Stelling van de Dag.

DeletedUser69389

Guest
Bij deze het topic 'Stelling van de dag!'.
Een topic wat men af en toe kan vinden op een wereldfora, maar lang niet overal. En ik denk dat dit wel kan op deze wereld.

Doel van het topic:
Het doel is simpel, er wordt iedere dag/week/maand (hangt er vanaf hoe actief het topic is en hoe de discussie van een stelling loopt) een stelling geplaatst, en het idee erachter is dat er dan discussies op gang komen die betrekking hebben tot die stelling.

Regels
-Een zo duidelijk mogelijk geformuleerde stelling aandragen.
-Normaal posten en niet spammen, want dan ben ik genoodzaakt onze allen zeer geliefde Poo. op te halen.
-Niet steeds de dezelfde stelling noemen.
-Hou het hier gezellig en wees respectvol.

Stelling: Mental gaat w37 winnen met dank aan hun kwalitatieve sterke spelers.
 
Reactiescore
1.367
Bij deze het topic 'Stelling van de dag!'.
Een topic wat men af en toe kan vinden op een wereldfora, maar lang niet overal. En ik denk dat dit wel kan op deze wereld.

Doel van het topic:
Het doel is simpel, er wordt iedere dag/week/maand (hangt er vanaf hoe actief het topic is en hoe de discussie van een stelling loopt) een stelling geplaatst, en het idee erachter is dat er dan discussies op gang komen die betrekking hebben tot die stelling.

Regels
-Een zo duidelijk mogelijk geformuleerde stelling aandragen.
-Normaal posten en niet spammen, want dan ben ik genoodzaakt onze allen zeer geliefde Poo. op te halen.
-Niet steeds de dezelfde stelling noemen.
-Hou het hier gezellig en wees respectvol.

Stelling: Mental gaat w37 winnen met dank aan hun kwalitatieve sterke spelers.

Deze "stelling" kun je niet serieus nemen door de hoge mate van sarcasme, maar ik denk serieus dat als mental het intern op regel houd dat we gaan winnen
 

DeletedUser81928

Guest
Mental heeft wel degelijk kwalitatief sterke spelers, denkend aan triador, erikxl,biervertier, fichme, simplicity, videx, el wever, bmk en ik denk ook dat je de gemaakte keuzes binnen de stam, oorsprong hebben bij sommige van die kwalitatief goede spelers. In zekere mate heeft mental hun nummer 1 plek ook aan hen te danken, echter is de wereld nog niet voorbij, pakt het uit zoals ze graag willen en werkt het zoals ze nu bezig zijn dan komt dit dus wel door hun kwalitatief sterkte spelers.
 
Reactiescore
579
Stelling: Mental gaat w37 winnen met dank aan hun kwalitatieve sterke spelers.

Mee eens. En onze 'mindere goden' leren ondrtussen zoveel bij, dat ze op termijn op andere werelden een geduchte tegenstander gaan zijn.
 
Reactiescore
1.075
Stelling: Mental gaat w37 winnen met dank aan hun kwalitatieve sterke spelers.

gedeeltelijk eens: mental zou w37 kunnen winnen dankzij hun kwalitatieve spelers, maar als ze w37 winnen zal het dankzij hun recruiterings beleid zijn.
 

DeletedUser73162

Guest
Stelling: Mental gaat w37 winnen met dank aan hun kwalitatieve sterke spelers.

Oneens, allereerst verwacht ik niet dat Mental de wereld wint, misschien over een paar jaar, maar zeker nu niet. Dat het dan zou komen door hun kwalitatief sterke spelers geloof ik niet, want tegen die tijd is iedereen zowat gelijk in niveau.
 

DeletedUser74406

Guest
Stelling: Mental gaat w37 winnen met dank aan hun kwalitatieve sterke spelers.

Mee eens. En onze 'mindere goden' leren ondrtussen zoveel bij, dat ze op termijn op andere werelden een geduchte tegenstander gaan zijn.

