Stelling van de dag!

DeletedUser73195

Guest
Klopt helemaal niets van. Als je een dorp wil recappen, lijkt het mij wel net zo nuttig je eigen troepen direct na de aanvaller aan te laten komen. In dit geval val je dus gewoon jezelf aan, terwijl de aanval van de tegenstander loopt. Je krijgt helemaal niet te maken met die regel dus.
Klopt. Verder zal je, aannemend dat de aanvaller net op de grens zit van de 3:1 regel, 3 dorpen van de grootte van het overgenomen dorp moeten edelen om de 3:1 regel weer van kracht te laten zijn.:p

DeletedUser62766

Guest
Om dit topic ook weer een bump te geven neem ik het recht in eigen hand (sorry iChronic :p)

Stelling: In de fase waar de wereld nu inzit kenmerkt een topstam zich al door propaganda op het Algemeen Forum

DeletedUser

Guest
Om dit topic ook weer een bump te geven neem ik het recht in eigen hand (sorry iChronic :p)

Stelling: In de fase waar de wereld nu inzit kenmerkt een topstam zich al door propaganda op het Algemeen Forum

Propaganda op het forum is heel leuk, maar enkel propaganda voeren als stam maakt de stam geen topstam. d'oh?

Reactiescore
1.596
Dus de stelling doet beweren dat een stam alleen maar een topstam kan zijn als het zich op het Algemeen Forum laat horen en zien? Laat horen en zien in de zin van berichtjes, clusters etc. die door stamleden zelf op het af worden gezet, en opmerkingen van mensen die niet in de stam zitten van 'oh ze zijn zo goed'.

Ik ben het niet eens met de stelling.

Blij dat deze dag bijna voorbij is....... :rolleyes:

DeletedUser62766

Guest
Een topstam is zoveel meer dan alleen IG prestaties, en een stam die niet actief is op het AF kan ik ook geen topstam noemen.
De vraag is alleen of jullie vinden of dat ook in deze fase al essentieel is?

DeletedUser62766

Guest
Propaganda op het forum is heel leuk, maar enkel propaganda voeren als stam maakt de stam geen topstam. d'oh?

Combinatie van, er valt weinig te propaganderen als je een stam hebt met 40 leden van rond de 500 punten ^^
Toch geeft het toch dat beetje extra, en verhoogt het de drempel om aangevallen te worden als stam omdat er veel eerder wat 'respect' is.

DeletedUser

Guest
Lol, bulshit. Propaganda is meer een tijdverdrijf in dit spel, en een beetje topstam wilt juist aangevallen worden, en valt zelf altijd aan, anders wordt het spelletje wel heel saai. Bovendien zijn er heel veel factoren die een topstam maken of breken, maar propaganda is een verwaarloosbare factor wat dat betreft.

DeletedUser74452

Guest
Om op de stelling te reageren. Op dit moment wordt een topstam nog niet gekenmerkt door propaganda, ik heb dan ook nog niemand echte propaganda zien voeren. Want vroeg of laat zijn er irritante spammers die degelijke discussies afwimpen.

Maar ik ben wel van mening dat er nu een aanzet gegeven moet worden om je binnenkort te kunnen vastzetten als een vaste propaganda pion. Mensen met een sterk charisma die anderen goed kunnen overtuigen en degelijke posts maken moeten dit nu al laten zien aan de rest van het AF zodat ze later serieus genomen gaan worden. Want als je eerlijk bent weet je dat de spammers nooit, maar dan ook nooit serieus genomen gaan worden in discussies.

Voorlopig zullen de stammen het dus moeten doen met IG te laten zien dat ze een stabiele stam met goede spelers zijn, en later moeten ze dan P&P gaan voeren.

En dan ten slotte even uitbreiden over P&P, voor de mensen die zeggen dat dat amper nut heeft wil ik even melden dat ze grondig fout zitten. Ik denk dat jullie niet weten wat P&P inhoudt. P&P houdt in dat je mensen overtuigd van het idee dat je hebt als stam, en indien je dit goed uitvoert, gaan mensen je volgen en je ideeën delen. Ik heb al stammen weten winnen puur op basis van P&P, en dat gebeurd ook in het echte leven.

Deleted User - 193283

Guest
P&P heeft zeker waarde, de vraag is alleen hoeveel. Had me laatst ook even in een precies dezelfde discussie op het AF gemengd, ben helaas alleen vergeten waar dat was. Wel denk ik dat P&P meer invloed zal hebben naarmate een wereld vordert. Ook kan een topstam zeker zonder P&P bestaan vind ik, maar dat zie je eigenlijk nooit, omdat de beste P&P'ers zich meestal al in de topstammen bevinden.

