Stelling van de dag

Reactiescore
2.064
Bedoelde coalities, maar als je een leuk verhaal maakt met stammen is het ook goed
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.326
Kwa stammen zie ik het nog niet echt gebeuren, momenteel nog 4 echte "top"stammen en nog een aantal stammen van redelijk formaat die ook hun invloed nog kunnen uitoefenen.

Kwa coalities zie ik het evt wel gebeuren, daar er op dit moment zon 3 zijn onstaan:
1. Maai/vitare
2. AX/XII/last (er is op zijn minst een samenwerking tussen XII en last dus vandaar ik hun hierin opneem, kans dat x er zelf niks mee te maken heeft)
3. IDGAF

zeker de geruchten over AX nemend is er een kans dat zij zich met hun coalitie bij 1 van de andere 2 coalities gaat aansluiten om er zo een 2strijd van de maken, maar dit zal nog niet heel spoedig zijn. Ik zie uberhaupt op het moment maar 3 opties om snel binnen een maand een 2 strijd te krijgen:

1. Maai/Vitare vs AX/XII/last/IDGAF
voor mij nog de meest logische kijkend naar de wereld. IDGAF is openlijk in oorlog met maai en vitare en Ax/XII al met maai, dus op zich geen gekke gedachte tot samenvoegen
2. Maai/Vitare vs AX/XII/last
Dit kan alleen tot stand komen als IDGAF valt binnen komende maand. Dit zie ik niet zo snel gebeuren tenzij IDGAF intern verbrijzeld of ze aan de vitare kant rampzalig gaan deffen
3. Maai vs Vitare/AX/XII/last
de minst onwaarschijnlijke, maar toch al iets van aanwijzingen gezien AX en vitare beide van tavern schijnen te internen, vitare dorpen van killerboy (een AX-VV) internde e.d. Normaal neig ik eerder in deze situatie naar een 3strijd met IDGAF als 3e partij, maar de mogelijkheid bestaat dat IDGAF als gevolg van deze acties uit elkaar gerekruteerd kan worden of mogelijk valt.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Ik zie persoonlijk wel meer opties, ben sowieso wel een open minded persoon wat dat betreft. Maai zal vooral anticiperen op de acties van anderen. De relatie met Vitare is (naar mijn inziens) gewoon goed en op dat front succesvol. Echter moet je weten dat het bondgenootschap gevormd is tussen mij en Justin en dat daar een bepaalde gedachte achter zat. Deze gedachte kan bij de nieuwe Vitare leiding wel anders zijn. Verder zijn er ontzettend veel losse eindjes in de wereld. Stel dat IDGAF Vitare weet te breken of AX noord-maai zal het één het andere gaan beïnvloeden. Stel dat AX een paar spelers uit Maai of Vitare zou rekruteren, dan is het aan boord halen van de betere IDGAF spelers voor mij niet uitgesloten. Wat als Vitare een account van AX breekt of als AX en IDGAF de handen inéénslaan. Er zijn nog voldoende partijen en losse eindjes die samen maken dat deze wereld verre van besloten is. Naar mijn mening is er ook helemaal geen favoriet voor de wereldwinst.

Voorspellen is ontzettend lastig op deze wereld, iedere stam heeft sterkere spelers en iedere stam heeft zwakkere spelers. Bij Vitare, Maai en IDGAF gaat dit zeer zeker op. Bij AX ben ik van mening dat ze geen toppers hebben maar ook geen floppers. Het wereld zal het sterkste beïnvloed worden doordat sterke spelers van de ene partij de zwakke punten van de partij gaan raken en het moment waarop dat gaat gebeuren is leidend.

