Stelling van de dag!

DeletedUser61134

Guest
Stelling: het is belangrijk dat leiders volledig open en eerlijk tegen hun leden zijn

Openheid en eerlijkheid is belangrijk, zorgt vaak voor problemen als je mensen in het duister laat over dingen betreffende HUN account.
Maar er zijn altijd wel een paar situaties die even buiten de rest om moeten.


Sidediscussie:
Je vijand kan je niet stabben hoor, zijn toch altijd je leden of bondgenoten :rolleyes:
En als je ziet hoeveel stabs er op elke wereld zijn zie ik het eerder een leiders taak te wantrouwen zodat de leden het niet hoeven te doen.

Maar dat is mijn visie :p Leider zijn is dan ook niks voor mij :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74267

Guest
Openheid en eerlijkheid is belangrijk, zorgt vaak voor problemen als je mensen in het duister laat over dingen betreffende HUN account.
Maar er zijn altijd wel een paar situaties die even buiten de rest om moeten.


Sidediscussie:
Je vijand kan je niet stabben hoor, zijn toch altijd je leden of bondgenoten :rolleyes:
En als je ziet hoeveel stabs er op elke wereld zijn zie ik het eerder een leiders taak te wantrouwen zodat de leden het niet hoeven te doen.

Maar dat is mijn visie :p Leider zijn is dan ook niks voor mij :)

Als ik dit zo lees wil ik in geen enkele vorm iets met jou te maken hebben. :p
 

DeletedUser73972

Guest
Je kan je vijand toch moeilijk stabben als je er geen afspraken mee hebt? zowat alle stabs die er gebeuren zijn toch tussen stamleden & bg's / NAP's? Zie niet wat daar fout aan is
 
Reactiescore
2.303
Je kan je vijand toch moeilijk stabben als je er geen afspraken mee hebt? zowat alle stabs die er gebeuren zijn toch tussen stamleden & bg's / NAP's? Zie niet wat daar fout aan is

Je gaat toch niet zeggen dat je rebecca verdedigt omdat ze in Meow speelt he?
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Als je op diplomatiek vlak contact gaat leggen met een andere stam, waarna blijkt dat je stam het totaal niet wenst, leid je als leider ook enorm gezichtsverlies naar de buitenwereld toe, het kan echt geen kwaad om eerst te bespreken met je stam welke diplomatieke mogelijkheden er zijn.

Nee en ja. Het kan inderdaad geen kwaad om met je stam te bespreken welke diplomatieke mogelijkheden er zijn. Maar dit kun je beter pas overleggen nadat je zelf al weet wat er realistisch is. Iets met; blij maken met een dooie mus :p Zeker op de laatste 25 werelden kun je als leider elke diplomatieke mogelijkheid zien, dat is geen kunst. Het overwegen van de beste keuze daarentegen moet je altijd met je leden doen, als ik het maar om ze het idee te geven dat ze ook inbreng hebben en meebeslissen. Dat over gezichtsverlies is natuurlijk onzin, wat TheCount al zegt;

Het is niet alsof je dan direct al afspraken maakt ofzo he. 'Contact leggen' betekent gwn informeren, daarmee loop je echt geen gezichtsverlies.

--

Sidediscussie:En als je ziet hoeveel stabs er op elke wereld zijn zie ik het eerder een leiders taak te wantrouwen zodat de leden het niet hoeven te doen.)

Het valt opzich wel mee hoeveel stabs er op werelden zijn in vergelijking met vroeger. Tegenwoordig maken we van elke mug een olifant. Neem alleen al het feit dat een overstap actie naar een andere stam direct als een stab bestempeld word. Zelfs als je een nap met alle buren neemt enzovoort. De instellingen nagelen ons niet vast aan één stam. Daarmee staat het iedereen vrij om van partij te switchen, mits je dit netjes doet.

Verder ben ik van mening (dit is dus selectief) dat je in veel gevallen wel een pannekoek moet zijn om noemenswaardig gestabbed te worden. Zorg dat vriend en vijand in jouw omgeving weet wie er op het account spelen, houd veel contact, vraag regelmatig naar denkwijzes etcetera. Ook een stabber denkt niet ineens, goh laat ik hem maar eens naaien van de week (niet in mid/late game iig). Zo een idee word gevormd, en duurt weken/maanden. Met stabben doel ik dan wel op het echte 'back-stabben'. Ookwel een mes in iemands rug steken. Niet een stamwissel, maar een maatje of bondgenoot (zelfs een officiele nap) naaien door het account ineens plat te gooien. Zal hier ongetwijfeld veel commentaar op krijgen, so be it. Denk dat het een leuke discussie kan zijn. Let wel, er zijn zeker wel uitzonderingen.
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Een 'stabber' heeft zo'n plan al tijden klaar liggen om te gaan stabben of wat er op zou kunnen lijken. Een vijand kun je al bijna niet stabben of je hebt er afspraken mee dan kan het. Ik vind ook dat er in oorlog alles geoorloofd is. Moraalridders hebben we niks aan. Bondgenoten/Stamleden stabben vind ik dan erg laag en zou ik ook nooit doen.
 

DeletedUser74267

Guest
Het begrip stabben is sowieso aardig abstract tegenwoordig. Zie hedendaags vaak genoeg dat laag spel ook onder stabben verstaan wordt.
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Het begrip stabben is sowieso aardig abstract tegenwoordig. Zie hedendaags vaak genoeg dat laag spel ook onder stabben verstaan wordt.

