Stelling van de dag!

Reactiescore
853
Om toch wat extra leven in het AF te blazen een nieuw topic.

Ik neem aan dat mensen het idee snappen maar toch een snelle uitleg:

Dagelijks komt er een nieuwe stelling, na deze goed doorgelezen te hebben mogen andere (+ de originele poster natuurlijk) reageren en discussiëren over deze stelling.

Het idee hierachter is dus mensen te informeren over/overtuigen van een bepaalde visie. Natuurlijk is er geen goed en fout dus mag iedereen meepraten!



Stelling:
Adios heeft gefaald op diplomatiek vlak.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Misschien topic iets aanpassen naar een stellingen topic voor het geval een discussie langer dan een dag duurt?
 

DeletedUser77942

Guest
Of het nou meteen falen is wil ik niet zeggen

Wij van adios liggen nogal lastig op deze wereld
Met 2 topstammen naast ons
Logisch dat we daar geen nap/bg kunnen aangaan omdat we fronten

Mocht koets of red op onze plek liggen had het mischien wel andersom geweest
Dus of dit diplomatisch gefaald is vind ik van niet

Kevin
 
Reactiescore
853
Misschien topic iets aanpassen naar een stellingen topic voor het geval een discussie langer dan een dag duurt?
Twee dagen is wellicht beter, echter is het idee AF wat actiever krijgen dus lijkt me handig zoveel mogelijk stellingen erdoor te knallen ;)
 
Reactiescore
2.478
Of gewoon niet tijdsgebonden maken en kijken hoelang een stelling discutabel blijft :p
 
Reactiescore
177
Adios heeft BG met UNR gehad wat destijds de nummer 1 stam was van de wereld waarmee ze samen wat wouden forceren tegen Red wat opzich geen verkeerd plan was is alleen niet uitgepakt zoals zij het hadden willen zien. En Adios is met best veel stammen bevriend die ze deff leveren. Dus gezien met de huidige ligging en de huidige BG's denk ik dat Adios niet faalt op diplomatisch vlak.
 

DeletedUser15154

Guest
Adios heeft BG met UNR gehad wat destijds de nummer 1 stam was van de wereld waarmee ze samen wat wouden forceren tegen Red wat opzich geen verkeerd plan was is alleen niet uitgepakt zoals zij het hadden willen zien. En Adios is met best veel stammen bevriend die ze deff leveren. Dus gezien met de huidige ligging en de huidige BG's denk ik dat Adios niet faalt op diplomatisch vlak.

Waar baseer je op dat Adios def geleverd krijgt van ‘bevriende’ stammen ?
 
Reactiescore
1.367
Denk niet dat het gefaald is, ze kunnen simpelweg niet met 2/3 "topstammen" een BG/Nap aangaan omdat dan de halve stam vast ligt.
En dan ligt de 4e grote stam in het oosten, dus daar valt ook niets te behalen op het gezamenlijk aanvallen/vven na.

Tevens heeft Adios het best prima voor elkaar met een paar kleine klote stammetjes die worden geholpen door adios om red/koets tegen te werken
 

DeletedUser13688

Guest
Ik heb het gevoel dat er altijd een ideale situatie in het hoofd geschetst wordt die in de praktijk nooit klaargespeeld kan worden. Elke wereld weer krijg je dit soort kritiek, dat stammen het via kleine bgs etc moeten doen, en dat is eigenlijk sinds Opus niet heel veel anders geweest. God, ik mis de tijden dat er nog een c99 was
 
Reactiescore
853
Persoonlijk vind ik gefaald ook een te groot woord. Wel ben ik van mening dat ze het niet slim aangepakt hebben. Ze zouden door een bg/nap sowieso één front (tijdelijk) vast moeten leggen. Om dan een bg/nap met UNR af te spreken, waardoor je weet dat een bg/nap met de andere twee stammen er vervolgens niet in zit, is niet slim. Van Unr was vanaf de start eigenlijk al het idee er dat het een bijeengeraapt zooitje was, een bg/nap verstandiger geleken aangezien deze stammen al een tijdje op de wereld aanwezig zijn.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Adios doet het gewoon prima.

