Stelling van de Dag.

DeletedUser73972

Guest
Ik heb nooit begrepen waarom hij die NAP had, begrijp sws NAP's met leden van een vijand niet, ben daar niet zo van. Verder helemaal met je eens, willemwever had ook veel eerder gebroken kunnen en misschien ook wel gemoeten worden, in de Cyan tijd dan dus. Ik blijf het zonde vinden hoe het toen allemaal liep, Cyan had nooit mogen vallen.

Snap het ook niet, vijandige accs kunnen bevriend zijn maar blijkbaar als je iemand anders mag is dat een extra reden om een NAP proberen te forceren... Het is maar de vraag hoe de wereld er had uitgezien zonder die NAP :p

Dit terwijl de NAP eigenlijk een soort bescherming was voor Rumpel die vanuit Rumpel werd voorgesteld. Meer een soort van NAP zodat Rumpel niet zomaar gestabbed kon worden vanuit Cyan, uiteindelijk hadden wij er op dat moment geen profijt van om die NAP aan te gaan. Uiteindelijk toch gedaan met enige tegenstand vanuit Mental, we hebben er iig wel veel profijt van gehad.

Toch had Willemwever destijds als sleutelaccount al wel eerder gebroken kunnen worden, dat was al in het beginstadium. Als dat gebeurd was dan had het er inderdaad heel anders uitgezien, en verwachte ik ook geen overstap van R_R naar Mental toe.

Ik weet niet echt hoe je R_R hierin gebruikt, bedoel je nu dat als willemwever gebroken was R_R niet had komen aankloppen voor te joinen? Dat alleszins zeker niet, in onze ogen joinden we toen al het verliezende kamp gezien we een 100 tal dorpen van Mental/MMB hadden gepakt.
 

DeletedUser73091

Guest
Ik weet niet echt hoe je R_R hierin gebruikt, bedoel je nu dat als willemwever gebroken was R_R niet had komen aankloppen voor te joinen? Dat alleszins zeker niet, in onze ogen joinden we toen al het verliezende kamp gezien we een 100 tal dorpen van Mental/MMB hadden gepakt.

De enige van wie jullie dorpen hadden gepakt waren skybo (die een kutligging had) en -ares- (die we opgaven, omdat het deffen van wever belangrijker was dan -ares-, zeker als beide gelijktijdig een massa kregen). In onze ogen waren jullie niet echt aan ons gegrensd. Kortom, we hadden totaal geen def op overschot, als de wereld een paar maanden langer was doorgegaan met jullie aan de cyan-kant, dan waren de verliezen waarschijnlijk vele malen groter geweest. Waardoor jullie mening over ons ook zou kunnen veranderen. (denk dat hij dat bedoelde)
 
Reactiescore
1.367
wij stonden op dat moment ook dik voor op cyan... ;)
 

DeletedUser73904

Guest
Misschien wij zelfs nog wel met onze winsten op wehavefun/mr grizzly tot Triador het steeds kwam oplossen ;)
 

DeletedUser60969

Guest
Ik heb nooit begrepen waarom hij die NAP had, begrijp sws NAP's met leden van een vijand niet, ben daar niet zo van. Verder helemaal met je eens, willemwever had ook veel eerder gebroken kunnen en misschien ook wel gemoeten worden, in de Cyan tijd dan dus. Ik blijf het zonde vinden hoe het toen allemaal liep, Cyan had nooit mogen vallen.

Snap het ook niet, vijandige accs kunnen bevriend zijn maar blijkbaar als je iemand anders mag is dat een extra reden om een NAP proberen te forceren... Het is maar de vraag hoe de wereld er had uitgezien zonder die NAP :p

Het aannemen van de NAP was op het moment dat Glenn Cyan zou gaan verlaten. De intentie was omdat SU niet vertrouwt werd die aan de andere kant van Rumpel lag, en bang was dat SU hem zou aanvallen. Hij wou dus voorkomen dat hij niet aan 2 fronten tegelijk aan gevallen werd (door mij en SU) gezien de hele situatie in Cyan.
Ik had kunnen kiezen om de NAP te weigeren met de intentie om hem dan direct aan te vallen met geen edels, wat eigenlijk geen optie was. Of ik kon de NAP aannemen, wetende dat hij Cyan zou verlaten(Bij het weigeren kon het ook zijn dat hij bleef) en een korte opzegtermijn aan de NAP verbinden. Bij de 2e keus hadden wij de touwtjes in handen, en leek me op dat moment de verstandigste keus.


