Stelling van de Dag.

DeletedUser

Guest
Geloof het maar gerust. Jordy zal zijn licht hierover ook nog wel laten schijnen. Zo goed als alles is voorspeld (want zo doorzichtig was het voor mij gewoon) door de ondergetekende. Meer nog dan de gewone leden van Mental weten... al was het maar omdat de leiding lang niet alles melde hierover aan de leden en Jordy in het begin er ook vaak tegen in ging. Om later dan toch weer te moeten erkennen dat ik gelijk had gehad.

Dat komt inderdaad nog wel, maar daar zal ik dieper op in gaan in het eindverhaal. Je hebt inderdaad nogal wat situaties voorspeld, maar we hebben natuurlijk ook op een hoop gebeurtenissen geanticipeerd. Alles voorspellen is namelijk niet altijd mogelijk. Ik kan wel heugen waar je met name op doelt betreft het feit dat ik wel eens tegen je in ging, met name bij een discussie early game op het fora.. Waarin ik achteraf inderdaad heb moeten toegeven dat je gelijk had.

Tuurlijk wel, Story was een logisch gevolg van het vallen van Cyan.
Er waren nog teveel spelers die door wouden spelen, en uiteindelijk weer in 1 groep met elkaar gingen spelen. Dat is iets wat Mental niet had kunnen voorkomen, ook niet door tegen elke speler te gaan stoken om het niet te doen (Iets wat we ook niet zouden doen).
Dat Glenn Story wou starten was al wel bekend, hoe Glenn Story wou starten was Mental ook bekend. Als je ziet hoe Story uiteindelijk is gestart vergelijkt met de bedoeling hoe eerst gestart moest worden dan waren wij Story een stap voor inderdaad.

Wat Gerwin hier zegt is natuurlijk een feit.. Het ontstaan van Story was niet te voorkomen behalve als we meerdere sleutelpersonen van Story hadden gerekruteerd of als Nilva dit had gedaan, maar dat is niet gebeurd ook al zijn er wel enkele spelers die hebben gepolst bij Nilva/Mental. De reden dat Story zo laat is ontstaan is omdat Story (Cyan) eerst nog niet voorbereid was om de oorlog voort te zetten, maar er eerst nog voor moest zorgen om meerdere spelers/stammen aan hun kant te krijgen, dat is uiteindelijk tot op zekere hoogte gelukt. Story zou in eerste instantie ontstaan in combinatie met een groot gedeelte van Nilva, maar er zijn enkele spelers geweest die daar destijds een stokje voor hebben gestoken. Uiteindelijk is het gros alsnog naar Story gegaan.. Het vertrek van BMK zorgde voor een kettingreactie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser61042

Guest
Je had een massa kunnen gooien op sleutelpersonen om het dan zo maar even te noemen.
 

DeletedUser

Guest
Rumpelstiltskin & @willemwever@ hadden destijds een NAP en een vrij goede band met elkaar. Daarnaast was het vanuit tactisch oogpunt voor @willemwever@ het beste om deze NAP te behouden vanwege het enorme front dat wij niet voldoende veilig konden stellen zonder andere fronten te benadelen. Een massa op de persoon die nog kaarten in handen had was dus niet reëel.. Zelfs als we dat hadden gedaan dan hadden de desbetreffende spelers nog altijd verder gekund op andere accounts of een sprong maken naar een andere locatie. Ik denk dat het weinig verschil had gemaakt in het ontstaan van Story ook al zou een massa succesvol zijn.
 

DeletedUser73351

Guest
Wat heeft wereld 43 hier mee te maken? dit is het wereld 37 forum. en een beetje anticiperen is ook niet moeilijk inderdaad maar Triador doet net of die alles heeft kunnen zitten te voorspellen wat wij als story deden en dat is niet waar.

