Stelling van de dag

DeletedUser67275

Guest
Ben het eens daarin. De gehele tw community kent elkaar haast, en daarom ken je altijd wel een aantal spelers waar je mee kan aansluiten.

Voor nieuwe spelers is het heel lastig om ergens in te rollen, deels door het overmatig PP gebruik, deels door onkunde. Een intern/mb is enorm voor de hand liggend dan.

Na W30 was W62 mijn eerste wereld die ik weer speelde. Mijn buurman en ik stonden er alleen voor, want iedereen was al settled. Het was dat we per toeval bij Martijn in de stam terechtkwamen, waardoor we via diens contacten nog een hele wereld hebben meegemaakt. Dit was anders onmogelijk geweest.

Naar mijn idee is de grootte van de wereld de grootste oorzaak, tegenwoordig win je een wereld met 50M punten, waar ik op W30 met 330M punten de oorlog verloor. De wereld is te klein en de ‘gevestigde’ mensen vinden elkaar altijd weer, waardoor de rest geen kans heeft. Het internen is meer het gevolg van de oorzaak. We zien het nu ook weer terug. Iedereen wist dat UFO geen rol zou gaan spelen, want ja de mensen die in Chess en NEO spelen, zijn relatief bekende TW spelers.

Het internen is niet tof, maar het is een opeenstapeling van oorzaken als te kleine werelden (altijd connecties in de buurt), PPabuse (creëert angst bij nieuwelingen) en noem maar op.
 
Reactiescore
3.452
Het starten van de wereld met tig du’s en afgesproken interns tussen accounts is denk ik het grootste probleem de afgelopen werelden.

Neem als voorbeeld de spelers Niels en Hardcore die alleen al voor hun tweeen stammen met du’s had,geplande fusies etc.
Het starten met tig boostaccounts...
Mentaliteit om het op een normale manier te spelen dat is veranderd,en dat jaagt vele spelers weg.
 
Reactiescore
853
Het internen is niet tof, maar het is een opeenstapeling van oorzaken als te kleine werelden (altijd connecties in de buurt), PPabuse (creëert angst bij nieuwelingen) en noem maar op.
Dit is niet perse waar in mijn ogen, er zijn zeker weten wel accounts die gerekruteerd zouden worden als de instelling van de spelers anders zou zijn. Je hebt gewoon teveel nieuwe spelers die denken dat ze goed zijn, wat ik persoonlijk erg storend vind. Mede daardoor speel ik ook niet graag met nieuwe mensen aangezien het eigenlijk altijd een verrassing is of je er normaal mee kan spelen.

Ook moet je meenemen dat er een reden is dat die accounts geinternd worden, namelijk dat ze weigeren weerstand te geven, in mijn ogen nog een karakteristiek van een slechte speler. Hiermee bedoel ik niet dat je doelloos je account moet gaan verdedigen, maar er zijn accounts geinternd die zeker wat hadden kunnen klaarspelen op deze wereld en dat gebeurt niet omdat het zulke goede spelers zijn.

De wereld is te klein en de ‘gevestigde’ mensen vinden elkaar altijd weer, waardoor de rest geen kans heeft
Ook niet perse waar. De gevestigde mensen zijn vaak gewoon beter waardoor de rest geen kans heeft. Als UFO een account zou hebben dat even sterk was als een Chuchu zou dat account zeker een kans maken, of hij nou bekend zou zijn of niet. Wel ben ik het met je eens dat er vaak maar 1 a 2 stammen een kans maken, maar dit ligt in mijn ogen eerder aan leiders dan aan te weinig accounts.

Iedereen wist dat UFO geen rol zou gaan spelen, want ja de mensen die in Chess en NEO spelen, zijn relatief bekende TW spelers.
Ja iedereen wist dat UFO geen kans ging maken, de reden dat UFO echter geen kans maakte is niet omdat er bekende tw spelers in de andere stammen zitten. De reden dat ze geen kans maken is omdat (over het algemeen) de accounts niet sterk genoeg zijn, de leiding simpelweg waardeloos is (heb nog forumchecks meegemaakt) en dat de goede accounts ambitieloos zijn en genoegen nemen met een matige stam. Ik kan je garanderen dat Chess enkele weken terug een sollicitatie van een degelijk, maar onbekend account zeker zou overwegen.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.310
Dit is echt onzin. Vaak is het probleem met nieuwe spelers dat ze geen kans krijgen om zich te bewijzen en meteen gedreigd word om op te edelen of gewoon direct opgeedeld worden. Daarbij zijn de oude spelers vaak met een team en nieuwe spelers solo daardoor kan een ervaren team altijd druk uit oefenen de hele dag door omdat ze kunnen afwisselen en nieuwe spelers niet de tijd hebben ervoor.