Zeer zeker eens,zal geen namen noemen maar de rapporten die soms binnen komen op me account...;)
 

DeletedUser73272

Guest
Mental zal wel degelijk kwalitatief goede spelers hebben. Echter denk ik niet dat Mental de wereld wint. Simpelweg omdat ik denk dat zo'n grote groep niet zo lang bij elkaar kan blijven. Maar dit alles hebben ze in eigen hand.
 

DeletedUser69389

Guest
De val van de muur is een symbool van de definitieve afsluiting van de Koude Oorlog.

Hier wat eigen geschreven info van wat ik op FB heb gepost.
Morgen 25 jaar geleden zei Günter Schabowski in deze speech http://www.youtube.com/watch?v=TQiriTompdY dat men vanaf heden vrij kon reizen van West naar Oost. Een memorabel moment. Een moment die Europa misschien voorgoed veranderd heeft.

Het was een aantal dagen al enorm onrustig in Berlijn omgeving. Er waren in de DDR vele opstanden van mensen die wilden dat er meer vrijheid kwam. Men voelde zich onderdrukt en eisten verandering. Dit nadat er vanaf 1986 al veranderingen plaats hadden gevonden in de voormalige Sovjet-Unie. Eerder in het jaar 1989 kwam er in Polen als eerste communistische land een geheel vrije verkiezing en ging de grens tussen Hongarije en Oostenrijk open. Via die grens vluchten heel veel mensen vanuit het oosten naar het westen toe.

Aan alles viel er te zien dat het communisme op omvallen stond. Vanaf Oktober werden de opstanden in de DDR alsmaar groter en sterker. De regeringsleiders waren in paniek en wisten niet wat ze moesten doen. Miljoenen mensen die dreigend staken. Ze besloten dat ze het vrij reizen naar families wilden vergemakkelijken. Schabowski moest dit op 9 november in een persconferentie vertellen.

Deze persconferentie was een unieke gebeurtenis, omdat hij bereid was zonder voorwaarden vooraf vragen van journalisten te beantwoorden.Dit was niet gebruikelijk in de DDR: journalisten kregen altijd van tevoren van de communistische partij te horen wat ze moesten vragen. Zelf vragen bedenken was verboden. In enigszins gebroken Duits stelde een Italiaanse journalist een vraag over een nieuwe reisregeling voor DDR-burgers, waar veel kritiek op was gekomen."Kan men nu zonder reispas reizen?" Vertwijfeld kijkt Schabowski op zijn briefje en concludeert verbaasd dat dat zo is. "En vanaf wanneer?" is de logische vervolgvraag. "Voor zover ik weet... vanaf nu... We hebben besloten dat iedere DDR-burger de grens over mag." Het was 18:57 uur.

"Kan men nu zonder reispas reizen?" Vertwijfeld kijkt Schabowski op zijn briefje en concludeert verbaasd dat dat zo is. "En vanaf wanneer?" is de logische vervolgvraag. "Voor zover ik weet... vanaf nu..." is het allesbeslissende antwoord.

Dit was helemaal niet de oorspronkelijke bedoeling van de leiders van het DDR bestuur, want die wilden nog wel controle behouden. Maar de gehele wereld had het kunnen zien door al die journalisten en het kon dus niet worden teruggedraaid. Zoals ook onderstaand stuk beschrijft.

Schabowski had de tekst van de regeling gekregen van de Egon Krenz, die op 18 oktober 1989 DDR-leider Erich Honecker was opgevolgd. Krenz had in de tekst voor Schabowski niet gezet wanneer de regeling in zou gaan.

Egon Krenz werd die avond van 9 november 1989 nog door het hoofd van de geheime dienst, de Stasi, gebeld. Erich Mielke meldde aan Krenz dat er zich allemaal mensen naar de grens begaven en vroeg om instructies. Krenz wilde eerst nog de minister van Defensie bellen, maar Mielke wilde een beslissing van zijn chef. ‘Eh … wat zou jij doen?’, antwoordde Krenz daarop.

Mielke vond dat Krenz dat als secretaris-generaal van de partij moest beslissen. Krenz hakte de knoop tenslotte door. Hij besloot dat de slagbomen van de grensovergangen open mochten. De grens ging de volgende dag toch open en op een confrontatie met het volk zaten ze niet te wachten, redeneerde hij.


