Stelling van de dag!

Reactiescore
1.075
Als je jezelf overschat is het al geen externe druk meer hé.

wanneer je overschat word op het AF, overschat je automatisch jezelf bedoel ik dan, en dan krijg je het punt dat minder goede spelers als toppers worden aanzien. Wanneer er dan wat fout gaat is de druk best hoog kan ik me voorstellen.
 
Reactiescore
1.018
Nee als je wordt overschat op het af is het totaal niet zo dat jij jezelf ook per se moet overschatten he:tongue: Het kan twee effecten hebben, men kan bang worden om je aan te vallen of men kan met alle mankracht die er is jou aanvallen:tongue:
Waarom zou hierbij de druk hoog zijn als je zelf wel precies weet wat je wel al dan niet kan?
 
Reactiescore
973
wanneer je overschat word op het AF, overschat je automatisch jezelf bedoel ik dan, en dan krijg je het punt dat minder goede spelers als toppers worden aanzien. Wanneer er dan wat fout gaat is de druk best hoog kan ik me voorstellen.

De meeste beste spelers die ik ken vanaf w12 waren grotendeels allemaal zeer sterke AF'ers en propagandakanonnen. En dat is dan gebaseerd op de meest lastige account situaties tegen veelal een zware overmacht. Het is dan ook maar hoe je AF stammen precies definieert met wat voor soort AF'ers zich bevinden in die stammen. Vraag me ook af welke stammen jij precies AF stammen vindt. De stammen die ik me voor kan halen waren veelal stammen die tijden rank 1 op een wereld hebben gestaan en tegenover een gigantische overmacht moesten invechten. De enige reden dat die stammen dat lange tijd konden verdragen/volhouden was door de kwaliteit van vele spelers waarvan vele actieve p&p'ers waren.

Maar ja, oude AF stammen wonnen zelden een wereld. Niet doordat de stammen slechter waren dan gedacht, eerder dat dat soort stammen juist de uitdaging zochten en zo tegen een gigantische overmacht uitkwamen. Naar mate de maanden voorbij gingen, namen toppers afscheid doordat ze het niet meer konden opbrengen om zo gigantische veel tijd te besteden. Deze werden vervangen door nieuwe spelers die vaak slechter en inactiever waren, dat uiteindelijk dan resulteerde in de val van de gehele stam. Maar dit is verreweg snel te noemen, gingen maanden tot jaren overheen voor dat soort old school AF stammen vielen.

Er bestaan trouwens amper tot geen AF stammen meer, niet zoals vroeger althans dat het AF vrij heilig was voor een stam. De stammen die nog het meest in de buurt kwamen waren stammen als |D|, Creed, Viteau, +/- en de classicgroep stammen. En op 1 stam na wonnen al die stammen de wereld. Echte AF stammen is dan ook meer een uitgestorven fenomeen van w1 tot te met w21.
 
Reactiescore
1.075
De meeste beste spelers die ik ken vanaf w12 waren grotendeels allemaal zeer sterke AF'ers en propagandakanonnen. En dat is dan gebaseerd op de meest lastige account situaties tegen veelal een zware overmacht. Het is dan ook maar hoe je AF stammen precies definieert met wat voor soort AF'ers zich bevinden in die stammen. Vraag me ook af welke stammen jij precies AF stammen vindt. De stammen die ik me voor kan halen waren veelal stammen die tijden rank 1 op een wereld hebben gestaan en tegenover een gigantische overmacht moesten invechten. De enige reden dat die stammen dat lange tijd konden verdragen/volhouden was door de kwaliteit van vele spelers waarvan vele actieve p&p'ers waren.

Maar ja, oude AF stammen wonnen zelden een wereld. Niet doordat de stammen slechter waren dan gedacht, eerder dat dat soort stammen juist de uitdaging zochten en zo tegen een gigantische overmacht uitkwamen. Naar mate de maanden voorbij gingen, namen toppers afscheid doordat ze het niet meer konden opbrengen om zo gigantische veel tijd te besteden. Deze werden vervangen door nieuwe spelers die vaak slechter en inactiever waren, dat uiteindelijk dan resulteerde in de val van de gehele stam. Maar dit is verreweg snel te noemen, gingen maanden tot jaren overheen voor dat soort old school AF stammen vielen.