Dit is mijn eerste wereld en volgens mij doe ik niet veel onder aan de vaste mensen samen met mijn co. Dat is door het volgende gekomen. Chess heeft mij een kans gegeven en mij tips gegeven. Eerste massa had ik te dik geblockt met teveel verliezen de volgende aanvallen heeft Chess mij geholpen met snipen enz. Nu 6/7 aanvallen verder staat We Regret nog steeds en doen we het zelf.
Dit is alles te danken aan CHESS die ons de kans gaf en niet meteen de edels op ons geknald. Door hun ervaring zijn wij nu ook een serieus acountje geworden en zo hoor je om te gaan met nieuwe spelers. Zo blijft TW live en leuk.

Ben hier ook altijd groot voorstander van. probeer het zelf vaker ook te doen. Als men wilt leren en niet bang is voor een uitdaging heb je vaak veel meer aan deze spelers dan aan sommige gevestigde "toppers". Sommige spelers kunnen je ernstig verrassen, w52 Wezz, wess en martijn beide 0 ervaring en komend van mbtjes verraste onze stam compleet door gewoon een goed account neer te zetten, hier op w66 een fusie met jens die ik langzaam aan het bijspijkeren ben en mijn mb patrickhoksberg, die door iedereen in LW werd afgeschreven, maar die ik een kans als mb heb gegeven en gewoon lekker werk doet.
 

DeletedUser69389

Guest
Ben hier ook altijd groot voorstander van. probeer het zelf vaker ook te doen. Als men wilt leren en niet bang is voor een uitdaging heb je vaak veel meer aan deze spelers dan aan sommige gevestigde "toppers". Sommige spelers kunnen je ernstig verrassen, w52 Wezz, wess en martijn beide 0 ervaring en komend van mbtjes verraste onze stam compleet door gewoon een goed account neer te zetten, hier op w66 een fusie met jens die ik langzaam aan het bijspijkeren ben en mijn mb patrickhoksberg, die door iedereen in LW werd afgeschreven, maar die ik een kans als mb heb gegeven en gewoon lekker werk doet.
Of wat dacht je van Patrick Cryptic?
 
Reactiescore
853
Of wat dacht je van Patrick Cryptic?
Was die echt goed? Heb hem eerlijk gezegd niet vaak iets zien doen :X

Laatste newgen die ik top vond was Nigel op Argwahn, w44 was dat.. Die wilde dood graag leren en was ook nog eens enorm actief. Sindsdien weinig newgens waarvan ik het idee heb dat ze echt beter willen worden.
 
Reactiescore
1.380
ik snap je punt dat sommige nieuwkomers het beter weten maar die pluk je er snel tussen uit en kan je dan als ze niet luisteren makkelijk overnemen. Ik ben iemand die erg gedreven is en mijn co Justin al helemaal. Wij staan open voor info en verbeteringen en door fouten te maken nu leren we. Hebben toch enige weerstand gekregen en nauwelijks interns gehad af en toe een dorpje maar meeste door te vechten en dat is in mijn ogen het leukste om te doen. De oorlog en het verdedigen zijn echt de dingen waarom ik het nog speel en ook de spelers die je helpen om beter te worden. Dat zijn er bij ons een aantal die altijd klaar staan om vragen te beantwoorden en daar zouden serieus alle vaste spelers aan moeten beginnen en eens een keer niet de vaste mensen in je stam inviten maar eens een nieuwe.

Zoals niels laat hem lekker zelf spelen waarom zou je die recruiten leg je daarmee niet andere spelers vast qua edellijnen? Hardcore zelfde verhaal. Dit had qua stammen echt wel een leuke wereld kunnen worden als de zogenaamde toppers hier aan mee werken en niet alles in de stam nemen. Ga bijvoorbeeld voor max 10 leden kan toch ook prima?

