Stelling van de dag!

Reactiescore
660
Ik zat eens met een heel goed team op een leuk account in een supergoede stam. Toch werden we toen geript. Je kan er gewoon niet altijd zijn. En ja dan hoop je dat ze vv draaien, maar dat is dan inderdaad niet altijd het geval. Ik verwachtte dat toentertijd wel want diegene die vv konden draaien waren veel beter in verdedigen dan ik in die situatie. Maar of je het echt mag verwachten is een heel lastige vraag.
 

DeletedUser73082

Guest
Aangezien jullie dit allemaal niet hebben genoemd noem ik het nu even. Is verwachten dat iemand je vv doet niet hetzelfde als verwachten dat iemand anders jouw rotzooi opruimt? Is het immers niet gwn je eigen verantwoordelijkheid dat je een goed team hebt dat er kan zijn wanneer het nodig is.

En dan heb ik het niet over de gevallen waarin een team er eens een uurtje niet is. Nee ik heb het over de accounts die tijdens aanvallen gwn voor een groot deel onder vv staan. Kunnen en mogen die dat wel verwachtten?

Ligt eraan. Stel jij speelt met een topteam op een wereld en haalt het tot 2 miljoen waar het hele team mee aangevallen en verdedigd hebt. Opeens breekt de zomerperiode aan en een speler gaat 4 weken op vakantie, een ander heeft tentamens en jij bent daar opeens in je eentje en moet die week waarin je inc krijgt opeens full-time werken. Co's zoeken is lastig want tsja, het is zomer das gewoon een kutperiode. Is soms een hele dag onder vv staan dan iemand anders je rotzooi op laten ruimen? Ik vind van niet.
 

DeletedUser72071

Guest
Aangezien jullie dit allemaal niet hebben genoemd noem ik het nu even. Is verwachten dat iemand je vv doet niet hetzelfde als verwachten dat iemand anders jouw rotzooi opruimt? Is het immers niet gwn je eigen verantwoordelijkheid dat je een goed team hebt dat er kan zijn wanneer het nodig is.

En dan heb ik het niet over de gevallen waarin een team er eens een uurtje niet is. Nee ik heb het over de accounts die tijdens aanvallen gwn voor een groot deel onder vv staan. Kunnen en mogen die dat wel verwachtten?

Neem Valar Dohaeris op Cl9. Ook al heb je een goed actief team, als één iemand van de stam wekenlang onder aanval ligt door de gehele vijandelijke stam dan is het logisch dat er dagen tussen zullen zitten dat er niemand aanwezig is en er dus vv nodig is.
 
Reactiescore
86
Ligt eraan. Stel jij speelt met een topteam op een wereld en haalt het tot 2 miljoen waar het hele team mee aangevallen en verdedigd hebt. Opeens breekt de zomerperiode aan en een speler gaat 4 weken op vakantie, een ander heeft tentamens en jij bent daar opeens in je eentje en moet die week waarin je inc krijgt opeens full-time werken. Co's zoeken is lastig want tsja, het is zomer das gewoon een kutperiode. Is soms een hele dag onder vv staan dan iemand anders je rotzooi op laten ruimen? Ik vind van niet.

Opeens? Dit soort dingen weet je (normaal gesproken) al maanden van te voren. Kan je je dus best op voorbereiden lijkt me?

Neem Valar Dohaeris op Cl9. Ook al heb je een goed actief team, als één iemand van de stam wekenlang onder aanval ligt door de gehele vijandelijke stam dan is het logisch dat er dagen tussen zullen zitten dat er niemand aanwezig is en er dus vv nodig is.

Klopt ben ik het mee eens. Doelde met name eigenlijk ook op dat genoeg accounts tegenwoordig bij de minste en geringste aanval uren onder vv staan.
 

Deleted User - 2242732

Guest
Vind ik niet, het moment dat je een vv moet pakken omdat je tijd hebt, zijn meestal de momenten dat het echt hard nodig is. Je speelt uit eindelijk wel in een stam, en ik vind dat je in die situatie de vv gewoon moet pakken, of je er nou zin in hebt of niet. Anders moet je maar solo gaan spelen.

Inderdaad ja. Maar zoals geweten zijn er eenmaal spelers die voor hun account spelen & anderen die voor hun stam spelen, iets wat je niet kan/gaat veranderen lijkt me.
 

DeletedUser76166

Guest
Stelling: het is verkeerd dat vv'en (als je tijd hebt) tegenwoordig bijna als plicht wordt gezien


Als je op deze stelling reageert probeer dan niet alleen te kijken naar wat moreel het juiste antwoord is maar ook naar wat er in de praktijk gebeurd (en waarom dat gebeurd).

