en totaal niet op uithoudingsvermogen.

Iedereen kan weken aan een stuk random aanvallen sturen naar zen tegenstander en als die een paar uur niet dodged de vruchten plukken om winsten te kunnen maken of ze pas maken wanneer de persoon door vermoeidheid op geeft. Niet iedereen is in staat om massa's op te zetten en uit te voeren terwijl de tegenstander gewoon heel de tijd online is en alsnog winsten te boeken.

Ik ben grote fan van het soort aanvallen op W69, het is een reactie op de introductie van de torens en is gewoon prachtig om zien. Alleen al samen aftellen en de tw servers zien vast hangen is hemels! Voor mij is de toren om die reden dan ook een plus punt waar dit voor velen een min punt is.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Juist ja... Jij kon niet wachten met starten en had bijna heel ons plan om zeep gedaan, was ik al vergeten :D

Daarom had ik mezelf ingedekt met zak pp en moraalbrekerleger hè :cool:
 
Reactiescore
180
ey vriend je kan ook te ver gaan he...

cave is een bende noobs die met 80-20 verhouding kwa deff wel uit de voeten kwam (alles block ok) maar zodra SOD naar een 50/50 verhouding ging was cave ineens kansloos omdat niet alles op block ok kon....

joke
 
Reactiescore
967
Verder ga ik niet op alles in de post in gaan gezien het niet echt relevant is, maar wel nog even ontkrachten dat ducktator ooit een echte deftige Walk massa heeft gekregen, want dat is gewoonweg niet gebeurd. 1 keer hebben verschillende accounts (waaronder duck) een deftige test gekregen om te zien waar Cave het zwakst stond, elke andere keer was ducktator als mobiel def account pure afleiding voor ofwel Robienjo/Woman ofwel het westen.

Een echte massa met focus op Ducktator zat er aan te komen in de nabije toekomst, we hadden er goed vertrouwen in en zagen kansen op mooie winsten. Helaas zullen we nooit weten hoe dat uitgedraaid zou zijn ;)

Wat je vergelijkingen met Schedel betreft als account, zelfs al heb je gelijk, je bent er niets mee op het einde :p En vergeet niet dat Schedel in tegenstelling tot ducktator van dag 1 tot het einde leider en oprichter is geweest van Walk ;)

Laat ik voorop stellen dat ik absoluut niet in de positie ben om iemand onderuit te halen of toe te spreken over z'n, in mijn ogen, misplaatste mening maar dat ik vooral wat duidelijk wil scheppen over zaken die niet objectief naar buiten zijn gekomen.

Er is wel zeker gepoogd een serieuze massa op ducktator uit te voeren vanuit walk. Deze massa is rond begin april gevoerd, vlak voor mijn beslissing om afstand te nemen van W69. Niet de volledige hoeveelheid stam clears kwamen aan op ducktator, en er werd door Sick Minds gepoogd een blits te zetten op Robienjo tijdens deze massa, maar de intentie was wel zeker om ducktator te testen, dan wel niet dorpen te behalen. Deze massa werd echter keurig gedeft/afgeblockt dit mede door de spelende uitkijktoren op W69 die een enorm verschil maakt om de manier waarop en hoe je dient aan te vallen.

Dat gezegd hebbende snap ik de connectie niet helemaal tussen de 'stab' van cave spelers om de uni te uppen en de betwisting of ducktator overrated danwel de verdiende nummer 1 van de wereld hoort te zijn. In mijn ogen zijn dit twee compleet verschillende zaken die los van elkaar zouden moeten staan, terwijl die hier nu voor gemak gekoppeld worden.