Er bestaan trouwens amper tot geen AF stammen meer, niet zoals vroeger althans dat het AF vrij heilig was voor een stam. De stammen die nog het meest in de buurt kwamen waren stammen als |D|, Creed, Viteau, +/- en de classicgroep stammen. En op 1 stam na wonnen al die stammen de wereld. Echte AF stammen is dan ook meer een uitgestorven fenomeen van w1 tot te met w21.


hier kan ik je wel in volgen, enkel nieuwe "AF stammen" , met een AF stam bedoel ik dan vooral de stammen die het meest dominant aanwezig zijn op hun wereldforum, zoeken net door de druk van buitenaf en de druk door zichzelf als topstam te profileren dat ze de grootste uitdaging gaan zoeken, die ze met het niveau van tegenwoordig gewoon niet meer aankunnen.
 
Reactiescore
1.075
Nee als je wordt overschat op het af is het totaal niet zo dat jij jezelf ook per se moet overschatten he:tongue: Het kan twee effecten hebben, men kan bang worden om je aan te vallen of men kan met alle mankracht die er is jou aanvallen:tongue:
Waarom zou hierbij de druk hoog zijn als je zelf wel precies weet wat je wel al dan niet kan?

ja het is natuurlijk wel een kunst voor velen om zichzelf niet te overschatten :p
 
Reactiescore
973
hier kan ik je wel in volgen, enkel nieuwe "AF stammen" , met een AF stam bedoel ik dan vooral de stammen die het meest dominant aanwezig zijn op hun wereldforum, zoeken net door de druk van buitenaf en de druk door zichzelf als topstam te profileren dat ze de grootste uitdaging gaan zoeken, die ze met het niveau van tegenwoordig gewoon niet meer aankunnen.

En heb je hier specifieke voorbeelden van, ben ook niet geheel up to date met alle nieuwe werelden. Ik kan me enkel Viteau bedenken, maar de rest van me lijstje AF stammen was juist een sterk realiteitsbeeld aanwezig hoe een wereld gewonnen kon worden.
 
Reactiescore
1.075
w45 en w46 zijn hier mooie voorbeelden van, zoveel new-gen noobs die zich als AF beesten willen profileren, maar de stammen vallen er met bosjes.
 

DeletedUser34772

Guest
Maar voor zover ik weet speelden er op die werelden geen/amper spelers met een hoog aanzien op het AF?
 

DeletedUser71618

Guest
w45 en w46 zijn hier mooie voorbeelden van, zoveel new-gen noobs die zich als AF beesten willen profileren, maar de stammen vallen er met bosjes.

Dan laat je hiermee toch weer zien dat je het over heel andere en vrij specifieke 'AF-stammen' hebt ipv de stelling algemeen aan te pakken. De stelling "Een stam met weinig (actieve) AF'ers zal minder snel vallen door externe druk." pak je hiermee iig niet aan, gezien jij het verandert naar 'stammen met newgen-noobs die zich op het AF goed proberen te profileren falen'. Je vergeet 'externe druk'. :#

Ik denk zelf dat dit meerdere kanten heeft. Je kan niet alles over één kam scheren iig. In enkele gevallen zal dit waar zijn, en dan heb je het over gevallen waarin spelers excuusjes op het AF plaatsen dat ze 'er niet waren' en hoe alles gelopen is 'omdat ze zo druk waren met andere dingen'. Die gevallen zoeken dan naar goedkeuring van het AF en laten het account rustig aan verder afzakken door inactief te blijven en aan het beeld dat ze van zichzelf op het AF proberen te creëren te voldoen. Dat komt volgens mij vaak zat voor, waarna ze vrolijk via de AF-vriendjes weer op een nieuw account beginnen en proberen leuk te liggen in de community.

Als je echter aan de 'AF-stammen' zoals Howlin ze uitlegt denkt, dan kom je in een hele andere categorie. Dat zijn stammen die het AF meer gebruiken om de wereld (diplomatiek o.a.) ook extra naar zich toe te trekken. Die zien het AF niet als een medium om jezelf of anderen aan te prijzen en er persoonlijk beter van te worden, maar als een medium om het ingame spelletje te verbeteren voor zowel accounts als stam. En als je aan die categorie denkt, dan zal externe druk vrij weinig invloed uitoefenen op de stam of spelers.
 
Reactiescore
1.075
Als je echter aan de 'AF-stammen' zoals Howlin ze uitlegt denkt, dan kom je in een hele andere categorie. Dat zijn stammen die het AF meer gebruiken om de wereld (diplomatiek o.a.) ook extra naar zich toe te trekken. Die zien het AF niet als een medium om jezelf of anderen aan te prijzen en er persoonlijk beter van te worden, maar als een medium om het ingame spelletje te verbeteren voor zowel accounts als stam. En als je aan die categorie denkt, dan zal externe druk vrij weinig invloed uitoefenen op de stam of spelers.

mwha ik denk dat de externe druk op bijvoorbeeld stammen als Vitae (w42), finity(w43), story (w37), ghosts(w39), ook wel 1 van de redenen zal (moeten?) geweest zijn dat ze vielen, aangezien qua kwaliteit ze zeker de betere stammen waren op hun werelden, hoewel dat mijn mening uiteraard is :p.
Natuurlijk zijn vitae en finity eerder gevallen door bot gebruik, maar gebruik je bots dan niet omdat je niet wilt falen tegenover jezelf, je stam, en tegenover de rest van de desbetreffende wereld.

