Stelling van de dag

DeletedUser77812

Guest
De meeste forum gebruikers zullen het wel kennen. Elke dag zal er een stelling / vraag gesteld worden
vanuit de gebruikers die hier dan besproken zullen kunnen worden.
 

DeletedUser77755

Guest
Barbaren dorpen spiken in de early game is een goede tactiek.
Akkoord, niet akkoord? Onderbouwing van je mening? :p
 
Reactiescore
338
Niet akkoord want je verliest zelf al je troepjes en haalt er dus nooit genoeg voordeel uit om daarna zelf te gaan farmen aangezien de productie aan de lage kant is.
Bovendien zijn de verliezen normaal gesproken 2/2 ofzo bij iedereen en jij wel wat meer
 
Reactiescore
241
Helemaal in het begin zeker niet kan je het veel beter gebruiken om zelf te farmen. Later als je een paar actieve farmers in je buurt hebt kan je iemand met een stam aanpakken door gezamenlijk te spiken.
Zou het zelf de moeite niet waard vinden, tenzij het een uitzonderlijk onvriendelijk persoon is waarbij je het wilt gaan doen :D
 
Reactiescore
372
Het was een van de beste tactieken om de start te overleven tot de premium beurs ingevoerd werd. Op LH kan je het ook doen, maar echte dreigingen zijn er niet meer
 

Deleted User - 487776907

Guest
Op LH wereld is het zonde van je troepen. Diegene die doodlopen op jouw troepen halen het limiet alsnog wel bij andere dorpen dus eigenlijk schiet je het doel voorbij met spiken op een LH.
 
Reactiescore
2.303
Spiken is nooit handig, je wint er nooit wat aan, enkel verlies.

Hey Maick speel je weer?
 

DeletedUser77755

Guest
Persoonlijk ben ik ook geen fan van het spiken maar merk toch dat er iedere wereld weer zijn die het toch doen :D
 
Reactiescore
372
Op LH wereld is het zonde van je troepen. Diegene die doodlopen op jouw troepen halen het limiet alsnog wel bij andere dorpen dus eigenlijk schiet je het doel voorbij met spiken op een LH.

Het is natuurlijk niet heel verstandig om grondstoffen te verspillen aan troepen als je er toch niet mee kan farmen. Dus degene die je dan zou spiken is sowieso al niet de slimste of gevaarlijkste speler dus het spiken niet waard.

Spiken is nooit handig, je wint er nooit wat aan, enkel verlies.

Hey Maick speel je weer?

Jazekers jij ook?
 

DeletedUser61134

Guest
Supergoed om te doen, gaat werkeloosheid tegen en stimulatie van de geboortecijfers en je kan meer belasting gaan vragen als je nationalisme versterkt.
 

DeletedUser80918

Guest
Ik denk dat het spelletje 't beste werkt als je dingen doet met een specifiek doel/gedachte en dan heeft het weinig zin om te gaan spiken aangezien het totaal random is wie je daarmee pijn doet.
 
Reactiescore
63
Early game is het denk ik sowieso niet waard. Ten eerste omdat troepen nog schaars zijn, waardoor je het niet zonder al te veel verliezen kan doen en niet op grote schaal. Daarnaast produceren de barbarendorpen nog niet zo veel grondstoffen omdat ze nog nauwelijks zijn uitgebouwd.

Wanneer barbarendorpen wat groter worden, eventueel geshaped en dus betere mijnen krijgen, is het wellicht wel wat lucratiever. Als je genoeg troepen hebt om meerdere barbarendorpen een X aantal uur te spiken, waardoor de opslagen vol kunnen lopen kan je zonder concurrentie farmen. Hoef je ook niet de hele tijd FA te spammen.

Op een LH wereld geld bovenstaande niet echt, maar op andere werelden wel denk ik
 

DeletedUser79858

Guest
Ik vermaak me er prima mee, puur de gedachte aan het gezicht van de random speler die zijn troepen doodloopt.

Het is juist goedkoop om te doen de eerste dagen omdat mensen met defence farmen.

Als je grotendeels zwaard maakt en niet zwaard en speer mixed wordt het enkel leuker :)
 
Reactiescore
146
Early game is het denk ik sowieso niet waard. Ten eerste omdat troepen nog schaars zijn, waardoor je het niet zonder al te veel verliezen kan doen en niet op grote schaal. Daarnaast produceren de barbarendorpen nog niet zo veel grondstoffen omdat ze nog nauwelijks zijn uitgebouwd.

Wanneer barbarendorpen wat groter worden, eventueel geshaped en dus betere mijnen krijgen, is het wellicht wel wat lucratiever. Als je genoeg troepen hebt om meerdere barbarendorpen een X aantal uur te spiken, waardoor de opslagen vol kunnen lopen kan je zonder concurrentie farmen. Hoef je ook niet de hele tijd FA te spammen.

Op een LH wereld geld bovenstaande niet echt, maar op andere werelden wel denk ik


Als jij een notoire spiker bent, spelen wij jou als eerst van deze wereld af, iedereen heeft echt een kindje dood aan vervelende spikers en kunnen nu vrij gemakkelijk opgespoord worden. Gebruik je verstand , speel eerlijk en doe het niet!
 
Reactiescore
372
Als jij een notoire spiker bent, spelen wij jou als eerst van deze wereld af, iedereen heeft echt een kindje dood aan vervelende spikers en kunnen nu vrij gemakkelijk opgespoord worden. Gebruik je verstand , speel eerlijk en doe het niet!

Ik zou me om hem niet veel zorgen maken, z'n onderbouwing komt namelijk totaal niet overeen met de realiteit
 
Reactiescore
146
Misschien wel, maar stel dat we allemaal zo zouden gaan denken, wat een rotspel zou het dan worden
 
Reactiescore
372
De grondstof merchant

Maar ik heb de meta precies nog niet door, zelf de plaatselijke naabs groeien sneller dan mij..
Zit constant tegen die farmlimiet, heb nog geen PP gebruikt buiten voor PA zelf, triestig.

Zelfde verhaal hier, schommel wel rond de top 100 maar de beurs nog niet gebruikt (al is dat eigenlijk alleen omdat hij steeds leeg is als ik een keer check). Al die mooiboys die momenteel hoog staan en zeggen niet te abusen liegen. Gewoon preventief je gs flink uppen zodat je in de edelfase een inhaalslag kunt maken
 

DeletedUser77812

Guest
Stelling van de dag: Als je teveel pp gebruikt op een wereld (pp abuser) ben je een vals speler/ spel bederver.
 
Reactiescore
2.366
Vals speler? Nee, de opties zitten in het spel dus je kan er maar gebruik van maken.
Pret bederver? Ik denk dat die persoon zich wel amuseert eerlijk gezegd. Maar ik snap wel wat je bedoelt, daar het steeds sneu is om overgenomen te worden door een abuser.. Maar zo is het spel zeker? Wet van de sterkste (met een factor geluk die mag meegerekend worden).
 
Bovenaan