Daar heeft mental natuurlijk ook op geanticipeerd he, ik kan me nog momenten herinneren op de zwaarste momenten, waarbij wever zo goed als de enige met echt stamdef was (aangezien je ook de enige was die toen op die momenten aan cyan grensde)

Ja, maar nooit waren beide fronten tegelijk gestacked. Er waren veel spelers die ook andere dreigingen hadden en niet hun def durfden af te staan. Toch was het toen al vrij voorspelbaar wanneer er waar een massa op kwam, eerst shood9988 en daarna weer een aanval van UTS. Prima af te wisselen dus :p

Pas de laatste massa die ik kreeg was het echt gestacked aan het front bij shood9988, waarbij er zelfs geen muur naar beneden ging :p

Ik weet niet echt hoe je R_R hierin gebruikt, bedoel je nu dat als willemwever gebroken was R_R niet had komen aankloppen voor te joinen? Dat alleszins zeker niet, in onze ogen joinden we toen al het verliezende kamp gezien we een 100 tal dorpen van Mental/MMB hadden gepakt.

Ik weet het niet zeker, maar ik verwachte het uiteindelijk niet. Ik had namelijk het idee dat jullie ons wel sterker achten dan dat je nu weer geeft.
Spelers als Nimue waren te bang om Mental ook daadwerkelijk aan te vallen, er werden winsten geboekt op zwakke spelers (door ligging oid) of op VV accounts (Zoals -Ares-). Ook wel op sterkere accounts met een betere ligging.
De enige reden dat R_R winsten kon boeken op Mental was omdat voor ons de focus lag op Cyan en niet op enkele punten bij de overmacht. Als Cyan destijds de samenwerking met R_R goed had afgestemd dan had Mental niet eens meer bestaan. Maar ik had nooit het gevoel dat R_R een sterkere stam was dan Mental, en daarom ook niet als dreiging gezien werd.
Gezien de def die we hadden t.o.v. de overmacht was het voor ons ook niet mogelijk om onszelf op 2 stammen te richten, en zo R_R ook tegen de schenen aan zouden schoppen. Op deze manier zou het tactischer voor ons zijn dan R_R een reden geven om zich vast te bijten in ons.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser73091

Guest
Het aannemen van de NAP was op het moment dat Glenn Cyan zou gaan verlaten. De intentie was omdat SU niet vertrouwt werd die aan de andere kant van Rumpel lag, en bang was dat SU hem zou aanvallen. Hij wou dus voorkomen dat hij niet aan 2 fronten tegelijk aan gevallen werd (door mij en SU) gezien de hele situatie in Cyan.
Ik had kunnen kiezen om de NAP te weigeren met de intentie om hem dan direct aan te vallen met geen edels, wat eigenlijk geen optie was. Of ik kon de NAP aannemen, wetende dat hij Cyan zou verlaten(Bij het weigeren kon het ook zijn dat hij bleef) en een korte opzegtermijn aan de NAP verbinden. Bij de 2e keus hadden wij de touwtjes in handen, en leek me op dat moment de verstandigste keus.



Ja, maar nooit waren beide fronten tegelijk gestacked. Er waren veel spelers die ook andere dreigingen hadden en niet hun def durfden af te staan. Toch was het toen al vrij voorspelbaar wanneer er waar een massa op kwam, eerst shood9988 en daarna weer een aanval van UTS. Prima af te wisselen dus :p

Pas de laatste massa die ik kreeg was het echt gestacked aan het front bij shood9988, waarbij er zelfs geen muur naar beneden ging :p