Ik kan je voor de rest wel geheel volgen ^^
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Vitae gevallen door externe druk? Volgens mij had Vitae zo goed als het alleenrecht op goede propaganda, een enkele uitzondering daar gelaten. Verder is het meeste botgebruik helemaal niet om eigen onkunde te verdoezelen maar om er wat minder tijd aan kwijt te zijn. Denk bijvoorbeeld aan farm bots. Er zijn wat uitzonderingen die d.m.v. bots/(privé)scripts een persoonlijk legaal of illegaal voordeel willen creeren. Ik ben het tot dusver met geen enkele zin van je eens :tongue:
 

DeletedUser68252

Guest
mwha ik denk dat de externe druk op bijvoorbeeld stammen als Vitae (w42), finity(w43), story (w37), ghosts(w39), ook wel 1 van de redenen zal (moeten?) geweest zijn dat ze vielen, aangezien qua kwaliteit ze zeker de betere stammen waren op hun werelden, hoewel dat mijn mening uiteraard is :p.
Natuurlijk zijn vitae en finity eerder gevallen door bot gebruik, maar gebruik je bots dan niet omdat je niet wilt falen tegenover jezelf, je stam, en tegenover de rest van de desbetreffende wereld.

Ik kan je voor de rest wel geheel volgen ^^

Voor Vitae is dit in ieder geval nooit de reden geweest, dat hebben een aantal voor de gehele stam verkloot door bots te gebruiken waardoor 3 belangrijke accounts op grijs gingen en daarmee heel veel spelers zijn gestopt. Sommige mensen zullen bots gebruiken om onkunde te verdoezelen, de meeste zullen het echter gebruiken / gebruikt hebben om minder tijd kwijt te zijn aan het spel.
 
Reactiescore
1.075
nuja bij een timebot gaat het er niet echt om om minder tijd kwijt te zijn volgens mij :p
 

DeletedUser68252

Guest
nuja bij een timebot gaat het er niet echt om om minder tijd kwijt te zijn volgens mij :p

Was bij mij wel het geval, kan zonder timebot net zo goed strak timen, een timebot kan je echter lang van te voren aanzetten en dan hoef je er niks meer aan te doen.
 
Reactiescore
660
ja het is natuurlijk wel een kunst voor velen om zichzelf niet te overschatten :p
Dat gebeurt nochtans nog veel hoor Alex. Raar maar waar.
Die Belgen ook altijd he.
 

DeletedUser71618

Guest
mwha ik denk dat de externe druk op bijvoorbeeld stammen als Vitae (w42), finity(w43), story (w37), ghosts(w39), ook wel 1 van de redenen zal (moeten?) geweest zijn dat ze vielen, aangezien qua kwaliteit ze zeker de betere stammen waren op hun werelden, hoewel dat mijn mening uiteraard is :p.
Natuurlijk zijn vitae en finity eerder gevallen door bot gebruik, maar gebruik je bots dan niet omdat je niet wilt falen tegenover jezelf, je stam, en tegenover de rest van de desbetreffende wereld.

Ik kan je voor de rest wel geheel volgen ^^

Ghosts was geen externe druk, dat was gewoon een zwakke besluitvormingsprocedure en onenigheid binnen spelers/leiding. En echt kwalitatief de betere stam betwijfel ik ten zeerste.

Vitae werd daarnaast flink overschat door de andere stammen in de wereld nadat daar veel spelers gestopt waren en er alsnog flinke P&P gevoerd werd: die P&P was enkel nog gericht op het vasthouden van het imago opdat Seau niet simpelweg de bovenhand zou krijgen m.b.t. het aantrekken van spelers op de wereld. Ik zou hierdoor niet zeggen dat de externe druk Vitae heeft laten vallen omdat er veel AF'ers waren, maar dat dit vele andere oorzaken gehad zal hebben.

Waarom mensen bots gebruiken weet ik überhaupt niet, maar zal wel iets met vergemakkelijken te maken hebben. Niet zozeer met je kwalitatief staande houden o.i.d. - dat kunnen bots ook niet, die vergemakkelijken je eigen stappen alleen. Welke bot heeft er al tactisch leren nadenken?
 
Bovenaan