Stelling van de dag

DeletedUser75951

Guest
Terecht. Wie zijn wij nou om dat te bepalen? Iedereen kan z'n eigen motieven hebben, de ene zien een grote concurrent die weggespeeld kan worden, de anderen zien wraak voor het verleden, nog weer anderen zien gewoon een lekker gratis dorpje. Hebben ze ongelijk? Wat zouden jullie hebben gedaan? Wij hebben geen idee waarvoor hij gebanned is afgezien van scriptgebruik en je gaat niet van iedereen die zomaar 7 dagen gebanned wordt aannemen dat dit onterecht was. Niet iedereen in de stam McDo heeft de info die jullie hier op het AF claimen te hebben.

Als 1 iemand die info heeft en die een eerlijke speler is, zal die dat wel vermelden op jullie forum. Daarbij er is ook een speler van McDo om dezelfde reden (neem ik aan) gebanned, wat toch ook een belletje moet doen rinkelen.

En over die motieven: die zou je zelfs niet moeten aanhalen, want vuil spel blijft vuil spel of er nu motieven zijn of niet. Beeld je maar in dat je zelf in de top 5 van de wereld staat en je ook wordt gebanned voor een onnozelheid. Ik denk dat velen dat niet kunnen appreciëren voor de moeite die ze al in dat account hebben gestoken.

Over de scripts: ik weet niet over welk script het gaat, maar met scripts (die eerst toegelaten waren) zal normaal geen proportioneel groot voordeel mee worden bereikt anders zou het al niet toegelaten zijn in de eerste plaats.
 
Reactiescore
3.540
Tilo, ik weet er van. Ik weet ook dat vrienden van mij onterecht zijn verbannen. Ik doe daarom (en andere redenen) ook niks. Mijn probleem ligt vooral bij het zwart maken van een hele stam terwijl het slechts om enkelen gaat en drama creëren dat niet nodig had hoeven zijn. Maar niet iedereen weet er van, en zelfs dan valt niet te verifiëren WIE er nou allemaal gebanned zijn voor dat ene script en wie er toevallig zijn bekeken en er is iets anders illegaals aangetroffen. En zelfs als we er van uit gaan dat al deze banns onterecht zijn, als je toevallig tegen iemand aan ligt die in het verleden een negatieve smaak in je mond heeft achter gelaten, zou je ze dan aanvallen? Ik snap het als mensen daar 'ja' op antwoorden. Ik snap niet dat jullie dit niet kunnen begrijpen en er meteen zo'n big deal van maken, jullie kennen het hele verhaal van beide kanten niet dus ga dan niet overhaaste beslissingen maken.

Inbeelden hoeft niet Apple, ik weet hoe het is. Ben ooit 24u in de ban geweest omdat mn profiel bestond uit 2 letters : kk. Daar een urenlange discussie over gehad omdat dit als scheldwoord werd gezien, de ban was voorbij en mn dorp geedeld. Was er een dagje goed chagrijnig van maar heb er geen forum post over gemaakt en haat lopen zaaien naar de stam die me had geedeld toen. Het is niet de fout van diegene die aanvallen in de ban, maar van diegene die de onterechte ban heeft verstrekt.

Nog een ander punt: je zegt dat er iemand van onze stam is gebanned dus daarom moeten we het wel begrijpen. Nee, daardoor begrijp ik het juist niet. Wat wij doen in deze situatie is we zetten def in de dorpen en doen ons uiterste best ze te behouden ipv een zielig verhaal op het algemeen forum te zetten in de hoop dat je de hele wereld tegen ze op zet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser75413

Guest
Tilo, ik weet er van. Ik weet ook dat vrienden van mij onterecht zijn verbannen. Ik doe daarom (en andere redenen) ook niks. Mijn probleem ligt vooral bij het zwart maken van een hele stam terwijl het slechts om enkelen gaat en drama creëren dat niet nodig had hoeven zijn. Maar niet iedereen weet er van, en zelfs dan valt niet te verifiëren WIE er nou allemaal gebanned zijn voor dat ene script en wie er toevallig zijn bekeken en er is iets anders illegaals aangetroffen. En zelfs als we er van uit gaan dat al deze banns onterecht zijn, als je toevallig tegen iemand aan ligt die in het verleden een negatieve smaak in je mond heeft achter gelaten, zou je ze dan aanvallen? Ik snap het als mensen daar 'ja' op antwoorden. Ik snap niet dat jullie dit niet kunnen begrijpen en er meteen zo'n big deal van maken, jullie kennen het hele verhaal van beide kanten niet dus ga dan niet overhaaste beslissingen maken.

