Stelling van de Dag

DeletedUser77632

Guest
@Costarica. ''Er wordt hier gesproken alsof je een "tribal misdaad" begaat als je gewoon gebruik maakt van de in-game mogelijkheden, die het spel je biedt.'' Stabben, spioneren en manipuleren behoren ook tot de in-game mogelijkheden, en de ergere varianten van deze voorbeelden eveneens. Toch worden zulke acties wel publiekelijk afgekeurd, maar toch niet door iedereen. Grenzen worden door een community bepaald en kunnen ook soepeler/strenger worden.

Het verschil is dat ik het over functies heb, en jij hebt het over gedrag. Kleine kanttekening. Ik wilde er gewoon een stelling in gooien om te zien wat de verschillende spelers hier van vinden. En daarmee probeer ik tevens dit forum wat actiever te maken.
 

DeletedUser63354

Guest
Eens met Weirdness of Talents. TW is een spel vol met hypocrieten.

Maar dat is ook deels propaganda. Zo zullen spelers met een grote bek hun fouten niet willen toegeven (of geloven zelf echt dat ze goed zitten; vaak door met stamgenoten/stamleden te praten over de situatie die het dan natuurlijk met je eens zijn), maar zijn wel de eerste die willen propageren over de fouten (/morele zaken) van een ander.
 

DeletedUser

Guest
TW is inderdaad vol hypocrisie maar dat is ook niet zo gek. Dit is mens eigen en daar kan je ook niks tegen doen.

Verder vind ik persoonlijk dat het het premiumpunten-aspect uit de hand loopt. Ik spel na 5 jaar nu ongeveer weer anderhalve maand. En wat ik momenteel zie is dat premiumpunten als 4e grondstof gebruikt wordt. En dit is verkeerd in mijn ogen, die hele premium markt heeft dit verziekt. Zoals al eerder werd aangegeven hebben spelers al meer dan 50.000 premiumpunten.. sorry dat ik het zeg maar dat ik toch te ziek voor woorden. Dat laat enkel zien in hoeverre dit aspect verziekt is.
 

DeletedUser63354

Guest
Velen hebben geprobeerd om het PP systeem te boycotten. Velen zeggen er tegen te zijn. Velen maken er stiekem gebruik van.

Innogames blijft het doel houden om winst te maken. Dat gaat ten koste van het spelplezier.
 

DeletedUser61134

Guest
Velen hebben geprobeerd om het PP systeem te boycotten. Velen zeggen er tegen te zijn. Velen maken er stiekem gebruik van.

Innogames blijft het doel houden om winst te maken. Dat gaat ten koste van het spelplezier.

Tja, spelers :2 a 3 maar inkomen x4 a 5
Nog steeds winst in hun ogen.

En scrips zijn er al langer dan AM bestaat, nog voor de premiumfuncties zoals halveren om de hoek kwamen kijken.
Maar toen waren werelden ook zo groot dat je met een paar dupes of betere scripts nog geen grote winsten kon maken.

Momenteel ik kan niet meer zonder 1C als je wil aanvallen. Verveel me dood als alles met de hand moet ;p
Maar vaak genoeg hoor ik nog in chats dat er spelers zijn die geen kennis hebben van 1C, coordgrabbers etc.
Die zullen wel zwaar in het nadeel blijven.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Klopt zeker, al is het de laatste jaren wel erg verandert. Voor alle premiumfuncties betaalde iedereen gewoon een tientje voor PA, FA en de rijke tatas voor AM. Sindskort speelt het gros gratis en heb je een stel debielen die honderden euro's per maand spenderen. Enerzijds erg fijn dat ik het spel nu al een jaar of 2/3 gratis kan spelen, anderzijds waardeloos dat anderen een enorm voordeel kunnen kopen t.o.v. mijn account. Wel ben ik van mening dat het bestuur het melken nogal heeft geïntensiveerd al is de kudde melkkoeien veel kleiner geworden. Ik denk dat tw1 langer leuk was gebleven zonder alle pp functies. Ik kan niet in de portomonnee van het tw team kijken, maar ik betwijfel of al die pp functies (sinds het verkopen van pp->gs) nou echt meer geld in het laadje brengen, in ieder geval minder lang dan zou kunnen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Nieuwe stelling van de dag: Tribalwars wordt steeds inacatiever door het gebruik van moraalbrekers. beginnende spelers / rimmers hebben vrijwel geen kans om nog in de rankings te komen in de late game dus stoppen ze ermee. Hierdoor blijven werelden klein en zal tribalwars uitsterven. Hebben we het niet zelf in de hand om andere spelers een kans te geven:)
 

DeletedUser78081

Guest
Is een moeilijke, voor beide valt wat te zeggen.

MB's kan ik heel erg waarderen, ik neem echter niet alles en iedereen aan en zoek vooral de minder ervaren spelers die wel actief en gedreven zijn om wat bij te leren.
Mijn doel is vooral om hun op te leiden en hun te wapenen met de kennis om op een volgende wereld een voorsprong op een ander te hebben en dus niet op PP moeten rekenen om zo hoger te komen of überhaupt een kans te maken tegen de (meer) ervaren spelers of de 50k+ PP "abusers".