Maar goed ik ben blij met mijn keuze in het begin van deze wereld. Het is een top groep met veel gezelligheid. Ik beleef steeds meer plezier eraan en verheug me al op de echte gevechten die er waarschijnlijk over enkele weken/maanden komen.

bij deze nog ff een bedankje aan de spelers van ChuChuuu wie wel nieuwe spelers een kans geven. En nee dit is niet slijmen dit is hoe de wereld zou moeten zijn.
 

DeletedUser79447

Guest
Het uitmaken van pp abuser over Niels naar zelf met een chuchuuu snelheid muren uppen. Muur 18-19 duurt geen 20 minuten namelijk een laar uurtjes langer.

Stelling: Chess is hypocriet
 
Reactiescore
2.368
Volgende wereld een stamlimiet van 6-7 ofzo, beetje classicvibes
 

DeletedUser67275

Guest
Het uitmaken van pp abuser over Niels naar zelf met een chuchuuu snelheid muren uppen. Muur 18-19 duurt geen 20 minuten namelijk een laar uurtjes langer.

Stelling: Chess is hypocriet

Denk persoonlijk dat iedereen weleens muurtjes upt met premium. Haast iedereen heeft wel een accountje op een andere wereld waarmee men pp farmt. Waar is de pp naast premium acc & AM verder nog voor nodig dit stadium? Wijzen op anderen vind ik hypocriet, want iedereen (op een enkele gutmensch na) gebruikt het
 
Reactiescore
1.380
iedereen gebruikt het. het is ook een middel wat hoort in dit spel. Vind stelling hypocriet ook een beetje ver gezocht. Regels niet opvolgen is hypocriet
 
Reactiescore
3.452
Het uitmaken van pp abuser over Niels naar zelf met een chuchuuu snelheid muren uppen. Muur 18-19 duurt geen 20 minuten namelijk een laar uurtjes langer.
Waar heb ik wat gezegd over pp misbruik over Niels?
Ah nergens...Nice try Roy
( krijg trouwens nog pp van je van w62 van al die keren dat je massa kreeg maar geen pp had om je muurtjes te uppen.kuch)
 

DeletedUser77113

Guest
Als we de werelden weer vol willen krijgen, en ze weer wat langer willen laten duren is kunnen we misschien voorstellen dat per account maar 1 of 2 spelers mogen spelen... geen teams van 4/5 spelers.
je krijgt meer accounts, grotere werelden, en in combinatie met een lagere ledenlimiet krijg je ook gewoon langere/interessantere werelden.
 

DeletedUser69389

Guest
Als we de werelden weer vol willen krijgen, en ze weer wat langer willen laten duren is kunnen we misschien voorstellen dat per account maar 1 of 2 spelers mogen spelen... geen teams van 4/5 spelers.
je krijgt meer accounts, grotere werelden, en in combinatie met een lagere ledenlimiet krijg je ook gewoon langere/interessantere werelden.
Met de huidige fronten en dergelijke gaat dat amper nog. Als ik bijvoorbeeld kijk naar wereld 18 of 19 dan zag je dat nog vaak ja. Soms ook nog wel later, maar veel minder. De accounts waren toen veel groter en massa's zag je al van verre aankomen en je kon daar op inspelen qua planning en dergelijke. Maar nu met de blitzen of de massa's die 1 a 2 dagen van te voren beginnen te lopen is het veel lastiger om je agenda daar op aan te passen.
 

DeletedUser69389

Guest
Dat vind ik wel een goed idee, dan kan het niet anders dan dat er meerdere topstammen zullen strijden ipv 2 zoals de laatste werelden ;)
Is al vaker gedacht en geprobeerd. Die limieten worden al steeds meer verlaagd, maar in principe werk je daar het internen ook nog meer mee in de hand.
 
Reactiescore
2.368
Of net een heel hoog stamlimiet bedenk ik me net, dan is de kans wat groter dat nieuwe spelers met meer ervaren spelers in de stam komen.
 

DeletedUser69389

Guest
Of net een heel hoog stamlimiet bedenk ik me net, dan is de kans wat groter dat nieuwe spelers met meer ervaren spelers in de stam komen.
Nja dat gaat ook niet meer met het huidige aantal spelers. Ik bedoel als je het limiet op 30 zet bij wijze van dan zit je nu ook alweer aan spelers met een puntenaantal van 200K... Minder dan 10% van de topspelers en 20% van de gemiddelde +/- top 25 speler.
 
Bovenaan