De verwarring die deze mededeling met zich meebracht was enorm groot. Het was onduidelijk wat precies de bedoeling was: werd de grens tussen Oost- en West-Duitsland geopend voor alle Oost-Duitsers of gold het hier een regeling voor personen die de DDR voorgoed wilden verlaten? Het laatste bleek het geval, maar de maatregel had pas de volgende dag in werking mogen treden.

Hoe groot de verwarring was, bleek op de West-Duitse televisie; in de uitzending van het nieuws van zeven uur die avond verschenen de beelden van Schabowski's mededeling pas als zesde item in de uitzending. Pas om acht uur werd duidelijk wat de gevolgen waren: "De DDR opent de grens!" meldde de nieuwslezer van de Tagesschau. Een televisieverslaggever stond voor een nog steeds hermetisch afgesloten Muur en zei enigszins verbouwereerd: "Dus - als ik het goed begrijp - moet de Muur vannacht open gaan ...". Massaal trokken de Oost-Duitsers naar de Muur om te kijken of ze inderdaad naar West-Berlijn konden. De grenswachten bleken net zo overdonderd als alle anderen, richtlijnen ontbraken. Ze wisten niet wat ze moesten doen, net zo min als het leger en de geheime dienst, de Stasi. Zoals veel van zijn collega's, had de bevelhebber van grensovergang Bornholmer Straße drommen mensen voor zijn hekken staan. Om 23:52 nam hij het besluit: “Ze (zijn leidinggevenden) bekijken het maar ... Ik gooi de grens open ... De DDR-burgers zijn vrij.” Kort hierop belde hij met een collega die zijn grensovergang eveneens opende, en al snel volgden er meer. Verbijsterd liepen de Oost-Berlijners naar de andere kant van de grens, waar ze veelal met applaus werden ontvangen. Het leger had gevraagd om toestemming om de grens te verdedigen, maar het enige waar men toestemming voor kreeg was het bewaken van de eigen basis, die het vervolgens dag en nacht bewaakt.

Vrijwel direct na de persconferentie beklimmen tienduizenden mensen de gehate muur om eindelijk ´de andere kant´ te kunnen bekijken. De hele wereld weet dat er iets bijzonders te gebeuren staat en reist in aller ijl naar Berlijn toe.

Te midden van een grandioos volksfeest hakten velen een stuk beton uit het bouwwerk. Dat symbool van het tirannieke bewind van de DDR en de Sovjet-Unie was nu eindelijk na 28 jaar open. Een symbool dat er voor zorgde dat families die sinds 13 augustus 1961 01:00 van elkaar gescheiden waren eindelijk elkaar weer huilend in de armen konden vallen. Maar dus ook een symbool van de scheiding tussen Oost en West. Een muur die Berlijn in twee stukken verdeelde. Zoals ook op deze afbeelding te zien valt.
File:Karte_berliner_mauer_de.jpg


De volgende dag sprak de West-Duitse bondskanselier Helmut Kohl de verenigde Berlijnse bevolking toe. Hij riep op tot kalmte. De oproep was niet alleen gericht aan DDR-burgers, maar ook aan Sovjetleider Gorbatsjov. Het was maar de vraag hoe de Sovjet-Unie zou reageren op de val van de Muur. Maar Moskou liet al snel blijken niet te zullen ingrijpen. De grens was definitief open en de Muur was gevallen.

Elf maanden later was de hereniging van Duitsland een feit. In 1991 werden nagenoeg alle fysieke resten van de Muur afgebroken en werden brokken als souvenir verkocht. Enkele restanten staan er vandaag de dag nog, waaronder de "Gedenkstätte Berliner Mauer" en de "East Side Gallery".