Buiten dat ik van mening ben dat de uitkijktoren veel mindere kwalitatieve spelers aantrekt en hierdoor het kwalitatieve spelniveau drastisch afneemt, ben ik niet per se van mening dat ducktator de troon dient af te staan. Wellicht op offensief gebied niet erg veel kunnen/laten zien van henzelf maar defensief zeker hen naam waard kunnen maken. Al was het niet op hen eigen account, dan wel door het assisteren/helpen van hen buuraccounts. Dit leid ik ook af uit hen eigen 'visie'. Het is ontzettend spijtig dat de wereld op zo'n manier neigt te gaan eindigen, terwijl dit één van de weinigen werelden was waar de eindstrijd gelijk op leek te gaan. Ik snap de frustratie van Warre en de overige schedel spelers daarom ook wel. Ze hebben de gehele wereld alles gegeven voor zowel hen account als de stam. En hadden in mijn ogen onder andere omstandigheden ook absoluut die nummer 1 positie moeten krijgen. Maar om nou Ducktator te associëren met de stab omdat ze er niet 'alles' aan gedaan zouden hebben om die stab tegen te werken is wel een beetje misplaatste haat.

Tot slot zou ik graag een update krijgen over hoe de wereld momenteel verloopt. Ik neem aan dat de uni's gewoon verder uitgebouwd worden, wie staat er aan kop en wat is de prognose voor komende dagen?
 

Deleted User - 24028

Guest
Er is wel zeker gepoogd een serieuze massa op ducktator uit te voeren vanuit walk. Deze massa is rond begin april gevoerd, vlak voor mijn beslissing om afstand te nemen van W69. Niet de volledige hoeveelheid stam clears kwamen aan op ducktator, en er werd door Sick Minds gepoogd een blits te zetten op Robienjo tijdens deze massa, maar de intentie was wel zeker om ducktator te testen, dan wel niet dorpen te behalen. Deze massa werd echter keurig gedeft/afgeblockt dit mede door de spelende uitkijktoren op W69 die een enorm verschil maakt om de manier waarop en hoe je dient aan te vallen.
Die massa stond ook gewoon apart beschreven in mijn post, lijkt me dat ik die niet onder stoelen of banken heb gestoken. Verder is er nooit door iemand betwist of er toen deftig verdedigd is of dat account ducktator geen decent deffer zou zijn.

Dat gezegd hebbende snap ik de connectie niet helemaal tussen de 'stab' van cave spelers om de uni te uppen en de betwisting of ducktator overrated danwel de verdiende nummer 1 van de wereld hoort te zijn. In mijn ogen zijn dit twee compleet verschillende zaken die los van elkaar zouden moeten staan, terwijl die hier nu voor gemak gekoppeld worden.
Ze worden amper gekoppeld, je quote een post van me waar ik de overrated uit leg waar letterlijk het woord stabber niet in genoemd is. Maar dat ter zijde denk ik dat er wel degelijk een connectie is tussen een stabber en recht op de rang #1, namelijk simpel dat een stabber de wereld niet eens zou mogen uit spelen dus laat staan op rang 1 eindigen. Maar ook hiervoor zijn meerdere argumenten neer gelegd die niks met de stab te maken hebben.

Buiten dat ik van mening ben dat de uitkijktoren veel mindere kwalitatieve spelers aantrekt en hierdoor het kwalitatieve spelniveau drastisch afneemt,
Waar haal je dat vandaan? Het trekt geen minder kwalitatieve spelers aan, de kwalitatieve spelers roepen nogal snel "toren werelden speel ik niet hoor, dat is voor noobs". Ze hebben misschien gelijk dat het defensief makkelijker wordt, maar dat maakt het offensief net zo veel moeilijker en zorgt voor een hele andere dynamiek. Het probleem is dus dat veel kwalitatieve spelers (en dan vooral degene waar het van geroepen wordt) niet starten op dit soort werelden omdat ze er een totaal verkeerd beeld over hebben.

