Stelling van de Dag

DeletedUser79458

Guest
Omdat het AF van W65 beetje dood is denk ik dat we wel een nieuw topic kunnen gebruiken.

Credits naar: @Felicitys (tekst is overgenomen van W60 topic)

Ik neem aan dat mensen het idee snappen maar toch een snelle uitleg:

Om de zoveel komt er een nieuwe stelling (meestal dagelijks), na deze goed doorgelezen te hebben mogen andere (+ de originele poster natuurlijk) reageren en discussiëren over deze stelling.

Het idee hierachter is dus mensen te informeren over/overtuigen van een bepaalde visie. Natuurlijk is er geen goed en fout dus mag iedereen meepraten! Ook al je de wereld niet speelt maar wel in de gaten houdt :)
 

DeletedUser79458

Guest
1e Stelling:

Ondanks de grote voorsprong die de stam Inf heeft op de rest, zal de stam het niet lang overleven door haar clustervorming.
 
Reactiescore
28
Hangt allemaal af van diplomatieke betrekkingen. Wereld is vrij klein dus veel "topstammen" liggen op een kluitje. INF heeft een paar buren inderdaad. Maar denk dat elke stamcluster voor en nadelen heeft.
 

DeletedUser79458

Guest
Stelling:

BONKEN
heeft het mooiste stamcluster van W65.
 
Reactiescore
208
Stelling:

BONKEN
heeft het mooiste stamcluster van W65.
Je hebt de rim nog niet, nog niet zo heel veel safe zone, en afhankelijk van wat jullie betrekkingen zijn met de rest van de top 3 is jullie front best groot.
 
Reactiescore
412
Stelling: Bonken heeft het mooiste stamcluster van de wereld.


Om goed antwoord te kunnen geven op deze vraag zullen we het stamcluster van BONKEN moeten vergelijken met de andere stammen en kijken of ze echt een betere ligging hebben of het enkel schijn is. Om het wat makkelijker voor mezelf te maken heb ik hier gekozen voor de top 6 stammen van deze wereld.

Link naar kaartje want ik weet zelf niet hoe ik een mooi kaartje moet posten .

http://nl.twstats.com/nl65/index.ph...&zoom=500&centrex=500&centrey=500&fill=000000

Ik zal de stammen maar even afgaan op ranglijst volgorde en overal mijn eigen gedachte bijzetten. Ik kijk enkel naar de ligging van de stam zelf en niet naar eventuele bondgenoten etc. omdat ik daar simpelweg geen weet van heb.

Inf:

Op het moment de grootste stam van de wereld. Met een pure core ligging. Doordat de stam puur core ligt kan ik al inschatten dat de stam hoogstwaarschijnlijk safe en makkelijke rim-groei tekort gaat komen in de toekomst goed mee te kunnen draaien. Op het moment van schrijven heeft deze stam al front met vier van de andere stammen die hier besproken gaan worden. Dit is dus een vrij barre ligging voor deze stam en hier kunnen ze enkel mee wegkomen door een samenwerking aan te gaan met een andere stam, of gewoon absolute goden als spelers te hebben. Mede dankzij deze redenen zal ik dit stamcluster een 4/10 geven.


Ima.:

Een stam die over de gehele oostkant van de wereld verspreid ligt. Ze hebben enkele rim accounts aangenomen, maar daar is ook nog weinig safe te bekennen. Al zullen ze dit wel vrij snel kunnen pakken. Verder vind ik het cluster te uitgespreid om een goed stamcluster te vormen. In principe hebben ze op dit moment se stam in drie delen opgesplitst liggen, waar de speler sergeant sven een eenling is. Mochten ze alle gaten kunnen dichten dan hebben ze een goed cluster en zijn ze goed op weg voor de toekomst. Over een echt front is bij deze stam nog niet te spreken, en daardoor denk ik dat ze over het algemeen wel de makkelijkste ligging hebben op het moment. Door deze punten kom ik op een goede 7,5/10.


Bonken:

Dan nu voor de stam waar deze stelling over gaat. Ze hebben een goed compact stamcluster met een klein gaatje erin richting het noorden van het cluster. Ze hebben nog genoeg groeiruimte richting de rim, en zullen dit ook tijdig moeten veiligstellen. Dit omdat ze vrij snel een aantal grote fronten zullen hebben met enkele grote stammen. Al ben ik ervan overtuigd dat deze spelers wel iets kunnen in het spelletje zal het meeste in deze stam aankomen op teamplay. Tot nog toe hebben ze met stamacties al een aantal bedreigingen voor de stam weggewerkt. Hieraan is hun derde plek op de stammenranglijst te danken desondanks ze niet superveel top accounts bezitten. Maar puur op de legging van de stam zullen de fronten die eraan komen ten opzichte van de safe misschien iets te groot zijn. Kortom een goed stamcluster met een leuke uitdaging en genoeg rim om veilig te stellen. Hierdoor kom ik uit een score van 8/10.


Trains:

Trains heeft een vrij merkwaardig cluster. Zowel in het noorden als het zuiden zijn er al gaten in het cluster geslagen. Deze gaten zijn geslagen door andere top 6 stammen en hierdoor vraag ik me af of dit enkel is door bg, of ze gewoon langzamerhand weggespeelt worden. Voor de rest stelt het cluster ook niks voor. Geen safe om van te spreken. Bijzonder grote fronten, en grote gaten in het cluster. Dit is ronduit het slechtste cluster van het moment en komt uit op een 2/10.


E.W:

Een stam die zich in het westen van de wereld bevind. Ik heb nog weinig van deze stam gehoord en kom er eigenlijk pas door deze lijst achter dat ze bestaan. Voor zover ik kan zien hebben ze een redelijk cluster opgebouwd. Ze liggen het diepste in de rim van alle stammen tot nog toe besproken, en liggen ook al aardig ver richting de core. Naar het noorden toe hebben ze geen enkele grote stam liggen en ten zuiden enkel front met de nummer 1 stam. Hierdoor hebben ze maar een enkel front met zware tegenstand en zullen ze goed richting het noorden en rim kunnen groeien. Verder is het cluster niet heel speciaal en kom ik uit op een 7/10.


Res:

De laatste stam die ik zal bekijken is res een stam die nog vrij nieuw is voor de wereld. Ze zijn de meest noord gelegen grote stam. De enige stam waar ze front mee hebben is Trains, voor de rest kunnen ze in elke richting groeien. Enkel is er nog geen safe veilig gesteld, dus daar moet nog aan gewerkt worden. Verder is het stamcluster zelf vrij compact en is er met een goede teamplay veel mogelijk voor die stam. Ik geef het stamcluster een 8/10 aangezien er nog zoveel groeiruimte is.



Hieruit kunnen we dus de conclusie trekken dat ik een hekel heb aan stammen zonder rim, en dat in het noorden zich nog niks interessants bevind. Ook kunnen we antwoorden op de stelling en dat is dat ik BONKEN wel een van de twee mooiste stamclusters van de wereld vind.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.319
Reactiescore
1.363
Thanks voor het compliment bobo :).
Klopt wel redelijk wat jij zegt :).
 
Reactiescore
141
Over een echt front is bij deze stam nog niet te spreken, en daardoor denk ik dat ze over het algemeen wel de makkelijkste ligging hebben op het moment.

Nu zie ik langzaamaan front ontstaan bij trains en inf.
 
Bovenaan