Naja al die bans zijn op 1 dag uitgedeeld. Dus dan kun je er vanuit gaan dat het daar mee te maken heeft. Vraag anders screenshot op dan weet je het zeker. Mij gaat het niet om het zwart maken van een stam, want dat heeft weinig nut nu, maar het gaat erom dat iemand een onterechte ban krijgt omdat TW het eerst toestaat en uiteindelijk zegt nee is niet legaal en diegene 7 dagen lang aangevallen kan worden zonder dat er iemand iets aan kan doen.

Dus het is meer van hebben jullie het respect en de eer om die 7 dagen af te wachten? Als ik er persoonlijk langs zou liggen en ook al heeft diegene mij genaaid, zou ik wachten tot de ban over is om hem dan karma terug te geven. Als je in een ban iemand edelt die niks kan, werkt alleen maar tegen aangezien het dan gewoon op internen lijkt.
 
Reactiescore
3.540
Het zou beleefd zijn om te wachten tot de ban voorbij is ja. Maar het is tribalwars, er gebeuren wel ergere dingen. En ik kan alleen namens mijzelf spreken als ik zeg dat ik geen actie zal ondernemen, en ik had best een woordje willen doen om te vragen of mijn stam even zou wachten, maar wat ik hier op dit forum over McDo heb gelezen denk ik ook bij mezelf tsja, heel makkelijk om negatief over een ander te praten, maar accepteer dan ook de consequenties als we dan net een stapje vuiler gaan spelen, want het stambeeld is blijkbaar zonder goede reden toch al verpest, wat hebben we dan nog te verliezen?
 

DeletedUser75413

Guest
Het zou beleefd zijn om te wachten tot de ban voorbij is ja. Maar het is tribalwars, er gebeuren wel ergere dingen. En ik kan alleen namens mijzelf spreken als ik zeg dat ik geen actie zal ondernemen, en ik had best een woordje willen doen om te vragen of mijn stam even zou wachten, maar wat ik hier op dit forum over McDo heb gelezen denk ik ook bij mezelf tsja, heel makkelijk om negatief over een ander te praten, maar accepteer dan ook de consequenties als we dan net een stapje vuiler gaan spelen, want het stambeeld is blijkbaar zonder goede reden toch al verpest, wat hebben we dan nog te verliezen?

Zo verpest is die niet, maar met dat ''vuil'' spel ga je het we lverliezen en dan word het een moeilijke wereld voor jullie
 
Reactiescore
3.540
'T zal allemaal wel meevallen. Maar een incident is makkelijk te dramatiseren en als dat is wat jullie nodig hebben om het leuk te houden so be it, ik ga me er verder niet meer mee bemoeien denk ik.
 

DeletedUser77494

Guest
Hoi :$ Dacht val ff binnen.

Stelling van de dag: TW is verpest door alle mensen met "ervaring" die als "elite" groep door de wereld heengaan en de grootste tampeloerus van hunzelf krijgen.

Correct/Nonsense?
 
Reactiescore
3.540
De playerbase is 90% van de oude garde, als deze elite niet door de werelden zouden stampen zou dit spelletje niet meer bestaan :s
 

DeletedUser77494

Guest
De playerbase is 90% van de oude garde, als deze elite niet door de werelden zouden stampen zou dit spelletje niet meer bestaan :s

Maybe true, Maar zou het kunnen komen dat het alleen nog maar oude garde is omdat als er nieuwe mensen komen die niet de guidance krijgen die ze verdienen? Ik bedoel als je nog nooit in een topstam hebt gezeten kom je er nu ook niet want je moet eerst een sollicitatie van 20 uur schrijven met jarenlange ervaring en linkjes en wellicht ook je sofinummer etc.
 

DeletedUser75951

Guest
Maybe true, Maar zou het kunnen komen dat het alleen nog maar oude garde is omdat als er nieuwe mensen komen die niet de guidance krijgen die ze verdienen? Ik bedoel als je nog nooit in een topstam hebt gezeten kom je er nu ook niet want je moet eerst een sollicitatie van 20 uur schrijven met jarenlange ervaring en linkjes en wellicht ook je sofinummer etc.

Je kan een ervaren speler aanspreken en vragen om zijn advies etc... :) Dat kan ook via het mentor-systeem. Maar ik begrijp wel dat dat niet zo evident/handig is.
 

DeletedUser75413

Guest
Hoi :$ Dacht val ff binnen.