Verder denk ik dat Walk, en ook een heel deel van Cave, het bewijs zijn dat toren werelden gewoon kwalitatief sterk kunnen zijn. Denk dat jij prima kan vergelijken en maar al te goed weet dat elk Walk lid mee kan draaien in de top van andere werelden, zelfs het hoog aangeschreven W73. Ik durf zelfs zeggen dat als die toppers van daar het zouden opnemen tegen Walk op een toren wereld wij een serieuze streep voor hebben ;)

ben ik niet per se van mening dat ducktator de troon dient af te staan. Wellicht op offensief gebied niet erg veel kunnen/laten zien van henzelf maar defensief zeker hen naam waard kunnen maken. Al was het niet op hen eigen account, dan wel door het assisteren/helpen van hen buuraccounts. Dit leid ik ook af uit hen eigen 'visie'. Het is ontzettend spijtig dat de wereld op zo'n manier neigt te gaan eindigen, terwijl dit één van de weinigen werelden was waar de eindstrijd gelijk op leek te gaan. Ik snap de frustratie van Warre en de overige schedel spelers daarom ook wel. Ze hebben de gehele wereld alles gegeven voor zowel hen account als de stam. En hadden in mijn ogen onder andere omstandigheden ook absoluut die nummer 1 positie moeten krijgen. Maar om nou Ducktator te associëren met de stab omdat ze er niet 'alles' aan gedaan zouden hebben om die stab tegen te werken is wel een beetje misplaatste haat.
Jij snapt mijn frustratie niet, want je bent al verkeerd op de moment dat je denkt dat de #1 positie belangrijk is voor mij omwille van dat Schedel die eigenlijk zou moeten krijgen. Dat ter zijde, als jij vind dat een stabber die enkel defensief wat gepresteerd heeft (jou woorden) de rang 1 op een wereld verdient, dan ga ik zelf geen moeite doen om je te laten inzien hoe belachelijk dat is.

Tot slot zou ik graag een update krijgen over hoe de wereld momenteel verloopt. Ik neem aan dat de uni's gewoon verder uitgebouwd worden, wie staat er aan kop en wat is de prognose voor komende dagen?
De uni's blijven verder uit bouwen tenzij de Cave spelers stoppen met uitbouwen, in dat geval kan de wereld nog verder gaan of een andere wending aan nemen. Maar het ziet er niet naar uit dat dit gaat gebeuren, SOD en Ducktator gaan Walk (die met de uni voor loopt momenteel) gewoon dwingen om te blijven bouwen zodat zij de rang 1 en 2 kunnen houden.

Verder wel leuk om te zien dat je nog interesse hebt in deze wereld :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
967
Die massa stond ook gewoon apart beschreven in mijn post, lijkt me dat ik die niet onder stoelen of banken heb gestoken. Verder is er nooit door iemand betwist of er toen deftig verdedigd is of dat account ducktator geen decent deffer zou zijn.

Ik denk dat je mijn woorden verkeerd begrepen hebt. Jij probeerde te ontkrachten dat Ducktator nooit een deftige massa zou hebben gehad van Walk, terwijl dit wel degelijk zo is geweest. Vlak voor mijn stop hebben we dit gepoogd zoals ik al eerder aangaf. Hierbij vat ik dus op dat je impliceert dat Ducktator nooit fatsoenlijk getest zou zijn op defensieve vlakken omdat ze gros van de tijd als 'afleider' dienden.

Ze worden amper gekoppeld, je quote een post van me waar ik de overrated uit leg waar letterlijk het woord stabber niet in genoemd is. Maar dat ter zijde denk ik dat er wel degelijk een connectie is tussen een stabber en recht op de rang #1, namelijk simpel dat een stabber de wereld niet eens zou mogen uit spelen dus laat staan op rang 1 eindigen. Maar ook hiervoor zijn meerdere argumenten neer gelegd die niks met de stab te maken hebben.

Jij snapt mijn frustratie niet, want je bent al verkeerd op de moment dat je denkt dat de #1 positie belangrijk is voor mij omwille van dat Schedel die eigenlijk zou moeten krijgen. Dat ter zijde, als jij vind dat een stabber die enkel defensief wat gepresteerd heeft (jou woorden) de rang 1 op een wereld verdient, dan ga ik zelf geen moeite doen om je te laten inzien hoe belachelijk dat is.