Waarom denk je dat Triador heel vaak als beste speler van w37 wordt gezien? Omdat hij niet alleen voorspeller is :cool:
 

DeletedUser

Guest
Zoals je zegt, wat voor ons zichtbaar was Glenn belangrijk, maar blijkbaar in de stam een stuk minder :p Wel credits aan hem voor die mooie oorlogsverklaringen (en de andere schrijvers), en het bij mekaar sprokkelen van story.

Daar ben ik me goed van bewust, Glenn was ook zeker wel belangrijk voor Story, maar naar buiten leek hij stukken belangrijker dan dat hij daadwerkelijk was. En thx, ik was een van die schrijvers namelijk (die van Story vs Mental).

Niemand had ooit kans om W37 op mental na, niemand had de mentaliteit van een winnaar enkel ego's die gevoed moesten worden!

Dit is onzin Rise, snap niet dat je zulke uitspraken durft te doen. Zowel Cyan, Nilva en later Story hadden zeker kunnen winnen. Uit ervaring kan ik zeggen dat er in Cyan en Story veel winnaarsmentaliteit zat.

Ik, als buitenstaander, heb ook die mening. Denk dat de omstandigheden in die periode de doorslag gaven. Dat de opgave van glenn daarbij zat is maar een druppel. Ik heb eerder het gevoel dat z'n kracht lag in het laten geloven van z'n stamleden. Het is wel een feit dat we teveel veren in z'n kont gestopt hebben, toch zeker meer dan dat ie verdiende

Als je het mij vraagt heeft de val van Cyan de doorslag gegeven, en daar hoort de overstap van R_R ook bij. De ligging van R_R was echt cruciaal, het was of een enorm front voor Mental of een enorme saferuimte, het werd het 2e. Story is ontstaan uit de as van Cyan maar zo sterk als Cyan in de beginperiode is het helaas nooit geworden (naar mijn mening). Ben het met je eens dat er teveel veren in Glenn zijn reet zijn gestopt qua complimenten op dit forum terwijl er anderen zijn die minstens zoveel complimenten verdienen.

Rumpelstiltskin & @willemwever@ hadden destijds een NAP en een vrij goede band met elkaar. Daarnaast was het vanuit tactisch oogpunt voor @willemwever@ het beste om deze NAP te behouden vanwege het enorme front dat wij niet voldoende veilig konden stellen zonder andere fronten te benadelen.

Dit, die NAP heb ik eerlijk gezegd altijd gehekeld, het zorgde ervoor dat een cruciaal account als @willemwever@ nooit te breken viel. Deze NAP is voor Mental toch wel heel belangrijk geweest, stel dat Story in de periode dat het wel liep willemwever kon breken dan had het nog wel eens anders kunnen lopen.
 
Reactiescore
1.075
die gekke ger kon al z'n deff aan mijn front zetten door die nap :D
 
Reactiescore
1.367
Daar ben ik me goed van bewust, Glenn was ook zeker wel belangrijk voor Story, maar naar buiten leek hij stukken belangrijker dan dat hij daadwerkelijk was. En thx, ik was een van die schrijvers namelijk (die van Story vs Mental).



Dit is onzin Rise, snap niet dat je zulke uitspraken durft te doen. Zowel Cyan, Nilva en later Story hadden zeker kunnen winnen. Uit ervaring kan ik zeggen dat er in Cyan en Story veel winnaarsmentaliteit zat.



Als je het mij vraagt heeft de val van Cyan de doorslag gegeven, en daar hoort de overstap van R_R ook bij. De ligging van R_R was echt cruciaal, het was of een enorm front voor Mental of een enorme saferuimte, het werd het 2e. Story is ontstaan uit de as van Cyan maar zo sterk als Cyan in de beginperiode is het helaas nooit geworden (naar mijn mening). Ben het met je eens dat er teveel veren in Glenn zijn reet zijn gestopt qua complimenten op dit forum terwijl er anderen zijn die minstens zoveel complimenten verdienen.



Dit, die NAP heb ik eerlijk gezegd altijd gehekeld, het zorgde ervoor dat een cruciaal account als @willemwever@ nooit te breken viel. Deze NAP is voor Mental toch wel heel belangrijk geweest, stel dat Story in de periode dat het wel liep willemwever kon breken dan had het nog wel eens anders kunnen lopen.