TW kun je maar op een manier leren en dat is door dingen te doen, als je de kans niet krijgt om verder dan één dorp te komen zal je kennis ook altijd beperkt blijven.

In mijn ogen zijn er vele andere oorzaken dat TW stapsgewijs doodbloed, toch probeer ik op deze manier de actieve en gedreven spelers te laten zien wat dit spel voor moois te bieden heeft.
Uiteindelijk zal een inactieve speler, hoe groot het account ook is, weggespeeld worden door iemand die actiever is. Aanvallen en verdedigen kun je, zoals jullie wellicht weten, enkel als je aanwezig bent.
 

DeletedUser77455

Guest
Misschien heeft de tijdspanne tussen verschillende werelden daar iets mee te maken, denk niet dat moraalbrekers daar echt veel invloed op uitoefenen...
 

DeletedUser66273

Guest
TW gaat niet dood doordat spelers hun dorpen alleen verliezen, TW gaat dood omdat er tegenwoordig er zoveel online games zijn die mensen meer interesseren dan TW alleen. Als je een casual gamer bent ga je niet meer TW spelen tegenwoordig. Terwijl dat in het begin van TW veel meer was, iedereen in mijn omgeving vond het leuk om af en toe een keertje per dag te spelen. Ik kende heel veel mensen die TW ooit hebben aangeraakt, maar die zijn gestopt. Met bijvoorbeeld smartphones heb je veel meer games hebt die dagelijks af en toe gespeeld kunnen worden maar wel "lonen" als in je gaat niet meteen dood. TW geeft je met minimale activiteit geen voldoening ik denk dat daar het probleem ligt. Dat is hoe het spel werkt en kan je niet aanpassen.
 

DeletedUser78081

Guest
Niet helemaal mee eens, als je lid bent van een goed en gedreven team kun je met betrekkelijk weinig tijd toch een leuk account opbouwen en aardig ver komen, de rang één positie zal echter niet mogelijk zijn maar dat is ook niet meer dan normaal als je er (veel) minder tijd en moeite insteekt dan een ander.
Ook is het afhankelijk van je locatie, als je een core account hebt en je loopt keer op keer al je vegen dood op overstacks waardoor je vast komt te liggen zul je natuurlijk minder snel kunnen groeien dan iemand die in de RIM ligt en ook een mooi farmgebied heeft.

TW is een spel waarbij je minder kleine beloningen krijgt, ik kan echter het contact dat je hebt/opbouwt met medespelers, buurtjes en stamgenootjes erg waarderen en daar beleef ik persoonlijk veel plezier aan. Elkaar helpen er samen wat van te maken en een uitdaging aan te gaan is tot nu toe voor mij genoeg reden geweest om dit spel te blijven spelen met veel plezier.

Natuurlijk zijn er ook dingen waar ik me minder in kan vinden; PP gebruik, events (die nu ook gevoelig zijn voor PP gebruik), het vele gejank en vooral ook de verplichting om (indien je solo speelt) elke dag in te moeten loggen om maar als simpele voorbeelden te gebruiken, echter weegt dit in mijn ogen niet op tegen het plezier wat ik er dagelijks uithaal.
Het is een afweging die je maakt en het staat iedereen vrij om er mee door te gaan of mee te stoppen echter ben ik wel van mening dat je zelf actief naar een gepaste rol kunt kijken op zowel nieuwe als bestaande accounts. Bovenstaande redenen gebruiken als excuus om mee te stoppen is in mijn ogen gewoon zwak, er zijn tal van mensen die ondanks alles gewoon doorspelen en zich niet vergrijpen aan dergelijke middelen aangezien het in mijn ogen gewoon meer uitdaging geeft.
 

DeletedUser62190

Guest
Rimmers en beginnende spelers hebben geen kans in een wereld die in een later stadium zit. Daar zijn al die nieuwe werelden weer voor. De enige spelers die wel een kans hebben aan de rim, zijn de spelers die door middel van samenwerking een positie kunnen bemachtigen en die kunnen vasthouden (afgezien van PP abusers die ik buiten beschouwing laat). Het gebruik van moraalbrekers geeft mindere spelers een kans om toch te blijven spelen op werelden in een vergevorderd stadium en zelf meer te leren. Er wordt echter wel veel gebruik gemaakt van het verwerven van MBs door MHs om kleine spelers uit te schakelen en vervolgens die MBs zelf onder handen te nemen. De MBs worden niet altijd beschouwd als deel van het team maar meer als buitenkansje voor de MH om weer wat punten erbij te scoren. De laatste manier van het gebruik van MBs ben ik geen fan van. Ik ben zelf vaker MB dan MH, vandaar dat ik een aanhanger ben van het gebruik van MBs op een goede manier. De kleinere spelers als deel van een grotere wereld die al in de plooi gevallen is. Rimmers en beginnende spelers hebben weinig te zoeken om voor zichzelf te spelen als de wereld al in een later stadium verkeerd denk ik.
 