Ik moet eerlijk toegeven dat het me ontschoten was dat @DUCKTATOR één van de initiatiefnemers was vanuit Cave voor het uppen van de toren. Wat dat betreft moet ik je gelijk geven en vind ik dat zo'n account met huidige intenties de #1 plek niet verdient. Dat gezegd hebbende maak ik uit je posts, ondanks je zelf ook inzag dat je manier van posten wat ongepast was, wel op dat je geïrriteerd bent dat Schedel dit #1 plek niet heeft/krijgt. Je legt de nadruk op dat je niet vindt dat stabbers die plek verdienen, maar koppelt dit wel aan jouw account die die plek dan wél verdient. Dus wat je in bovenstaande citaten precies duidelijk wilt maken is voor mij onhelder.

Je geeft zelf aan dat de #1 positie verdient zou moeten worden aan de hand van wat een account heeft laten zien en niet op de manier hoe ze hen pp uitgeven of hoe actief ze zijn. Zijn defensieve vaardigheden en het ondersteunen van de stam omwille van de redenen die Ducktator zelf aangaf dan geen lijdraad die meegenomen moet worden? Nogmaals ik probeer hier niemand mee aan te vallen maar ben nochtans gewoon geïnteresseerd in hoe jouw kijk op die situatie is. Tevens is bovenstaande uiteraard enkel van toepassing mocht het account Ducktator zich niet hebben geassocieerd met deze stab en is het puur hypothetisch.


Waar haal je dat vandaan? Het trekt geen minder kwalitatieve spelers aan, de kwalitatieve spelers roepen nogal snel "toren werelden speel ik niet hoor, dat is voor noobs". Ze hebben misschien gelijk dat het defensief makkelijker wordt, maar dat maakt het offensief net zo veel moeilijker en zorgt voor een hele andere dynamiek. Het probleem is dus dat veel kwalitatieve spelers (en dan vooral degene waar het van geroepen wordt) niet starten op dit soort werelden omdat ze er een totaal verkeerd beeld over hebben.

Verder denk ik dat Walk, en ook een heel deel van Cave, het bewijs zijn dat toren werelden gewoon kwalitatief sterk kunnen zijn. Denk dat jij prima kan vergelijken en maar al te goed weet dat elk Walk lid mee kan draaien in de top van andere werelden, zelfs het hoog aangeschreven W73. Ik durf zelfs zeggen dat als die toppers van daar het zouden opnemen tegen Walk op een toren wereld wij een serieuze streep voor hebben ;)

Simpelweg een conslusie getrokken op de manier hoe ik vanuit beide partijen mensen hen visie heb mogen aanhoren. Mensen die de uitkijktoren prefereren die vinden het met name fijn dat ze het zogezegde '1-command-gespam' niet hoeven te verwerken. Lui die de uitkijktoren niet liggen vinden dat het met name een enorme impact heeft op je offensieve mogelijkheden en dat de deffer het gros van de tijd een enorm voordeel heeft. Andere factoren zijn op zo'n wereld gewoon meer van invloed, denk bijvoorbeeld aan het hebben van een goede clusterfuck waar je die toren in kan plaatsen. Prestacks zijn minder tot niet nodig en men heeft een leger aan defftroepen beschikbaar. Het vereist een andere manier van aanvallen en wat meer strategie, no doubt maar ik denk dat gros van de community toch liever een oorlog wint op gebied van consistentie en uithoudingsvermogen. Iets waarbij ik betwijfel of Walk accounts dat in zich hebben in de situatie die jij beschrijft op een niet-uitkijktoren wereld.
 
Reactiescore
28
Er zijn diverse redenen om een uitkijktorenwereld wel of niet te spelen, een aantal redenen zijn al genoemd.