Koets of Red als BG is gewoon niet haalbaar, ze hebben gewoon pech met de ligging.

If okay, ik kom met een nieuwe stelling:

Adios heeft gefaald op het gebied van recruiten en daaruit is een 1v2 ontstaan.
 

DeletedUser39990

Guest
Adios doet het gewoon prima.

Koets of Red als BG is gewoon niet haalbaar, ze hebben gewoon pech met de ligging.

If okay, ik kom met een nieuwe stelling:

Adios heeft gefaald op het gebied van recruiten en daaruit is een 1v2 ontstaan.
Hier gaat dezelfde vlieger op volgens mij als de vorige stelling, pecht met de ligging + het feit dat ze geen R2W stam willen zijn en het niet smerig willen spelen en leden afsnoepen van omliggende stammen, RED en koets, die al in een beginstadium van de wereld gevormd werden. (premades?) Het is al sinds het begin van de wereld dat onder hun gebied lag, en koets er boven. Dit kan je niet fixen door slim te recruiten, want ze liggen er nu eenmaal boven en onder, en volgens mij is het ook niet aan te raden om spelers te zoeken die niet aansluiten op het stamcluster.

Als ik even verder op de kaart kijk zie ik wel dat er behoorlijk wat safe gebied van adios in de rim ligt ook, akkoord er zijn 2 fronten, maar ik zie ook wel voldoende safe zone liggen. Verder merk ik dat ze met uitzondering nachtblitzen relatief weinig dorpenverliezen hebben na uitgevoerde massa's, met ongelofelijk hoge od stijgingen toch wel

Als je dit verder trekt over de hele lijn, kom je bij iedere stelling van Adios op hetzelfde antwoord, pech met de ligging, want ze liggen net tussen 2 premade stammen.
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Hier gaat dezelfde vlieger op volgens mij als de vorige stelling, pecht met de ligging + het feit dat ze geen R2W stam willen zijn en het niet smerig willen spelen en leden afsnoepen van omliggende stammen, RED en koets, die al in een beginstadium van de wereld gevormd werden. (premades?) Het is al sinds het begin van de wereld dat onder hun gebied lag, en koets er boven. Dit kan je niet fixen door slim te recruiten, want ze liggen er nu eenmaal boven en onder, en volgens mij is het ook niet aan te raden om spelers te zoeken die niet aansluiten op het stamcluster.

Als ik even verder op de kaart kijk zie ik wel dat er behoorlijk wat safe gebied van adios in de rim ligt ook, akkoord er zijn 2 fronten, maar ik zie ook wel voldoende safe zone liggen. Verder merk ik dat ze met uitzondering nachtblitzen relatief weinig dorpenverliezen hebben na uitgevoerde massa's, met ongelofelijk hoge od stijgingen toch wel

Als je dit verder trekt over de hele lijn, kom je bij iedere stelling van Adios op hetzelfde antwoord, pech met de ligging, want ze liggen net tussen 2 premade stammen.

Nouja geen R2W stam willen zijn maar wel oke zijn met je stam verlaten en Red willen joinen (4 accounts)? Voor de rest klopt je verhaal wel al hebben beide stammen ook al te veel leden sinds het begin.
 

DeletedUser39990

Guest
Nouja geen R2W stam willen zijn maar wel oke zijn met je stam verlaten en Red willen joinen (4 accounts)? Voor de rest klopt je verhaal wel al hebben beide stammen ook al te veel leden sinds het begin.


De gesprekken waren volgens mij eind februari, toen de wereld nog een hele andere vorm had en de stammen nog lang niet er uit zagen hoe ze er nu uit zien. Er waren gesprekken, maar er is er niemand in geslaagd om een akkoord te vinden waar iedereen er zich in kon vinden. Bijgevolg dus niet doorgegaan. Ik heb geen idee waarom je dit aanhaalt trouwens, hiermee stel je enkel dat red geen R2W stam is, terwijl ik hier helemaal niets over zeg :)
 
Bovenaan