DeletedUser71618

Guest
Je kan als stam wel juist tactisch bekenden laten starten in de rim, ook in een verder gevorderde wereld, opdat er sneller rimdominantie tot stand komt. Maar dat is weer heel wat anders dan jullie bedoelen natuurlijk. Maar de late rim wel of niet halen ligt voor een groot deel ook aan je diplomatieke praatjes (en of je omgeving er vatbaar voor is natuurlijk).
 

DeletedUser50691

Guest
uit eindelijk ligt het bij jezelf wat er zelf van maak ;)

omgeving kan je vaak nog wel naar je hand zetten
 

DeletedUser74396

Guest
nieuwe stelling: De kennis en het gebruik van scripts is enorm achteruit gegaan tegenover vroeger

Verduidelijking:
Enerzijds kan je kijken naar het FA pack en andere userpacks. Waar vroeger iedereen deze had, zijn ze tegenwoordig haast een notie in de geschiedenisboeken.
De oude spelers herinneren het nog wel maar hebben hem niet meer, de nieuwe hebben er nog nooit van gehoord.
Ik overdrijf nu wel, er zullen er altijd wel een aantal zijn maar veel minder dan vroeger.
Een ander soort scripten dat vroeger in alle maten aanwezen was, is een aanvalsplanner. Tegenwoordig mogen we blij zijn als iedereen de meest basic planner kent (1command).
En ga zo maar door.

Ik haal dit aan omdat het me meer en meer verbaasd dat mijn scripts verzameling van meer dan 1-2 jaar geleden nog altijd veel uitgebreider is en beter werkend dan de scripts van topstammen binnen de nieuwere werelden. Zinloze scripts die volledig in onze userscripts verwerkt zijn zie je dan wel meer en meer voorkomen.

En als klein discussiepuntje: Door de updates in combinatie met het wegjagen van de harde scripters-kern, wordt tribalwars alsmaar vereenvoudigt tot het punt dat er geen strathegie meer bij komt kijken maar het enkel een kwestie is van wie kan het best bandwerk verrichten en actief klikken.
 

DeletedUser71618

Guest
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit aanvalsplannerscripts gebruikt heb maar deze altijd zonder scripts uitwerk. Voor de rest zit er denk ik een tegenstelling in je post: de over het algemeen oudere spelers gebruik(t)en, naar mijn idee, weinig scripts en zijn eerder meer van het handwerk, waarbij er daarna een fase kwam dat er voor elk kleine dingetje een userscript tevoorschijn kwam. Die userscripts doen zich nog wel redelijk de ronde volgens mij hoor, maar is lastiger te verkrijgen door mensen die die fase gemist hebben. Bovendien denk ik dat velen zich beperken tot een aantal basale scriptpacks, zoals Sangu, Creed, FApack, dat soort dingen.

Welk merk ik dat ik, als ik ideeën heb voor een script of iets wil verbeteren/fiksen, nu niet zomaar meer een scripter kan bereiken. Daardoor zijn veel handige oude (snellijst)scriptjes o.a. ook onbruikbaar nu. Er was inderdaad een tijd dat ik meerdere mensen kon aanspreken met mn ideeën die we dan samen uitwerkten; het Mark Enemy script heb ik bijvb met Unfriendly Sander zo uitgewerkt. Die tijd is niet meer. Misschien omdat de scripters weggejaagd zijn; misschien omdat die er geen lol meer in zagen; sowieso omdat er geen echte nieuwe 'generatie' scripters naar het spelletje komt.

Wat denk jij daarvan?
 

DeletedUser74396

Guest
het is zonde om per dorp je aanvallen te gaan uitrekenen als er easy tools zijn die de looptijden voor je berekenen als je aankomst, doelwit en herkomst ingeeft.
Je kan trouwens niet zeggen dat alle oude werelden dat handmatig deden, w14 DEI is bvb een aanvalsplanner verwerkt.
W2, 3 f 4 had ook een privé scripter die zeer goed was. W21 van hetzelfde. Noem je dit oude werelden?

Verder klopt het dat veel scripters door de updates niet meer veel zin hebben. Scripten vraagt activiteit en dat is een hele tijd serieus ondergewaardeerd. Zowel door de gebruikers als door het tw team. De hoofdreden dat het scripttijdperk weg is, want ik ken er nog wel een paar. Maar die volgen het AF zelfs niet maandelijks, als ze het nog bekijken in het algemeen.
Vroeger was er gewoon veel meer motivatie, toppers die het spel snapten begonnen scripts te leren maken voor het gemak en een extra dimensie in het spel.
Nu zijn de spelers die kunnen scripten weggejaagd waardoor nieuwe spelers het ook veel moeilijker zullen leren, wat volgens mij toch wel het gebrek aan scripters in de nieuwe generatie verklaard.
 
Bovenaan