Persoonlijk vind ik het zonde van de tijd om een hele dag op te offeren om fakes te dodgen (zelfde als microfarmen ), ieder zijn voorkeur.

Vooral deze wereld genoten van de time massa’s en proberen de strategie te vinden om een zwakke schakel bij de tegenstander te vinden, ik geef toe dat het behoorlijk frustrerend is om na 2 dagen te timen 0 dorpen winst te boeken en bijna alles block ok te zien.

Aan beide kanten mooie massa’s gezien, mss is het verschil geweest het aantal edels die Walk tot zijn beschikking had, Cave heeft een aantal flinke accounts moeten internen.

Het mooiste aan TW is dat het een stamspel is en vooral in een uitkijktorenwereld komt dit naar voren imo en ben je meer op elkaar aangewezen, op een niet torenwereld gooi je wat fakes op de buren van je tegenstander en ze houden hun def thuis, met een uitkijktoren ga je zodra de rode bijltjes ziet reageren en je stamgenoot helpen met def en snipes. Ondanks dat Walk offensiever ingesteld was heeft Walk dit defensief goed uitgevoerd.

Ps Daan ondanks je snelle leave heb ik een mooie tijd met je gehad
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik denk dat je mijn woorden verkeerd begrepen hebt. Jij probeerde te ontkrachten dat Ducktator nooit een deftige massa zou hebben gehad van Walk, terwijl dit wel degelijk zo is geweest. Vlak voor mijn stop hebben we dit gepoogd zoals ik al eerder aangaf. Hierbij vat ik dus op dat je impliceert dat Ducktator nooit fatsoenlijk getest zou zijn op defensieve vlakken omdat ze gros van de tijd als 'afleider' dienden.
Wat iemand een deftige massa (ik schreef tbh ook "echte deftige Walk massa") noemt is perceptie natuurlijk. Ik weet de exacte cijfers niet meer maar zoals je zelf zegt liep west niet in functie van ducktator en deed SM/ayvamos ook nog met deel op robienjo. Dus zat je met 5 accounts (waarvan minstends 1 niet volledig) die op ducktator gingen met in die tijd ik schat een 500/600 tal edels... Was die massa meer dan een afleiding? Zeker weten, vandaar dat ik die dus expliciet apart vernoemde en niet mee onder afleiding neerzetten.

Als je dan weet dat er nadien massa's zijn die vlot richting de 1k edels gingen en waar de focus echt op 1 regio gelegd werd (bv main target freyr maar het oosten pakt SOD/Duck aan om def thuis te houden waardoor focus volledig op core ligt) en dat de massa die we op ducktator in gedachte hadden naar d 1.5k edels, paar k clears en ondertussen alle buren ook volledig onder edelaanval dan kijk je toch anders naar of die massa toen echt zo een grote test was ;)

Ik moet eerlijk toegeven dat het me ontschoten was dat @DUCKTATOR één van de initiatiefnemers was vanuit Cave voor het uppen van de toren. Wat dat betreft moet ik je gelijk geven en vind ik dat zo'n account met huidige intenties de #1 plek niet verdient. Dat gezegd hebbende maak ik uit je posts, ondanks je zelf ook inzag dat je manier van posten wat ongepast was, wel op dat je geïrriteerd bent dat Schedel dit #1 plek niet heeft/krijgt. Je legt de nadruk op dat je niet vindt dat stabbers die plek verdienen, maar koppelt dit wel aan jouw account die die plek dan wél verdient. Dus wat je in bovenstaande citaten precies duidelijk wilt maken is voor mij onhelder.
Je kan opmaken uit men posts wat je wilt, dat maakt het nog de waarheid niet. En het is eigenlijk behoorlijk selectief lezen dat je dan doet aangezien ik al meermaals aangehaald heb dat ik eender welke rang zou af staan aan een ander account in ruil dat de stabbers het einde niet zouden bereiken. Dus nee voor mij persoonlijk heeft het niks te maken met dat schedel de rang 1 mis loopt.