Ja inderdaad en die 2 dingen verschillen aardig. Zo heeft iedereen ook weer een ander mening over het punt 'stabben'. Wanneer is nou iets stabben en wanneer is iets laag spel.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Een 'stabber' heeft zo'n plan al tijden klaar liggen om te gaan stabben of wat er op zou kunnen lijken. Een vijand kun je al bijna niet stabben of je hebt er afspraken mee dan kan het. Ik vind ook dat er in oorlog alles geoorloofd is. Moraalridders hebben we niks aan. Bondgenoten/Stamleden stabben vind ik dan erg laag en zou ik ook nooit doen.

Exact. Wat betreft; in een oorlog is alles geoorloofd, daar ben ik het niet geheel mee eens. Je kunt niet echt een bezwaar maken als de tegenpartij het wel doet, maar toch zal ik (en met mij, velen) streven naar een 'schone' oorlog. Spionage, accounts rippen (door spelers te laten infiltreren bijv.) en naar jouw kant halen, overmatig katapultgebruik.. het is geen stabben, maar wel zeer laag spel. Als mijn stam daar gebruik van zou maken, zou ik er niet tot willen behoren. Kijk bijvoorbeeld eens naar de hoeveelheid gezeik die Harm heeft gekregen voor zijn acties op wereld 40. Dat terwijl het opzich een toffe gozer is, en buiten dat, een prima speler.

Het begrip stabben is sowieso aardig abstract tegenwoordig. Zie hedendaags vaak genoeg dat laag spel ook onder stabben verstaan wordt.

Ja inderdaad en die 2 dingen verschillen aardig. Zo heeft iedereen ook weer een ander mening over het punt 'stabben'. Wanneer is nou iets stabben en wanneer is iets laag spel.

Precies ja. Maar opzich is er maar één definitie van stabben. Het komt van back-stabben, ''een mes in iemands rug steken''. Laag spel als overmatig katapulteren, spioneren, manipuleren en noem het riedeltje maar op, kan nooit als stabben worden gedefinieerd. Doch zijn er velen die denken dat het discutabel is.
 

DeletedUser73082

Guest
Stabben is een term met een heel groot grijs gebied. Stabben kan verdeeld worden in 2 richtingen, eentje is gewoon een afspraak verbreken. Gewoon een willekeurige afspraak schenden is stabben, denk hierbij aan een NAP die opeens wordt verbroken of opeens ver boven of onder een afgesproken edellijn edelen. Die is wat duidelijker. De 2de richting heeft te maken met naaigedrag. Een stab kan ook voortkomen uit naaigedrag. Hierbij vind ik bijvoorbeeld een goed voorbeeld dat je tegen een bepaalde geallieerde speler heel vriendelijk doet maar ondertussen zijn vijand aan het vv'en bent om zo zijn groei bijvoorbeed tegen te houden. Staat natuurlijk nergens een regel of afspraak die zegt goh je mag dat niet doen maar het is niet netjes en je bent gewoon een maaitennaaier. Bij deze 2de categorie moet heel erg worden uitgekeken niet te snel een actie in een hokje wel of niet stab te plaatsen. Waarheid ligt ergens in het midden vaak.
 

DeletedUser69389

Guest
Stabben is een term met een heel groot grijs gebied. Stabben kan verdeeld worden in 2 richtingen, eentje is gewoon een afspraak verbreken. Gewoon een willekeurige afspraak schenden is stabben, denk hierbij aan een NAP die opeens wordt verbroken of opeens ver boven of onder een afgesproken edellijn edelen. Die is wat duidelijker. De 2de richting heeft te maken met naaigedrag. Een stab kan ook voortkomen uit naaigedrag. Hierbij vind ik bijvoorbeeld een goed voorbeeld dat je tegen een bepaalde geallieerde speler heel vriendelijk doet maar ondertussen zijn vijand aan het vv'en bent om zo zijn groei bijvoorbeed tegen te houden. Staat natuurlijk nergens een regel of afspraak die zegt goh je mag dat niet doen maar het is niet netjes en je bent gewoon een maaitennaaier. Bij deze 2de categorie moet heel erg worden uitgekeken niet te snel een actie in een hokje wel of niet stab te plaatsen. Waarheid ligt ergens in het midden vaak.

Waar valt de W43 soap dan onder?
 

DeletedUser74267

Guest
Stabben is een term met een heel groot grijs gebied. Stabben kan verdeeld worden in 2 richtingen, eentje is gewoon een afspraak verbreken. Gewoon een willekeurige afspraak schenden is stabben, denk hierbij aan een NAP die opeens wordt verbroken of opeens ver boven of onder een afgesproken edellijn edelen. Die is wat duidelijker. De 2de richting heeft te maken met naaigedrag. Een stab kan ook voortkomen uit naaigedrag. Hierbij vind ik bijvoorbeeld een goed voorbeeld dat je tegen een bepaalde geallieerde speler heel vriendelijk doet maar ondertussen zijn vijand aan het vv'en bent om zo zijn groei bijvoorbeed tegen te houden. Staat natuurlijk nergens een regel of afspraak die zegt goh je mag dat niet doen maar het is niet netjes en je bent gewoon een maaitennaaier. Bij deze 2de categorie moet heel erg worden uitgekeken niet te snel een actie in een hokje wel of niet stab te plaatsen. Waarheid ligt ergens in het midden vaak.

Ik wist niet dat jij een patent had op de waarheid Manu :eek:.
 
Reactiescore
660
je bedoelt die wereld waar jij leip hard hebt lopen stabben zonder dat iemand het wist? :eek:

Nee, de wereld waar wij als stam er ERG goed voor stonden en toen maar op delete zijn gegaan vanwege die vele botgebruikers.
 
Bovenaan