Dat durfde ik meer dan een jaar geleden te roepen en nu dus ook ;)
 
Reactiescore
1.075
stelling: steff is de mooiste jongen van wereld 37 en omstreken.
 

DeletedUser73972

Guest
Die heb ik ook, dus ik win nog steeds

f217f5674ee429244c8a490fc82ffdf4.png



Waar is die baard, ik zie hem niet :S
 

DeletedUser60969

Guest
Dit, die NAP heb ik eerlijk gezegd altijd gehekeld, het zorgde ervoor dat een cruciaal account als @willemwever@ nooit te breken viel. Deze NAP is voor Mental toch wel heel belangrijk geweest, stel dat Story in de periode dat het wel liep willemwever kon breken dan had het nog wel eens anders kunnen lopen.

Dit terwijl de NAP eigenlijk een soort bescherming was voor Rumpel die vanuit Rumpel werd voorgesteld. Meer een soort van NAP zodat Rumpel niet zomaar gestabbed kon worden vanuit Cyan, uiteindelijk hadden wij er op dat moment geen profijt van om die NAP aan te gaan. Uiteindelijk toch gedaan met enige tegenstand vanuit Mental, we hebben er iig wel veel profijt van gehad.

Toch had Willemwever destijds als sleutelaccount al wel eerder gebroken kunnen worden, dat was al in het beginstadium. Als dat gebeurd was dan had het er inderdaad heel anders uitgezien, en verwachte ik ook geen overstap van R_R naar Mental toe.
 

DeletedUser

Guest
Dit terwijl de NAP eigenlijk een soort bescherming was voor Rumpel die vanuit Rumpel werd voorgesteld. Meer een soort van NAP zodat Rumpel niet zomaar gestabbed kon worden vanuit Cyan, uiteindelijk hadden wij er op dat moment geen profijt van om die NAP aan te gaan. Uiteindelijk toch gedaan met enige tegenstand vanuit Mental, we hebben er iig wel veel profijt van gehad.

Toch had Willemwever destijds als sleutelaccount al wel eerder gebroken kunnen worden, dat was al in het beginstadium. Als dat gebeurd was dan had het er inderdaad heel anders uitgezien, en verwachte ik ook geen overstap van R_R naar Mental toe.

Ik heb nooit begrepen waarom hij die NAP had, begrijp sws NAP's met leden van een vijand niet, ben daar niet zo van. Verder helemaal met je eens, willemwever had ook veel eerder gebroken kunnen en misschien ook wel gemoeten worden, in de Cyan tijd dan dus. Ik blijf het zonde vinden hoe het toen allemaal liep, Cyan had nooit mogen vallen.
 

DeletedUser73091

Guest
Dit terwijl de NAP eigenlijk een soort bescherming was voor Rumpel die vanuit Rumpel werd voorgesteld. Meer een soort van NAP zodat Rumpel niet zomaar gestabbed kon worden vanuit Cyan, uiteindelijk hadden wij er op dat moment geen profijt van om die NAP aan te gaan. Uiteindelijk toch gedaan met enige tegenstand vanuit Mental, we hebben er iig wel veel profijt van gehad.

Toch had Willemwever destijds als sleutelaccount al wel eerder gebroken kunnen worden, dat was al in het beginstadium. Als dat gebeurd was dan had het er inderdaad heel anders uitgezien, en verwachte ik ook geen overstap van R_R naar Mental toe.

Daar heeft mental natuurlijk ook op geanticipeerd he, ik kan me nog momenten herinneren op de zwaarste momenten, waarbij wever zo goed als de enige met echt stamdef was (aangezien je ook de enige was die toen op die momenten aan cyan grensde)
 

DeletedUser66129

Guest
Auke moet niet zo stoer gaan doen en doen alsof hij een baard heeft xD
 
Bovenaan