Reactiescore
1.596
Om op de stelling te reageren. Op dit moment wordt een topstam nog niet gekenmerkt door propaganda, ik heb dan ook nog niemand echte propaganda zien voeren. Want vroeg of laat zijn er irritante spammers die degelijke discussies afwimpen.

Maar ik ben wel van mening dat er nu een aanzet gegeven moet worden om je binnenkort te kunnen vastzetten als een vaste propaganda pion. Mensen met een sterk charisma die anderen goed kunnen overtuigen en degelijke posts maken moeten dit nu al laten zien aan de rest van het AF zodat ze later serieus genomen gaan worden. Want als je eerlijk bent weet je dat de spammers nooit, maar dan ook nooit serieus genomen gaan worden in discussies.

Voorlopig zullen de stammen het dus moeten doen met IG te laten zien dat ze een stabiele stam met goede spelers zijn, en later moeten ze dan P&P gaan voeren.

En dan ten slotte even uitbreiden over P&P, voor de mensen die zeggen dat dat amper nut heeft wil ik even melden dat ze grondig fout zitten. Ik denk dat jullie niet weten wat P&P inhoudt. P&P houdt in dat je mensen overtuigd van het idee dat je hebt als stam, en indien je dit goed uitvoert, gaan mensen je volgen en je ideeën delen. Ik heb al stammen weten winnen puur op basis van P&P, en dat gebeurd ook in het echte leven.

Waarom gaan spammers nooit maar dan ook nooit serieus genomen worden in discussies? Je moet niet alle spammers over een kam scheren/generaliseren.

Kunnen het ene moment wat lollig en misschien ietwat vervelend bezig zijn. Maar 'spammers' kunnen in een discussie toch ook met sterke argumenten komen?

DeletedUser74452

Guest
Waarom gaan spammers nooit maar dan ook nooit serieus genomen worden in discussies? Je moet niet alle spammers over een kam scheren/generaliseren.

Kunnen het ene moment wat lollig en misschien ietwat vervelend bezig zijn. Maar 'spammers' kunnen in een discussie toch ook met sterke argumenten komen?

Die kans is zeer klein, aangezien ze vroeg of laat de discussie toch weer verpesten.

Reactiescore
1.596
Die kans is zeer klein, aangezien ze vroeg of laat de discussie toch weer verpesten.

Heb je voorbeelden voor me?

Ik ben het overigens eens met je over je gedachtes over de propaganda. De stelling had misschien wat duidelijker geweest als deze anders was gesteld :p. Nu leek het voor mij wel alsof een stam alleen maar top kan zijn als deze goede propaganda kan voeren.

DeletedUser69813

Guest
Dan had de stelling meer moeten luiden zoals: "P&P voeren is een belangrijk aspect in de beoordeling van een topstam" misschien?

DeletedUser62766

Guest
Heb je voorbeelden voor me?

Ik ben het overigens eens met je over je gedachtes over de propaganda. De stelling had misschien wat duidelijker geweest als deze anders was gesteld :p. Nu leek het voor mij wel alsof een stam alleen maar top kan zijn als deze goede propaganda kan voeren.

Dat is ook zo in mijn ogen en dat is ook exact hoe ik dat in de stelling probeerde te zeggen :p

DeletedUser74361

Guest
Stelling was van gisteren, maar alsnog,

Aan de ene kant vind ik propaganda voeren als stam geen factor in benoemen van een topstam. Een topic starten over bijvoorbeeld een oorlog veranderd niks in de vaardigheden en/of onderlinge samenwerking van een stam. Deze twee zijn voor mij de grootste factoren hierin.

Aan de andere kant laat je als stam wel zien dat je aanwezig bent als er propaganda wordt gevoerd. Meerdere mensen beginnen de stam te herkennen en te waarderen, mits de propaganda van goede waarde is.

Reactiescore
117
Het is meer dat goede P&P ook goede spelers/CO-spelers aantrekt. Stammen die zich daarentegen niet laten zien op het AF zullen minder snel CO's vinden over het algemeen. Maar in deze fase is dat volgens mij nog niet van toepassing, gezien er nog geen echt topstammen ook ingame aan te wijzen zijn. Het is allemaal nog pril :p

DeletedUser63736

Guest
Ligt er maar aan.

Off is sneller opgebouwd dan Deff. Dus voor mij persoonlijk liever off,zeker in het begin.
Aan de andere kant heb je leuk item in het begin maak je snel kata's kom je er niet doorheen danwel moeilijk doorheen met je off

Bovenaan