Aan het begin van de wereld deed ik al een voorspelling waar de sterke stammen gingen ontstaan. De meeste top 50 spelers lagen toen duidelijk op het zuidelijk halfrond met een zwaartepunt continent linksonder. Ik markeerde een aantal kwaliteitsregio's, waarbij het echte noorden en het midden van de wereld nogal bij ontbraken. Een aantal van die kwaliteitsregio's komen nog steeds sterk terug. Bijvoorbeeld de kwaliteitsregio Witch, Anxiety, Wife, Shelby alsook Colla, ESFR, Pablito, AoD en Wolfpack en The Mind als een verbindingsstuk tussen die regio's. Er zijn naar mijn mening nog wel kwalitatief goede spelers noordelijk, maar deze liggen niet zo geconcentreerd tegen elkaar in die getalen. Toen ter tijd voorspelde ik ook al dat juist rondom die kwaliteitsregio's de groei moeizaam zou gaan (immers breek je een sterkere speler niet gemakkelijk) en de grote accounts noordelijk zouden ontstaan. In het geval van AX was dit duidelijk correct, weinig tegenstand en ontzettend veel internen kenmerkt de AX'ers.

Terugkomend op je stelling: De stam die gaat winnen, zal een (groot) deel van de kwaliteitsregio's in handen moeten hebben. Een noord vs zuid situatie (waarbij we alle huidige stammen wegdenken) zou enorm in het voordeel van zuid zijn. Een oost-west scenario zou (nipt) door west gewonnen worden. Een zuidwest-noordoost scenario zou door duidelijk door zuidwest gewonnen worden en een noordwest-zuidoost scenario zou geheid door zuidoost gewonnen worden. De stammen in huidige vorm, hebben allemaal geen kans om de wereld smoothly te winnen. Er gaan nog stammen vallen, spelers gerekruteerd worden en hoogstwaarschijnlijk gaat het op een vuile manier gebeuren want sorry; ik heb het morele denkvermogen van veel spelers op w68 niet bepaald hoog zitten.
 
Reactiescore
2.064
Mooie posten mannen! Morgen komt vitare weer op de koffie bij IDGAF, jullie zullen het resultaat zien.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.326
rip troepen dan, nu nog zien aan welke kant :O
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Ben inderdaad benieuwd of er weer recordjes gaan sneuvelen :)
 
Reactiescore
2.064
TheWitch helaas 2 dorpjes kwijt, soms loopt het niet altijd als je wilt. Conver is ook wat dorpen kwijt aan maai. Echter zijn er ook 2 dorpjes door wolfpack van ajacied gepakt. Flinke vvdd ook voor thewitch vandaag.

complimenten naar Maai en Vitare voor de aanvallen!
 
Reactiescore
301
Wederom complimenten voor het deffwerk in het westen. Nu maar eens kijken of er nog wat CF's te vinden zijn bij TheWitch :p?

Met een op dezelfde datum geplande massa en weinig safe deff, vind ik de resultaten toch best OK voor IDGAF. Het is natuurlijk wachten op het mogelijk verder doorpakken op cons maar al bij al wel ok
 

DeletedUser77704

Guest
Met een op dezelfde datum geplande massa en weinig safe deff, vind ik de resultaten toch best OK voor IDGAF. Het is natuurlijk wachten op het mogelijk verder doorpakken op cons maar al bij al wel ok

Gewoon netjes gedeft, mag wel gezegd worden dat Witch extreem vol gestacked stond. Mooie eraan: stamgenoten gaan vol voor mekaar. Mindere: andere front blijken heel kwetsbaar gelijk
 
Reactiescore
301
Gewoon netjes gedeft, mag wel gezegd worden dat Witch extreem vol gestacked stond. Mooie eraan: stamgenoten gaan vol voor mekaar. Mindere: andere front blijken heel kwetsbaar gelijk

Tja klopt, maar uiteindelijk is het wel nummer 1 en nummer 2 die gezamelijk op een stam bashen. Logisch dat er dorpverlies is... Ook wat jammer voor de wereld omdat we deze net probeerde open te trekken, maar dat is natuurlijk mijn mening. BG's en NAP's mogen stammen vormen zoals hen goed dunkt. Maar mocht dit er niet geweest zijn, hadden beide massa's er wel anders uit gezien denk ik.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Tja klopt, maar uiteindelijk is het wel nummer 1 en nummer 2 die gezamelijk op een stam bashen. Logisch dat er dorpverlies is... Ook wat jammer voor de wereld omdat we deze net probeerde open te trekken, maar dat is natuurlijk mijn mening. BG's en NAP's mogen stammen vormen zoals hen goed dunkt. Maar mocht dit er niet geweest zijn, hadden beide massa's er wel anders uit gezien denk ik.