Iemand die onlosmakelijk verbonden is met de val van de Muur is de acteur David Hasselhoff met zijn liedje Looking for Freedom die hij zong tijdens de val van de muur bij de Brandenburg Tor. http://www.youtube.com/watch?v=0zXiClnK8oE

Hier nog wat foto´s en filmpjes van het hele gebeuren.
m1oxg32ada64_wd640.jpg

m1oxg36a0i6x_wd640.jpg

m1oxg36afj6v_wd640.jpg

m1oxg3mavxf3_wd640.jpg

19108168.jpeg


Video´s
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=wnYXbJ_bcLc
http://www.youtube.com/watch?v=uPwenzUrVNE
http://www.youtube.com/watch?v=zmRPP2WXX0U
http://www.youtube.com/watch?v=fK1MwhEDjHg

Bronnen
http://www.nu.nl/weekend/3922935/25-jaar-mauerfall-het-niet-eens-vrije-dag.html#25-jaar-na-dato-de-val-van-de-muur-6
http://historiek.net/berlijnse-muur/1849/
http://www.npogeschiedenis.nl/nieuws/2004/november/Val-van-de-Muur-in-Berlijn.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Berlijnse_Muur
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser81928

Guest
De val van de muur is een definitieve afsluiting van de Koude Oorlog.

Ik weet het niet goed. Maar de koude oorlog was meer dan een muur. De wapenwetloop het comunistme vs kapitalistme.
Het is er nog steeds echter niet meer in duitsland maar in andere landen. Mijn vraag is dan dus eigenlijk is die koude oorlog wel echt gestopt als je ziet hoe men bezig is in de wereld van nu?
 

DeletedUser

Guest
Mental zal wel degelijk kwalitatief goede spelers hebben. Echter denk ik niet dat Mental de wereld wint. Simpelweg omdat ik denk dat zo'n grote groep niet zo lang bij elkaar kan blijven. Maar dit alles hebben ze in eigen hand.

als ze niet braaf zijn steek ik ze gewoon in mijn fapcave
 

DeletedUser81928

Guest
hebben ze het dan nog wel in eigen hand of is het dan jou hand :p
 

DeletedUser69389

Guest
Steling: Cabbie, de huidige nummer 1, zal het eind van de wereld als winnaar afsluiten en dan ook op rang 1 eindigen.
 
Reactiescore
1.367
Jup, daar ga ik wel vanuit omdat zij bij relatief mindere spelers ligt en zij gigantisch veel farmen
 

DeletedUser74634

Guest
dat zal aan de stam mental liggen.
Blijven ze numero 1 dan verwacht ik wel dat hij op rang 1 blijft staan.
 

DeletedUser65242

Guest
Steling: Cabbie, de huidige nummer 1, zal het eind van de wereld als winnaar afsluiten en dan ook op rang 1 eindigen.

Dat denk ik wel, Cabbie heeft zich al getoont als een speler die met alle winden meevaart. Zelfs al mocht Mental vallen, zal Cabbie wel zorgen dat het genoeg safe spelers om zich heen heeft. En dus niet zijn rang 1 zal gaan verliezen.
 

DeletedUser73162

Guest
Steling: Cabbie, de huidige nummer 1, zal het eind van de wereld als winnaar afsluiten en dan ook op rang 1 eindigen.

Tot nu toe heeft niet echt iemand het ze erg lastig gemaakt, en ik denk dat dat in de toekomst ook niet zal gebeuren. Ze zullen hier en daar nog een intern meepakken en door het grote aantal farms nog lekker door kunnen edelen. Al zijn er altijd mensen die ook hard (gaan) groeien :rolleyes:
 
Reactiescore
1.367
Tot nu toe heeft niet echt iemand het ze erg lastig gemaakt, en ik denk dat dat in de toekomst ook niet zal gebeuren. Ze zullen hier en daar nog een intern meepakken en door het grote aantal farms nog lekker door kunnen edelen. Al zijn er altijd mensen die ook hard (gaan) groeien :rolleyes:

Ja, er kunnen mensen hard groeien maar cabbie heeft al op jou een 1.3mil voorsprong, op mij al bijna 5mil en dan sta ik net in de top 25. En alle story leden zullen geedeld worden als cabbie nummer 1 blijft staan. ook hebben ze een geweldig uitgestrekt farmcluster en een activiteit die bovenaan de wereld staat
 
Bovenaan