Mja, dat lijkt me verkeerd, er zijn altijd mensen die meer/minder tijd hebben dan anderen, wil alleen niet zeggen dat zij overal en nergens de zooi van anderen willen regelen, zeker als zij hem sowieso al vaak pakken.. Lijkt me dus niet de bedoeling om het als plicht te zien, slecht voor de motivatie van spelers..
 
Reactiescore
1.367
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser66265

Guest
Ligt eraan. Stel jij speelt met een topteam op een wereld en haalt het tot 2 miljoen waar het hele team mee aangevallen en verdedigd hebt. Opeens breekt de zomerperiode aan en een speler gaat 4 weken op vakantie, een ander heeft tentamens en jij bent daar opeens in je eentje en moet die week waarin je inc krijgt opeens full-time werken. Co's zoeken is lastig want tsja, het is zomer das gewoon een kutperiode. Is soms een hele dag onder vv staan dan iemand anders je rotzooi op laten ruimen? Ik vind van niet.

Sorry maar hier moest ik even goed om lachen. Opeens, zomaar uit het niets, is het zomer. Hokus pokus pas ik wou dat het zomer was.

Normaal gezien zie je de omstandigheden die jij aanhaalt ver van tevoren aankomen waardoor je tijd zat hebt om maatregelen te kunnen nemen. Ik vind het belachelijk dat vv bijna een eis is tegenwoordig, en ik vind het al helemaal belachelijk als de persoon die vv doet vervolgens wordt afgezeken voor slecht werk.

Vv is een vriendendienst, geen vereiste. Als je je account goed op orde hebt heb je nooit een cruciale vv nodig. Dan zijn mensen sneller bereid vv voor je te doen.
 

DeletedUser74267

Guest
Sorry maar hier moest ik even goed om lachen. Opeens, zomaar uit het niets, is het zomer. Hokus pokus pas ik wou dat het zomer was.

Normaal gezien zie je de omstandigheden die jij aanhaalt ver van tevoren aankomen waardoor je tijd zat hebt om maatregelen te kunnen nemen. Ik vind het belachelijk dat vv bijna een eis is tegenwoordig, en ik vind het al helemaal belachelijk als de persoon die vv doet vervolgens wordt afgezeken voor slecht werk.

Vv is een vriendendienst, geen vereiste. Als je je account goed op orde hebt heb je nooit een cruciale vv nodig. Dan zijn mensen sneller bereid vv voor je te doen.

Ik zou het geen vereiste willen noemen, maar in een stam beschouw ik een vv doen zeker als meer dan een vriendendienst. Als je een stam joint kies je ervoor om de strijd aan te gaan samen met je stamgenoten, dan kan je ook verwachten dat je er meer tijd in mag stoppen dan alleen in je eigen acc. Bovendien vraag ik me af wat je onder een cruciale vv verstaat?
 
Reactiescore
86
Sorry maar hier moest ik even goed om lachen. Opeens, zomaar uit het niets, is het zomer. Hokus pokus pas ik wou dat het zomer was.

Normaal gezien zie je de omstandigheden die jij aanhaalt ver van tevoren aankomen waardoor je tijd zat hebt om maatregelen te kunnen nemen. Ik vind het belachelijk dat vv bijna een eis is tegenwoordig, en ik vind het al helemaal belachelijk als de persoon die vv doet vervolgens wordt afgezeken voor slecht werk.

Vv is een vriendendienst, geen vereiste. Als je je account goed op orde hebt heb je nooit een cruciale vv nodig. Dan zijn mensen sneller bereid vv voor je te doen.

Herhaal anders even precies wat ik al zei:D
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.502
Stelling van de dag: Het creëren van CF's door het edelen van een inactieve DU is not done.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.142
Imo is het not done, maar heb vaak genoeg meegemaakt dat mijn tegenstander het deed.
 

DeletedUser66129

Guest
Heb er een en ander over gehoord. ik vind CF's gewoon not done, maar dan in de zin van BB dorpen edelen in het cluster van een vijand. Betreft andere spelers in het cluster van je vijand ben ik van mening dat je dat gewoon over kan/mag nemen. Dit omdat betreffende speler dan zelf cluster niet goed op orde heeft oftewel eigen verantwoordelijkheid (uitgezonderd spelers die enkel dorpen hebben van 3-6k ofzo). Een DU edelen van de vijand moet gewoon kunnen, ik zie niet in waarom het niet kan want het is een DU van je vijand dus ook een vijand van jou. Dan zal de betreffende account maar zijn eigen DU onder controle hebben. Dit is reden dat ik meestal geen gebruik maak van MB's of DU's omdat ze gewoon weg voor dit soort situaties kunnen zorgen en je niet weet wat je precies aan zo'n speler hebt.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.142
Vind ik nogal naaiend hoor Richard, in deze fase kan je bijvb je cluster nog niet helemaal noobvrij hebben.
 
Bovenaan