Honestly, ik wist niet dat Vitare een massa deed tot op de dag dat wij moesten gaan lopen op Conservative. "Gunstig", dacht ik. Geen idee of het door anderen is gepland (de aanval op Cons was dan ook gewoon random sturen en niet eens gecoördineerd), maar ik weet van niks :p.

Verder is het vanzelfsprekend dat mocht er een week tussen de aanval op TheWitch en de aanval op Cons hebben gezeten, beide fronten er compleet anders hadden uitgezien ja.
 
Reactiescore
2.303
Honestly, ik wist niet dat Vitare een massa deed tot op de dag dat wij moesten gaan lopen op Conservative. "Gunstig", dacht ik. Geen idee of het door anderen is gepland (de aanval op Cons was dan ook gewoon random sturen en niet eens gecoördineerd), maar ik weet van niks :p.

Verder is het vanzelfsprekend dat mocht er een week tussen de aanval op TheWitch en de aanval op Cons hebben gezeten, beide fronten er compleet anders hadden uitgezien ja.
Te ziek om te twen maar wel op het af rondhangen?
Worst co ever.
 
Reactiescore
301
Honestly, ik wist niet dat Vitare een massa deed tot op de dag dat wij moesten gaan lopen op Conservative. "Gunstig", dacht ik. Geen idee of het door anderen is gepland (de aanval op Cons was dan ook gewoon random sturen en niet eens gecoördineerd), maar ik weet van niks :p.

Verder is het vanzelfsprekend dat mocht er een week tussen de aanval op TheWitch en de aanval op Cons hebben gezeten, beide fronten er compleet anders hadden uitgezien ja.

Al de 2e keer dat ze samen vallen dus denk wel dat 't tegen elkaar vermeld wordt ja
 

Deleted User - 487776907

Guest
Al de 2e keer dat ze samen vallen dus denk wel dat 't tegen elkaar vermeld wordt ja

Ach ja geen idee. Vorige was inderdaad samen gepland. Als aanvalscoördinator had ik geen weet van een massa van Vitare en was deze dag eigenlijk niet eens eerste keus voor Maai, maar de clears waren toch al ready en gezien het feit dat er toch geen plan achter zat hebben we het maar vervroegd. Maar goed, wat Roald achter mijn rug bespreekt met anderen zou ik bij god niet weten :p
 

DeletedUser77704

Guest
Ach ja geen idee. Vorige was inderdaad samen gepland. Als aanvalscoördinator had ik geen weet van een massa van Vitare en was deze dag eigenlijk niet eens eerste keus voor Maai, maar de clears waren toch al ready en gezien het feit dat er toch geen plan achter zat hebben we het maar vervroegd. Maar goed, wat Roald achter mijn rug bespreekt met anderen zou ik bij god niet weten :p

Moet je ook niet allemaal willen bijhouden
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Tja klopt, maar uiteindelijk is het wel nummer 1 en nummer 2 die gezamelijk op een stam bashen. Logisch dat er dorpverlies is...

Belangrijke kanttekening die ik toch even wil maken: Vanuit Maai zijn er gisteren maar 2 van de 9 accounts aangekomen met clears en edels. Suggereren dat die stam nummer 1 nou echt deelnam, is niet correct. Slechts twee accounts, net meer dan 20% van de Maai. Met nog een extra 800 clears waren de resultaten misschien erger geweest, alhoewel.. het was al niet bar moeilijk zo.
 

DeletedUser81351

Guest
Belangrijke kanttekening die ik toch even wil maken: Vanuit Maai zijn er gisteren maar 2 van de 9 accounts aangekomen met clears en edels. Suggereren dat die stam nummer 1 nou echt deelnam, is niet correct. Slechts twee accounts, net meer dan 20% van de Maai. Met nog een extra 800 clears waren de resultaten misschien erger geweest, alhoewel.. het was al niet bar moeilijk zo.

Je hebt hier gelijk, en sta er ook achter, had nooit zo gemakkelijk moeten zijn.
 
Bovenaan