Je geeft zelf aan dat de #1 positie verdient zou moeten worden aan de hand van wat een account heeft laten zien en niet op de manier hoe ze hen pp uitgeven of hoe actief ze zijn. Zijn defensieve vaardigheden en het ondersteunen van de stam omwille van de redenen die Ducktator zelf aangaf dan geen lijdraad die meegenomen moet worden? Nogmaals ik probeer hier niemand mee aan te vallen maar ben nochtans gewoon geïnteresseerd in hoe jouw kijk op die situatie is. Tevens is bovenstaande uiteraard enkel van toepassing mocht het account Ducktator zich niet hebben geassocieerd met deze stab en is het puur hypothetisch.
Natuurlijk zijn dat zaken om mee te nemen, maar er zijn nog een hele hoop accounts die gedaan hebben wat ducktator heeft gedaan (defensief), tegelijk ook nog eens offensief betere prestaties hebben gepleegd, even veel gedaan hebben voor hun stam als dat ducktator heeft gedaan en nog extra dingen hebben gedaan.

Lijkt me duidelijk dat zij het dan meer verdienen en het nu dus alsnog enkel wordt weggegeven omdat ducktator het meeste PP, interns en easy tagets heeft gekend...

Simpelweg een conslusie getrokken op de manier hoe ik vanuit beide partijen mensen hen visie heb mogen aanhoren. Mensen die de uitkijktoren prefereren die vinden het met name fijn dat ze het zogezegde '1-command-gespam' niet hoeven te verwerken. Lui die de uitkijktoren niet liggen vinden dat het met name een enorme impact heeft op je offensieve mogelijkheden en dat de deffer het gros van de tijd een enorm voordeel heeft. Andere factoren zijn op zo'n wereld gewoon meer van invloed, denk bijvoorbeeld aan het hebben van een goede clusterfuck waar je die toren in kan plaatsen. Prestacks zijn minder tot niet nodig en men heeft een leger aan defftroepen beschikbaar. Het vereist een andere manier van aanvallen en wat meer strategie, no doubt maar ik denk dat gros van de community toch liever een oorlog wint op gebied van consistentie en uithoudingsvermogen. Iets waarbij ik betwijfel of Walk accounts dat in zich hebben in de situatie die jij beschrijft op een niet-uitkijktoren wereld.
Wat je dus eigenlijk zegt is dat pro spelers het niet zien zitten om een wereld te spelen waarbij ze hard moeten strijden offensief en met hele nieuwe aanvalstactieken moeten afkomen omdat de verdediger in het voordeel is maar veel liever werelden spelen waar je gewoon doelloos op enter moet klikken tot er een hoop aanvallen lopen om dan te kijken wat er gebeurd en dan edels te gooien.

Als je definitie van een pro "actief, beheerst 1c goed, hoog uithoudingsvermogen" is dan heb je volledig gelijk. Maar dat is niet mijn definitie van een pro speler gezien het een totaal geen plek heeft voor inzicht, tactiek en geavanceerde aanvalsplanningen. Zoals eerder al uitgelegd, dorpen edelen van iemand die gestopt is omwille van tijdgebrek kan iedereen, dorpen edelen van een tegenstander die gewoon online is niet.

Uithoudingsvermogen uit zich, zoals Raiden ook al uitdrukt, op verschillende manieren. Op toren werelden heb je deze misschien niet nodig defensief, omdat daar geen echte uitputtingsslag plaatsvind, maar het vereist even veel doorzettingsvermogen om na 2 dagen 1000 aanvallen getimed te hebben en geen winst te boeken dit nog eens te herhalen een week later. En dan hebben we het nog niet eens voor de mensen die clears en edels timen voor pure afleiding die praktisch op voorhand weten niks te gaan binnen halen!

Zijn die laatste puntjes niet 1 van de redenen dat jij gestopt bent hier ? ;)
 
Bovenaan