Stelling van de dag: TW is verpest door alle mensen met "ervaring" die als "elite" groep door de wereld heengaan en de grootste tampeloerus van hunzelf krijgen.

Correct/Nonsense?

Nonsense, je hebt genoeg leden van de oude garde die mensen willen opleiden etc. Meestal doen ze dit als ze een co zoeken die leiden ze op of je word mb en leert dan dingen bij.

Dat je een solli met ervaring etc moet schrijven is logisch als je in een topstam wilt joinen. De ene keer kom je erin omdat ze je willen bijleren en de andere keer heb je pech. Maar zonder die oude garde is TW over en uit,
 

DeletedUser7072

Guest
Probleem is gewoon een te kleine rim, een grote rim is de allerbeste leermeester. Niks dat daar tegenop kan, de werelden zijn te klein en de concentratie pro's is veel te groot. Vroeger zaten die lekker ver weg in de kern op een paar rimmers na, en konden de 'noobs' het tegen elkaar opnemen, waarbij de slimmere noobs het wonnen van de dommere ;)

En die konden dan later topstammen joinen., als de kernstammen de rim bereikte.
 

DeletedUser77494

Guest
Maar zonder die oude garde is TW over en uit,

Ik zei zeker niet dat de oude garde ermee moet stoppen of iets in die zin, soms mis ik gewoon de ietwat oudere tw tijden waarin ik het gevoel had dat dit wel gebeurde.

Ik zou niet weten wat de verhoudingen zijn. Maar als er dus teveel pro's zijn in de wereld lijkt het me zaak om juist MEER nieuwe mensen erbij te zoeken en het spel leuk te houden voor... tja iedereen natuurlijk. Dat is redelijk moeilijk als er of iemand 50k pp erin douwt die die bij andere werelden heeft gefarmd of uit eigen portemonnee, of iemand die met team van 3 er direct opzit en te vaak online is om voor een nieuw iemand iets te behalen om je heen zitten.

En het is waar dat sommige stammen wel dat soort spelers aannemen. Maar het probleem ( wat ik nu pas zie dat ik het aankaartte ) is denk ik dat er teveel Pro's zijn in contrast met de nieuwe mensen.

Maar heey, wat weet ik nou, mijn hele clan got massacred door mijn broer die het uiteindelijk allemaal voor mij deed.

Je kan een ervaren speler aanspreken en vragen om zijn advies etc... :) Dat kan ook via het mentor-systeem. Maar ik begrijp wel dat dat niet zo evident/handig is.

Ik krijg zelf dat soort berichten binnen van mensen, geen idee waarom ik ben in de verste verte geen pro, maar alsnog probeer ik ze te helpen dus wat dat betreft ben ik "The change I want to see in the world" verder vind ik het mentorsysteem onhandig. Je krijgt alleen maar mensen van 100-700 punten te zien ( bij mij in ieder geval ) en heb echt geen zin om 40x een mentor af te wijzen om dan misschien een wat hogere te krijgen.

Kan aan mij liggen, spreek hier ook voor mezelf! Toch fijn dat de stelling zogoed opgepakt wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser72076

Guest
Wij hebben op 42 een nieuwe speler geholpen. Deze is uiteindelijk onze DU geworden en had uiteindelijk iets van 1 mil+ punten. Met een beetje hulp en de juiste instelling kan elke nieuwe speler wat worden :)
 

DeletedUser77494

Guest
Wij hebben op 42 een nieuwe speler geholpen. Deze is uiteindelijk onze DU geworden en had uiteindelijk iets van 1 mil+ punten. Met een beetje hulp en de juiste instelling kan elke nieuwe speler wat worden :)

Dat is precies de instelling die ik ook heb, netjes om te zien dat het niet alleen pure fantasie is hahah thanks guys:D
 

DeletedUser75413

Guest
Op elke wereld meld ik me aan als mentor voor eventuele nieuwelingen.
Maar de werelden worden te klein door meerdere redenen en daarom wordt TW ook minder leuk. Binnen 6 maanden zitten de core spelers al volledig in de rim en gaat de eindfase al in.
 

DeletedUser72076

Guest
Dan moeten de corespelers eerst maar eens bij de rim kunnen komen:eek:
 

DeletedUser74418

Guest
Om even terug te komen op de ban nog. Het heeft niks te maken met drama of val me niet aan. Het is gewoon een ongeschreven regel om een vijand niet aan te vallen na een banwave. Heeft te maken met normen en waarden en respect voor de vijand.
 
Bovenaan