Ik weet het niet zeker, maar ik verwachte het uiteindelijk niet. Ik had namelijk het idee dat jullie ons wel sterker achten dan dat je nu weer geeft.
Spelers als Nimue waren te bang om Mental ook daadwerkelijk aan te vallen, er werden winsten geboekt op zwakke spelers (door ligging oid) of op VV accounts (Zoals -Ares-). Ook wel op sterkere accounts met een betere ligging.
De enige reden dat R_R winsten kon boeken op Mental was omdat voor ons de focus lag op Cyan en niet op enkele punten bij de overmacht. Als Cyan destijds de samenwerking met R_R goed had afgestemd dan had Mental niet eens meer bestaan. Maar ik had nooit het gevoel dat R_R een sterkere stam was dan Mental, en daarom ook niet als dreiging gezien werd.
Gezien de def die we hadden t.o.v. de overmacht was het voor ons ook niet mogelijk om onszelf op 2 stammen te richten, en zo R_R ook tegen de schenen aan zouden schoppen. Op deze manier zou het tactischer voor ons zijn dan R_R een reden geven om zich vast te bijten in ons.

volgens mij waren wever, biervertier en skybo de enige op die moment die stamdef hadden. Inderdaad waren er veel die niet veel konden missen, maar dat had om ligging te maken. Meesten hadden een front groot genoeg, dat ze in vele andere stammen frontdef zouden moeten krijgen, terwijl ze bij ons zonder deden, of zelfs afstonden indien ze dat wilden. (en inderdaad sommigen gaven meer dan anderen, mr iedereen was verantwoordelijk over z'n eigen kunnen, een reden dat de stam daarom zo goed liep).

Zelf hebben we nooit iets tegen R_R gedaan omdat de ligging dat niet toeliet, dus R_R was nog nooit getest; een beetje zoals fresh, dat goed leek, mr bij een halve tegenslag al helemaal uit elkaar viel, zou bij R_R ook kunnen gebeuren.
 

DeletedUser73972

Guest
R_R was zeker niet sterker dan Mental, maar jullie beschouwen het nu als een stelletje noobs, en dat waren we zeker niet. Moesten jullie massa op ons hebben gedaan ben ik zeker dat jullie wel een account hadden kunnen wegspelen maar R_R uit mekaar vallen? Ik denk het niet. Feiten waren dat we dik in de + stonden tegen Mental, en mijn vermoeden zegt dat Mental nog wel meer dorpen was verloren indien de alliantie Cyan R_R SWAG had blijven bestaan. In Fresh was er een grote tweedracht maar in R_R is die er echt nooit geweest. Ik claim niet dat R_R skill gerelateerd hoge toppen scheerde, maar onze vv kracht was vaak groter dan de tijden in mental met 20 extra leden, wat voor mij toch wel het teken is van een gezonde stam die niet zomaar op 1 2 3 ten onder gaat. Ieder zijn mening natuurlijk, het is zowiezo enkel speculeren :p
 

DeletedUser60969

Guest
Tuurlijk zouden we uiteindelijk meer dorpen verliezen als de alliantie Cyan + R_R + Swag zou blijven bestaan, maar dat had dan voornamelijk met de enorme overmacht te maken. Dat is iets wat ik ook jammer vond direct aan het begin van deze wereld.
Mental wou niet perse met de grootste stam (Cyan) samenwerken voor het spelplezier voor een ieder op deze wereld. Cyan dacht daar anders over door iedereen op te zetten tegen Mental of als BG samen te werken. Juist daardoor hebben wij ook keuzes moeten maken om te overleven.

R_R had inderdaad wel een paar goede spelers, en wat mindere. Uiteindelijk hebben we ze nooit getest dus weten we ook niet zeker hoe het gelopen zou zijn bij een massa van Mental.
Uiteindelijk is het makkelijker om VV’s op te pakken in goede tijden dan dat ze opgepakt in langere mindere tijden, dat maakt het uiteindelijk ook lastiger vergelijken vind ik. Pas als je stand houdt in de langere mindere tijden kun je na mijn mening pas spreken over hoe sterk de kern van een stam werkelijk is.
Maar uiteindelijk is dat nooit gebeurd, en zullen we het ook nooit weten hoe het gelopen zou zijn en zijn het allemaal speculaties. Feit is wel dat R_R de juiste keus heeft gemaakt en Mental ze nooit gestabt heeft zoals dat in het begin wel zou zijn gesuggereerd :cool:
 
Bovenaan